Re: Γενικά για τις μοτοσυκλέτες
Δημοσιεύτηκε: 17 Αύγ 2019, 19:06
Τσιμπα μια Zero και τέλος. Βέβαια θα μαζεύει σκόνες αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορία.
For the true, or the so so, petrolhead...
https://petrolheads.gr/
Jorge_greek έγραψε:@kilo ηλεκτρικό δίκυκλο σε λογική τιμή
https://seleo.gr/koinwnia/307024-sthn-e ... tosikletes
Στην Ελλάδα τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα με μοτοσικλέτες
Θλιβερή πρωτιά κατέχει η Ελλάδα σύμφωνα με τη Eurostat.
Στην Ελλάδα - το 2017 - σημειώνονταν τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα με μοτοσικλέτες ανά εκατομμύριο κατοίκους. Όπως γράφει η εφημερίδα, Πρώτο Θέμα, στην Ελλάδα σημειώνονταν 20 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ ήταν 8 θάνατοι ανά εκατομμύριου κατοίκους.Όσον αφορά τους νεκρούς από δυστυχήματα με αυτοκίνητο, το υψηλότερο επίπεδο καταγράφεται στην Βουλγαρία με 64 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους και το χαμηλότερο στη Μάλτα με 11 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους.Στους πεζούς θύματα τροχαίων δυστυχημάτων τη «μαύρη» πρωτιά έχει η Ρουμανία με 37 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους. Συνολικά το 2017 οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ ανήλθαν 25.000 αριθμός που είναι σταθερός από το 2013.
Anonymous Founder έγραψε:Αν σκεφτείς πόσοι κυκλοφορούν χωρίς κράνος, είναι αναμενόμενο...
KiloMeater έγραψε:Μπορεί να πηγαίνουν για πέντε λεπτά μόνο κάθε φορά όμως:-)
A basic problem with the rotary engine design is a lack of engine braking, partially due to the mass of the rotor. Leaning of the mixture on overrun also contributes to erratic and "lumpy" running. One way to solve the problem is to shut off ignition entirely on overrun, but this leads to excessive contamination of the combustion chamber by unwanted deposits, which can cause the apex seals to stick. Suzuki opted for a compromise by using two sets of ignition points.
Rotary exhaust temperatures reach 927 °C (1,700 °F),[48] and as such, on a motorcycle, required a specialized exhaust system. Suzuki dealt with the problem by first exhausting into a large, heavily finned manifold which split the single exhaust into two streams. They then built two twin-shelled exhaust pipes which included air cooling ducts. Each muffler contains a stainless steel inner pipe[48] which is a little shorter than the length of the external shell. The internal pipe ends in a removable stinger drilled with numerous holes and wrapped in a fibreglass-like material. The stinger (or spark arrestor as Suzuki calls it) exits the exhaust system at the end of the external shell. At the front of each pipe was a small forward-facing grille which allowed cool ambient air to be forced into the pipe by the bike's forward motion and to travel the length of the exhaust between the internal and external pipes.[32] It then flowed through the holes drilled in the stinger, mixing with the hot exhaust gasses before exiting the system. Even so, Suzuki found it prudent to fit heat shields on the outside of the pipe to further protect riders and pillions.
georgetz έγραψε:Rotary exhaust temperatures reach 927 °C (1,700 °F),[48] and as such, on a motorcycle, required a specialized exhaust system