Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#498778
REALZEUS έγραψε:Δεν μιλάμε για 107 vs Discovery βρε Σάξονά μου. Μιλάμε για το αν θα σηκώσουμε την αεροανάρτηση ενός ήδη πολύ ψηλού αυτοκινήτου. Θαρρείς και θέλεις 23 cm ground clearance και γωνία προσβολής 30 μοιρών για τα στενά της Κυψέλης... :s_sarcastic
Δεν είναι "πολύ ψηλό αυτοκίνητο" η Macan στο 1,62, το Touran ή το Mocca είναι ψηλότερα. Και η επιπλέον ground clearance δίνει έναν πιο επιθετικό-απειλητικό αέρα. Δεν αναφέρθηκα σε γωνίες για χρήση σε πόλη οπότε μην τις μπλέκεις. Αν είναι μπορούμε να μιλήσουμε για τη χρήση 3λιτρων στην πόλη....
saxon_747 έγραψε:Η πραγματικότητα είναι. Όταν οδηγάω το 107, οι υπόλοιποι οδηγοί είναι πιο επιθετικοί (πχ σε διασταύρωση που λέει ο sknipper) σε αντίθεση με το όταν οδηγάω το Grand Vitara.
Εκ του αποτελέσματος και μόνο είναι ξεκάθαρο ότι κάνει διαφορά οπότε τυχόν δικά μας ή άλλων συμπλέγματα λίγη σχέση έχουν. Αν-όταν ξεπεραστούν τα συμπλέγματα όλων τότε το ξανασυζητάμε.
Ειδικά τότε που οδηγούσα χαμηλό roadster η μετάβαση σε Land Cruiser στην ίδια διασταύρωση τύπου ανάποδου Τ που 2 αντίθετα ερχόμενες λωρίδες μπαίνουν σε μία ήταν συγκλονιστική. Εγώ ήμουν το ίδιο αμυντικός όπως με το roadster, και ψαρωμένος γιατί ήταν η πρώτη μου φορά που οδηγούσα αυτόματο αυτοκίνητο οι άλλοι όμως σταματάγαν και μου κάναν δρόμο. Ο ιδιοκτήτης μου επιβεβαίωσε ότι έτσι είναι. Δεν είναι σύμπλεγμα είναι θέμα κοινής λογικής και επιβίωσης (σκέφτεται ότι αν αυτός δεν με έχει δει θα με κάνει λιώμα ενώ αν είσαι με το μικρό ο άλλος δεν βλεφαρίζει).

Τέλος πάντων το παρατραβάμε και δεν αξίζει. Ας το βάζει όσο ψηλά ή χαμηλά τον βολεύει.
Θέλω κι άλλες περιγραφές από διαδρομές, συμπεριφορά, επιδόσεις, εντυπώσεις παιδιών κλπ.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#498792
sknipper έγραψε:Δεν είναι "πολύ ψηλό αυτοκίνητο" η Macan στο 1,62, το Touran ή το Mocca είναι ψηλότερα. Και η επιπλέον ground clearance δίνει έναν πιο επιθετικό-απειλητικό αέρα.


Οτιδήποτε είναι ψηλότερο από ένα hatch-saloon είναι ψηλό αυτοκίνητο συγκριτικά με την υπόλοιπη κίνηση. Τώρα για τον επιθετικό χαρακτήρα, δεν θα σχολιάσω καν...
Άβαταρ μέλους
By nass
#499644 Και που καταλήγουν αυτά :iconcool: :whistlink:

€23.5Β τζίρος
€4.14Β λειτουργικά κέρδη (17% :s_omg )
246K πωλήσεις (εξ αυτών 27% στις ΗΠΑ και 32% στην Ευρώπη - συνολικά Macan: 97Κ 39.5% :s_yes )
R&D: €2.32B (10% :metalo: )
Κέρδος ανά αυτοκίνητο: €16845 :superman:
Εργαζόμενοι]: 30Κ με ετήσιο bonus €9111 :shifty: (5% των κερδών)
Τζίρος ανά εργαζόμενο: €783

Ετσι για μέτρο σύγκρισης μια από τις μεγαλύτερες "μαζικές" αυτοκινητοβιομηχανίες (Toyota κάπου 10 φορές μεγαλύτερη από την Porsche):

€211Β τζίρος
€15.24Β λειτουργικά κέρδη (7.2%)
9Μ πωλήσεις (32% στις ΗΠΑ :whistlink: μόνο 10% στην Ευρώπη :s_bored )
R&D: 7.92B (3.75%)
Κέρδος ανά αυτοκίνητο: €1700
Εργαζόμενοι: 364Κ
Τζίρος ανά εργαζόμενο: €579
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#499654 Κάνουν δουλίτσα οι οικονομίες κλίμακας του group για την Porsche.
Άβαταρ μέλους
By nass
#499657 Οχι απαραιτήτως.
Εξάλλου παίρνει λίγα πράγματα από το Group για να έχει πραγματική σημασία. 2 κινητήρες (Macan 2.0T + 3.0TD) + 1 κιβώτιο (Macan PDK) συν μισή πλατφόρμα (MLB --> Macan) δεν είναι καμιά σοβαρή οικονομία κλίμακας. Ισως στο μέλλον αυξηθεί (πχ. οι κινητήρες της facelift Macan θα είναι -λένε- Audi).
Διάβαζα κάπου ότι στην Porsche στοίχισε περισσότερο η εξέλιξη της Macan από υπάρχουσα βάση παρά της Panamera από λευκό χαρτί.
Εξάλλου η VW δίνει 6.7% σε R&D πηγή τη στιγμή που η Porsche δίνει ένα από κάθε άποψη εντυπωσιακό 10%. Πόσο δε μάλλον αν εξαιρέσουμε τα νούμερα της Porsche από τον ισολογισμό της VW τότε έχουμε τζίρο = €206Β και R&D = €10.81B = 5.2%.

ΟΚ είναι άδικη η σύγκριση ενός όσο να 'ναι niche κατασκευαστή όπως η Porsche με μαζικούς όπως η Toyota και η VW αλλά οι οικονομικές επιδόσεις της είναι εντυπωσιακές και πιστεύω (χωρίς απόδειξη :) ) ότι ένα μέρος του μυστικού είναι αυτό ακριβώς το 10%.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#499661 Όχι δα. Άσε τη Macan και τη συγγένειά της με Q5 σε πολύ περισσότερα από το μοτέρ και το κιβώτιο. Δες συγγένειες Cayenne-Q7-Bentayga-Tuareg(?), Panamera-A7 και άλλα που σίγουρα μας διαφεύγουν. Τα εντυπωσιακά οικονομικά προφανώς και είναι απόρροια ΚΑΙ του part sharing.
Άβαταρ μέλους
By nass
#499664 Για την Macan έγραψα ακριβώς τι εννοώ.
Panamera-A7 ? :hmmm:
Δεν αμφισβητώ ότι παίζει κάποιο ρόλο αλλά θεωρώ πολύ μικρότερο απ΄όσο λες (για να το φέρεις σαν #1 επιχείρημα). Και ως ανταπόδειξη:
H Audi (σελ. 30 του ισολογισμού της VW) με θεαματικά περισσότερο και εμφανέστερο part sharing έχει τζίρο €60.1Β (περιλαμβάνονται και Lambo & Ducati) και λειτουργικά κέρδη €5.1Β = 8.5% το μισό περιθώριο της Porsche. Και δεν είναι "μαζικός" κατασκευαστής η Audi αλλά άμεσος αντίπαλος της Porsche και μια χαρά συγκρίσιμος.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#499673
nass έγραψε:246K πωλήσεις (εξ αυτών 27% στις ΗΠΑ και 32% στην Ευρώπη - συνολικά Macan: 97Κ 39.5% :s_yes )

Αυτό σημαίνει ότι λειτουργεί εξαιρετικά ως εταιρία. Είτε ως τελικό προϊόν, είτε ως όλα τα υπόλοιπα.

nass έγραψε:Κέρδος ανά αυτοκίνητο: €16845 :superman:

Αυτό σημαίνει ότι παίζει πολύ part sharing.

Δεν ξέρω αν είναι πιο κατανοητό έτσι. Αν κάπου είμαι λάθος ας με διορθώσουν οι έχοντες σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία. Εγώ αυτό αντιλαμβάνομαι πάντως.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#499675 μεσο κοστος να φτιαχτει ενα αμαξι Πορσε ειναι 53500 ευρω. Φυσικα εχουμε και το 918 που θα εχει 400000 κοστος και ενα Μακαν που θα εχει αρκετα λιγοτερο απο 53000.

παντως γενικα το κοστος και αυτο που περνεις απο Πορσε ειναι σε αλλα επιπεδα σε σχεση με αλλους μαζικους κατασκευαστες.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#499681
Deleted User 1 έγραψε:
nass έγραψε:246K πωλήσεις (εξ αυτών 27% στις ΗΠΑ και 32% στην Ευρώπη - συνολικά Macan: 97Κ 39.5% :s_yes )

Αυτό σημαίνει ότι λειτουργεί εξαιρετικά ως εταιρία. Είτε ως τελικό προϊόν, είτε ως όλα τα υπόλοιπα.

nass έγραψε:Κέρδος ανά αυτοκίνητο: €16845 :superman:

Αυτό σημαίνει ότι παίζει πολύ part sharing.

Δεν ξέρω αν είναι πιο κατανοητό έτσι. Αν κάπου είμαι λάθος ας με διορθώσουν οι έχοντες σχέση με την αυτοκινητοβιομηχανία. Εγώ αυτό αντιλαμβάνομαι πάντως.


Για το κερδος ανα αμαξι δεν εχει σχεση οτι ειναι κοινες πλατφορμες αλλα οτι με τις αλλαγες που κανεις μπορει να πουλαει ακριβοτερα.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#499700 Το μειωμένο κόστος είναι ένας λόγος που μπορεί να εξηγήσει το αυξημένο κέρδος.
Υπάρχει πάντα η πιθανότητα να δουλεύει περισσότερο το άλλο σκέλος της εξίσωσης --> τιμή.
Δηλαδή η Porsche να πουλάει ακριβά (αναλογικά για αυτό που προσφέρει).
inb4 Ντίμης alert :lol:

Αυτά τα γνωρίζουν βέβαια μόνο οι controllers της Porsche.
Εμείς μόνο εκτίμηση καφενείου μπορούμε να κάνουμε.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#499704 Μα προφανώς και είναι συνδυασμός των δύο. Μειωμένο κόστος με παράλληλη δυνατότητα να πουλάει ακριβά = κέρδος.

Το μειωμένο κόστος στην περίπτωση της Porsche μόνο από οικονομίες κλίμακος μπορεί να προέρχεται βάσει καφενειακής όπως λες ανάγνωσης των καταστάσεων. Φθηνό δυναμικό δεν έχει, r&d στα ύψη, οπότε τι μένει?
Άβαταρ μέλους
By nass
#499706 Η τιμή είναι το μυστικό, όχι το κόστος κατασκευής :rtfm:
Δεν είναι φτηνές να κατασκευαστούν οι Porsche και δεν έχει να κάνει τόσο (σε ένα μικρό βαθμό προφανώς έχει...) με το part sharing (το παράδειγμα της Audi δεν είναι πειστικό ? φουλ part sharing, πολύ περισσότερο από την Porsche, αλλά το κέρδος ανά πωληθέν αυτοκίνητο είναι €2684 σελ. 31 του ισολογισμού της VW η Audi μαζί με τη Lamborghini πούλησε 1.9 εκατ. αυτοκίνητα το 2017). Αλλά τις πουλάνε αναλογικά ακριβότερα διότι πείθουν τους αγοραστές τους ότι αξίζουν τα αρκετά παραπάνω λεφτά τους (και το 10% του R&D είναι το σοβαρότερο εργαλείο - επένδυση για την πειθώ αυτή :rtfm: ). Πιστέψτε με, το λέω εκ πείρας :lol:
Άβαταρ μέλους
By dstou
#499769 Η εξίσωση είναι πολυπαραγοντική, το ρ+δ είναι ένα σοβαρό σκέλος της. Δεν μπορείς να έχεις τεχνολογία, εξλουσιβιά και επιδόσεις αιχμής χωρίς γερό ρ+δ. Το αντίστοιχο στη Φερράρι είναι στο 15-20% του τζίρου, ανάλογα τη χρονιά.
See a pattern ?
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#499785
nass έγραψε:Η τιμή είναι το μυστικό, όχι το κόστος κατασκευής :rtfm:


μου αρεσει που προβληματιζομενοι το συζητατε. :lol: