Για τα ταξίδια που κάναμε κι αυτά που θέλουμε να κάνουμε
Άβαταρ μέλους
By Administrator
#1455 Αναμένουμε JimClark, rx8_drifter και όποιον άλλο θέλει και μπορεί! :s_cool
Άβαταρ μέλους
By kyr80
#1498 2013: Θεσσαλονίκη-Βουδαπέστη-Πράγα-Βερολίνο-φέρυ από Ροστόκ σε Τρέλεμποργκ- Στοκχόλμη-Κριστίνεγχαμ-Όσλο-Κοπενχάγη-Άμστερνταμ-Νίρμπουργκρινγκ- Φρανκφούρτη- Βιέννη- Θεσσαλονίκη.....
Διάρκεια 35 ημέρες. Ο σκοπός ήταν να πάμε από Άμστερνταμ-Παρίσι-Βαρκελώνη- Μονακό και γυρισμό με καράβι από Ηγουμενίτσα.... Αλλά είχαμε ξεφύγει ήδη σε ημέρες και κυρίως σε χρήμα(λόγο Σκανδιναβίας :rtfm: ).

2012: Θεσσαλονίκη-Βουδαπέστη-Μπρατισλάβα- Βιέννη- Τιμισοάρα- Βουκουρέστι- Σόφια- Θεσσαλονίκη
Διάρκεια 14 ημέρες..

Ρωτήστε ότι θέλετε....
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#1623 O JimClark θα ερθει μολις τελειωσει τις 55ημερες διακοπων του στο εξωτερικο. Ως τοτε γεμιζει το μπλοκακι του και την καρτα μνημης με υπεροχα στιγμιοτυπα. Ευτυχως μετα τις 55μερες διακοπες στο εξωτερικο θα ακολουθησει μια μικρη μονο παυση και μετα θα ξεκινησει απο την εδρα του για την μακρινη Λακωνια.

Προς ενημερωση τωρα ειναι στην ημερα 42 των διακοπων.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#1817 Aς μεταφέρω δύο απ τα ελάχιστα σοβαρά ποστς μου απ το προηγούμενο φορουμς, κρίμα να χαθούν


Ένα βράδυ του Σεπτέμβρη του 2010 χάζευα το φατσοβιβλίο του χάρη και βλέπω ένα ανεξήγητο κόλλημα με την Νορβηγία. Μόλις είχα στείλει ένα paper για ένα συνέδριο στο Trondheim, ακόμα δεν τα είχα φτιάξει με τη στέφυ και πέρναγα και κανα βράδυ στο σπίτι μου, ο κτηνίατρος βαστούσε το χέρι του Καντιώτη στη Φλώρινα αλλά ήταν θέμα χρόνου να τον πετύχω σε κάνα skype να του δώσω update. Είχα γυρίσει πριν λίγες βδομάδες Ολλανδία, έχοντας κάνει μια στάση στα σύνορα για να τον γνωρίσω και δια ζώσης.
Εκει μεταξύ ιντερνετικής καφροκουβέντας και φορουμικού τρολαρίσματος, του λέω ρε μλκ, θα πάω νορβηγία με την εύα, δεν ψήνεσαι να ρθεις? Αμόκ ο σαρμαδάκος, μέσα μου λέει.
Γενάρης 2011, ότι είχα μάθει πως άνοιξε γραμμή η Ryanair από Θεσσαλονίκη για Όσλο. Στο μεταξύ το θέμα είχε παγώσει, τα Χριστούγεννα δεν είχαμε βρεθεί και είχαμε καιρό να τα πούμε. Ένα βράδυ τον ξαναπετυχαίνω skype και του αμολάω τη βόμβα. Πυρετώδεις διαπραγματεύσεις που πως τί, μλκ μου λέει κλείνω εισιτήρια, τί ψυχή έχουν 40 γιούρια. Το paper γίνεται δεκτό, οι ημερομηνίες φιξάρουν και ο Χάρης κλείνει ένα εισιτήριο με επιστροφή (το οποίο αργότερα θα αλλάξει για να γυρίσει για Στοκχόλμη και μετά θα ακυρωθεί για να γυρίσουμε παρέα)
16-06-2011 χτυπάει το τηλέφωνο, μια συμφοιτήτρια βρίσκεται για stage στην Κοπενχάγη

-Ελα ρε ντρίφτερ, Ολλανδία ακόμα?
-Ναι ρε κλασσικά, αλλά αύριο την κάνω για Νορβηγία, έχω ένα συνέδριο
-Είμαι Κοπεγχάγη, θα περάσεις?
-οκ , τα λέμε αύριο μεσημεράκι
-υπνόσακκο μην ξεχάσεις
-έχω 2 don’t worry

Εικόνα

19- 21 σκοτώνω χρόνο στο αδιάφορο Trondheim, 21 βραδάκι φτάνει ο αδερφός. 22 βράδυ ήταν η σειρά του σαρμαδάκου έχοντας επιτέλους δει από κοντά το Όσλο. Την κοπανάω απ το δείπνο του συνεδρίου και φεύγουμε στην μικρότερη Pub της Νορβηγίας. Μετά από λίγες κυριολεκτικά μπύρες κι ένα πατατόζουμο-aquavit/3

Εικόνα

η ώρα έχει πάει αργάμιση. Την επόμενη μας περιμένουν 1200km κι ένας ακόμα κλάμπανος, ονόματι Κώστας, που έχει έρθει απ το Παρίσι στην πόλη με το βορινότερο πανεπιστήμιο στον κόσμο. Αυτή την άχρηστη πληροφορία την είχαμε μάθει όταν σκάλιζε κάτι paper ενος μαθηματικού γύρω στο 80, λίγα χρόνια μετά την ίδρυση του πανεπιστημίου του Tromso.
Όσες μέρες ήμουν στο Trondheim είχα προσπαθήσει να επαληθεύσω ότι το παρανοϊκό του σχεδίου φεύγουμε χαράματα και το βράδυ πίνουμε μπύρες στο λιμάνι τουTromso δεν ήταν και τόσο γιουχου.
Εκεί κάπου στο Μαη σε ένα απ τα meetings με τον Κώστα και τον αδερφό στο Παρίσι είχε πέσει η ιδέα να ανηφορίσουμε όσο πιο βόρεια γίνεται. Ο panos_ag σε κάποια απ τα pm που είχαμε ανταλλάξει ήταν απόλυτος. Αν είναι να δεις κάτι απ την Νορβηγία, αυτό είναι τα Lofoten. Πολλά τα χιλιόμετρα, λίγες οι μέρες, λίγο το ουίσκι,

Εικόνα

λίγο ο Καββαδίας, alea iakta est και πρώτη στάση θα ήταν το Tromso.

Εικόνα

Όσους Νορβηγούς ρώτησα έλεγαν οτι δεν είναι δυνατόν να φτάσεις εκεί πάνω σε μια μέρα. 2 μέρες το λιγότερο έπρεπε να υπολογίζουμε. Δεν είχαμε άλλη επιλογή απ το να γράψουμε στα @ μας συμβουλές και παροτρύνσεις, να σηκωθούμε στις 06:00 και να αριβάρουμε. Η εύα φουλαρισμένη με υπνόσακους, καφέδες, μπισκότα και ένα κάνιστρο (ακολουθώντας μια απ τις συμβουλές που αλιεύθηκαν στο ίντερνετ, το οποίο τελικά δεν χρειάστηκε πουθενά, παρά μόνο στην εισαγωγή νορβηγικής βενζίνης στην ελλάδα) μας περίμενε για το πρώτο σοβαρό τέστ.

Εικόνα

Αναμεσα σ όλα που είχα διαβάσει όταν προετοίμαζα το ταξίδι ήταν και διαφορες ιστορίες τρόμου για την Νορβηγική αστυνομία. Εξοντωτικά πρόστιμα, μπάτσοι φαντάσματα στα πιο απίθανα σημεία και ώρες να κάνουν παρέα στα ανύπαρκτα όρια. Διστακτικά στην αρχή με αρκετή αλλά όχι φοβερή κίνηση ξεμυτίσαμε απ το Trondheim τραβώντας βόρεια κατά μήκος του Ε6. Να σημειώσω ότι αυτός είναι ο ταχύτερος δρόμος για να ανηφορίσεις. Η εναλλακτική, παράκτια διαδρομή περιλαμβάνει συνεχή από επιβίβαση σε ferry και μετά τη Mo I Rana, μέχρι το Bodo όπου και ενώνεται με τον Ε6 θεωρείται αρκετά γραφική. Τα τοπία εναλλάσσονται από δασώδη γεμάτα καταρράκτες-ποτάμια

Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Σε πιο αλπικά. Λίγο πιο πάνω απ τη Μο Ι Rana και πλησιάζοντας τον αρκτικό κύκλο το τοπίο θυμίζει τούνδρα. Μετά από λίγα χιλιόμετρα συναντάμε και την περιοχή απ όπου περνά ο πολικός κύκλος, μία στάση για φωτογραφία στα χιόνια , ένας τραγικός καφές και συνεχίζουμε.

Εικόνα Εικόνα

Μέχρις ώρας όλα πάνε πρίμα, είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, με την νορβηγική αστυνομία να μην έχει επαληθεύσει την φήμη της. Οι ρυθμοί έχουν ανέβει ελαφρώς, προσπαθώντας όπου είναι εφικτό να ακολουθούμε τους τοπικούς λαγούς και μένοντας στο +20 απ τα όρια.
Τα χιλιόμετρα μαζεύονται και μετά από μια σύντομη στάση σε βενζινάδικο για φαγητό (τα βενζινάδικα γενικά θα σώσουν τιμή πατρίδος μιας και όντας τα περισσότερα ανοιχτά 24/7 είναι το μόνο μέρος που μπορείς να φας και να χορτάσεις χωρίς να ξεπενταριαστείς-->hamburger==10€) Έχουμε ήδη φουλάρει 2 φορές με τιμές γύρω στο 1,9 αλλά ευτυχώς οι καταναλώσεις είναι απίστευτα χαμηλές, με το ένα ρεκόρ να σπάει το άλλο. ΟΥΤΕ ΝΤΙΖΕΛ ΝΑ ΗΤΑΝ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ!!

Σε λίγο έρχεται και η πρώτη επιβίβαση σε ferry, η οποία θα γίνει ρουτίνα στο υπόλοιπο του ταξιδιού.

Εικόνα

Λίγο μετά το ferry βρίσκουμε ένα πανέμορφο κολπίσκο, και αν και είχαμε ήδη σταματήσει πριν από λίγο, το φωτογραφικό δαιμόνιο μας τσιγκλούσε για απαθανάτιση. Απ άκρη σ άκρη βλέπαμε φωτιές αναμμένες, οι νορβηγοί τηρώντας τα παγανιστικά τους έθιμα γιόρταζαν την μεγαλύτερη μέρα του χρόνου, ανάβοντας υπαίθριες φωτιές. Μια φίλη μου σουηδέζα μου το είχε αναφέρει, λέγοντάς μου ότι πρέπει πάση θυσία να καταφέρουμε να τρυπώσουμε σε μια τέτοια παρέα. Κάτι που τελικά θα γίνει το επόμενο βράδυ

Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Η ώρα έχει φτάσει περίπου 12 και είμαστε πλέον κοντά στο Τromso. Μετά από μια αποτυχημένη απόπειρα να βρούμε κατάλυμα, ανακαλύπτουμε στα προάστια ένα γαμάτο κάμπινγκ, το οποίο ευτυχώς ήταν ανοιχτό. Αυτό θα ήταν και το μόνιμο πρόβλημα που θα μας απασχολήσει στη διάρκεια του ταξιδιού. Οι ρεσεψιόν στα περισσότερα κάμπινγκ κλείνουν γύρω στις 10. Αν έχεις σκηνή ή τροχόσπιτο μπορείς προφανώς να μείνεις και να πληρώσεις την επόμενη, αλλά λόγω έλλειψης χώρου είχαμε μόνο μια σκηνή για ώρα ανάγκης. Αυτό που ψάχναμε ήταν οι κλασσικές ξύλινες καμπίνες, που μπορούν να κοιμηθούν έως 4 άτομα με κόστος περίπου 20-30€ το άτομο. Μακραν η πιο οικονομική λύση, εφόσον έχεις φέρει μαζί σου υπνόσακκο, αλλιώς πληρώνεις +10€ το άτομο για σεντόνια! Ας είναι καλά το ίντερνετ...

Εικόνα

Μετά το ξεφόρτωμα βουρ για την πόλη εις άγραν ανοιχτού μπαρ (γενικά βρίσκεις μπαρ μέχρι αργά, αλλά αρκετά σταματαν να σερβίρουν στις 02:00) Ευτυχώς προλάβαμε τον τελευταίο γύρω, και καταθέτοντας γύρω στις 35 κορώνες, ήπιαμε την πρώτη μπύρα παρέα με θέα το λιμάνι

Εικόνα

Αφού ανασυγκροτηθήκαμε (ο Κώστας ήταν ήδη από νωρίς στην πόλη), και συζητήσαμε τα της επόμενης, αναχωρήσαμε για ύπνο, μιας και η επόμενη μέρα προβλεπόταν μακρά.

Τα Λοφότεν μας περίμεναν για την πιο συναρπαστική μέρα του ταξιδιού...

Τέλος του 1ου μέρους
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#1818 Tromso-Lofoten

Το πρωινό εγερτήριο ήταν κάπως δύσκολο αυτή τη φορά. Μας είχε πιάσει και το παπάρισμα όλο το βράδυ όταν την πέσαμε, μιας και στο γυρισμό πετύχαμε για πρώτη φορά αστυνομία και την γλιτώσαμε στο τσακ. Στη μέση του πουθενά, σε roundabout μπάτσος ξαπλωμένος στο χορτάρι πρηνηδόν με το πιστολάκι να στοχεύει ευτυχώς στο αντίθετο ρεύμα.
Τράγιο είχαμε.
Καφεδάκι έξω απ την καμπίνα, δεύτερο καφεδάκι στο λιμάνι με τον Κώστα που είχε αράξει στο ξενοδοχείο από νωρίτερα και επιτέλους αναχώρηση για τα λοφότεν. We waren benieuwd που λένε και οι Χολλανδοί. Για να φτάσουμε στα νησιά υπήρχαν δύο κύριες εναλλακτικές διαδρομές, μία δια θαλάσσης και η δεύτερη μέσω της καινούργιας γέφυρας που ενώνει τα λοφότεν με την ξηρά.

Εικόνα

Χρονικά έρχονταν η μία η άλλη, αλλά ως επιτελεύς του διαθαλασσέως είχα βρει κατά το ψάξιμο ότι η συγκεκριμένη περιοχή βόρεια των νησιών είναι καταφύγιο φαλαινών. Χρόνο για σαφάρι δυστυχώς δεν είχαμε (πρέπει να αφιερώσεις σχεδόν μια μέρα) αλλά το καραβάκι που φεύγει απ το Gryllefjord και καταλήγει στις Adenes πέρναγε απ την ίδια ακριβώς περιοχή, οπότε με λίγη τύχη, μ ένα τσάρο δυο πρεζόνια. Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή λειτουργεί κυρίως για τουριστικούς λόγους και μόνο για λίγους μήνες το καλοκαίρι.
Το μόνο πρόβλημα είναι ότι μεταξύ Tromso και ferry μεσολαβούσαν κάμποσα χιλιόμετρα, ο πρωινός καφές είχε διαρκέσει ως συνήθως παραπάνω και έπρεπε πάση θυσία να προλάβουμε το πρωινό δρομολόγιο, αλλιώς χάναμε όλη την μέρα. Το GPS υπολόγιζε χρόνο άφιξης μετά την αναχώρηση του παποριου, και για πρώτη φορά, όρια και λοιπές τυπικότητες συνδέθηκαν με κάιρο, καθοδόν για το Gryllefjord ακολουθώντας τον RV86, μια μαγευτική διαδρομή ειδκά προς το τέλος.

Εικόνα

Το fjord ξεπρόβαλε πίσω απ τις κορδέλες του βουνού και πλέον δεν αναρωτιόμασταν γιατί η γραμμή κλείνει το χειμώνα, μιας κι ο δρόμος με τα χιόνια γίνεται σίγουρα αδιάβατος. Τελικα φτάνουμε αρκετά νωρίτερα έχοντας προσπεράσει κάμποσους gezellig ολλανδούς με τροχόσπιτα ή άνευ.

Εικόνα

Αφού κόψαμε το τσουχτερό εισιτήριο (120€) επιβιβαζόμαστε σε ένα περίεργο κατασκεύασμα που κατάφερνε με ένα περίεργο τρόπο να παίρνει επικές κλίσεις (τουλάχιστον 27 μοίρες, μετρημένες με πιστοποιημένο μοιρογνωμόνιο) με ανύπαρκτο κύμα.

Εικόνα Εικόνα

Καθ όλη την διάρκεια με είχε λούσει κρύος ιδρώτας για το αν η Ευα έπαιζε συγκρουόμενα στο γκαράζ. (ελα δε θέλω κακεντρέχιες για το χειρόφρενο)
Αποφασίσαμε να αράξουμε στο κατάστρωμα για να απολαύσουμε η θεά, μιας και περνάγαμε κοντά από φιορδ πριν βγούμε στα ανοικτά. Ήλιος με δόντια βέβαια, μή σας ξεγελά ο Ιούνης. Μετά από περίπου δύο ώρες φτάσαμε στις Adenes.

Εικόνα Εικόνα

Φάλαινα δυστυχώς δεν είδαμε, εκτός απ τον Κώστα που διατείνεται ότι είδε ένα μαύρο πράγμα να αναδύεται και να εξαφανίζεται, Σημειώνω ότι στο κατάστρωμα είχε κάνει την εμφάνισή του ένα μπουκάλι ουίσκι, οπότε οποιαδήποτε μαρτυρία ελέγχεται.

Εικόνα

Αποβίβαση λοιπόν, και με τον Charmak στα decks να χώνει Καββαδία, ξεκινάμε την περιήγηση στο βοριότερο νησί του συμπλέγματος, το Andoya. Επιλέγουμε να ακολουθήσουμε την βόρεια διαδρομή κατα μήκος του FV946 η οποία ήταν και σημειωμένη ως γραφική στον οδικό άτλαντα που είχαμε. Σε αυτό το σημείο να πω ότι καλό το GPS αλλά η χρήση ενός καλού χάρτη ειδικά όταν θες να έχεις την εποπτεία για να σχεδιάσεις βοηθάει πολύ. Επίσης ο χάρτης της Michelin έχει πάντα σημειωμένες με πράσινο τις ενδιαφέρουσες οδηγικά διαδρομές. Είχα ξαναχρησιμοποιήσει χάρτη της στη Σκωτία και όντως ό,τι προτείνει μετράει.
Δεν είχαμα καλά καλά ξεκινήσει και μετά από κανα μισάωρο βρισκόμαστε μπροστά σε μια μοναδική παραλία. Το τοπίο καλεί για φωτογράφιση.

Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Απέναντι απ την παραλία υπήρχε κάμπινγκ με θερμαινόμενες πισίνες όπου μπορούσες να χαλαρώσεις με θέα το ηλιοβασίλεμα (τρόπος του λέγειν) στον ωκεανό.

Εικόνα

Αλλά επειδή η παρέα έχει άντρες κι όχι μπαρμπούτσαλα, ένα μπανιο πάνω απ τον αρκτικό κύκλο είναι πιο ενδιαφέρουσα πρόκληση απ την ζεστή γούρνα. Αφού του επίδοξου χειμερινος κολυμβητή του θέρους του έγινε τσουτσούνι φάντασμα, επιστρατεύσαμε ό,τι πετσέτα είχαμε στο αμάξι και αναχωρήσαμε.

Εικόνα

Λίγο πιο κάτω βρεθήκαμε σε απόσταση βολής από έναν απ τους χιλιάδες φάρους της Νορβηγίας και μπορέσαμε να βγάλουμε φωτο.

Εικόνα

Εχει πλέον μεσημεριάσει (προς τις 16:00) και η πείνα έχει ζώσει τα παλικάρια. Προσπαθούμε να κάνουμε υπομονή όμως μέχρι να βρούμε κάτι γουστόζικο να δοκιμάσουμε τις τοπικές σπεσιαλιτέ, κι έτσι καταλήγουμε σε ένα συμπαθητικό ξενοδοχείο-εστιατόριο δίπλα στη θάλασσα. Το μενού έχει απ όλα, φάλαινα, μπακαλιάρο, ελάφι και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η Νορβηγική κουζίνα έχει πράγματα να πει.

Εικόνα

Με γεμάτες τις μπαταρίες και αλαφρωμένο το πορτοφόλι, καταλήγουμε στο Sortland, όπου είχαμε κάνει και την μοναδική κράτηση του ταξιδιού, μιας και πιστεύαμε ότι η άνοδος προς Tromso θα μας έπαιρνε όλη την προηγούμενη νύχτα, οπότε το τελευταίο που θέλαμε αυτή την στιγμή ήταν να ψάχναμε για κατάλυμα. Αφού ξεφορτώσαμε τα πράγματα στο hostel και φτιαξαμε τον 6 καφέ της ημέρας, φύγαμε για όπου μας πάει ο ήλιος του μεσονυκτίου.
Ο Σαρμαδάκος είχε ξετρυπώσει από τον οδηγό του Lonely Planet ένα μονοπάτι στο βορειότερο τμήμα του νησιού Langoya το οποίο συνδέει το Sto με το Nyksund. Μέσω αυτής της διαδρομής, οι μαθητές τα παλιά χρόνια πήγαιναν σχολείο, όπως μάθαμε αργότερα απ τους ντόπιους. Αφού επιβεβαιώσαμε ότι απο εκεί θα έχουμε απρόσκοπτη θέα του ήλιου, με σύμμαχο το αεράκι οι Έλληνες εξορμούν στας εξοχάς. Αφού φτάσαμε στο Sto, αρχίσαμε να ψάχνουμε για το μονοπάτι.

Εικόνα Εικόνα

Στο τέλος του χωριού υπάρχει ένα κάμπινγκ, η ώρα ήταν όμως περασμένη, αλλά κάνω μια απόπειρα κι ένας τυπάκος εμφανίζεται αγουροξυπνημένος. Του εξηγούμε τί ψάχνουμε κι αμέσως μας δίνει ένα φυλλάδιο με πληροφορίες για τη διαδρομή. Γενικά, όποια επαφή είχαμε με επίσημους ή μή εκπρόσωπους του τουριστικού τομέα της Νορβηγίας ήταν άψογη, πέραν των τυπικών υποχρεώσεων, είτε ήταν τα κατα τόπους τουριστικά γραφεία (τα οποία υπάρχουν παντού ) είτε ιδιώτες.
Έχοντας στα χέρια μας μια πιο αναλυτική περιγραφή της διαδρομής με τα διάφορα check points ξεκινάμε το περπάτημα ζαλωμένοι ουίσκια, κονιά, μπισκότα και pipes©

Εικόνα

Μετά από κανα δυο χιλιόμετρα πετυχαίνουμε μια καταπληκτική παραλία, κόντευε και μεσάνυχτα οπότε είπαμε να την αράξουμε.

Εικόνα

Αυτό το συναίσθημα της απόλυτης απομόνωσης, δυστυχώς δεν μπορώ να σας το μεταφέρω μέσα απ τα κείμενα μου. Για κάποιο λόγο νοιώθεις τόσο αποκομμένος σε αυτό το μέρος του κόσμου, σαν να μην υπάρχει άνθρωπος δίπλα σου... Απίστευτη γαλήνη, ο ήλιος να κρέμεται πάνω απ τον ορίζοντα και να μην λέει να πέσει κι εγώ σε μια γωνιά να πινω ουισκι...

Εικόνα

Ολότελα ξεχασμένοι και συνεπαρμένοι απ το θέαμα, είχαμε σκορπίσει στην παραλία χαζεύοντας τα γλαροπούλια που γυρνόφερναν το φάρο.

Εικόνα Εικόνα

Τα σύννεφα όμως δε μας έκαναν την χάρη και το φώς άρχισε να πέφτει, κι εμείς μην έχοντας πάρει φακούς μαζί μας έπρεπε σιγά σιγά να αριβάρουμε.

Εικόνα

Φτάνοντας ασφαλείς πίσω στο αμάξι, ξεθεωμένοι αλλά πλήρως ικανοποιημένοι απ την αναπάντεχα καλή επιλογή, έπεσε η ιδέα να πάμε να δούμε τί σκατά είναι αυτό το Nyksund.
Το Nyksund ήταν κατά κάποιο τρόπο η Μέκκα του ταξιδίου μας. Όταν κάναμε την προετοιμασία ο Κώστας είχε αναλάβει να κλείσει το ξενοδοχείο στα Λοφότεν. Του είχα στείλει διάφορα λινκς, και ανάμεσα στις επιλογές ήταν κι ένα ξενοδοχείο σε ένα χωριό με όλους κι όλους 15 κατοίκους. Τανταααν Η τιμή όμως ήταν απαγορευτική για το μπάτζετ μας και η τοποθεσία όχι ιδανική οπότε είχε απορριφθεί.
Η ώρα ήταν ήδη αργάμισι, είμασταν όλοι κομμάτια και το ξενοδοχείο γύρω στη μία ώρα οδήγηση, αλλά το να δούμε ένα εγκαταλελημμένο μέχρι πρότεινος χωριό στο οποίο ρεύμα ξαναπήγε πρίν από λίγα χρόνια φάνταζε απείρως πιο δελεαστικό απ την αγκαλιά του μορφέα.

Εικόνα

Μετά από καμιά 20 ρια χλμ στριφτερής διαδρομής και καμια 10ριά χλμ βατού χωματόδρομου παρκάρουμε μπροστά στην κεντρική πλατεία. Το χωριό έβγαζε ένα απόκοσμο συναίσθημα, συνδιασμός των εγκαταλελημένων σπιτιών και του λυκόφωτος. Τα χαρακτηριστικά ξύλινα σπίτια των ψαράδων δίνουν έμπνευση για φωτογραφία με το καθρέπτισμά τους στον κολπίσκο του λιμανιού.

Εικόνα

Μπαίνοντας στο μπαρ αντικρίζουμε την Γιαπωνέζα ιδιοκτήτρια με τον Νορβηγό άντρα της. Μέσα ήταν άλλες 2 παρέες, πιάσαμε ένα τραπεζάκι κι εμείς και πήραμε μια γύρα μπύρες. Σε κάποια φάση πιάνω την κουβέντα [edit mod] φέρνω χάρτες και οδηγούς κι αρχίζουν να μας δίνουν inside info για το τί και πως πρέπει αν δούμε στα Lofoten. Η ώρα περνά ευχάριστα το μπάρ όμως έπρεπε να κλείσει. Κάπου εδώ τελειώνει η βραδιά-ΝΟΤ.
Ένας απ την παρέα ρίχνει την πρόταση να πάμε όλοι σπίτι του για να ανάψουμε φωτιά, μιας και τις προηγούμενες μέρες δεν τα είχαν καταφέρει. Δεν υπήρχε περίπτωση προφανώς να πούμε όχι, αλλά πριν πάμε, η ανηψιά του με τις φίλες της μας έκαναν μια ξενάγηση στο χωριό. Στην κορυφή του λόφου βρήκαμε ό,τι είχε απομείνει απ το εγκαταλελημμένο σχολείο στο οποίο έρχονταν και οι μαθητές απ το Sto. Περιστασιακά στο χωριό κατοικούν διάφοροι περίεργοι τύποι, ανάμμεσά τους κι ένας Γερμανός φανατικός συλλέκτης αντικειμένων του 2ου παγκοσμίου πολέμου και σκελετών κι ένας γνωστός ράπερ της Νορβηγίας ο οποίος έχει στήσει και το στούντιό του.

Εικόνα Εικόνα
Μετά την σύντομη βόλτα καταλήγουμε γύρω απ τη φωτιά να συζητάμε για τα πάντα, με συνοδεία μπύρας και ξεραμένου cod (stockfish).
Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Mέχρι τώρα το βλέπαμε κρεμασμένο σε ξύλινες κατασκευές παντού, είχε έρθει η ώρα να το δοκιμάσουμε. Είναι υπερβολικά αλμυρό και σκληρό, τέλειος μεζές για τα μπυρόνια. Εεπ, η λέξη stockfish έρχεται απ το ολλανδικό stokvis, που υποδηλώνει και τον τρόπο με τον οποίον το ψάρι ξεραίνεται. Το συγκεκριμένο είναι και από τα σημαντικότερα εξαγωγιμα προϊόντα της Νορβηγίας ανα τους αιώνες, πολύ πριν βρουν τον μαύρο χρυσό. Η εποχή που το ξεραίνουν είναι περίπου απ τον φλεβάρη μέχρι και τέλος ιούνη, αυτά που βλέπαμε εμείς πλέον ήταν έτοιμα να μαζευτούν. Λόγω του ιδιαίτερου κλίματος, το stokvis από τα Λοφότεν θεωρείται κορυφαίο.

Εικόνα

Αρκετά με τα λαογραφικά όμως, η ώρα έχει πάει 06:00 και σιγά σιγά η βραδιά φτάνει στο τέλος της. Αφού ανταλλάξουμε διευθύνσεις και ευχαριστώντας τους για τις μοναδικές στιγμές που μας χάρισαν, δίνοντας υπόσχεση να επιστρέψουμε, αλλά αυτή τη φορά το χειμώνα, παίρνουμε το δρόμο του γυρισμού. Δεν προβλέπεται ύπνος για σήμερα, τσάμπα κλείσαμε το hostel.

Τέλος 2ου μέρους.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#1820 Το τρίτο μέρος υποτίθεται ότι θα γραφοταν απ τον σαρμαδάκο, δυστυχώς μείναμε με το πουλί στο χέρι :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By Geo f1
#1985 :s_omg

Επαθα πλακα με τα τοπια..
Ζηλεψα μπορω να πω..
Άβαταρ μέλους
By elvet
#2025 @ Δριφτερ εκπληκτικά και τα τοπία και η περιγραφή. Τα ξαναδιάβασα και τα ευχαριστήθηκα.
Να δω πότε θα καταφέρω να γράψω/ παρουσιάσω κι εγώ κάποια road trips που έκανα, όπως το γύρο της Κορσικής ή την πορεία κατά μήκος του Ροδανού (Rhone) από τις πηγές (Brig) εκβολή στη Mεσόγειο (Camargue)
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#2042 Να γραψετε, να γραψετε να ταξιδεψουμε και εμεις :s_yes
Παναγιωτη, τα ξαναδιαβασα και ξαναζηλεψα :s_thumbsup τωρα γραψε για χωρα Βασκων :inlove: και αλλα ταξιδια
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#8136 Δεν εχω φτασει τοσο μακρια οσο οι παραπανω αλλα ελπιζω η προσπαθεια μου να ειναι φιλοτιμη. Πριν 2 μηνες ξενοικιασα απο Κομοτηνη. Ηθελα ομως να κανω μια μεγαλη εκδρομη πριν φυγω. Μονοημερη μιας και το αδειασμα του σπιτιου θελει πολλη δουλεια... Εδω και καιρο ειχα ακουσει για τη Φιλλιπουπολη... Ολο ελεγα να παω αλλα ποτε δεν καθοτανε. Τελος Ιουνη ηταν η τελευταια ευκαιρια!!

Η διαδρομη ηταν:

https://www.google.com/maps/dir/41.1225 ... !3e0?hl=el

Ξεκινας απο Κομοτηνη και περνας απο τον νεο συνοριακο σταθμο Νυμφαια- Makaza. Με το που περασεις τα συνορα θα χρειαστεις μια βινιετα, την οποια εχουν σε ξεχωριστο κοντεινερ αμεσως μετα τα συνορα. Απο κει και περα, ξεκινα ενας πολυ καλος επαρχιακος δρομος με τον οποιο φτανεις μεσα σε 40 λεπτα στην πρωτη επαρχιακη πολη, το Καρντζαλι. Αδιαφορη θα τη χαρακτηριζα ως πολη. Το μονο ενδιαφερον που βρηκα ειναι οι πολυκατοικιες του Κομμουνισμου που δεσποζουν σε πολλα σημεια που σου θυμιζουν αλλες εποχες και αισθανεσαι οτι διακτινιζεσαι καπου στη Ρωσια του 1990 :s_tongue .
Μετα το Καρτζαλι ακολουθει σχετικα καλος επαρχιακος δρομος ο οποιος σου δυο επιλογες. Ή στριβεις αριστερα στην ταμπελα προς Ασενοβγκραντ (οπως φαινεται και στον χάρτη. Μικρο τιπ. Επειδη δεν γραφει η ταμπελα Plovdiv, οπως ουτε και λατινικα, πριν τη διασταυρωση υπαρχει ενα βενζιναδικο Petrol.) ή συνεχιζεις προς Χασκοβο. ΕΠειδη δεν ξεραμε την περιοχη καναμε λαθος και συνεχισαμε ευθεια.
Φτανοντας Χασκοβο ειχαμε το πιο τρελο συμβαν του ταξιδιου, που εμενα προσωπικα μου θυμισε special επεισοδιο Top Gear. Ειχα κατεβασει το Sygic στο κινητο μου, αλλα μπερδευτηκα και για να βγουμε στον επαρχιακο δρομο, καταληξαμε μεσα απο μια συνοικια Ρομά! :s_omg Ανεβαζουμε παραθυρα, κλειδωνουμε και οπλιστηκαμε με υπομονη. Περιττο να σας πω πως μας κοιταζαν. Ευτυχως βγηκαμε γρηγορα και συνεχισαμε. :s_thumbsup
Εικόνα
Ομορφη πολη το Χασκοβο. Ανεπτυγμενη θα την χαρακτηριζα.
Απο το Χασκοβο η Φιλιππουπολη ειναι περιπου 70 χλμ. επαρχιακου δρομου με μια λωριδα ανα κατευθυνση. Θελει πολλη προσοχη γιατι οι Βουλγαροι οδηγοι ειναι λιγο καμικαζι. Επισης τηρειστε σχετικα ευλαβικα τα ορια γιατι η αστυνομια παραμονευει. Ευτυχως τα σινιαλο δινει και παιρνει.
Φτανοντας Φιλιππουπολη εντυπωσιαστηκα απο την Παλια Πολη που αποτελεσε σταυροδρομι πολιτισμων. Ειδικα σε καποια σημεια θυμιζει την παλια πολη της Ξανθης.
Εικόνα
Εικόνα
To Εθνογραφικο μουσειο της πολης ηταν το παλιο σπιτι ενος Ελληνα εμπορου!!
Διπλα στην Παλια Πολη ειναι ενας μεγαλος πεζοδρομος ο οποιος ειναι γεματος εμπορικα καταστηματα. Πολυ ομορφος!!
Στο κεντρο της πολης!
Εικόνα
Εικόνα

Απο αποψη φαγητου θα βρειτε παρα πολλες επιλογες!! Εμεις κατσαμε σε ενα "τουριστομαγαζο" γιατι ειμασταν καπως κουρασμενοι αλλα μειναμε ικανοποιημενοι απο την ποιοτητα και την ποσοτητα του φαγητου. 30 Λεβ μας κοστισε το μεσημεριανο για 3 ατομα. Δηλαδη σα να λεμε 5 € το ατομο. Επισης η πολη εχει παρα πολλους Ελληνες. Μην εκπλαγειτε λοιπον αν μιλησετε Ελληνικα σε σερβιτορο και σας καταλαβει.

Στην επιστροφη ακολουθησαμε το δρομο απο Ασενοβγκραντ, που σε βγαζει στο Καρτζαλι. Με εξαιρεση την μετρια προς κακη ποιοτητα και την στενοτητα του οδοστρωματος σε καποια σημεια, η διαδρομη περναει μεσα απο ενα καταπρασινο δασος. Γενικα η Βουλγαρια εχει παρα πολυ πρασινο και υπεροχα δαση. Απορω πως δεν τα εχουν εκμετταλευτει αυτοι εκει οπως εμεις, με τον γνωστο Ελληνικο τροπο (εμπρησμοι κλπ.).
Επισης μεγαλη προσοχη σε ζωα. Γαιδαροι, βοδια κλπ. Πεταγονται απο το πουθενα και μπορει να οδηγησουν σε δραματα. Ευτυχως το QQ ειχε καλα φρενα και γλυτωσαμε την επαφη με ενα γαιδαρακο.
Θελω τοσο πολυ να ξαναπαω!! :inlove: :inlove:
Άβαταρ μέλους
By steftsak
#9332 ...ωραιες οι περιγραφες σας και οι φωτογραφιες σας , μας ταξιδεψατε Νορβηγια και Βουλγαρια...

Εχω κανει τη διαδρομη απο Αθηνα μεχρι Βουκουρεστι και αξιζει...και οντως πολυ πρασινο στην Βουλγαρια...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#9416 Είχα πάει Βουκουρέστι λίγους μήνες πριν την πτώση του Τσαουσέσκου. Ο κυρίως δρόμος από τα σύνορα για την πόλη ήταν 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση με ελάχιστη σήμανση και κάρα με βόδια. Φώτα δεν υπάρχουν ούτε στα σπίτια ούτε στο δρόμο ούτε στα κάρα βέβαια. Είχα περάσει μέσα από κωμοπόλεις και δεν τις είχα δει στο σκοτάδι, είχα φτάσει στο κέντρο της πόλης και νόμιζα ότι ήμουν σε ερημικό σκοτεινό προάστιο. Οι λάμπες ήταν το μέγιστο 25 βάτ, δεν έβλεπες να διαβάσεις στο ξενοδοχείο. Το οποίο δυσκολεύτηκα να βρω γιατί τα φωτεινά του γράμματα (1 μέτρο το καθένα) φωτιζόταν από λαμπάκι νυκτός....
Ωραία παλιά κτίρια παρατημένα στο έλεός τους. Περασμένα μεγαλεία.... κι ο Τσαουσέσκου στα παλάτια και την απίστευτη χλίδα.
Η χώρα έχει σοβαρή κτηνοτροφία αλλά κρέας στα ξενοδοχεία μόνο, οι ντόπιοι τρώγαν τα μυαλά (τηγανητά, ψητά και σε πίτες).
Η χώρα έχει και πετρέλαιο αλλά οι κοινοί θνητοί, αυτοί που έχουν αυτοκίνητο άρα όχι και εντελώς κοινοί, δικαιούντο 15 λίτρα το μήνα....όταν έρθει βενζίνη. Βασικά σε κάθε βενζινάδικο ήταν παρατημένα στη σειρά 4-5 αυτοκίνητα περιμένοντας τη βενζίνη.
Θυμάμαι το βλοσυρό ύφος του κόσμου, κανένας δε γελούσε.
Θυμάμαι το χρώμα των πάντων, κτιρίων, ρούχων, φύσης. Γκρι καφέ, όλα. Και άπειρη σκόνη, στα καλά μαγαζιά δεν σκουπίζαν την μοκέτα, απλά την ποτίζαν...! Και οι γυναίκες φορούσαν όλες, μα όλες, χοντρές μπότες, μαύρες ή καφέ. Σκέτη κατάθλιψη γενικά.
Άσε που παραλίγο να με πυροβολήσουν, έκανα το λάθος να περπατήσω μέσα σε κάποια σημαντική πλατεία και όχι γύρω γύρω όπως έκαναν όλοι οι άλλοι...
Καφές (ο δικός τους έχει κουκούτσια), αλκοολούχα, στυλο μπίκ, τσιγάρα Kent, μπαταρίες, καλτσόν και προφυλακτικά ανοίγανε πολλές πόρτες. (ο πατέρας μου πήγε δώρο σε συνάδελφό του χειρουργικά γάντια).
Όταν μπήκαμε στη Βουλγαρία (που μέχρι τότε την είχα για φτύσιμο... και τότε όντως ήταν) σκέφτηκα επιτέλους Ευρώπη!
Αυτά....