Μέρος ντέφτερον:
Οι προδιαγραφές εξοπλισμού που με ενδιαφέρουν δεν περιλαμβάνουν τις περισσότερες από τις σημερινές ηλεκτρονικές ευκολίες (που διαβάζω σε άλλα θέματα ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ
) δηλαδή: κάμερες, αισθητήρες, ηλεκτρικά καθίσματα (αν και τα περισσότερα της λίστας έχουν ήδη ΟΚ θα τα ανεχτώ...) ή καθίσματα θερμαινόμενα-ψυχόμενα-μασαζόμενα, navi, 18 ηχεία (μια μεγάλη οθόνη θέλω είναι και η ηλικία
ένα Bluetooth για το τηλέφωνο και ένα USB για τη μουσική μου), αυτόματα παρκαρίσματα, αλλαγές λωρίδων, φωτισμοί εσωτερικού, πανοραμικές οροφές κοκ.
Πλην των άκρως απαραίτητων της προηγούμενης δημοσίευσης, να βάλω στα ενδιαφέροντα (για μένα πάντα): 18άρες ζάντες (σχετικό με τις εκτός δρόμου δυνατότητες δηλ. δεν με ενδιαφέρουν 20-21-22-- κτλ. τεράστιες ζάντες και κάτι 19άρες που κυκλοφορούν σε πακέτα εξοπλισμού όπως το R-Design της Volvo τις ανέχομαι και αυτές
), κάπως πιο ενδιαφέρον εσωτερικό (σημαντικό, το βλέπεις συνέχεια) και κανάς ψηφιακός πίνακας οργάνων στυλ Audi ή Volvo και τέλος μεταλλικό χρώμα.
Και φυσικά ολες οι σχετικές με την οδήγηση ηλεκτρονικές ευκολίες όπως ρυθμιζόμενης σκληρότητας αναρτήσεις, αερανάρτηση (και πάλι σχετικό με το εκτός δρόμου, πρακτικά ο πιο ρεαλιστικός τρόπος να έχεις εκτός δρόμου δυνατότητες χωρίς να είναι βάρκα-γιαλό στην άσφαλτο), torque vectoring συστήματα, ενισχυμένα φρένα, TPMS και cruise control (όχι όμως adaptive θέλω τις αποφάσεις αλλαγής κινηματικής κατάστασης να τις παίρνω εγώ)
Με βάση τα παραπάνω έφτιαξα τα παρακάτω configuration. Περιλαμβάνεται και μία αξιολόγηση κάθε αυτοκινήτου
χωρίς ακόμα να τα έχω οδηγήσει (πλην μιας σύντομης επαφής πέρισι με την GLC) με βάση ό,τι έχω διαβάσει ή δει στο Internet και σε περιοδικά. Δηλ. . Κίκιζας mode
Το επόμενο διάστημα θα κανονίσω test drive. Το πρόβλημα όμως είναι ότι όλα αυτά τα αυτοκίνητα έχουν test drive σε Diesel
και όλοι είναι απρόθυμοι για test drive περισσότερο από το γύρο του τετραγώνου με τον πωλητή δεξιά -βέβαια είναι δύσκολο να δώσει κανείς 60Κ χωρίς ουσιαστικά να έχει οδηγήσει το αυτοκίνητο. Θα δούμε ως προς αυτό και σίγουρα είναι κριτήριο επιλογής.
Εχουμε και λέμε λοιπόν:
Porsche MacanΤο configuration (πέραν της αερανάρτησης) περιλαμβάνει:
18άρες ζάντες της Macan S, δερμάτινα καθίσματα-ταμπλό-κονσόλα-"τεμπέλη" (όχι το υπόλοιπο σαλόνι), συναγερμό, Xenon, PASM, PTV+, Sport Chrono (ως εργοστασιακό retrofit μόνο το software και το κουμπί Sport+ χωρίς το γελοίο χρονόμετρο στο ταμπλό για ένα SUV 2 σχεδόν τόνων
), πίσω αεροσακους, μεταλλικό, ηλεκτρική πόρτα αποσκευών.
Να σημειώσω ότι η Porsche είναι η μόνη που δεν μου έδωσε κανονική εκτυπωμένη προσφορά αλλά έναν τιμοκατάλογο με τα έξτρα (3 σελίδες
) με χειρόγραφο τσεκ δίπλα στις επιλογές και χειρόγραφο άθροισμα στο τέλος
Παράδοση σε 4-5 μήνες.
(+) Porsche (από άποψη τεχνολογίας και petrolhead-ισμού)
(+) Ο,τι πιο σπορ σε στήσιμο σε SUV (τηρουμένων των αναλογιών φυσικά, δεν είναι ούτε Cayman ούτε Evo)
(+) Ικανή και εκτός δρόμου ιδίως με την αερανάρτηση
(+) Εξαιρετικά ηλεκτρονικά καλούδια (PASM, PTV+)
(+) Ωραία εξωτερική εμφάνιση στυλ Porsche
(-) Porsche (από κοινωνική και φυσικά οικονομική άποψη)
(-) Παλιά πλατφόρμα (προηγούμενο Q5) αν και δεν προβλέπεται αντικατάσταση πριν το 2022+
(-) Μέτριες επιδόσεις για Porsche αν και ΟΚ με τα μέτρα της κατηγορίας
(-) Βασικό μοντέλο (το 2.0Τ)
(-) Σχετικά φτωχός βασικός εξοπλισμός (μα φώτα αλογόνου ?
) αλλά βέβαια μπορείς να το κάνεις ό,τι θέλεις με τα αντίστοιχα €€€
(-) Ακριβό (και CapEx και OpEx)
(-) Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών
(Νομίζω ότι αν πάω σε αυτή την επιλογή την άλλη μέρα κατευθείαν για ECU reflash (όχι piggyback
) για 280-300 άλογα, επιπλέον κόστος 1000-1500)
Jaguar F-PaceΤο configuration περιλαμβάνει (δεν έχει αερανάρτηση):
Ζάντες 19'' (πάνε με το πακέτο R-Design που συμφέρει γιατί 2-3 πράγματα να βάλεις στο βασικό πακέτο Prestige το κόστος ξεπερνά αυτό του R-Design), μεγαλύτερα φρένα 350 mm μπροστά, ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας αποσκευών, εσωτερικό φινίρισμα αλουμινίου, δερμάτινα καθίσματα (στο R-Design), λεπτή ρεζέρβα, Adaptive Surface Response (περιλαμβάνει και torque vectoring) + Adaptive Dynamics (ρυθμιζόμενη σκληρότητα) + Configurable Dynamics (προγράμματα), μεταλλικό.
Παράδοση σε 3 μήνες.
(+) Μαζί με τη Stelvio, ό,τι πιο σπορ σε στήσιμο μετά τη Macan
(+) Καλοί χώροι επιβατών και πολύ καλός χώρος αποσκευών
(+) Καλές επιδόσεις (έκδοση 300 hp)
(+) Ωραίο εσωτερικό
(-) Jaguar (με την έννοια ότι "είδε φως και μπήκε" στα SUV)
(-) Μηδενικές δυνατότητες εκτός δρόμου, ούτε αερανάρτηση ούτε off-road πρόγραμμα, ο πωλητής είπε να το ξεχάσω αν θέλω να πάω εκτός δρόμου (βέβαια το 'χε δίπορτο επειδή πουλάει και Land Rover
)
(-) Παρουσία μάρκας στην Ελλάδα πρακτικά ανύπαρκτη (2 σημεία πώλησης service σε όλη την Αθήνα και τα 2 μακριά από το σπίτι μου)
(-) Υπερβολικά μακρύ καπό με αποτέλεσμα να έχει χειρότερους χώρους από το 20 cm κοντύτερο Disco Sport και οι αναλογίες είναι "κάπως"
γενικά φατσικά δεν με εμπνέει
Land Rover Discovery SportΤο configuration περιλαμβάνει (δεν έχει αερανάρτηση που είναι κάπως κουφό για τη συγκεκριμένη μάρκα):
18'' ζάντες (το πακέτο HSE κανονικά έχει 19'' αλλά, σε αντίθεση με τη Jaguar, μπορείς να επιλέξεις και 18'' όμως δεν σου δίνει λεφτά πίσω
), μεταλλικό, δερμάτινα-Xenon και κάτι σαχλαμαρίτσες στυλ αισθητήρες είναι στο πακέτο, μικρή ρεζέρβα, Active Driveline (torque vectoring) και Adaptive Dynamics.
Παράδοση: 3 μήνες.
(+) Land Rover (με την έννοια της ειδικευμένης στο off-roading μάρκας και με συνεπή πολυετή παρουσία)
(+) Καλές επιδόσεις (έκδοση 300 hp)
(+) Το ικανότερο από όλα στο χώμα
(+) Οι μεγαλύτεροι χώροι και αποσκευών και επιβατών
(+) Το μικρότερο μέγεθος 4.5 μέτρα σε σύγκριση με τα 4.7 των υπόλοιπων (σε συνδυασμό με τους χώρους είναι
)
(+) Ωραίο και ιδιαίτερο σχήμα ιδίως από μπροστά (σχεδιαστικά σκίζει η Land Rover νομίζω τα τελευταία χρόνια)
(-) Μεγάλες κλίσεις, μαλακό και εν γένει μέτρια συμπεριφορά στην άσφαλτο (το τίμημα των χωμάτινων ικανοτήτων χωρίς αερανάρτηση)
(-) Παρουσία μάρκας στην Ελλάδα (ίδια με Jaguar)
(-) Επιφυλάξεις για την αξιοπιστία
(BTW κάθισα και σε ένα Evoque... από χώρους χάλια...)
Mercedes GLCΤο configuration (πέραν της αερανάρτησης) περιελάμβανε:
18'' ζάντες, εσωτερικό AMG (επενδύσεις αλουμινίου, άλλο τιμόνι), εξωτερικό off-road (άλλοι προφυλακτήρες με καλύτερες γωνίες, ποδιές), off-road engineering (προγράμματα off-road), μεγαλύτερα δισκόφρενα μπροστά, Android auto, προβολείς LED (το βασικό έχει αλογόνου... και δεν υπάρχουν Xenon), πίσω αερόσακους, μεταλλικό χρώμα.
Παράδοση: 3 μήνες.
(Σημείωση: η τιμή που έβαλα στην προηγούμενη δημοσίευση ήταν για καθίσματα με συνθετικό δέρμα + ύφασμα. Για δερμάτινα: +€2153. Συγνώμη)
(+) Mercedes (νομίζω η μάρκα δεν έχει καμιά σχέση με την παλιά, και τεχνολογικά και σχεδιαστικά)
(+) Καλοί χώροι επιβατών
(+) Σοβαρές ικανότητες εκτός δρόμου (μαζί με Macan ή ίσως και μπροστά από αυτήν και πίσω ή ίσως και κοντά από Land Rover)
(+) Τεράστιες δυνατότητες παραμετροποίησης και εξοπλισμού
(+) Καλούτσικο (για Mercedes) VFM
(-) Κλίσεις και υποστροφή και εν γένει βαρετή συμπεριφορά στην άσφαλτο
(-) Συνηθισμένη εμφάνιση σε σχέση με κάποια άλλα της παρέας (εμένα πάντως μου αρέσει)
Alfa Romeo StelvioΤο configuration περιελάμβανε (δεν έχει αερανάρτηση):
18'' ζάντες, οθόνη 7'' (η βασική είναι μικρότερη), κόκκινες δαγκάνες φρένων (σπορ... αμ πως
), frequency selective damping (ρυθμιζόμενη σκληρότητα ανάρτησης), paddles στο τιμόνι, σπορ τιμόνι, πεντάλ αλουμινίου, μεταλλικό, ηλεκτρική πόρτα αποσκευών.
Παράδοση 2.5-3 μήνες.
(+) Μαζί με την F-Pace, ό,τι πιο σπορ σε στήσιμο μετά τη Macan
(+) Εμφάνιση
(+) Καλό VFM
(-) Alfa Romeo (πρώην μάρκα, με θλίβει που το λέω αλλά ΙΜΟ ισχύει)
(-) Ανύπαρκτες δυνατότητες εκτός δρόμου, κανένα πρόγραμμα off-road
(-) Σε αντίθεση με όλα τα άλλα της λίστας, δείχνει σαφώς ότι είναι μια ογκωδέστερη, βαρύτερη, ακριβότερη Giulia, καμιά τεχνολογική ή άλλη πλην της εμφάνισης διαφοροποίηση μοντέλου (γιατί να μην πάρει κανείς μια Giulia ?)
(-) Το μπλοκέ που προσφέρεται για τη Giulia δεν προσφέρεται για τη Stelvio
(-) Περιορισμένη λίστα εξοπλισμού (αν και έχει αρκετά στάνταρ)
(-) Επιφυλάξεις αξιοπιστίας
(-) Μεταπώληση ?
Volvo XC60Το configuration (πέραν της αερανάρτησης) περιελάμβανε:
Ζάντες 19', διαφορετικοί πιο σπορ προφυλακτήρες, σπορ καθίσματα (όλα πάνε με το R-Design πακέτο), Android Auto (αν και ο πωλητής μου είπε ότι "η Google δεν το έχει ενεργοποιήσει"
), ηλεκτρική πόρτα αποσκευών και ένα φανταστικό γαλάζιο χρώμα (στο κατάστημα της Αργυρούπολης)
(+) Volvo (ανέκαθεν τη συμπαθούσα αλλά τα τελευταία χρόνια επί Κινέζων "σκίζει"
)
(+) Καλές επιδόσεις (για το Τ6 των 310 hp)
(+) Ξεχωριστό και "φρέσκο" εσωτερικό
(+) Καλοί χώροι επιβατών
(+) Το μικρότερο κόστος
(+) Το καλύτερο VFM της παρέας
(+) Πολύ καλά καθίσματα
(+) Το μόνο με ψηφιακό πίνακα οργάνων
(-) Βαρετή οδική συμπεριφορά
(-) Εμφάνιση κάπως στη σκιά του XC90
(-) Κανείς ποτέ και πουθενά δεν ανέφερε τη λέξη "off-road"
(-) Επιφυλάξεις αξιοπιστίας (για το Τ6 -αν και ο Zeus ως ειδικός Volvo-λόγος λέει ότι δεν υπάρχει θέμα)
(-) Υπερβολική έμφαση στις ηλεκτρονικές νταντάδες
και τα συστήματα ασφαλείας που στρίβουν το τιμόνι για σένα
(-) Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε τα καθίσματα και το εσωτερικό του R-Design
Αυτά προς το παρόν, θα επανέλθω (προς το παρόν αποκλειστικά για αυτό το θέμα, δε νομίζω ότι χρειάζεται στα υπόλοιπα) με νέες πληροφορίες όταν τα οδηγήσω.
dimsabas έγραψε:Ξέρω ότι δε με ρώτησες, αλλά αν ήμουν στη θέση σου, θα κρατούσα το Μήτσο και θα χτύπαγα κάτι με τα μισά λεφτά. Δηλαδή θεωρώ ότι η επιπλέον απόλαυση που θα καρπωθείς από ένα τζιπ των 80-90Κ (σε σχέση με ένα των 40-45) είναι πολύ λιγότερη από το φθηνό τζιπ + Μήτσο.
Ενα άτομο 2 αυτοκίνητα + μηχανή ? Υπερβολή νομίζω και πεταμένα λεφτά στο δρόμο (όχι ότι αυτά που συζητάμε δεν είναι...
)
(Και δηλαδή τι "τζιπ" να πάρει κανείς με 40-45 χιλιάρικα ?
καμιά Χ1 ?
)