sargus έγραψε:Thomas_C200K έγραψε:Η απορία μου είναι πως ταξίδευες πλήν αεροπλάνου από την Δ.Γερμανία στο Δ.Βερολίνο.
Αν θυμάμαι καλά από τις διηγήσεις μια φίλης Βερολινέζας, υπήρχε ένας αυτοκινητόδρομος από Δυτικό Βερολίνο προς Δυτική Γερμανία ο οποίος ήταν τόσο πολύ φυτεμένος με δέντρα και άλλη βλάστηση στις πλευρές του που σχεδόν δεν έβλεπες εξοχή!
Υπήρχε δρόμος, χωρίς παρακάμψεις και με περίφραξη. Χρειαζόσουν ειδική visa για να περάσεις, transit. Είχε συνεχείς ελέγχους ακόμα και κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Απαγορευόντουσαν τα ζώα.
Ο δρόμος δεν ήταν ένας, ήταν ως εξής.
Επίσης απορία που είχα, ήταν γιατί δεν δραπέτευαν προς τη δύση από άλλο σημείο πλην Βερολίνου.
Αυτή είναι η απάντηση
Περί οικονομικών του Δ. Βερολίνου. ΌΛΗ η δυτική Γερμανία πλήρωνε για εκεί. Ειδικά τέλη σε γραμματόσημα, 30% λιγότερους φόρους οι επιχειρήσεις και 15% μεγαλύτερο μισθό οι ΔΥ. Επίσης είχαν έκπτωση ΟΛΑ τα προϊόντα που φτιαχνόντουσαν στο Δ.Βερολίνο. 4% και κάτι στην τιμή για τον αγοραστή, και -10 μονάδες ΦΠΑ για τον πωλητή!!! Τα μισά έξοδα του Δ.Βερολίνου επιδοτούνταν από την καγκελαρία. Γενικά πάρα πολλές ευκολίες.
Βέβαια κανείς δεν κατάλαβε γιατί το 45 δεν πέρασε όλο το Βερολίνο στην Σοβιετική Ένωση. Ή μάλλον κανείς δεν έχει καταλάβει μέχρι σήμερα, πως το δέχτηκε ο Στάλιν.
Κανένα πρόβατο δε σώθηκε βελάζοντας