Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By markvag
#499819 Επιπλέον μπορεί να παίζει ρόλο και ένας άλλος παράγοντας... Κάποια κόστη R&D είναι ψιλο-σταθερά (φαντάζομαι), ανεξάρτητα τζίρου. Οπότε είναι λογικό (ΑΝ ισχύει αυτό) μία εταιρεία με μικρό σχετικά τζίρο να εμφανίζει μεγαλύτερο % R&D . :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By popolaros
#502878 αυτοι νομιζουν οτι εχουν πιασει την αγορα απο τα αρχιδια και οτι ειναι οι τιτανοτεραστιοι, οποτε και ζητανε οτι γουσταρουν
Άβαταρ μέλους
By nass
#502882 Βασική τιμή GTS = 113K
Από σημαντικά έξτρα (πολλά που στη δική μου είναι έξτρα στη GTS είναι στάνταρ πχ. PASM ή 20άρες RS Spyder) βλέπω:
Αερανάρτηση, Sport Chrono, Adaptive Cruise Control, Xenon, Πανοραμική, Ράγες οροφής, Park Assist = ~15Κ συν τίποτα ψιλολόγια άρα τιμή καταλόγου 127Κ άνετα :rtfm: μείον τη στάνταρ έκπτωση 2.5Κ = 125Κ.
Το δίνει 110Κ :hmmm: ΟΚ νομίζω είναι πολλά θα περίμενα κάπου στην περιοχή των 100Κ αλλά όχι εξωφρενικά.
Επίσης απορώ που το δίνει μέσω spotawheel και όχι Porsche CPO :hmmm: ΟΚ μάλλον δεν θα πήρε Porsche πάλι.
Άβαταρ μέλους
By nass
#536662 Παίρνοντας παράδειγμα από τον Zeus και τον JimClark που παρέθεσαν τις εμπειρίες των πρώτων 5-6 μηνών με τα καινούργια SUVλάκια τους, είπα να γράψω και γω τις δικές μου.

6 μήνες 11Κ χλμ (ενδεικτικά το Evo είχε 15Κ χλμ / έτος και δε νομίζω να πέρασα κάποια χρονιά τις 20Κ χλμ)

(+) Κινητήρας γραμμικός και δυνατός από 2500 έως 6500 πάει και έως 7000 άνετα. Και με εξαιρετικό ήχο :metalo: τεράστια διαφορά με τους κλασσικούς 4κύλινδρους που είχα συνηθίσει (ιδίως όταν βάζεις μπροστά είναι απόλαυση, έχει κάποια βαλβίδα στο τελικό και κάνει ένα "αντρικό" :oops: "βρουυμ" με τη πρώτη μιζιά)
(+) Κιβώτιο ά-ψ-ο-γ-ο ταχύτατο σε ανεβάσματα και κατεβάσματα, κρατάει τις σχέσεις στο manual, διαφοροποιεί σαφώς τη συμπεριφορά του στο Sport/Sport+ και το πιο εντυπωσιακό, προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με την οδήγηση δηλ. αν διαπιστώσει γρήγορη οδήγηση, συχνή χρήση paddles (χωρίς όμως λεβιέ στο manual) κτλ. αλλάζει μόνο του σε πιο σπορ λογική χωρίς να χρειαστεί να πατήσεις Sport/Sport+ mode. Απόδειξη ότι σημασία δεν έχει το hardware (Audi... ή όπως το Aisin του XC60) αλλά το software (Porsche ή αντίστοιχα D5/T6 στο XC60 τελείως διαφορετική συμπεριφορά)
(+) Οδική συμπεριφορά εξαιρετική, ουδέτερη έως λίγο υπερστροφική, γυρίζει με γκάζι ή στο άσε, κλίσεις ΜΗΔΕΝ και γενικά δεν μπορείς να πιστέψεις ότι στρίβει έτσι και με τέτοιες υπερ-αντικοινωνικές :ninja: ταχύτητες και ευελιξία ένα αυτοκίνητο 1900+ κιλών απόβαρο βασικά θα είμαι κάπως ιερόσυλος να πω ότι στρίβει ΚΑΠΩΣ ΣΑΝ Evo :superman: ουδεμία επαφή με hot hatch (ΟΚ δεν έχω οδηγήσει τα τελευταία τέρατα στυλ Focus RS, Type-R κτλ.) και φυσικά ουδεμία επαφή με οποιοδήποτε SUV, ούτε τη Stelvio, η οποία ας πούμε ότι κάπου "έβλεπε" Macan μόνο με PASM χωρίς αερανάρτηση και PTV+ αλλά με αυτά --> :s_bye
(+) Αερανάρτηση + PASM (πάνε πακέτο...) νταξ... επική... εκτός από τις μηδέν κλίσεις (παίρνει μια μικρή αρχική κλίση για λόγους ασφαλείας (χωρίς αυτήν μπορεί να νομίζει το σώμα σου ότι δεν στρίβεις και να καταλήξεις απέναντι) και μένει εκεί και το είδα και απ΄ έξω που το οδήγησε σε κλειστό χώρο ένας φίλος) έχει και μια ισοπεδωτική αποτελεσματικότητα περνάει πάνω από τα πάντα ασχέτως ποιότητας οδοστρώματος ή κάμπερ δρόμου, άψογο έλεγχο αμαξώματος, ούτε κοπανήματα ούτε μετακινήσεις ούτε υστερίες (ακούς τα λάστιχα να διαμαρτύρονται και λες "γιατί, τόσο νωρίς ?") πάντως να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι "μαγικό χαλί" με "γαλλική" λογική (ξερωγω Citroen με υδροπνευματική) δεν σε απομονώνει από το δρόμο ούτε στο Comfort εμένα μου αρέσει έτσι, ίσως στον πχ. KiloMeater όχι, γούστα.
(+) PTV+ = ΣΑΝ Evo. Ενα από τα λιγότερο δημοφιλή options (2% μόνο στις ΗΠΑ :slap: ) είναι ίσως, μαζί με την αερανάρτηση και το PASM ενδεχομένως το καλύτερο για το κράτημα. Υποστροφή μηδέν, βάζει μούρη μέσα και πίσω εξωτερικό τροχό "έξω" όσο πατάς το γκάζι και (υποθέτω) ότι κάνει και το αυτοκίνητο πολύ πιο ευέλικτο.
(+) Πάει ωραιότατα και εκτός δρόμου βλ. άλλη δημοσίευση για τις περιπέτειες στη Βάλια Κάλντα, κανένα πρόβλημα σε χωματόδρομο επαρκούς πλάτους :whistlink: και από ρέματα περνάμε :iconcool:
(+) Προγράμματα οδήγησης (Normal/Sport/Sport+) και ανάρτησης/PASM (Comfort/Sport/Sport+) καθώς και η ρύθμιση ύψους της αερανάρτησης (Low (-1 cm)/Normal (0)/Off-road (+4 cm)) που δουλεύουν και έχουν διαφορά δηλ. θεωρητικά μπορείς να έχεις 27 διαφορετικούς συνδυασμούς :eat: ΟΚ πρακτικά το δουλεύω πάντα (πλην χωματόδρομων) στο Low και από εκεί και πέρα Normal/Comfort στην πόλη, Normal/Sport στον αυτοκινητόδρομο (όπου με το Comfort "πλέει" λίγο στις υψηλές ταχύτητες, ίσως να αρέσει στους Αμερικάνους αλλά εμένα με ξενερώνει) και Sport+/Sport+ σε στροφιλίκια
(+) To Sport+ ενεργοποιεί και το PSM (= ESP σε Porsche-speak) Sport = μπορείς να κάνεις power slides και να διώχνεις περισσότερο (και το απλό αφήνει λίγο) την ουρά και να οδηγείς πιο επιθετικά χωρίς να βγάλεις εκτός το PSM τελείως (= bad thing σε δημόσιο δρόμο)
(+) Επιτέλους μπορώ να πάω Θεσσαλονίκη ή Σπέτσες και πίσω χωρίς ανεφοδιασμό λόγω ρεζερβουάρ 75 λίτρων (αν και η κατανάλωση :vava: ... βλ. παρακάτω)
(+) Εξαιρετικά καθίσματα (ευτυχώς δεν πήρα τα απλά) ελαφρώς στενά για το σωματότυπό μου αλλά είναι οριακά ΟΚ
(+) Εξαιρετικά δέρματα ΟΚ εγώ είμαι άσχετος αλλά το είπαν και πιο σχετικοί από μένα :)
(+) Επιτέλους μεγάλος χώρος αποσκευών με αυτόματο άνοιγμα, αναδιπλώμενα καθίσματα έριξα ποδήλατα πίσω και πήγαμε 3 στις Σπέτσες το Πάσχα :s_yes και πολύ πρακτικός ο χώρος από κάτω ΟΚ τρώει τον περισσότερο η (ξεφούσκωτη) ρεζέρβα αλλά επαρκεί για πυροσβεστήρα, τρίγωνο, φαρμακείο, σακούλες για το SM κτλ.
(+) Ηχοσύστημα-PCM μεγάλη αναβάθμιση για μένα σε σχέση με το JVC του Evo (έριξα σε ένα 64 GB SD όλη μου την MP3 δισκοθήκη και την έχω μόνιμα στο αυτοκίνητο) αν και πολλοί έχουν παράπονα και φυσικά δεν έχει καμία σχέση ούτε σαν infotainment ούτε σαν ήχος με το B&W του Zeus :metalo: το βάζω στα (+) γιατί εμένα μου αρκεί
(+) Εξαιρετική ηχομόνωση
(+) Εξαιρετική ποιότητα κατασκευής δεν έχει κάνει τσικ (ΟΚ 6 μήνες μόνο αλλά με αρκετά σκληρή χρήση)
(+) Πολύ καλά φώτα (Xenon) αν και όχι σαν τα Adaptive LED του XC60
(+) Πολύ καλοί parking sensors (και μπροστά :shifty: :lol: ) ευτυχώς με πείσατε να τους βάλω, η "παρκαρισιμότητα" σε σχέση με το Evo βελτιωμένη 50% λόγω sensors και hatchback αμαξώματος

(-) (JimClark μη διαβάσεις εδώ :lol: ) Κατανάλωση 14.77 λτ/100 χλμ μέση :help: (spritmonitor.de) αγνής παρθένας 100άρας, γύρω στα 16.5 στην πόλη 12 με cruise control στα 145 στον αυτοκινητόδρομο και πάνω από 20 σε γρήγορα στροφιλίκια. Το μεγαλύτερο (-)
(-) Σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη σε μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες (πχ. μια σχάρα υπονόμου όσο το πλάτος του δρόμου σχεδόν δίπλα στο σπίτι μου οπότε περνάω πολύ συχνά) κάνει μια παράξενη εγκάρσια κίνηση αριστερά-δεξιά, υποπτεύομαι ότι δεν είναι η ανάρτηση αλλά τα μαλακά και υψηλότερα (σε σχέση με τα Dunlop SP600 του Evo) πλαϊνά των ελαστικών (PZero)) το δεύτερο μεγαλύτερο (-)
(-) Turbo lag ή σωστοτερα συνδυασμός turbo lag και ανάγκης κατεβάσματος 3-4 σχέσεων αν πιαστείς "ξεβράκωτος" με κάτω από 2500 στροφές ή/και λάθος σχέση (πχ. 7η) στο κιβώτιο μέχρι να "πάρει μπροστά". Λογικό βέβαια.
(-) Οταν οδηγώ το Evo καταλαβαίνω ότι η Macan στρίβει ΚΑΠΩΣ ΣΑΝ Evo αλλά μέχρι εκεί :whistlink:
(-) Θα ήθελα μερικά παραπάνω άλογα σε καμία περίπτωση αργό θα έλεγα ότι είναι σαν το μαμά Evo των 300 ίππων αλλά σαφέστατα αργότερο από το "φτιαγμένο" Evo των 350. Με βλέπω για Cobb + Custom tune (για βενζίνη 100 RON χωρίς E85 όπως Αμερική) του χρόνου :innocent:
(-) Τιμόνι απλά καλό ακριβές αλλά μέτρια αίσθηση και αρκετά ελαφρύ (ευτυχώς πάντως καλύτερο από το υπερβολικά ελαφρύ μεταβλητής υποβοήθησης που είχα οδηγήσει στο TD) θα περίμενα καλύτερο από Porsche
(-) Φρένα ενώ είναι άψογα σε υψηλές ταχύτητες (δεν έχω άποψη για αντοχή καθώς δεν έχω πετύχει σοβαρό κατηφορικό στροφιλίκι) σε μικρές ταχύτητες δεν έχουν γραμμικότητα ένα μικρό πάτημα και ίσα που φρενάρουν λίγο περισσότερο πάτημα και κοκκαλώνουν
(-) Το off-road mode δεν σε αφήνει (ούτε στο manual) να βάλεις πάνω από 3η ταχύτητα :x
(-) Μεγάλες διαστάσεις για πιο ζόρικο off-roading την πάτησα στη Βάλια Κάλντα :oops:
(-) Μερικά επιμέρους μικρά χαζά πράγματα θα τα ήθελα καλύτερα για την τιμή του αυτοκινήτου πχ. μέτριοι μοχλοδιακόπτες ή ντουλαπάκι, ρηχές θήκες στις πόρτες (δεν χωράει η θήκη με το manual, χωράει όμως μπουκάλι νερού 1.5 λίτρο), μικρό κουτί κάτω από τον τεμπέλη, δεν έχω που να αφήσω τα γυαλιά ηλίου :x τέτοια...
(-) (Δεν φταίει το αυτοκίνητο βέβαια) Κάποιοι παπάρες πήγαν να μου κλέψουν με κατσαβίδι το σηματάκι μπροστά :rant: και το στράβωσαν --> €120 το σηματάκι και €0 η τοποθέτηση

Γενικά αυτό που πλήρωσα πανάκριβα μου αγόρασε ένα jack of all trades αλλά δεν θα έλεγα master of none, εμένα μου αρκεί που πάει αεροπορία στην άσφαλτο, "τρένο" στον αυτοκινητόδρομο (το πήγα μέχρι 240 και είχε κι άλλο) και άμα φτάσεις σε κανα ζόρικο χωματόδρομο, βουρ και εκεί "ατσαλάκωτος" (μέχρι να σε περάσει κανά Jimny :lol: μόνο που έχει σιχτιρίσει στην άσφαλτο για να φτάσει ως εκεί :whistlink: ). Δεν ξέρω πόσα τέτοια πολυχρηστικά αυτοκίνητα υπάρχουν αλλά δεν πρέπει να είναι πολλά. Μέχρι που για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο σκέφτομαι ότι αν θέλω να το αλλάξω σε 5 χρόνια ...να πάρω καμιά Macan Turbo του 2023 :)

Μόνο γενικό μείον το "κοινωνικό αποτύπωμα" το οποίο δεν έχω μπορέσει να συνηθίσω ακόμα :s_scratchhead
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#536671 Ωραία η παρουσίαση, φοβερό το αμάξι αν και δε νομίζω να εξεπλάγην κανείς . Να συνεχίσεις να το χαίρεσαι και να κόψεις μαχαίρι οποιαδήποτε σκέψη για κοινωνικό στίγμα κτλ.
Βάζε και καμία φωτό να γουστάρουμε :-)
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#536676 Κατανάλωση Δεκατέ... :lipsealed: :lipsealed: :lol: :lol:

Ωραία παρουσίαση, ζηλεύω πάλι :lol: :lol: και ναι μεν το στίγμα μη το δίνεις σημασία, αλλά πάντα θα είναι εκεί. Είσαι στο 2% των αγοράστών που εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες και, ισως, (με την έννοια του ίσως του τι πρεσβεύει η εταιρεία) δικαιολογείς σωστότερα το λόγο ύπαρξης αγοράς ενός τέτοιου μοντέλλου.

Και τις 959 τις φανταζόμαστε πάντα γυαλισμένες, όπως στις παιδικές μας αφίσες, σε μια αούτομπαν ή σε κάποιο συλλεκτικό "κελάρι-γκαράζ" ενός σεΐχη, αλλά η κατασκευάστρια είχε και αυτό στο μυαλό της
Άβαταρ μέλους
By markvag
#536691 :metalo: :metalo: Ωραίος!

Μόνο καλά εύχομαι! :metalo:
Άβαταρ μέλους
By junior gt
#536709 Ωραιος nass να το χαιρεσαι.
Ολα τα καταλαβαινω. Και την ανεση στις υψηλες ταχυτητες, και τα γκαζια, και το κιβωτιο, και τα φρενα. Αυτο που πραγματικα θα ηθελα να ζησω ειναι αυτο που λες το στριψιμο και τη συμπεριφορα ενος suv σχεδον δυο τοννων που σε παει ατσαλακωτο, αλα evo.
Καλα χιλιομετρα. :)
Υγ: την καταναλωση θα περιμενα λιγοτερη
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#536902 Όαση το ποστακι του nass σε ένα αυτοκινητιστικό φόρουμ που η συζήτηση για αυτοκίνητα έχει πέσει σε μονοψήφιο ποσοστό.

Nass κάθε φορά που διαβάζω σχόλια σου χαίρομαι που αγόρασες το σωστό κινητήρα.

Ερώτηση: το pdk είναι το ιδιο σε όλα τα μοντέλα της Porsche;
Πχ η cayman gts (718) φοράει το ίδιο με το δικό σου;
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#536921 Bravo nass για την επιλογή! Να το χαίρεσαι!

Θα κοιτάξω να το κάνω test drive. Είναι το μόνο αυτοκίνητο που θα με έβαζε σε σκέψεις να πάω μια κατηγορία κάτω από το xc90. Αλλά οι χώροι του για τις ανάγκες μου είναι μικροί δυστυχώς. Όταν μπήκα μέσα στα πίσω καθίσματα ακουμπούσαν οριακά τα γόνατα στο κάθισμα μπροστά (190 εκ ) κ δε χωρούσε ενήλικας στη μεσαία θέση πίσω, παρά μόνο παιδί. Επίσης το 14 λ/100 χλμ μου φαίνεται κάπως υψηλό, οι ντιζελοκινητήρες έχουν πολύ καλύτερη κατανάλωση βλέπω. Βέβαια άλλο πετρέλαιο και άλλο βενζίνη, αλλά στις υψηλές ταχύτητες οι διαφορές ακόμη κ στην αίσθηση είναι αμελητέες.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#536935 Πολύ το 14; Για τέτοιο αυτοκίνητο είναι λίγο. Λίγο να πατήσω το Grand Vitara 2.5 του φάδερ, τόσο καίει. Και δεν έχουν καμία σχέση προφανώς.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#536959 Σε τέτοιο αυτοκίνητο δεν κοιταζεις καταναλώσεις, το έχεις για να το χαίρεσαι.

Κατά τα άλλα το σαλακι μας έτρεξε και με τα 2 reviews...

< >