- 07 Δεκ 2017, 12:04
#461953
Από τα 6 αυτοκίνητα της λίστας μου δεν κατάφερα να οδηγήσω το Land Rover Discovery Sport, το οποίο όμως υποπτεύομαι έτσι και αλλιώς ότι θα μου έπεφτε πολύ "μαλακό" και "χωμάτνο" για τα γούστα μου. Αρα απορρίπτεται.
Επίσης απορρίπτονται:
- H
Mercedes GLC λόγω μαλακής-υποστροφικής και εν γένει υπερβολικά "SUV" συμπεριφοράς και ανεπαρκούς κινητήρα (έστω και ως GLC 300 250 αλόγων, κρίνοντας από τα υπόλοιπα αντίστοιχης ιπποδύναμης πχ. Macan).
- Η
Alfa Romeo Stelvio λόγω της απουσίας οποιουδήποτε χαρακτήρα off-road και διαφόρων μικρολεπτομερειών, που δείχνουν ένα αυτοκίνητο λιγότερο ολοκληρωμένο και μελετημένο από τα υπόλοιπα, παρά τα σαφή χαρίσματά της, και επειδή το κύριο πλεονέκτημά της, που επί της ουσίας είναι το εξαιρετικό VfM, δεν είναι βασικό μου κριτήριο. Last but not least λόγω της γενικής παρουσίας της μάρκας σε εθνικό αλλά κυρίως παγκόσμιο επίπεδο.
Οπότε η τελική μου λίστα περιλαμβάνει, σε μια προκαταρκτική αξιολογική σειρά (τα συνοπτικά πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα είναι προφανώς για μένα, αυστηρά συγκριτικά με τα υπόλοιπα της τελικής λίστας και με βάση το επιλεχθέν configuration):
(1) Την
Jaguar F-Pace 2.0T 300 ps R-Sport με αρχικό κόστος €88.5Κ με μεταλλικό χρώμα, τα driving modes / adaptive dynamics (ήδη περιλαμβάνονται δερμάτινα σπορ καθίσματα, 19'' ζάντες και σπορ ανάρτηση), ηλεκτρική πόρτα αποσκευών, συναγερμό.
Τα τυπικά ανελαστικά λειτουργικά κόστη (φόροι, τέλη, μικτή ασφάλεια) σε βάθος 5ετίας είναι €16.8Κ και σε βάθος 10ετίας είναι €24.5Κ (εννοείται με βάση τη σημερινή κατάσταση).
(+) Κινητήρας (υποθέτω διότι δεν τον έχω δοκιμάσει αλλά με βάση τις προδιαγραφές) και χωρίς απαίτηση αναβάθμισης
(+) Καλή αν και όχι η κορυφαία οδική συμπεριφορά
(+) Τιμόνι
(+) Κορυφαίοι χώροι
(+) Στην Ελλάδα κάπως ιδιαίτερη επιλογή (ας πούμε "σπανιότητα" βέβαια έχει και τα κακά της)
(-) Ελλειψη αερανάρτησης και εν γένει "ασφάλτινος" χαρακτήρας και το λιγότερο off-road απ΄όλα της λίστας
(-) Εξωτερική όψη κάπως ογκώδες και υπερβολικά επιβλητικό για τα γούστα μου προτιμώ κάτι πιο διακριτικό (ΟΚ στα μέτρα της κατηγορίας)
(-) Μέτρια καθίσματα
(-) Παρουσία μάρκας στην Ελλάδα
(-) Μηδενική δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης (ας πούμε "sustainability")
(2) Την
Porsche Macan 2.0Τ με αρχικό κόστος €97Κ με όλα τα οδηγικά καλούδια (PASM, PTV, Sport+ retrofit), αερανάρτηση, 19'' ζάντες, Bi-Xenon προβολείς, πίσω αερόσακους, μεταλλικό χρώμα, συναγερμό, σπορ καθίσματα και εσωτερικό πακέτο αλουμινίου (ας κάνουμε και μια μικρή παραχώρηση "άνεσης"). Στο αρχικό κόστος περιλαμβάνεται και "day 0" αναβάθμιση (ECU reflash) στους ~280-300 ίππους (απαραίτητη προϋπόθεση) κόστους ~€1.5Κ.
Τα τυπικά ανελαστικά λειτουργικά κόστη σε βάθος 5ετίας είναι €16.8Κ και σε βάθος 10ετίας είναι €24.6Κ.
(+) Το πιο άρτιο μηχανολογικά απ΄όλα - Porsche
(+) Η καλύτερη οδική συμπεριφορά και η μόνη που κάπως πλησιάζει το Evo και κρύβει κιλά και όγκο
(+) Αερανάρτηση και επαρκείς off-road δυνατότητες
(+) Εξωτερική όψη (το μοναδικό "κουπέ SUV" που μου αρέσει, τα περισσότερα πχ. GLC Coupe, X4 είναι εκτρώματα) και δείχνει και αρκετά compact
(+) Κιβώτιο (PDK)
(+) Θέση οδήγησης (με τα sport καθίσματα)
(-) Ανεπαρκής κινητήρας και άρα απαραίτητη η (μη εργοστασιακή) αναβάθμιση του κινητήρα (με πιθανά προβλήματα σε σχέση με εγγύηση αλλά και σχετικά αβέβαιο αποτέλεσμα)
(-) Υπερβολικά ελαφρύ (αν και ακριβές και πληροφοριακό) τιμόνι (περιμένω να οδηγήσω για "100 μέτρα" αυτήν με το απλό τιμόνι χωρίς μεταβλητή υποβοήθηση)
(-) Οι χειρότεροι χώροι στη λίστα (αλλά και πάλι επαρκείς για την οικογένειά μου)
(-) Εσωτερικό με χιλιάδες κουμπάκια (αν και λένε ότι είναι αρκετά εργονομικό στο τέλος της ημέρας)
(-) Πανάκριβη με άθλιο VfM φάση "σας τα παίρνουμε κορόιδα και γουστάρετε" και εν γένει μη ορθολογική επιλογή
(-) Προκλητική κοινωνικά - Porsche
(-) Μηδενική δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης
(3) Το
Volvo XC60 T6 R-Design με αρχικό κόστος €67.7Κ με δερμάτινο σαλόνι και πανοραμική ενώ ήδη περιλαμβάνονται στο R-Design ζάντες 19'' και driving modes. Περιλαμβάνεται (€1Κ) και day 0 αναβάθμιση polestar που δίνει +15 ίππους αλλά κυρίως καλύτερη απόκριση στο κιβώτιο και τον κινητήρα.
Τα τυπικά ανελαστικά λειτουργικά κόστη σε βάθος 5ετίας είναι €14.3Κ και σε βάθος 10ετίας είναι €21.1Κ. Ωστόσο σε αυτά τα κόστη πρέπει να περιληφθούν και επιπλέον λειτουργικά κόστη για το Evo δηλ. €8.5Κ σε βάθος 5ετίας και €13.3Κ σε βάθος 10ετίας, οπότε τα ολικά λειτουργικά κόστη ανέρχονται σε €22.8Κ και €34.4Κ αντίστοιχα. Επίσης πρέπει να περιληφθούν στο αρχικό κόστος και άλλα €3.5Κ για αναβάθμιση-φρεσκάρισμα του Evo (εξάτμιση+reflash+λάστιχα).
(+) Κινητήρας ο καλύτερος από όλους της λίστας
(+) Αερανάρτηση -αποφάσισα να την περιλάβω σε όφελος του off-road χαρακτήρα
(+) Εικόνα και λειτουργικότητα εσωτερικού
(+) Εξαιρετικός εξοπλισμός πχ. πανοραμική για να γουστάρουν και τα παιδιά
(+) Το καλύτερο VfM και σαφώς η πιο ορθολογική επιλογή
(+) Χώροι (αν και όχι σαν της F-Pace)
(-) Η χειρότερη (ασφαλής μεν αλλά βαρετή, μονοδιάστατη και με κλίσεις) οδική συμπεριφορά απ΄όλα της λίστας (με αερανάρτηση, χωρίς αερανάρτηση αλλά με το sport chassis της R-Design θα την έβαζα ισοπαλία με την F-Pace)
(-) Κιβώτιο -απαιτείται αναβάθμιση αν και εργοστασιακή άρα χωρίς πρόβλημα εγγύησης
(-) Κάπως ανέμπνευστο εξωτερικό, σαν κόπια του XC90
(-) Με υποχρεώνει να κρατήσω το Evo για να έχω κάτι για προσωπικό παιχνίδι -τελικά το θεωρώ μειονέκτημα διότι επιμένω ότι δεν θα ήθελα δεύτερο αυτοκίνητο
(-) Λειτουργικά κόστη αυξημένα (επιπέδου τρίλιτρου) λόγω 2 αυτοκινήτων
(-) Μηδενική δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης
Απόφαση εντός του ΣΚ. Ακούω απόψεις