- 23 Οκτ 2017, 09:52
#446235
Δεν με ενδιαφέρει η Cayenne διότι είναι τεράστια (5 μ) και πολύ βαριά (2+ τόνοι), οι "καλές" Cayenne έχουν κινητήρες 4 λίτρα (Τσακαλώτος
), θα την πάρω μεταχειρισμένη αναγκαστικά και εν γένει δεν έχει (για μένα) κάτι παραπάνω από τη Macan, αντιθέτως μόνο αρνητικά.
Ωστόσο στο πρώτο που λες έχεις δίκιο, ξεκίνησα λοιπόν τη σειρά των test drive από το
Volvo XC60 D5 R-Design με την ευγενική χορηγία του (Volvo)Zeus τον οποίο και ευχαριστώ
Πράγματι λοιπόν πήγαμε μια βόλτα στο γνωστό Ring των ΝΠ με ταχύτητες που δε νομίζω να είναι πολύ χμμμμ συνηθισμένες
για το 99% των οχηματοχιλιομέτρων που θα διανύσουν τα XC60 παγκοσμίως
Συνοπτικά, το αυτοκίνητο ήταν καλύτερο απ΄ό,τι περίμενα
και σταχυολογώ ορισμένα (+) και (-) παρακάτω:
(+) Μαζεύει πολλά χιλιόμετρα (150-160 αβασάνιστα) με συμπαγή αίσθηση και χωρίς να φοβίζει οδηγό ή επιβάτες (ας πούμε σκανδιναβικός συνδυασμός ασφάλειας και αποτελεσματικότητας)
(+) Εξαιρετικό μινιμαλιστικό "σκανδιναβικό" design από μέσα (αν σας αρέσουν πχ. τα έπιπλα Bo Concept)
(+) Πολύ καλά καθίσματα για σβέλτη οδήγηση, κάπως σφιχτά άρα δεν ξέρω σε ταξίδι αν θα βγαίνεις πιασμένος
(+) Δεν είναι βάρκα-γυαλό στο δρόμο, ούτε γέρνει πολύ (*), έχει καλό έλεγχο του αμαξώματος και μια γενικά σφιχτή αίσθηση (με την R-Design ανάρτηση) και αρκετά ευέλικτο για τα κιλά και τον όγκο του
(+) Γενικα ουδέτερη συμπεριφορά (το βάζω στα (+) διότι δεν θεωρώ ότι πχ. τα εύκολα παντιλίκια είναι η πρέπουσα ρύθμιση ενός SUV 2 τόνων και μόλις (για αυτό που λέμε) ~250 ίππων) στο όριο πάει να βγάλει μούτρα όπου το κόβει το ESP αλλά και η 4κίνηση φαίνεται καλά ρυθμισμένη, αισθάνεσαι και τους 4 τροχούς να "σπρώχνουν" χωρίς δράματα και καθυστερήσεις
(+) Δεν έχω να πω κάτι για τα φρένα, επαρκή μου φάνηκαν, ας το βάλουμε στα θετικά
(*) Πρέπει βέβαια να το δεις με διαφορετική οπτική γωνία και mindset (που λεν στου χουριό μ') από ένα σπορ αυτοκίνητο, δεν το συγκρίνεις με Evo ή Cayman ή BMW "κανονικό" M αλλά σε σύγκριση με κανονικά δρομίσια αυτοκίνητα ακόμα και σπορτιφ-και-καλά (στυλ BMW M-Pack) στέκεται αρκετά καλά πόσο δε μάλλον για SUV.
(-) Δεν με εντυπωσίασαν ούτε οι 235 ίπποι ούτε τα 48 κιλά ροπή του D5 και μου φάνηκε να έχει και turbo lag παρά το ειδικό σύστημα για μείωσή του. Ισως όμως να φταίει το κιβώτιο για αυτό.
(-) Το κράτημα ορίζεται κατά κύριο από τους περιορισμούς των ελαστικών τόσο ως προς τη διάσταση (235/55/19) όσο και ως προς τον τύπο (Conti SportContact SUV ή κάπως έτσι, νομίζω ήταν
αυτά, γενικά τα Conti δεν τα έχω σε υπόληψη και μάλλον δικαίως, προτιμώ λάστιχα με σκληρότερα πλαϊνά) και σε 2η φάση του ESP, αισθάνεσαι τα λάστιχα να ζορίζονται (και τα ακούς
)
(-) Μη απενεργοποιούμενο (επί της ουσίας) ESP, ΟΚ λέει "off" στη ρύθμιση αλλά όχι τελείως
(-) Δεν γυρίζει με τίποτα
, μόνη περίπτωση που τα κατάφερα ήταν με άτσαλο φρενάρισμα μέσα στη στροφή, που είναι βέβαια ο τελείως λάθος τρόπος
(-) Ψιλοαδιάφορο τιμόνι, ακριβές αλλά όχι ιδιαίτερα πληροφοριακό (ίσως τα λάστιχα φταίνε ?)
(-) Το κιβώτιο είναι το μεγάλο μείον του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστική καθυστέρηση στις αλλαγές, αλλαγές στον κόφτη ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία, άρνηση να πάρει εντολές από τα paddles, γενικά δεν είναι ούτε για γρήγορη οδήγηση ούτε για χειροκίνητη λειτουργία, είναι σαφές ότι θέλει να το αφήσεις στην ησυχία του (αυτά στη "Dynamic" ρύθμιση εννοείται, δε φαντάζομαι τι θα γίνεται στις πιο ήπιες)
(-) All black σαλόνι που με χαλάει προσωπικά (εκτός από κάτι trims στο ταμπλό βουρτσισμένο αλουμίνιο)
(-) Μη ρυθμιζόμενης σκληρότητας ανάρτηση (στο R-Design, χωρίς αερανάρτηση)
(-) Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (12.3'' TFT) ωραίος είναι αλλά μάλλον ανούσιο gadget θα τον χαρακτήριζα τελικά
Θα ήθελα να οδηγήσω ένα με αερανάρτηση και κινητήρα βενζίνης, να δούμε τι θα βρούμε από TD.
Πάντως σαφώς και παραμένει στις επιλογές μου.