Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By nass
#536966 @PeterPan
Εβγαινε και σε S Diesel η Macan, όχι πια, την έφαγε το VW Dieselgate
Για τους χώρους έχεις δίκιο και κακώς δεν το ανέφερα, είναι ας πούμε και με απόλυτα κριτήρια μέτριοι για το μέγεθος του αυτοκινήτου, για αυτό που λες για τα γόνατα η αιτία είναι ότι τα καθίσματα έχουν μεγάλο πάχος. Ομως σε μια τριμελή οικογένεια όπως η δική μου ή (αν μου επιτρέπεις) η δική σου (αν δεν κάνω λάθος) το να πάρεις XC90 και να είναι οι χώροι #1 προτεραιότητα ίσως είναι υπερβολή. Για 2 ενήλικους και 2 παιδιά (άρα ο χώρος πίσω είναι δευτερεύουσας σημασίας) η Macan είναι μια χαρά από άποψη χώρων όπου το κυριότερο είναι το πορτ-μπαγκαζ, ε μια χαρά είναι αυτό. ΙΜΟ φυσικά και ο καθένας έχει τα δικά του πχ. αν κουβαλάς συχνά 3 ενήλικους και 2 παιδιά (πχ. και τη babysitter) μπορεί να είναι θέμα ή αν κάνεις μετακόμιση κάθε μήνα :lol:

Σε κάθε περίπτωση, αν η κατανάλωση είναι σοβαρό κριτήριο μάλλον η Macan δεν είναι σοβαρή επιλογή και ίσως δεν θα έπρεπε καν να είναι στο short list (εννοώ ότι μάλλον και οι άλλες αρετές της θα ήταν άσχετες επίσης).
Αυτό δε σημαίνει ότι μια υπερβολική κατανάλωση δεν θα έπρεπε να αναφερθεί και να προβληματίσει. Εκεί ίσως παίζει ρόλο και το μεγάλο βάρος, το τετρακίνητο με 3 διαφορικά (μεγαλύτερες απώλειες από τη διάταξη της Macan) Evo με ίδιας απόδοσης κινητήρα αλλά 300 κιλά λιγότερα έχει 2 λτ/100 χλμ. λιγότερα μέση (12.5) (εκτός από φουλ γκάζι όπου το Evo ανεβαίνει σε 30άρια :superman: ενώ η Macan όχι πάνω από 25).

@EDDIE_147
Ολα τα διπλοσύμπλεκτά της η Porsche τα λέει "PDK" αλλά δεν είναι το ίδιο κιβώτιο από άποψη hardware, πάει ανάλογα με την αρχιτεκτονική (κινητηρας εμπρός/πίσω και μετάδοση) της 911 είναι ειδικής σχεδίασης ZF, της Macan είναι το DL501 της Audi, της Cayman δεν ξέρω (πιθανολογώ ότι είναι το ίδιο της 911 λόγω ίδιας αρχιτεκτονικής απλά "ανάποδα" (κινητήρας κέντρο κίνηση πίσω με ημιαξόνια μεταξύ κινητήρα-κιβωτίου)).
Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι που λέμε "μμμμ σιγά Audi κιβώτιο :thumbsdown: " είναι επιφανειακή προσέγγιση διότι στα αυτόματα/διπλοσύμπλεκτα κιβώτια (και σε μεγαλύτερο βαθμό από τους κινητήρες πιθανότατα) αυτό που έχει σημασία τελικά δεν είναι το hardware τόσο όσο το software και είναι σαφές ότι πίσω από το συγκεκριμένο κιβώτιο και το software του έχει πέσει σοβαρό R&D (που σίγουρα χρησιμοποιεί και τα διδάγματα από το PDK των 911, υποθέτω ότι το software είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοιο) και φαίνεται.
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#536975 Να το χαρείς nass.
To f/l 2.0Τ λένε οτι θα είναι 300ps πλέον.
Η τετρακίνηση πώς σου φαίνεται?Kάποιοι έχουν καταφέρει να υπερθερμάνουν τους συμπλέκτες και μπήκε σε safe mode.
Άβαταρ μέλους
By nass
#536980 Δεν παρατήρησα κάποιο πρόβλημα με την 4κίνηση (όντως η συχνότερη βλάβη των Macan είναι το transfer case) αλλά βέβαια δεν έκανα πολύ ζόρικα πράγματα πχ. ρυμούλκηση, μεγάλες ανηφόρες. Ως λειτουργία είναι εξαιρετική....

, δεν βλέπω θεαματικές διαφορές (σε συνδυαμό με το torque vectoring) με την 4κίνηση του Evo. :s_omg

Με κίνδυνο να ανοίξω holy war, η λειτουργία της 4κίνησης της Macan με κάνει να αμφισβητήσω (χρειάζομαι περισσότερη χρήση για να αποφασίσω) κάποιες προηγούμενες απόψεις μου σχετικά με το απαραίτητο σε κάθε περίπτωση του κεντρικού διαφορικού. Ενδεχομένως σε διάταξη διαμήκης κινητήρας - κίνηση πίσω μια απλούστερη 4κίνηση με κεντρικό συμπλέκτη που στέλνει και μπροστά όπως Macan, Stelvio να είναι ισοδύναμη λειτουργικά και το κεντρικό διαφορικό να είναι απαραίτητο σε προσθιοκίνητες (εγκάρσιος κινητήρας και μετάδοση εμπρός) διατάξεις ώστε να πάψουν να είναι ...προσθιοκίνητες :)


Για τους κινητήρες της FL Macan επικρατεί σύγχυση, όλο τo VW Group και η Porsche (και όλη η αυτοκινητοβιομηχανία απ΄ό,τι φαίνεται) τα έχουν βρει λίγο μπαστούνια με το WLTP και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι κινητήρες εκτός από τον 2.0Τ στην Κίνα που όμως είναι 254 Hp, μάλλον τα "300" δεν θα παίξουν. Για S λέγεται για τον 3.0Τ της Audi (με το μονό Turbo στο εσωτερικό του V6) ~350 άλογα νομίζω τον φοράει η βασική Panamera και για την Turbo τον 2.9Τ (<-- φορολογικό ατού :rtfm: :shifty: ) με τα 2 turbo επίσης της Audi που φοράει το RS4, η Panamera S και η Cayenne S.

Να και η FL Macan εμένα γενικά (όχι μόνο στις Porsche) δεν μου αρέσει το πίσω Light bar

Εικόνα

έτσι και αλλιώς διαθέσιμη στην Ευρώπη μετά το 1Q2019 οπότε καλά έκανα και πήρα τη δική μου 1 χρόνο πριν (και με γνήσιο κινητήρα Porsche = future classic :rtfm: :s_yes )
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#536995 Θενξ nass. :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#537045 Με τόσο χρήμα και χρόνο που έχουν επενδύσει στην υβριδική τεχνολογία ηταν παραπάνω από αναμενόμενο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#537074 Υπάρχουν φήμες ότι το 2022-2023 η καινούργια Macan (πάνω στο πάτωμα του σημερινού Q5) θα βγαίνει αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες :protest:
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#537077
EDDIE_147 έγραψε:Με τόσο χρήμα και χρόνο που έχουν επενδύσει στην υβριδική τεχνολογία ηταν παραπάνω από αναμενόμενο.


Ακουσα οτι οι κινητηρες Diesel θα καταργηθουν σιγα σιγα και απο τη BMW. Το κοστος εξελιξης και παραγωγης τους ειναι πολυ υψηλο και δε συμφερει.

Πιο συγκεκριμενα μου το ειπε ενας φιλος που δουλευει στο εργοστασιο της BMW και επισης μου ειπε οτι οι περισσοτερες αυτοκινητοβιομηχανιες κινουνται προν την ιδια κατευθυνση.

Μενει να δουμε αν και ποτε θα γινει κατι τετοιο!
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#537087
PeterPan έγραψε:στις υψηλές ταχύτητες οι διαφορές ακόμη κ στην αίσθηση είναι αμελητέες.


Εγώ τις βρίσκω τεράστιες παντού, Πέτρο!
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#537103
nass έγραψε:Υπάρχουν φήμες ότι το 2022-2023 η καινούργια Macan (πάνω στο πάτωμα του σημερινού Q5) θα βγαίνει αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες :protest:


Και τι σε ενοχλεί;
Ίσα ίσα που θα έχουν εξελίξει ακόμα περισσότερο την τεχνολογία τους και θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικά και απολαυστικά στην οδήγηση.

Όταν έχουν βάλει ηλεκτροκινητήρα στην 918 δεν θα χαλάσει η συνταγή σε ένα D suv.
Ίσα ίσα.

@george prix
Αυτό ισχύει για όλους.
Μέχρι και οι Ιταλοί έχουν ανακοινώσει plug in Maserati και Ferrari
Άβαταρ μέλους
By nass
#537111 Με ενοχλεί διότι το προνομιακό πεδίο χρήσης των υβριδικών και ηλεκτρικών δηλ. οι μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη, όπου πάει φορτισμένο και το ξαναφορτίζεις όταν γυρίσεις για την άλλη μέρα, είναι πολύ μακριά από το δικό μου πεδίο χρήσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου: από τα 11Κ χλμ. που έχω κάνει τα 8-9Κ πρέπει να είναι σε εκδρομές, ταξίδια, πολλές φορές με το γκάζι στο πάτωμα... σε αυτές τις περιπτώσεις, ακόμα και 918 να έχεις, οι μπαταρίες είναι ως επί το πλείστον νεκρό βάρος (βλ. εμπειρία του Zeus με το state of the art Τ8).

Με λίγα λόγια, καλοί οι +100 ίπποι από τον ηλεκτροκινητήρα αλλά μόνο όταν είναι φορτισμένη η βάρους 200 κιλών μπαταρία. Στη Βάλια Κάλντα και στο ακρωτήριο Μαλέας (*) απλά θα την κουβαλάω.

(Ισως σε 5 χρόνια να έχουν αλλάξει τα πράγματα και να έχουμε πχ. 800-1000 χλμ. αυτονομία στα Tesla της εποχής... το συζητάμε τότε)

(*) Ημουν εκεί προ 1 μηνός:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#537127
nass έγραψε:@PeterPan
Εβγαινε και σε S Diesel η Macan, όχι πια, την έφαγε το VW Dieselgate
Για τους χώρους έχεις δίκιο και κακώς δεν το ανέφερα, είναι ας πούμε και με απόλυτα κριτήρια μέτριοι για το μέγεθος του αυτοκινήτου, για αυτό που λες για τα γόνατα η αιτία είναι ότι τα καθίσματα έχουν μεγάλο πάχος. Ομως σε μια τριμελή οικογένεια όπως η δική μου ή (αν μου επιτρέπεις) η δική σου (αν δεν κάνω λάθος) το να πάρεις XC90 και να είναι οι χώροι #1 προτεραιότητα ίσως είναι υπερβολή. Για 2 ενήλικους και 2 παιδιά (άρα ο χώρος πίσω είναι δευτερεύουσας σημασίας) η Macan είναι μια χαρά από άποψη χώρων όπου το κυριότερο είναι το πορτ-μπαγκαζ, ε μια χαρά είναι αυτό. ΙΜΟ φυσικά και ο καθένας έχει τα δικά του πχ. αν κουβαλάς συχνά 3 ενήλικους και 2 παιδιά (πχ. και τη babysitter) μπορεί να είναι θέμα ή αν κάνεις μετακόμιση κάθε μήνα :lol:

Σε κάθε περίπτωση, αν η κατανάλωση είναι σοβαρό κριτήριο μάλλον η Macan δεν είναι σοβαρή επιλογή και ίσως δεν θα έπρεπε καν να είναι στο short list (εννοώ ότι μάλλον και οι άλλες αρετές της θα ήταν άσχετες επίσης).
Αυτό δε σημαίνει ότι μια υπερβολική κατανάλωση δεν θα έπρεπε να αναφερθεί και να προβληματίσει. Εκεί ίσως παίζει ρόλο και το μεγάλο βάρος, το τετρακίνητο με 3 διαφορικά (μεγαλύτερες απώλειες από τη διάταξη της Macan) Evo με ίδιας απόδοσης κινητήρα αλλά 300 κιλά λιγότερα έχει 2 λτ/100 χλμ. λιγότερα μέση (12.5) (εκτός από φουλ γκάζι όπου το Evo ανεβαίνει σε 30άρια :superman: ενώ η Macan όχι πάνω από 25).


Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες nass! Πολύ κατατοπιστικές. Και εγώ έτσι έχω καταλάβει την κατηγορία Χ3-GLC-XC60-Macan. Για τριμελή και τετραμελή οικογένεια πχ στην Ελλάδα είναι μια χαρά. Και ναι όπως σωστά είπες, 3μελής οικογένεια είμαστε, εύχομαι να αυξηθούμε στο μέλλον. Το πρόβλημα είναι επίσης πχ όταν θα πάω να πάρω τη μητέρα μου ή τα πεθερικά από το αεροδρόμιο κ θα πάμε μια βόλτα. Γιατί ακόμη κ με 2 παιδιά, εγώ εύχομαι 3 αλλά πρέπει να θέλει Θεός κ σύζυγος, (που τα καθισματάκια τους πιάνουν τις πίσω ακριανές θέσεις) και 1 ενήλικα πάλι στενά είναι . Οπότε στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να κινούμαι με 2 αυτοκίνητα αν πχ πάμε για μια εκδρομή στη Μπριζ, πράγμα που δε με ενθουσιάζει. Σκέφτηκα για μια στιγμή να έπαιρνα κατηγορία Χ3-Macan για να μην έχω το πρόβλημα του όγκου του πχ XC90 κάθε μέρα, βασικά η σύζυγος μου. Και αν πηγαίναμε μαζί όλοι 3-4 εκδρομές το χρόνο τότε με 2 αυτοκίνητα. Αλλά κάπου κολλάω.

Οπότε θα κινηθώ μάλλον προς 7θέσιο με χώρους (δε με ενθουσιάζουν αυτοκίνητα τύπου mpv, πχ sharan). Στο XC90 μπορούσα να καθίσω ακόμη κ στις πτυσσόμενες θέσεις (δεν ήταν βέβαια κ τέρας άνεσης, αλλά ήταν οκ). Επίσης με ένα XC90 σε ταξίδι με την οικογένεια προς Ελλάδα με 4 ή 5 άτομα θα χωρέσουν όλα άνετα. Όλα αυτά είναι σχέδια βέβαια, μακάρι να μας δίνει ο Θεός.

Απλώς διάβασα τόσο καλά λόγια για τη macan που είπα να περάσω να τη δω. Η cayenne μου φάνηκε ένα τέρας με μικρούς χώρους εν τέλει. Κρίμα, γιατί οι τιμές της cayenne με παραγωγή έως 2017 έχουν πέσει πολύ μετά το νέο μοντέλο.
Σχετικά με το πετρέλαιο, δηλώνω οπαδός του. Ειδικά για suv. Δε μου αρέσει να οδηγώ με υψηλές στροφές, με κουράζει. Για βενζίνη θα έπαιρνα μια 911 ή μια 718, υγεία να έχουμε.

Καταλήγω σε XC90 με τα 235 άλογα πετρελαίου, led, καλό υχοσύστημα, πανοραμική οροφή, κοτσαδόρο και χωρίς αερανάρτηση. Εκεί θα προσπαθήσω να κινηθώ από του χρόνου.
Άβαταρ μέλους
By nass
#537162
REALZEUS έγραψε:Ε εντάξει, ας μην συγκρίνουμε τώρα 918 με Volvo SUV...


Δεν είδα κάποια σύγκριση :s_no ... όμως, οι μπαταρίες της 918 δεν τελειώνουν ? Αν πας Αθήνα-Θεσσαλονίκη με 918 δεν θα τις κουβαλάς από ένα σημείο και μετά ? Ή αν κάνεις 30 γύρους στις Σέρρες ?

Για το λόγο αυτό θεωρώ τα υβριδικά ένα λανθασμένο ημίμετρο, worst of both worlds, και κινητήρας (+ ρεζερβουάρ, ανεφοδιασμό κτλ.) και μπαταρίες. Απλά το "έπαιξε" πολύ έξυπνα τόσα χρόνια η Toyota (και τρέχουν τώρα οι απατεώνες οι Ευρωπαίοι με τα Diesel :s_cool ) μέχρι βέβαια να βγουν κανονικά ηλεκτρικά με αξιοπρεπή αυτονομία και επαρκές δίκτυο φόρτισης (και αντίστοιχους χρόνους, όχι να περιμένεις 1 ώρα για να φορτίσεις μπαταρίες στη μέση ενός ταξιδιού 500 χλμ. που το κάνεις σε 4 ώρες κανονικά).

@PeterPan
Για τα δικά μου κριτήρια και χωρίς διάθεση αντιπαράθεσης (ο καθένας ξέρει τι είναι καλύτερο για τον ίδιο, και για μένα πολλοί θα έλεγαν ότι είμαι κορόιδο που έδωσα τόσα λεφτά για ένα παλιό Q5 :svivhaha: ) μου φαίνεται υπερβολή να δώσεις δεκάδες χιλιάδες ευρώ παραπάνω, να κουβαλάς 200 κιλά και 30 πόντους επιπλέον, για να πηγαίνεις (και αν) 1-2 "επταθέσιες" εκδρομές το χρόνο (BTW δοκίμασες αν μπορεί ενήλικος να καθήσει στις πίσω-πίσω θέσεις για πάνω από 1 ώρα ? Συνήθως είναι μόνο για παιδιά. Επίσης, μένεις χωρίς χώρο αποσκευών πχ. που θα βάλεις τα καροτσάκια των μωρών όταν πας στη Μπριζ ?) Αφού έτσι και αλλιώς θα έχεις 2 αυτοκίνητα, πας και με τα 2 εκδρομή και τελειώνει η ιστορία (άσε που με την τρέχουσα οικογενειακή σου σύνθεση, χρειάζεσαι χώρο για 2+2 ενήλικες και ένα μωρό ΟΚ μια χαρά είναι το XC60 :rtfm: :) )

Σε αντίστοιχη περίπτωση, όταν ζούσα μόνος μου στο Ντουμπάι, δεν είχα αγοράσει αυτοκίνητο για να έχω για τις 2-3 φορές το χρόνο που ερχόταν όλη η οικογένεια αλλά νοίκιαζα (μερικές φορές και 7θέσιο, έχω οδηγήσει Toyota Previa :vava: :lol: ) και τον υπόλοιπο χρόνο περπατούσα και λίγες φορές ταξί.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#537177 Μου αρεσει που απο τη συντομη επαφη μου, ειχα μεσες ακρες την ιδια εικονα :thumbsup: , αλλα...
nass έγραψε:(+) Αερανάρτηση + PASM.....πάντως να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι "μαγικό χαλί" με "γαλλική" λογική (ξερωγω Citroen με υδροπνευματική) δεν σε απομονώνει από το δρόμο ούτε στο Comfort εμένα μου αρέσει έτσι, ίσως στον πχ. KiloMeater όχι, γούστα.

..εδω νομιζω εισαι αυστηρος! Εμενα και στο sport μαγικο χαλι μου φανηκε! :iconcool:
Αντιθετα στο θεμα χωρων, ενω προφανως ειναι επαρκεις, εχω την εντυπωση (correct me if I'm wrong) οτι ειναι και οι μικροτεροι στην κατηγορια.