- 06 Δεκ 2017, 10:50
#461596
REALZEUS έγραψε:nass έγραψε:Εννοείται ότι αντικειμενικά νούμερα υπερισχύουν της υποκειμενικής αίσθησης, όμως όχι αυτά που έβαλες.
Ούτε τα καινούρια κάνουν;
Κάνουν. Μόνο που το πρόβλημά μου δεν είναι το "0-100" αλλά η γενικότερη απόδοση του κινητήρα και το πάντρεμά του με τις σχέσεις μετάδοσης σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του.
Ας βάλω τις
ολικές σχέσεις μετάδοσης για τις Stelvio, XC60 και ενδεικτικά Macan (μεγαλύτερα νούμερα = κοντύτερες σχέσεις):
Stelvio: 1η 18.7 - 2α 11.9 - 3η 8 - 4η 6.4 - 5η 4.9 - 6η 3.7 - 7η 3.1 - 8η 2.4
XC60 T6: 1η 17.5 - 2α 10.1 - 3η 6.5 - 4η 4.9 - 5η 4.1 - 6η 3.3 - 7η 2.7 - 8η 2.2
Macan: 1η 15.2 - 2α 8.9 - 3η 5.8 - 4η 4.3 - 5η 3.3 - 6η 2.9 - 7η 2.4
Βλέπουμε δηλ. ότι η Stelvio έχει κοντή μετάδοση σε σχέση με το XC60 (δείτε πχ. σχέσεις 3ης, 4ης, 5ης που χρησιμοποιούνται περισσότερο στο δρόμο είναι ~20+% διαφορά) και πάρα πολύ κοντή σε σχέση με τη Macan (ή η Macan είναι πολύ μακριά)
Τι σημαίνει αυτό και πως μεταφράζεται στο δρόμο λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά και το εύρος λειτουργίας των αντίστοιχων κινητήρων δηλ. κάπου 3000 σαλ για τη Stelvio (2.5 - 5.5) σε σχέση με τις 3800 σαλ (2.5 - 6.3) για το Τ6 και τις 4500 σαλ. (2.5 - 7) για τη Macan.
(Εννοείται ότι αναφέρομαι σε σβέλτη οδήγηση, όπου δεν πάει κανείς 1500 σαλ δηλ. έχει μεγαλύτερη σημασία το πάνω μέρος του στροφόμετρου)
H Stelvio έχει εξαιρετικές επιταχύνσεις από στάση, εξάλλου υποθέτω ότι για αυτό επέλεξαν αυτές τις σχέσεις, για να δείχνουν το "5.7" για τα 0-100. Εκεί είναι εμφανώς γρηγορότερη από το XC60 και σε αυτό αναφέρεσαι και άρα πέτυχαν το σκοπό τους
Ομως στην πραγματική οδήγηση ο κινητήρας, σε συνδυασμό με τις κοντές σχέσεις, φαίνεται "λίγος", σα να τελειώνει νωρίς. Πρέπει να αλλάζεις συνέχεια σχέσεις γιατί πέφτεις στον κόφτη (δεν πέφτεις, δεν σε αφήνει το κιβώτιο να πέσεις γιατί αλλάζει μόνο του) στις 5500 και το αποτέλεσμα είναι ότι σαν αίσθηση, είναι σα να ξεμένεις από δύναμη. Που δεν είναι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας που θα περίμενες από ένα SUV 2 τόνων και 300 ίππων.
Γενικά βάζεις κοντές σχέσεις όταν έχεις μεγάλο εύρος λειτουργίας, για να φτάνεις γρηγορότερα στα "ψηλά" και να μένεις εκεί, πχ. στο Type R
με πρακτικό εύρος λειτουργίας 3000-8500 σαλ.
είχε κοντές σχέσεις και του πήγαιναν. Το ίδιο και το Evo, με εύρος 2500-8000 σαλ.
Αντιθέτως αν έχεις μικρό εύρος λειτουργίας όπως σε ένα Diesel ή στη Stelvio, πρέπει να χρησιμοποιείς μακρύτερες σχέσεις για να "απλώνεις" τη λειτουργία του κινητήρα και να μην φτάνεις εύκολα στον κόφτη και να μη χρειάζεται να αλλάζεις συνέχεια ταχύτητες -αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που στους σύγχρονους Diesel πηγαίνουν τόσο καλά τα αυτόματα πολυτάχυτα κιβώτια.
H Alfa Romeo κατά τη γνώμη μου δεν το πέτυχαν αυτό, πήγαν για τα "νούμερα" και εκεί ήταν μια χαρά αλλά στο τέλος της ημέρας ο κινητήρας και το κιβώτιό τους δεν είναι τόσο καλά ταιριασμένα και αυτό φαίνεται και στο δρόμο. Που είναι αυτό που εξήγησα και στο οποίο και θα επιμείνω, πέραν επιφανειακών αναφορών σε zeperfs κτλ.: σε σπορ οδήγηση το XC60 Τ6 δείχνει ταχύτερο και πιο ισορροπημένο.
(Προφανώς μιλάω για μικρές διαφορές και προφανώς και τα δύο είναι θεαματικά ταχύτερα από τη Macan, που χρησιμοποιώ ως αντιπαράδειγμα).
Και εννοείται ότι αυτό δεν έχει σχέση με τις δυνατότητες του πλαισίου, οι οποίες φαίνονται στις στροφές, εγώ μιλάω για εξόδους από στροφές, ενδιάμεσες επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις κτλ.
Ελπίζω να ήμουν σαφέστερος τώρα.