Για μοτοσικλέτες, σκούτερ και άλλα δίτροχα
Άβαταρ μέλους
By Morx
#452708
edmond έγραψε:Τι μου θύμησες!
Το είχα για κανα τρίμηνο, κάπου 15-16 χρόνια πρίν. Δεν πρόλαβα φυσικά ν' ασχοληθώ με....πφφ συντηρήσεις. Δεν είχα ιδέα για το μανίκι των εξατμίσεων.

Nα 'ταν το μονο! :lol:
Άβαταρ μέλους
By Morx
#462681 Forza italia !!! :metalo:

Μπορει να το ειχα αναφερει, δε θυμαμαι ... αλλα το οργανο θερμοκρασιας, εχει ενα ΚΑΛΟ delay ...
Με λιγα λογια, αργει να δειξει την πραγματικη θερμοκρασια. Εξαρταται παντοτε τις συνθηκες.
Δηλαδη απο τις 6 παυλες μεχρι τη μεση, το χειμωνα, μπορει να χρειαστει και 20 λεπτα, ακομα και μισαωρο!
Το προηγουμενο φθινοπωρο, εκανα 50χλμ με εξωτερικη θερμοκρασια 15 βαθμους χωρις να πιασει και την 6η παυλα.
Εκτοτε, δεν ξανασυνεβη, μεχρι το καλοκαιρι που μας περασε. Με θερμοκρασια 27 βαθμους, βραδακι με την :inlove: δικαβαλο, εκανα μια 10αρια χλμ σε χαλαρο mode, 50-60km/h... ο δεικτης στα @@ του (2/6 παυλες), μαλιστα ηθελα να παω με την κυκλοφορια (επαρχιακος, με 80-90) αλλα δεν μπορουσα με κρυο μοτερ... :rant:
Τις υπολοιπες τις ανεβαζε μονο σταματουσα ή εκοβα αρκετα (<30km/h)
ΟΚ, ο θερμοστατης μαλακιζεσαι... Η τελευταια φορα που συνεβη, ηταν πριν λιγο καιρο, οποτε δεδομενης και μιας μικρης διαρροης που παρατηρησα (ΠΟΛΥ μικρης, αλλα μου τη σπαει ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ) επανω στο καβουκι του θερμοστατη, χωρις να παρατηρησω πτωση σταθμης στο δοχειο διαστολης, ξεχειλισε το ποτηρι! :x

Η διαδικασια απλη, 2 βιδες μονο για το καπακι κατω απ τη σελα, αλλες 2 βιδες για το καβουκι του θερμοστατη.. και ενα μικρο λεκανακι κατω απ τον κινητηρα.
Καθαρισμα με #5000 γυαλοχαρτο το σημειο της κεφαλης οπου εφαπτεται το O-ring του καθως και του καβουκι... τοποθετηση νεου θερμοστατη, βιδωμα, γεμισμα, εξαερωση κρυο, βιδωμα ταπας στο δοχειο, βαζεις μπρος, αφηνεις 2-3 λεπτα, σβηνεις, περιμενεις, εξαερωση ξανα, βαζεις μπρος, περιμενεις το βεντιλατερ, περιμενεις, περιμενεις... μπαινει το βεντιλατερ, σταματαει... σβηνει. Εξαερωνεις με ζεστο κινητηρα αλλη μια φορα και ΤΕΛΟΣ.
Ελεγχος σταθμης αφου μαζεψεις τα παντα και αυτο ηταν.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

@44000km .... κοστος DIY: 30€
:s_howdy

/edit: Ο παλιος δοκιμαστηκε σε μπρικι με βραστο νερο. Ανοιγε οπως πρεπει, αλλα απο τις 5 δοκιμες ανοιξε-κλεισε που εκανα, εκλεισε τελειως μονο 2 φορες.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#462686 Ρε συ μορξ, για αλλαγη ιμαντα θελει οπωσδηποτε αεροκλειδο; Ψηνομαι να το εγχειρησω.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#462693 Σε ποιο μοτερ? Piaggio?

Αεροκλειδο θες σε ΟΛΑ εφοσον δεν εχεις τα απαραιτητα εργαλεια για το μπλοκαρισμα του βαριατορ καθως και της καμπανας.
Δεν γινεται να κανεις ζημια με αυτο, ΑΡΚΕΙ να εχεις δουλεψει πολυ ομως πανω του.
Σε ολα τα συνεργεια ακομα και σε εξουσιοδοτημενα, για να γλιτωσουν χρονο, με αυτο βαρανε!
Οπως ειπα, η ζημια δεν γινεται, επειδη ειναι εξοικειωμενοι με το συγκεκριμενο αεροκλειδο και σφιγγουν/ξεσφιγγουν απειρες φορες τη μερα.

Προσωπικα, ανοιγω μεταδοση με τα 2 εργαλεια της Buzzetti

Εικόνα

Εικόνα

Κατσαβιδι PH2, μακρυ Ταφ 8άρι, καρυδακι 19mm, μανελα και ροποκλειδο.

Εαν εχεις σκοπο να κανεις αρκετα σερβις μεταδοσης, αποψη μου, τα εργαλεια κανουν πολυ ευκολα την αποσβεση!
Στην περιπτωση μου, τα εβγαλαν 4 φορες τα λεφτα τους.
(μιλαω για τα 2 της buzzetti ... τα υπολοιπα τα ειχα ετσι κι αλλιως)


Εαν θες να το προσπαθησεις μονος, μπορω να σε κατευθυνω ΠΡΙΝ το επιχειρησεις, γιατι εχει 1-2 μυστικα το πραμα.
Ειναι πανευκολο, εαν πιανουν λιγο τα χερια σου, μη σε τρομαζει. Οσο για τα εργαλεια, αυτο ειναι το μεγαλυτερο σου "προβλημα" κατα την αποψη μου! :)
Άβαταρ μέλους
By xenos
#463446
Morx έγραψε:Σε ποιο μοτερ? Piaggio?


Sh 300.

Morx έγραψε:Αεροκλειδο θες σε ΟΛΑ εφοσον δεν εχεις τα απαραιτητα εργαλεια για το μπλοκαρισμα του βαριατορ καθως και της καμπανας.
Δεν γινεται να κανεις ζημια με αυτο, ΑΡΚΕΙ να εχεις δουλεψει πολυ ομως πανω του.
Σε ολα τα συνεργεια ακομα και σε εξουσιοδοτημενα, για να γλιτωσουν χρονο, με αυτο βαρανε!
Οπως ειπα, η ζημια δεν γινεται, επειδη ειναι εξοικειωμενοι με το συγκεκριμενο αεροκλειδο και σφιγγουν/ξεσφιγγουν απειρες φορες τη μερα.


Τι εννοείς; Βλέπω εδώ το βίντεο: λινκ και δεν βλέπω να κάνει κάτι ιδιαίτερο. Που κάνω λάθος; :hmmm:

Morx έγραψε:Εαν θες να το προσπαθησεις μονος, μπορω να σε κατευθυνω ΠΡΙΝ το επιχειρησεις, γιατι εχει 1-2 μυστικα το πραμα.
Ειναι πανευκολο, εαν πιανουν λιγο τα χερια σου, μη σε τρομαζει. Οσο για τα εργαλεια, αυτο ειναι το μεγαλυτερο σου "προβλημα" κατα την αποψη μου! :)


Ψήνομαι, γιατί 80ε που ζητάνε μόνο για εργασία, το βρίσκω πολύ. :oops:
Άβαταρ μέλους
By nikos
#463500
xenos έγραψε:
Morx έγραψε:Σε ποιο μοτερ? Piaggio?


Sh 300.

Morx έγραψε:Αεροκλειδο θες σε ΟΛΑ εφοσον δεν εχεις τα απαραιτητα εργαλεια για το μπλοκαρισμα του βαριατορ καθως και της καμπανας.
Δεν γινεται να κανεις ζημια με αυτο, ΑΡΚΕΙ να εχεις δουλεψει πολυ ομως πανω του.
Σε ολα τα συνεργεια ακομα και σε εξουσιοδοτημενα, για να γλιτωσουν χρονο, με αυτο βαρανε!
Οπως ειπα, η ζημια δεν γινεται, επειδη ειναι εξοικειωμενοι με το συγκεκριμενο αεροκλειδο και σφιγγουν/ξεσφιγγουν απειρες φορες τη μερα.


Τι εννοείς; Βλέπω εδώ το βίντεο: λινκ και δεν βλέπω να κάνει κάτι ιδιαίτερο. Που κάνω λάθος; :hmmm:

Morx έγραψε:Εαν θες να το προσπαθησεις μονος, μπορω να σε κατευθυνω ΠΡΙΝ το επιχειρησεις, γιατι εχει 1-2 μυστικα το πραμα.
Ειναι πανευκολο, εαν πιανουν λιγο τα χερια σου, μη σε τρομαζει. Οσο για τα εργαλεια, αυτο ειναι το μεγαλυτερο σου "προβλημα" κατα την αποψη μου! :)


Ψήνομαι, γιατί 80ε που ζητάνε μόνο για εργασία, το βρίσκω πολύ. :oops:
Ο Σαββας λυνει και δενει sh με κλειστα ματια. Απ οτι ξερω εχει εργαλεια συγκρατησης βαριατορ και δυναμοκλειδα
Άβαταρ μέλους
By xenos
#463673 Στα διάφορα βιντεάκια μόνο δυναμόκλειδο βλέπω και οι περισσότεροι τα μπλοκάρουν με το χέρι.

nikos έγραψε:Ο Σαββας λυνει και δενει sh με κλειστα ματια. Απ οτι ξερω εχει εργαλεια συγκρατησης βαριατορ και δυναμοκλειδα


Εδώ βλέπω αυτοσχέδια εργαλεία συγκράτησης και δυναμόκλειδο.

Kαι εδώ ούτε καν δυναμόκλειδο.

@Morx: ένα νορμάλ δυναμόκλειδο πόσο κάνει; Τι έχεις πάρει εσύ; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By nikos
#463797 Κανονικα θελεις δυο. Ενα με ευρος 5-30 και ενα 20-120 στο περιπου. Αυτο γιατι δεπορεις να παρεις ενα με 5-120 γιατι σε τιμες κοντα στο αρχικο οριο δε θα κανεις καλο σφιξιμο. Υπολογισε απο 50 ευρω και πανω το ενα
Άβαταρ μέλους
By Morx
#463879 Για δυναμοκλειδο, ψαξε καλυτερα σε αλλα φορουμ, ειναι πολλες οι αντιγραφες επωνυμων, πολλα τα Ταιβανεζικα που ειναι ΣΑΠΙΑ και πολλα Ταιβανεζικα παλι, που ειναι αρκετα τιμια για τα λεφτα τους. Αρχικα, για στροφαλο και καμπανα, χρειαζεσαι απο 50Nm εως και 80Νm... παραπανω, ΣΠΑΝΙΟ για συμβατικο CVT σε 300άρι σκουτερ. Οποτε ψωνιζεις ενα δυναμοκλειδο με αντιστοιχο ευρος.

Οσον αφορα τα εργαλεια συγκρατησης... κοιτα να εφαπτονται ΑΚΡΙΒΩΣ εκει που πρεπει. Τρυπες ειναι; Αυλακωσεις; Προεξοχες; Ολα καλα!
Φθηνιαρικες λυσεις τυπου κραταω βαριατορ απο τον "ανεμιστηρα" της τροχαλιας, επανω στα πτερυγια ... πονανε οταν γινει η ζημια.

Υποψιν παντως, οτι στα SH300 ... δεν υπαρχει παξιμαδι στο βαριατορ, αλλα βιδα, η οποια βιδωνει στο στροφαλο.
Εαν ο προηγουμενος το παρακανε στην κολλα σπειρωματων και βαρεσε με αεροκλειδο σαν να μην υπαρχει αυριο... θες και δευτερο ζευγαρι χερια να κοντραρει.

Τις υπολοιπες βιδες απο το καπακι της μεταδοσης, με ενα ταφ και "σφιξιμο με τον ΚΑΡΠΟ" δεν γινεται να τις σπασεις επομενως το μικρο δυναμοκλειδο το θεωρω αχρειαστο γι'αυτη την περιπτωση.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#463928 Άποψη μου βέβαια, είναι οτι τέτοιες εργασίες καλό είναι να γίνονται στο συνεργείο. Μια φορά το χρόνο γίνεται, ίσως και παραπάνω διάστημα, αν γίνει μια στραβή θα βγεί το κοστούμι πολλαπλάσιο. Τουλάχιστον αν γίνει η ζημιά στο συνεργείο, ξέρεις που θα απευθυνθείς.
Να πρόκειται για αλλαγή λαδιών, να πω οτι πάει και' ρχεται.
Μορξ υποθέτω έχεις δουλέψει συνεργείο έτσι;
Άβαταρ μέλους
By xenos
#463942
Morx έγραψε:Για δυναμοκλειδο, ψαξε καλυτερα σε αλλα φορουμ, ειναι πολλες οι αντιγραφες επωνυμων, πολλα τα Ταιβανεζικα που ειναι ΣΑΠΙΑ και πολλα Ταιβανεζικα παλι, που ειναι αρκετα τιμια για τα λεφτα τους. Αρχικα, για στροφαλο και καμπανα, χρειαζεσαι απο 50Nm εως και 80Νm... παραπανω, ΣΠΑΝΙΟ για συμβατικο CVT σε 300άρι σκουτερ. Οποτε ψωνιζεις ενα δυναμοκλειδο με αντιστοιχο ευρος.


Διαβάζω καλά λόγια για teng και norbar.

edmond έγραψε:Άποψη μου βέβαια, είναι οτι τέτοιες εργασίες καλό είναι να γίνονται στο συνεργείο. Μια φορά το χρόνο γίνεται, ίσως και παραπάνω διάστημα, αν γίνει μια στραβή θα βγεί το κοστούμι πολλαπλάσιο. Τουλάχιστον αν γίνει η ζημιά στο συνεργείο, ξέρεις που θα απευθυνθείς.
Να πρόκειται για αλλαγή λαδιών, να πω οτι πάει και' ρχεται.


Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, να σου πω ότι για ιμάντα/γλίστρες/μπίλιες/λάδια/φιλτρα θέλεις ~150ε. Βάλε και ένα 60-80άρι εργασία, πάμε στα 210-230. Ε όχι και πολύ λογικό να δίνεις 80ε για δουλειά μαξ 30 λεπτών. Ναι το καταλαβαίνω ο άνθρωπος έχει να πληρώσει εργαλεία/ενοίκια κλπ, αλλά υπερβολή. Δλδ να κάνει γενική επισκευή πόσο θα θέλει; :hmmm:
Κρίση κρίση, αλλά βαράμε στο κεφάλι!
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#463947 Ουτε τα εργαλεια, ουτε το νοικι του πληρωνεις. Για τις γνωσεις και την εμπειρια του το κανεις.
Αν επισης νομιζεις οτι για ιμάντα/γλίστρες/μπίλιες/λάδια/φιλτρα θες μαξ 30 λεπτα, οχι εσυ ο μαστορας, εισαι πολυ λαθος!
Πανω απο μιση ωρα ειναι το κανονικο σερβις της μεταδοσης μονο, για εμπειρο μηχανικο, που θα λυσει δεσει και ελεγξει-συμπληρωσει-αλλαξει ο,τι χρειαζεται και πρεπει.
Άβαταρ μέλους
By xenos
#463951
Νίκος Παππάς έγραψε:Ουτε τα εργαλεια, ουτε το νοικι του πληρωνεις. Για τις γνωσεις και την εμπειρια του το κανεις.


Δλδ υπάρχουν λίγες περιπτώσεις που σου κάνει και ζημιά στο μηχανάκι ε; :whistlink:

Νίκος Παππάς έγραψε:Αν επισης νομιζεις οτι για ιμάντα/γλίστρες/μπίλιες/λάδια/φιλτρα θες μαξ 30 λεπτα, οχι εσυ ο μαστορας, εισαι πολυ λαθος!
Πανω απο μιση ωρα ειναι το κανονικο σερβις της μεταδοσης μονο, για εμπειρο μηχανικο, που θα λυσει δεσει και ελεγξει-συμπληρωσει-αλλαξει ο,τι χρειαζεται και πρεπει.


Τα άπειρα youtube βιντεάκια το λένε, όχι εγώ. Τι να σου πω, εκτός αν όλα είναι σε ff.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#463959 Στο δικο μου παντως που ημουν μπροστα στην πρωτη αλλαγη ιμαντα ειχε κανει 40 λεπτα. 200€ χωρις τακακια στοιχιζει το μεγαλο σερβις στο δικο μου και παιρνει γυρω στην ωρα.

Απο την αλλη αν μπορει ο μηχανικος να το κανει σε 20 λεπτα πχ, γιατι εσυ θα πρεπει να πληρωσεις λιγοτερα; Αυτος κερδιζει με την σβελταδα του να σερβαρει περισσοτερα μηχανακια στο ωραριο του μεσα.

Προφανως και καλα θα κανεις να παρεις εργαλεια και να το κανεις μονος σου ετσι; Απο το να πεσεις σε σκιτζη που να σου χαλασει αντι να φτιαξει το μηχανακι, 1000 φορες εσυ και ας κανεις 2 ωρες.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#464158 Να τα παρουμε με τη σειρα, οσον αφορα τις μεταδοσεις.

Θα ασχοληθω παρακατω, με μπελαλιδικα μηχανακια τυπου Piaggio που σε μερικα, για να βγει το καπακι της μεταδοσης ΕΥΚΟΛΑ (βλεπε Fly) πρεπει να γινουν καποια "ζογκλερικα" με επιπλεον βιδες και βιδουλες των πλαστικων που ενοχλουν.

Θα παρω ενα ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ, "επωνυμο" και καλοπουλημενο. Honda Vision 110i
Το καπακι βγαινει πανευκολα. Δεν θελει αεροκλειδο ή εργαλειο συγκρατησης βαριατορ/καμπανας. Μιση χουφτα 8άρες αν θυμαμαι καλα... αντε και 2 (δε θυμαμαι καλα ξαναλεω) Philips... και πηρες το καπακι στο χερι. Φορα παρτιδα ολα, για να ελεγξεις ιμαντα ΟΠΤΙΚΑ. Εαν ειναι γνωστο το ιστορικο του, μπορεις ευκολα να κρινεις αν θα πας παραπερα, ή οχι. Γνωριζοντας επισης και στο δρομο πως συμπεριφερεται η μεταδοση φυσικα. Χρονος: 5 λεπτα το πολυ!
Σε επιπλεον 1 λεπτο, εχεις αφαιρεσει καμπανα, βαριατορ, ιμαντα, μπιλιες, συμπλεκτη. Τα εχεις απλωσει σε αλλα 4 λεπτα ολα ομορφα στον παγκο για ελεγχο.

Στο χρονοβορο κομματι το οποιο ισχυει ανεξαρτητως σκουτερ με συμβατικο CVT:
-Αμμοβολη καμπανας, ή τριψιμο να φυγει η γυαλαδα.
-Πληρες φυσημα με αερα / καθαρισμα με σπρει ολο το συστημα του φυγοκεντρικου συμπλεκτη. Εαν θελεις να εισαι ΤΥΠΙΚΟΤΑΤΟΣ... λυνεις συμπλεκτη απο τον οδηγο ροπης, αποσυναρμολογεις τα παντα, καθαριζεις, γρασσαρεις, κλεινεις και μετρας και το ελατηριο του εαν ειναι σωστο ως προς το μηκος χωρις ταση (βασει manual!).
-Καθαρισμα βαριατορ.
-ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ καθαρισμα επισης, της μεταδοσης... πινελακι, βενζινη χωρις να πιτσιλισεις τσιμουχες ή καποιο φιλικο σπρει.
-Αλλαγη φιλτρου μεταδοσης ή καθαρισμα του (φυσημα, πλυσιμο, στεγνωμα).

Ολα τα παραπανω, το θελουν το μισαωρο τους!

Απο τη στιγμη που ολα ειναι ετοιμα για τοποθετηση, η αντιστροφη διαδικασια γινεται οπως ειπαμε, σε ενα 5λεπτο.
Στο ευκολο πανευκολο ΑΣΤΕΙΟ Honda Vision 110i.


Παμε τωρα στα μπελαλιδικα, αυτα που για να βγει το καπακι της μεταδοσης, πρεπει να βγαλεις το καπακι Piaggio, να αφαιρεσεις την ταπα λαδιου, να ξεβιδωσεις 3 βιδες που συγκρατουν φιλτροκουτι, για να παει πιο ψηλα.
Εαν στο μπροστα μερος της μεταδοσης ενοχλει κατι (βλ. Fly, BV200 κλπ...) να φυγουν μερικες βιδες για να δωσει χωρο...
Και το αντιστροφο, για να δεσεις. Σε αυτα, παιρνει αρκετα περισσοτερο το λυσε καπακι / δεσε καπακι. Μονο γι'αυτη τη δουλεια, θες ενα 15 λεπτακια.
Σαφως και καποιοι μπορουν να το κανουν πιο γρηγορα, η πιο αργα, αλλα δεν δουλευουν ολοι με το ιδιο χρονοδιαγραμμα, ουτε με το ιδιο μερακι.

Να το δεχτω οτι στα συνεργεια πληρωνεις τα εργαλεια.
(ΣΙΓΑ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΗ ΧΕΣΩ!)
Να το δεχτω οτι εχει ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, ΕΦΚΑ και λοιπα σκατα...
Δεν πληρωνεις μονο αυτα ομως!
Πληρωνεις την εγγυηση που μπορει να σου παρεχει η εργασια του (αν και ΛΙΓΟΙ ειναι αυτοι που εχουν τσιπα πανω τους, να παραδεχτουν το σφαλμα!) οπως επισης και την εμπειρια.
Οποιος διαφωνει, μπορει να το δοκιμασει και μονος του.
Ισως παιδευτει, ισως κανει λαθος (ισως και τα δυο) και βγει χαμενος. Εκει, σιγουρα θα καταλαβει τα παραπανω.

Ενα μικρο tip το κραταω για το τελος...
ΚΑΝΕΙΣ δε θα το γραψει πουθενα... και κοβω τον π#%τσο μου, πως λιγοι μηχανικοι το γνωριζουν.
Εαν βαλεις μπρος κινητηρα Piaggio Quasar χωρις βαριατορ επανω, κινδυνευεις να παρεις βαλβιδες, ή οτι αλλο παρουν αγκαλια μαζι με το πιστονι στα χερια!
Μερικα δευτερολεπτα λειτουργιας αρκουν, για να γλιστρησει απο τη θεση του, το δακτυλιδι με το γραναζι της τρομπας λαδιου (ενω η ιδια δεν περιστρεφεται σε αμεση σχεση με τον κινητηρα συνεπως, δεν εχει την παροχη που πρεπει) ενω στη συνεχεια, γλιστραει απο τη σφηνα ΚΑΙ το γραναζι προς τα εξω. Ο κινητηρας φευγει εκτος χρονισμου και ο,τι γινει εγινε! :s_whiteflag


Xenos, ειμαι με τα 1000 μαζι σου στο DIY.
Παρε ενα δυναμοκλειδο της Force με το διαπιστευτηριο του (ειναι αρκετα τιμιο για τα λεφτα του στα Nm που θα σφιξεις) παρε οτι αλλο χρειαζεσαι για το μπλοκαρισμα της μεταδοσης και ΟΤΑΝ τα μαζεψεις, σου δινω στοιχεια να με εχεις Live για τις οδηγιες. :s_drinks