Για τα ταξίδια που κάναμε κι αυτά που θέλουμε να κάνουμε
Άβαταρ μέλους
By tsavman
#574859 Καλησπέρα σας.

Παλαιός αναγνώστης του forum, αλλά σχετικά νέο μέλος, πάντα απολάμβανα τις ιστορίες στο θέμα των ταξιδιών. Ήρθε η ώρα λοιπόν να κάνω και εγώ το δικό μου σχετικό thread, ελπίζοντας στη βοήθειά σας σχετικά με διάφορες απορίες που έχω.

Αρχικά να αναφέρω ότι στις αρχές Ιουνίου θα μετακομίσουμε με το έτερο ήμισυ :inlove: στο Brno της Τσεχίας για εργασία. Η μεταβίβασή μας θα γίνει οδικώς με το Ι.Χ μου από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σκεφτόμαστε να κάνουμε το ταξίδι σε δύο ημέρες, με ενδιάμεση διανυκτέρευση στο Βελιγράδι, που βρίσκεται περίπου στο μέσο της διαδρομής.

Εικόνα

Το πλάνο προβλέπει διαμονή τουλάχιστον ενός έτους στην Τσεχία, και οι απορίες μου κυρίως έχουν να κάνουν με την κατοχή και χρήση του Ι.Χ. εκεί:

1. Το αυτοκίνητο θα φύγει με ελληνικές πινακίδες (παλαιού τύπου). Θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα σύνορα με αυτές;
2. Γνωρίζω ότι θα χρειαστεί να αγοραστούν βινιέτες Ουγγαρίας και Σλοβακίας, είναι καλό αυτές να αγοραστούν εκ των προτέρων (online), ή καλύτερα κατά την είσοδο στις αντίστοιχες χώρες;
3. Το αυτοκίνητο έχει ασφάλιση της HD μέχρι Οκτώβριο του 2019. Έχω εκδόσει την πράσινη κάρτα του με ίδια ισχύ, αλλά με ενημέρωσαν ότι στο εξωτερικό οι καλύψεις αφορούν μόνο την αστική ευθύνη και την οδική βοήθεια. Με βάση αυτό, σκεφτόμουν να το ασφάλιζα στην Τσεχία σε τοπική ασφαλιστική εταιρεία, καθώς με ενδιαφέρουν οι πρόσθετες καλύψεις που μπορώ να έχω (κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κλπ). Γίνεται κάτι τέτοιο έχοντας Ελληνικές πινακίδες;
4. Έχω διαβάσει ότι η μέγιστη διάρκεια που μπορεί να μείνει ένα αυτοκίνητο σε ξένη χώρα είναι 6 μήνες. Αυτό πως μπορεί να παρακαμφθεί νόμιμα; Μπορώ να εκδόσω τσέχικες πινακίδες, αλλά τι γίνεται σε περίπτωση επιστροφής στην Ελλάδα μετά από 1-2 χρόνια; Θα μπορέσω να πάρω τις πινακίδες μου πίσω, μπορώ να εκδόσω νέες ή το αμάξι διαγράφεται από τα ελληνικά μητρώα;
5. Αν παραμείνω με ελληνικές πινακίδες, θα πρέπει να πληρώσω τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα για το 2020. Μήπως με συμφέρει να τις καταθέσω (και πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο στο εξωτερικό) και να τις πάρω πίσω όταν και αν τις χρειαστώ στο μέλλον;


Οποιαδήποτε άλλη συμβουλή/πρόταση σχετικά με την μετάβαση, αλλά και τη διαμονή εκεί, είναι ευπρόσδεκτη.
Τελευταία επεξεργασία από tsavman και 05 Απρ 2019, 14:17, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#574865 α) Εναλλακτικα μπορεις να παρακαμψεις την Σλοβακια και να μπεις απο Ουγγαρια Αυστρια και ενεβαινεις μεσω Βιεννης
Ειναι λιγο παραπανω δρομος αλλα
-το απο εδω κομματι ειναι σιγουρα καλο, δεν ξερω το αλλο μεσω Σλοβακιας τι λεει
-μπορεις να παρεις την ετησια αυστριακη βινιετα που θα σε βγαλει για το υπολοιπο του 2019 . αν εχετε πλανα να πηγαινετε εκδρομες κτλ πιθανοτατα απο Brno θα κατεβαινετε Αυστρια παρα Σλοβακια

β) για τις πινακιδες
αμα γυρισεις ελλαδα εντος 7 ετων μπορεις να ξαναπαρεις τις ελληνικες πινακιδες
εμενα ετσι μου ειχανε πει
τωρα για το αν μπορεις να μεινεις χωρις να τις αλλαξεις , θεωρητικα μπορεις καθως δεν μπορει να ελεγξει κανεις αν γυριζες ιταλια με το καραβι πχ συχνα ....
τωρα αμα σε δωσει κανας γειτονας και αρχιζουν να σε ψαχνουν ειναι λιγο ρισκο
γενικα θα ελεγα ειναι καπως πιο απροβληματιστο το να εχεις τις ντοπιες πινακιδες
Άβαταρ μέλους
By tsavman
#574867
KiloMeater έγραψε:α) Εναλλακτικα μπορεις να παρακαμψεις την Σλοβακια και να μπεις απο Ουγγαρια Αυστρια και ενεβαινεις μεσω Βιεννης
Ειναι λιγο παραπανω δρομος αλλα
-το απο εδω κομματι ειναι σιγουρα καλο, δεν ξερω το αλλο μεσω Σλοβακιας τι λεει
-μπορεις να παρεις την ετησια αυστριακη βινιετα που θα σε βγαλει για το υπολοιπο του 2019 . αν εχετε πλανα να πηγαινετε εκδρομες κτλ πιθανοτατα απο Brno θα κατεβαινετε Αυστρια παρα Σλοβακια


Θα το κοιτάξω, ίσως να συμφέρει η ετήσια βινιέτα για Αυστρία, γιατί σίγουρα θα παίξουν κάποιες εκδρομές.
Οι 10ήμερες που κοίταξα για Ουγγαρία/Σλοβακία είναι €10 και €15 αντίστοιχα.

KiloMeater έγραψε:β) για τις πινακιδες
αμα γυρισεις ελλαδα εντος 7 ετων μπορεις να ξαναπαρεις τις ελληνικες πινακιδες
εμενα ετσι μου ειχανε πει
τωρα για το αν μπορεις να μεινεις χωρις να τις αλλαξεις , θεωρητικα μπορεις καθως δεν μπορει να ελεγξει κανεις αν γυριζες ιταλια με το καραβι πχ συχνα ....
τωρα αμα σε δωσει κανας γειτονας και αρχιζουν να σε ψαχνουν ειναι λιγο ρισκο
γενικα θα ελεγα ειναι καπως πιο απροβληματιστο το να εχεις τις ντοπιες πινακιδες


Έχει πλεονεκτήματα η έκδοση τσέχικων πινακίδως (όπως πχ για την ασφάλιση του ΙΧ εκεί).
Κατά την έκδοση όμως, δεν θα μου κρατήσουν τις ελληνικές πινακίδες; Πως θα μπορέσω να τις πάρω πίσω μετά στην Ελλάδα;
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#574875 Εμένα μου έδωσαν τις αυστριακες χωρίς να ζητήσουν τις ελληνικές , τις έστειλα Ελλάδα και τις πήγε ο πατέρας μου στο υπουργείο
Άβαταρ μέλους
By tsavman
#574878
KiloMeater έγραψε:Εμένα μου έδωσαν τις αυστριακες χωρίς να ζητήσουν τις ελληνικές , τις έστειλα Ελλάδα και τις πήγε ο πατέρας μου στο υπουργείο


Αυτό θα ήταν το ιδανικότερο, αλλά δεν έχω καταλάβει μέχρι στιγμής αν γίνεται.
Φαντάζομαι στην περίπτωσή σου έγινε ακινητοποίηση οχήματος για να μην πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας;
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#574882 Ανέβηκα με το αμάξι Αυστρία όταν μετακόμισα, έβγαλα πινακίδες και τις ελληνικές τις πηρα στο χέρι.

Δες λίγο πως είναι Τσεχία, εδω πρέπει να ταξινομήσεις το αμάξι και να πληρώσεις το φόρο, πχ Γερμανία δεν είναι έτσι.
Έπρεπε να το πάω κτεο για να το πιστοποιησουν και μόνο μετά μπόρεσα να πάρω πινακίδες.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#575063 Tsavman, δεν νομίζω να μπορείς να ασφαλίσεις αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες σε κάποια χώρα. Τουλάχιστον σε δύο που ξέρω, αυτό δεν γίνεται. Κράτα τις ελληνικές για τον πρώτο καιρό, μέχρι να δεις πώς πάει το πράγμα. Ίσως μετά από λίγο καιρό να αξίζει να το κατεβάσεις Ελλάδα, να το παραχωρήσεις σε κάποιον κλπ γιατί εγώ με δύο πινακιδώματα στα τελευταία 3 χρόνια έχω βογγήξει από γραφειοκρατία.

AT&T ή ΙΒΜ πας; Καλά θα περάσετε, είναι σίγουρο. Πάνω από τριετία δεν βλέπω να παραμένετε εκεί όμως, οι σειρήνες από νότια και δυτικά θα ηχήσουν.
Άβαταρ μέλους
By tsavman
#575097 Οπότε η τακτική είναι "βλέποντας και κάνοντας"; :s_tongue
Άρα ουσιαστικά να ψαχτώ αφού εγκατασταθούμε εκεί.
Δεν με πειράζει να πληρώσω τα επόμενα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα, εφόσον το αυτοκίνητο θα παραμείνει με ελληνικές πινακίδες (και θα επιστρέφει 2-3 φορές το χρόνο), αλλά είναι πολύ σημαντικό να είναι νόμιμο στην Τσεχία, όσο διάστημα παραμένει εκεί.

@funkyreverend, στην ΑΤ&Τ πηγαίνουμε, και οι δυο μας. Έχω ακούσει σχετικά καλά λόγια. If all fails, τότε ίσως μετά από ένα χρόνο που θα μπορούμε να "σπάσουμε" το συμβόλαιο χωρίς ρήτρες να δούμε κάτι άλλο, είτε νοτιοδυτικά, είτε αλλού.

Και μιας που το φόρουμ είναι αυτοκινητιστικό, να βάλω και μια φωτό του υπό συζήτηση ΙΧ:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Thomas_C200K
#575815
tsavman έγραψε:Καλησπέρα σας.

Παλαιός αναγνώστης του forum, αλλά σχετικά νέο μέλος, πάντα απολάμβανα τις ιστορίες στο θέμα των ταξιδιών. Ήρθε η ώρα λοιπόν να κάνω και εγώ το δικό μου σχετικό thread, ελπίζοντας στη βοήθειά σας σχετικά με διάφορες απορίες που έχω.

Αρχικά να αναφέρω ότι στις αρχές Ιουνίου θα μετακομίσουμε με το έτερο ήμισυ :inlove: στο Brno της Τσεχίας για εργασία. Η μεταβίβασή μας θα γίνει οδικώς με το Ι.Χ μου από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σκεφτόμαστε να κάνουμε το ταξίδι σε δύο ημέρες, με ενδιάμεση διανυκτέρευση στο Βελιγράδι, που βρίσκεται περίπου στο μέσο της διαδρομής.

Εικόνα

Το πλάνο προβλέπει διαμονή τουλάχιστον ενός έτους στην Τσεχία, και οι απορίες μου κυρίως έχουν να κάνουν με την κατοχή και χρήση του Ι.Χ. εκεί:

1. Το αυτοκίνητο θα φύγει με ελληνικές πινακίδες (παλαιού τύπου). Θα υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα σύνορα με αυτές;
Δεν περνάς μια βόλτα από το υπουργείο να αλλάξεις τις πινακίδες με νέου τύπου ώστε να γλιτώνεις τους ελέγχους και γιατί λογικά έχεις την παλιά άδεια που δεν γράφει στα λατινικά οπότε μπλέξιμο χ2 σε ελέγχους που σημαίνει καθυστέρηση
2. Γνωρίζω ότι θα χρειαστεί να αγοραστούν βινιέτες Ουγγαρίας και Σλοβακίας, είναι καλό αυτές να αγοραστούν εκ των προτέρων (online), ή καλύτερα κατά την είσοδο στις αντίστοιχες χώρες;
3. Το αυτοκίνητο έχει ασφάλιση της HD μέχρι Οκτώβριο του 2019. Έχω εκδόσει την πράσινη κάρτα του με ίδια ισχύ, αλλά με ενημέρωσαν ότι στο εξωτερικό οι καλύψεις αφορούν μόνο την αστική ευθύνη και την οδική βοήθεια. Με βάση αυτό, σκεφτόμουν να το ασφάλιζα στην Τσεχία σε τοπική ασφαλιστική εταιρεία, καθώς με ενδιαφέρουν οι πρόσθετες καλύψεις που μπορώ να έχω (κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κλπ). Γίνεται κάτι τέτοιο έχοντας Ελληνικές πινακίδες;
Βρές το αντίστοιχο αυτοκινητιστικό κλάμπ της Τσεχίας για να κάνεις μια οδική και ένα πακέτο όπως πχ εδώ στην Γερμανία είναι η ADAC, γκούγκλαρε για το αντίστοιχο της Τσεχίας
4. Έχω διαβάσει ότι η μέγιστη διάρκεια που μπορεί να μείνει ένα αυτοκίνητο σε ξένη χώρα είναι 6 μήνες. Αυτό πως μπορεί να παρακαμφθεί νόμιμα; Μπορώ να εκδόσω τσέχικες πινακίδες, αλλά τι γίνεται σε περίπτωση επιστροφής στην Ελλάδα μετά από 1-2 χρόνια; Θα μπορέσω να πάρω τις πινακίδες μου πίσω, μπορώ να εκδόσω νέες ή το αμάξι διαγράφεται από τα ελληνικά μητρώα;
Αν είσαι για 1 χρόνο μάξ δεν έχεις μεγάλο θέμα βασικά όλα είναι και θεμα τύχης, εγώ ήμουν Ελβετία 16 μήνες με ελληνικά νούμερα και 2,5 χρόνια Γερμανία με ελληνικά νούμερα, αλλά σε περίπτωση που θες να πάρεις τσέχικα νούμερα μένεις στα μητρώα του ελ κράτους και δεν πληρώνεις κάτι έξτρα
5. Αν παραμείνω με ελληνικές πινακίδες, θα πρέπει να πληρώσω τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα για το 2020. Μήπως με συμφέρει να τις καταθέσω (και πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο στο εξωτερικό) και να τις πάρω πίσω όταν και αν τις χρειαστώ στο μέλλον;
Εδώ Γερμανία αν είσαι με ξένες πινακίδες ή τις κάνεις γερμανικές ή κρατάς τις ελληνικέ ςκαι πληρώνεις τέλη σε Ελλάδα και Γερμανία, βέβαια κάθε χώρα αλλάζει, κάνε τον τρελλό γιατί πρόβλημα με μετανάστες δεν έχει η Τσεχία, εδώ έχουν βγεί στο κηνύγι

Οποιαδήποτε άλλη συμβουλή/πρόταση σχετικά με την μετάβαση, αλλά και τη διαμονή εκεί, είναι ευπρόσδεκτη.
Άβαταρ μέλους
By tsavman
#575820
Thomas_C200K έγραψε: Δεν περνάς μια βόλτα από το υπουργείο να αλλάξεις τις πινακίδες με νέου τύπου ώστε να γλιτώνεις τους ελέγχους και γιατί λογικά έχεις την παλιά άδεια που δεν γράφει στα λατινικά οπότε μπλέξιμο χ2 σε ελέγχους που σημαίνει καθυστέρηση


Προχθές έβγαλα την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, καθώς είχα την προσωρινή από την μεταβίβαση το 2015 :whistlink: σε απλή εκτύπωση, με σφραγίδα υπουργείου μεταφορών.
Η "νέα" άδεια είναι η κλασική πράσινη, η οποία είναι και στα αγγλικά. Θεωρείς πως θα έχω θέμα με τις πινακίδες που είναι χωρίς το GR; Ίσως κάποιο frame σαν και αυτό να βοηθούσε;


Thomas_C200K έγραψε: Βρές το αντίστοιχο αυτοκινητιστικό κλάμπ της Τσεχίας για να κάνεις μια οδική και ένα πακέτο όπως πχ εδώ στην Γερμανία είναι η ADAC, γκούγκλαρε για το αντίστοιχο της Τσεχίας


Δεν κατάλαβα ακριβώς, ποιο club;
Λίγο που κοίταξα στην Εθνική, δεν μου δίνει εξτρά καλύψεις όπως η HD (ίσως λόγω ηλικίας του αυτοκινήτου) για Ελλάδα, άρα και σίγουρα όχι για το εξωτερικό


Thomas_C200K έγραψε: Αν είσαι για 1 χρόνο μάξ δεν έχεις μεγάλο θέμα βασικά όλα είναι και θεμα τύχης, εγώ ήμουν Ελβετία 16 μήνες με ελληνικά νούμερα και 2,5 χρόνια Γερμανία με ελληνικά νούμερα, αλλά σε περίπτωση που θες να πάρεις τσέχικα νούμερα μένεις στα μητρώα του ελ κράτους και δεν πληρώνεις κάτι έξτρα


Με τη λήψη τσέχικου αριθμού κυκλοφορίας, δεν κρατούν εκεί τις Ελληνικές πινακίδες; Δεν είναι κάπως περίεργο να αντιστοιχούν δύο σετ πινακίδων σε ένα όχημα (έστω και σε διαφορετικές χώρες);

Thomas_C200K έγραψε: Εδώ Γερμανία αν είσαι με ξένες πινακίδες ή τις κάνεις γερμανικές ή κρατάς τις ελληνικές και πληρώνεις τέλη σε Ελλάδα και Γερμανία, βέβαια κάθε χώρα αλλάζει, κάνε τον τρελλό γιατί πρόβλημα με μετανάστες δεν έχει η Τσεχία, εδώ έχουν βγεί στο κηνύγι


Αν με λήψη τσέχικων μπορώ να κρατήσω τις ελληνικές, δεν το συζητώ, τις στέλνω πίσω για κατάθεση στο υπουργείο μαζί με αίτημα ακινητοποίησης. Νομίζω μέχρι 6-7 χρόνια είναι εφικτό, χωρίς να πάει για διαγραφή το ΙΧ.
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#575829 Είχα 3 χρόνια αυτοκίνητο με Ελληνικές πινακίδες παλαιού τύπου στη Τσεχία χωρίς κανένα πρόβλημα.Με πολλούς αστυνομικούς ελέγχους ταξίδια κτλ...


< A3003 >
Άβαταρ μέλους
By Jorge_greek
#575847 Βγάζεις πράσινη κάρτα για σένα, βγάζεις τσέχικο ΑΦΜ, κάνεις αίτηση στο μεταφορών και σου εκδίδει πινακίδα. Ασφαλίσεις το αυτοκίνητο σε τσεχική εταιρεία με ευρωπαϊκή κάλυψη και δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας για το 2020 εδώ.
Δεν είμαι σίγουρος αλλά πρέπει να υπάρχει κάποιος στην εταιρεία που να σε βοηθάει με τέτοια θέματα μετεγκατάστασης. Κάνε μια ερώτηση.
Άβαταρ μέλους
By tsavman
#575901
Anonymous Founder έγραψε:Έκανα μια προσπάθεια διόρθωσης...


Ποιο είναι το "μυστικό"; :shifty:


kostis20 έγραψε:Είχα 3 χρόνια αυτοκίνητο με Ελληνικές πινακίδες παλαιού τύπου στη Τσεχία χωρίς κανένα πρόβλημα.Με πολλούς αστυνομικούς ελέγχους ταξίδια κτλ...


Θεωρείς πως ήταν θέμα τύχης, ή έτσι είναι γενικά;


Jorge_greek έγραψε:Βγάζεις πράσινη κάρτα για σένα, βγάζεις τσέχικο ΑΦΜ, κάνεις αίτηση στο μεταφορών και σου εκδίδει πινακίδα. Ασφαλίσεις το αυτοκίνητο σε τσεχική εταιρεία με ευρωπαϊκή κάλυψη και δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας για το 2020 εδώ.
Δεν είμαι σίγουρος αλλά πρέπει να υπάρχει κάποιος στην εταιρεία που να σε βοηθάει με τέτοια θέματα μετεγκατάστασης. Κάνε μια ερώτηση.


Εννοείς το εκεί μεταφορών, έτσι; Λογικά βγαίνει και νέα άδεια κυκλοφορίας μαζί με τις τσεχικές πινακίδες, δεν γνωρίζω όμως αν κρατούν την ελληνική και τις ελληνικές πινακίδες ώστε να προβώ στις επόμενες ενέργειες που αναφέρονται.
Σίγουρα θα υπάρχει κάποια υποστήριξη από το H&R department της εταιρείας, απλά προσπαθώ να οργανώσω ό,τι είναι δυνατόν από εδώ, πριν φύγω, για να μην υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις.