Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#461432
nass έγραψε:Επαρκής ιπποδύναμη και γενικά γρήγορο έως πολύ γρήγορο, ωστόσο νομίζω το XC60 T6 ήταν γρηγορότερο (από πλευράς κινητήρα εννοείται).


Σύμφωνα με τα χρονόμετρα η διαφορά είναι μεγάλη υπέρ της AR: http://www.zeperfs.com/en/duel6600-6828.htm
Μάλλον ψευδαίσθηση επειδή σηκώνει πολύ παραπάνω δύναμη το πλαίσιο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#461433 Σου έχω ξαναπεί ότι σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το XC60 το συγκεκριμένο site είναι ανακριβές, δεν ζυγίζει 2002 κιλά το Τ6 και βέβαια δεν έχει 5.3'' για το 0-100.

@popolaros
Γιατί καλέ μου άνθρωπε να κουβαλάω 200 κιλά και μισό μέτρο παραπάνω ?
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#461436 Δεν βλέπω γιατί είναι ανακριβές, εκτός αν υπάρχουν στοιχεία για το αντίθετο. Το βάρος που αναφέρεται είναι αυτό που έχει καταγραφεί από τα περιοδικά που έκαναν τις μετρήσεις. Μπορεί να είχαν της Παναγιάς τα μάτια τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Παλιότερα έγραφαν ότι έβαζαν την μεγαλύτερη μετρημένη τιμή. Τώρα δεν βλέπω τέτοια σημέιωση Και η Stelvio αρκετά βαριά βγαίνει πάντως. Επίσης αν προσέξεις το 5.3 δεν είναι μέτρηση, είναι εργοστασιακή τιμή. Μετρήσεις είναι οι ρεπρίζ και οι διαφορές είναι μεγάλες.

Τέσπα μπορεί να έχει και λάθη. Δεν βρίσκω αλλού νούμερα.
Άβαταρ μέλους
By nass
#461439 Φυσικά και υπάρχουν στοιχεία για το αντίθετο:

Η επιτάχυνση 0-100 5.3 είναι η εργοστασιακή τιμή για το Τ8, όχι για το Τ6 https://www.volvocars.com/intl/cars/new-models/xc60/specifications
Το βάρος είναι 1865 εργοστασιακό και 1945 κιλά (4297 λίμπρες) από δοκιμή http://www.motortrend.com/cars/volvo/xc60/2018/2018-volvo-xc60-t5-t6-first-test-review/
Δύο στα δύο λάθος, να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με το συγκεκριμένο site ?

Και τέλος πάντων, η υποκειμενική αίσθησή μου, έχοντας οδηγήσει και τα 2 αυτοκίνητα, και μη μένοντας σε μετρήσεις στυλ 0-100, είναι αυτή που ανέφερα. Εννοείται ότι αντικειμενικά νούμερα υπερισχύουν της υποκειμενικής αίσθησης, όμως όχι αυτά που έβαλες.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#461468 Ωραία, ξέχνα το δικό μου link και ας πιάσουμε το δικό σου για να το αντιπαραβάλουμε με το αντίστοιχο της Stelvio από το ίδιο πάντα περιοδικό: http://www.motortrend.com/news/alfa-rom ... -finalist/ vs http://www.motortrend.com/news/volvo-xc ... -finalist/

Δεν είναι καν κοντά (1'' και 7.5 μίλια διαφορά στο 400άρι!!! και 2.9 vs 3.5 στο 45-65 mph)... Βασικά βάσει του παραπάνω περιοδικού η Stelvio 280 έχει ταυτόσημες επιδόσεις με το S60 T8!!!
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#461552
nass έγραψε:Εννοείται ότι αντικειμενικά νούμερα υπερισχύουν της υποκειμενικής αίσθησης, όμως όχι αυτά που έβαλες.


Ούτε τα καινούρια κάνουν; :roll:
Άβαταρ μέλους
By nass
#461596
REALZEUS έγραψε:
nass έγραψε:Εννοείται ότι αντικειμενικά νούμερα υπερισχύουν της υποκειμενικής αίσθησης, όμως όχι αυτά που έβαλες.


Ούτε τα καινούρια κάνουν; :roll:


Κάνουν. Μόνο που το πρόβλημά μου δεν είναι το "0-100" αλλά η γενικότερη απόδοση του κινητήρα και το πάντρεμά του με τις σχέσεις μετάδοσης σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.

Ας βάλω τις ολικές σχέσεις μετάδοσης για τις Stelvio, XC60 και ενδεικτικά Macan (μεγαλύτερα νούμερα = κοντύτερες σχέσεις):
Stelvio: 1η 18.7 - 2α 11.9 - 3η 8 - 4η 6.4 - 5η 4.9 - 6η 3.7 - 7η 3.1 - 8η 2.4
XC60 T6: 1η 17.5 - 2α 10.1 - 3η 6.5 - 4η 4.9 - 5η 4.1 - 6η 3.3 - 7η 2.7 - 8η 2.2
Macan: 1η 15.2 - 2α 8.9 - 3η 5.8 - 4η 4.3 - 5η 3.3 - 6η 2.9 - 7η 2.4

Βλέπουμε δηλ. ότι η Stelvio έχει κοντή μετάδοση σε σχέση με το XC60 (δείτε πχ. σχέσεις 3ης, 4ης, 5ης που χρησιμοποιούνται περισσότερο στο δρόμο είναι ~20+% διαφορά) και πάρα πολύ κοντή σε σχέση με τη Macan (ή η Macan είναι πολύ μακριά)

Τι σημαίνει αυτό και πως μεταφράζεται στο δρόμο λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και το εύρος λειτουργίας των αντίστοιχων κινητήρων δηλ. κάπου 3000 σαλ για τη Stelvio (2.5 - 5.5) σε σχέση με τις 3800 σαλ (2.5 - 6.3) για το Τ6 και τις 4500 σαλ. (2.5 - 7) για τη Macan.
(Εννοείται ότι αναφέρομαι σε σβέλτη οδήγηση, όπου δεν πάει κανείς 1500 σαλ δηλ. έχει μεγαλύτερη σημασία το πάνω μέρος του στροφόμετρου)

H Stelvio έχει εξαιρετικές επιταχύνσεις από στάση, εξάλλου υποθέτω ότι για αυτό επέλεξαν αυτές τις σχέσεις, για να δείχνουν το "5.7" για τα 0-100. Εκεί είναι εμφανώς γρηγορότερη από το XC60 και σε αυτό αναφέρεσαι και άρα πέτυχαν το σκοπό τους :s_cool
Ομως στην πραγματική οδήγηση ο κινητήρας, σε συνδυασμό με τις κοντές σχέσεις, φαίνεται "λίγος", σα να τελειώνει νωρίς. Πρέπει να αλλάζεις συνέχεια σχέσεις γιατί πέφτεις στον κόφτη (δεν πέφτεις, δεν σε αφήνει το κιβώτιο να πέσεις γιατί αλλάζει μόνο του) στις 5500 και το αποτέλεσμα είναι ότι σαν αίσθηση, είναι σα να ξεμένεις από δύναμη. Που δεν είναι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας που θα περίμενες από ένα SUV 2 τόνων και 300 ίππων.
Γενικά βάζεις κοντές σχέσεις όταν έχεις μεγάλο εύρος λειτουργίας, για να φτάνεις γρηγορότερα στα "ψηλά" και να μένεις εκεί, πχ. στο Type R :inlove: με πρακτικό εύρος λειτουργίας 3000-8500 σαλ. :superman: είχε κοντές σχέσεις και του πήγαιναν. Το ίδιο και το Evo, με εύρος 2500-8000 σαλ.
Αντιθέτως αν έχεις μικρό εύρος λειτουργίας όπως σε ένα Diesel ή στη Stelvio, πρέπει να χρησιμοποιείς μακρύτερες σχέσεις για να "απλώνεις" τη λειτουργία του κινητήρα και να μην φτάνεις εύκολα στον κόφτη και να μη χρειάζεται να αλλάζεις συνέχεια ταχύτητες -αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που στους σύγχρονους Diesel πηγαίνουν τόσο καλά τα αυτόματα πολυτάχυτα κιβώτια.
H Alfa Romeo κατά τη γνώμη μου δεν το πέτυχαν αυτό, πήγαν για τα "νούμερα" και εκεί ήταν μια χαρά αλλά στο τέλος της ημέρας ο κινητήρας και το κιβώτιό τους δεν είναι τόσο καλά ταιριασμένα και αυτό φαίνεται και στο δρόμο. Που είναι αυτό που εξήγησα και στο οποίο και θα επιμείνω, πέραν επιφανειακών αναφορών σε zeperfs κτλ.: σε σπορ οδήγηση το XC60 Τ6 δείχνει ταχύτερο και πιο ισορροπημένο.
(Προφανώς μιλάω για μικρές διαφορές και προφανώς και τα δύο είναι θεαματικά ταχύτερα από τη Macan, που χρησιμοποιώ ως αντιπαράδειγμα).

Και εννοείται ότι αυτό δεν έχει σχέση με τις δυνατότητες του πλαισίου, οι οποίες φαίνονται στις στροφές, εγώ μιλάω για εξόδους από στροφές, ενδιάμεσες επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις κτλ.

Ελπίζω να ήμουν σαφέστερος τώρα.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#461600 Μία σύγκριση μεταξύ drivetrain Macan και Stelvio? :hmmm:

Πέραν του κόφτη της Stelvio που δεν είναι μειονέκτημα, είναι χαρακτηριστικό λειτουργίας που μου είναι αδιάφορο σε τέτοιο αμάξι.

Xθες με πήραν τηλ να πάω για δοκιμή το Τ6 αλλά δε μπορούσα καθόλου να φύγω. Κι αυτός ο μλκ επειδή του είπα ότι δουλεύω απέναντι με πήρε σε φάση "κατέβα τώρα να το κάνουμε μία βόλτα". :dizzy: Πάρε ρε κακομοίρη και πες μου αύριο-μεθαύριο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#461606 Κακώς σου είναι αδιάφορο ΙΜΟ και έγραψα θεωρώ αρκετά για να εξηγήσω ότι δεν είναι απλά ένα νούμερο αλλά υποβάλλει τρόπο οδήγησης.
Πάντως σε αυτό που ρωτάς, συνολικά και παρά τα παραπάνω, καλύτερη η Stelvio :rtfm: με την εξαίρεση του PDK σε αυτόματη και χειροκίνητο mode, που δεν παίζεται (αλλά τα paddles της Stelvio είναι καλύτερα).

Ξέχασα να αναφέρω ένα άλλο ωραίο για τη Stelvio:
(+) Στο "D" η κεντρική οθόνη ανάμεσα στροφόμετρο-ταχύμετρο γίνεται επιταχυνσιόμετρο :metalo: όπου είδα κάμποσες φορές "1.00" πλευρικά και πολύ συχνά πάνω από "0.80" :superman: δεν ξέρω πόσο ακριβές είναι (γιατί να μην είναι, το επιταχυνσιόμετρο είναι μέρος του ESP) αλλά σίγουρα είναι cool :iconcool:
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#461607
nass έγραψε:Κακώς σου είναι αδιάφορο ΙΜΟ και έγραψα θεωρώ αρκετά για να εξηγήσω ότι δεν είναι απλά ένα νούμερο αλλά υποβάλλει τρόπο οδήγησης.

Ακριβώς γι' αυτό μου είναι αδιάφορο. Γιατί αν πχ το έχεις μόνιμα το αμάξι θα προγραμματιστείς μόνος σου στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Βασικά λόγω είδους αυτό θα συμβεί με όλα τα υποψήφια αλλά αυτό είναι μία άλλη κουβέντα. Παθών.

Το θέμα είναι να ταιριάζει ο προγραμματισμός του αυτόματου με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μοτέρ για ένα καλό συνολικό αποτέλεσμα. Κατά τα άλλα όσο καλό και να είναι ένα παραδοσιακό αυτόματο δεν πρόκειται ποτέ να φτάσει ένα dual clutch. To άτιμο το dual clutch δεν παίζεται (όταν δουλεύει σωστά).

Επίσης άλλο ερώτημα: από συναρμογή, υλικά κτλ πως σου φάνηκε η Stelvio?
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#461609 Ναι, και? Μέσα είναι έτσι όμως:

Εικόνα

:svivhaha: