Για μοτοσικλέτες, σκούτερ και άλλα δίτροχα
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#793290 Το έφερε στο μαγαζί να το δω με 19χλμ στο οδόμετρο.

Θα κάνει εκδρομικό εντουρο κατά βάση. Στην πορεία θα του βάλει ένα ράλι κιτ για να αποκτήσει φερινγκ. Και μία σχάρα πίσω.

Έχει δύο χάρτες κινητήρα, τραξιον, και abs που απενεργοποιείται.

Με την αγορά πήρε άλλο ένα σετ λάστιχα ως δώρο και μια εξάτμιση Leo Vince.

Πιστόλι θα το έλεγα.
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#793292 Καλοτάξιδο να είναι και να μην τον προβληματίσει με κάτι, το μοτέρ λένε οτι έστρωσε πολύ !

Νομίζω οτι είναι πιο focused για εκτός δρόμου σε σχέση με ένα πιο σφαιρικό Tenere.

ΥΓ Tη street του εκδοχή (Vitpilen 701) , ήθελα πολύ να τη δοκιμάσω κάποια στιγμή αλλά δεν έκατσε.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#794528 Στην Γαλλια δεν περνανε κτεο τα μοτο?

Καλείται μοτοπορεία στην Γαλλία ενάντια στους τεχνικούς ελέγχους (ΚΤΕΟ)

https://www.zougla.gr/automoto/moto/art ... gxous-kteo
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#801948 Μετά από χρόνια αποφάσισα να μπω στον χώρο των δικύκλων, κυρίως προς εξοικονόμηση χρόνου. Με τα αρνητικά και θετικά μιας επιλογής που πίστευα ότι δεν θα έφτανα ποτέ να κάνω...
Χρήση 90% αστική σε διαδρομή συνολικά κάτω των 20 χλμ/ημέρα. Στο τσακίρ κέφι να πάω και σε κάποια περίχωρα της Θεσσαλονίκης (60 χλμ. πήγαινε-έλα). Επιθυμητή η ευκολία χρήσης και η προστασία από βροχή-κρύο οπότε πάμε για scooter.

Μετά από ψάξιμο είμαι ανάμεσα σε μία μεταχειρισμένη πρακτικώς αχρησιμοποίητη Vespa 300 GTS του '21, που μου δίνει φίλος σε καλή τιμή (θετικά: τιμή, ομορφιά, εύκολο ανέβα-κατέβα, μικρό μέγεθος, πιο ευκίνητη μέσα στην κίνηση, μάλλον πιο κακή για τον συνοδηγό).
ή σε καινούριο Yamaha X-MAX 300 (θετικά: καλύτερη κατανάλωση, πιο δυνατό, τεράστιοι αποθηκευτική χώροι, καλύτερη οδηγ. συμπεριφορά λόγω σασί, μεγαλύτερων τροχών-καλύτερης ανάρτησης και φρένων, μάλλον πιο άνετο για συνεπιβάτη. Μείζον αρνητικό: τιμή, δεύτερο αρνητικό: ομορφιά - αλλά αυτό είναι υποκειμενικό).
Και τα δύο έχουν ABS μπρος-πίσω και traction control πίσω.
Γνώμες;
Άβαταρ μέλους
By koubeast
#801950 Σχετικά με την vespa είναι με τον hpe η 300αρα να υπόθεσω; Το κυριότερο της πρόβλημα είναι η μεγάλη κατανάλωση λαδιού. Δηλαδή και ανά 5κ που λένε ότι θέλει αλλαγή λαδιού, θέλει σίγουρα συμπλήρωμα στο ενδιάμεσο, και γενικώς συχνό έλεγχο. Δεν φάνηκε να διορθώθηκε ούτε στα 2022 μοντέλα, κάποιοι μετά από πίεση εντός εγγύησης προχωρούν σε επισκευή, άγνωστο ακόμα όμως αν λύνεται 100%. Επίσης, για κάποιο λόγο προτείνεται αλλαγη ιμάντα ανά 10k, όταν στο xmax είναι ανά 18k αν θυμάμαι καλά. Βέβαια, αντέχει άνετα 15k και στη vespa, αλλά by the book, ενώ στο Beverly hpe λέει ανά 20k, στη vespa λέει ανά 10k.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#801952 Γνωμη μου, αν θες προστασια απο καιρικα, το XMAX300 ειναι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ καλο σαν συνολο!
Η τιμη βεβαια στο θεο. Αν ελεγες σε καποιον το 2009 οτι θα δωσεις 7 χιλιαρικα για ενα σκουτερ θα ηθελε να σε κλεισει στο ψυχιατρειο!
Χωροι πολυ καλοι, ντουλαπακι με φορτιστη - το ενα ντουλαπακι κλειδωνει κιολας.
Φωτα πολυ καλα και δυνατα.
Φρενα ναι μεν με ξυλινη αισθηση αλλα το ABS διακριτικο και αποδοτικο.
Αναρτησεις εμπρος πολυ πιο "σφιχτες" και στιβαρες απο αυτες της Vespa, πισω δεν κοπαναει λογω αμορτισερ, αλλα λογω βαρους κινητηρα. Το εχουν ΟΛΑ τα σκουτερ.
Μεταξυ των 2, η βεσπα κοπαναει πολυ περισσοτερο!

Η βεσπα δεν ειναι μηχανακι "εργατης" καθημερινοτητας.
Το θετικο της GTS εναντι των δυο, ειναι το εγγυημενα ΣΚΥΛΙ μοτερ, το οποιο δεν θα σε προδωσει ποτε μα ποτε !!!
Το δικο μου piaggio group 300άρι, εχει αυτη τη στιγμη 85000χλμ και απο τοτε που το αγορασα, το δεξι μου χερι δεν λυπηθηκε ποτε την γκαζιερα.
Για το XMAX300 δεν εχει ακουστει κατι, αλλα η Yamaha πειραματιστηκε σε ολες τις γενιες των Xmax απο το 250 μεχρι και τωρα.

ΥΓ Απο ακρες μου σε συνεργειο Piaggio, ο κινητηρας δεν καιει λαδι απο κατασκευης. Ο HPE απο τον Quasar δανειζεται τα ιδια μερη, που σχετιζονται η μη με καταναλωση λαδιου.
Για το Xmax300 εχουν ακουστει επισης παρατραγουδα με καταναλωση λαδιου.... πιστευω πως μεγαλο μεριδιο ευθυνης εχουν οι ανιδεοι πελατες αλλα ΚΑΙ οι αντιπροσωπειες που πετανε την καραμελα "ειναι ετοιμο στρωμενο ειμαστε στο 2023" και ωθουν τον πελατη προς κατευθυνση YOLO....
Τελευταία επεξεργασία από Morx και 19 Ιαν 2023, 11:50, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#801953 Το Χ-ΜΑΧ. Η βεσπα εκτος απο οτι κλεβεται πολυ, εχει λιγο παραξενο μπροστινο και στις λακουβες υποφερει. Το καλυτερο για αυτη τη δουλεια ειναι το Sh350 παντως λογω ευελιξιας που δινει η πιο ορθια θεση οδηγησης. Τα πιο ξαπλωτα θελουν δρομο

Αλλα εγω θα σου ελεγα οτι αν δεν εχεις προηγουμενη εμπειρια απο μηχανες να το ξανασκεφτεις. Στον πολεμο της πολης με αυτοκινηταδικη νοοτροπια κυκλοφοριας ( με βλεπυν, εχω προτεραιοτητα, κλπ ) κινδυνευεις. Επισης θες και εξοπλισμο περα απο κρανος, μπουφαν με προστασιες, γαντια, μποτακια που πρεπει να τα φορας συνεχεια και να συνδυαζονται με την δουλεια
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#801957 Η Vespa έχει τον HPE (23.8 hp) και 3.000 χλμ. Τιμή γύρω στα 3.5k-4k υποθέτω.
Ο φίλος που την έχει ήταν για δεκαετίες φανατικός βεσπάκιας αλλά κουράστηκε. Σχετικά δυνατή, όχι τόσο άσχημη εργονομία/άνεση για τον πίσω, και πάντως καλύτερη από την προκάτοχο 250άρα.
Είχα την αίσθηση ότι κλέβανε περισσότερα Xmax παρά Βέσπες...

Για Xmax το Manual γράφει ιμάντα κάθε 20.000χλμ, ο αντιπρόσωπος μου είπε "κάθε 10.000 προληπτικά", και λάδια (είπε ο αντιπρόσωπος) κάθε 5.000χλμ.
Βέσπα απ' όσο ξέρω 5.000 λάδια και 10k ιμάντας.

Προηγούμενη εμπειρία από μηχανές δεν έχω. Ποδήλατο ακόμα και μέσα στην κίνηση, ναι, αλλά δεν είναι για τα πάντα, και κουράστηκα. Δυστυχώς δεν έχω άλλο κουράγιο να κάνω, δύο φορές τη μέρα, από 60' (με λεωφορείο, συμπεριλαμβανομένου χρόνου αναμονής και σαρδελώματος), για απόσταση που οι δίκυκλοι φίλοι μου κάνουν από 15'.

Θα δω σοβαρά το Honda...
Άβαταρ μέλους
By koubeast
#801958 Η τιμή που στην δίνει είναι καλή, αλλά και το honda και το yamaha έχουν πολύ καλύτερη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Επίσης για τον συνεπιβάτη η gts δεν είναι τόσο άνετη, τα πόδια του πρέπει να είναι αρκετά μπροστά και τον κουράζει. Είναι και το θέμα τιμής στη μέση βέβαια, είναι σχεδόν μισά χρήματα απ' ότι ένα καινούριο xmax πχ.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#801960 Μην με πάρεις με τις πέτρες φίλε ArrowsF1, αλλά εναλλακτικές λύσεις τύπου ηλεκτρικό ποδήλατο ή πατίνι+λεωφορεία, τις εξέτασες; Αναλόγως τις διαδρομές που κάνεις μπορεί να είναι μια καλή εναλλακτική.
Επίσης, μήπως να εξετάσεις τα τρίροδα; Πιο ασφαλή, ειδικά για κάποιον που δεν έχει εμπειρία με δίκυκλα.
To MP3 είναι στα 7Κ κι αυτό:
https://www.piaggiopap.gr/mp3-300-hpe-e5.html/

Αν δεν κάνεις μεγάλες αποστάσεις, υπάρχει και το Tricity:
https://www.yamaha-motor.eu/gr/el/produ ... techspecs/
https://scooternet.gr/%CF%80%CE%BB%CE%A ... %BC%CE%AE/
Και κοστίζει κάτω από 5Κ.

Εννοείται εξοπλισμός απαραίτητος πάντα, κράνος, μπουφάν, γάντια, μποτάκια.
Τελευταία, είδα και ποδιές για σκούτερ με προστατευτικά, πολύ ωραίο gadget επίσης.
Μαζί με όλα αυτά, υπολογίζεις κάνα 1000άρικο ακόμη από την τιμή για το scooter.

Η Vespa, προτείνεται μόνον στο σενάριο μικρών αποστάσεων, προσωπικά όσο κι αν μου αρέσει αισθητικά, θα την αγόραζα μόνον για διαδρομές μέσα στο κέντρο, λόγω της ευελιξίας της. Για πιο μεγάλες αποστάσεις, όχι.
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#801965 Δεν θα σε πάρω με τις πέτρες, κανέναν σας, και εκτιμώ τον χρόνο σας.
Ηλεκτρικό ποδήλατο δεν θέλω γιατί δεν μπορώ να το ανεβάζω σπίτι και θεωρώ ότι στο δρόμο θα κλαπεί πολύ πιο εύκολα από μηχανή. Αν όχι το ίδιο, σίγουρα η μπαταρία του. Ομοίως για e-scooter. Χώρια που θεωρώ στοιχείο ασφάλειας τον θόρυβο που κάνει η θερμική μηχανή. Και, γενικά, δεν θέλω να έχω την αυτονομία του στο μυαλό μου, ενώ θέλω -ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ- να μπορώ να πάω και λίγο πιο μακρυά, με προσοχή.

Πατίνι έχω εδώ και χρόνια. Το χρησιμοποιώ όσο γίνεται. Όμως: δεν παίρνει συνεπιβάτη, δεν μπορείς να το πάρεις μαζί σου όταν πας σε μια δουλειά σε μια δημόσια υπηρεσία ή σε ένα ραντεβού εκτός, δεν μπορείς να το κλειδώσεις με σχετική ασφάλεια στον δρόμο κλπ. Το πατίνι μεσα στο λεωφορείο, μόνο ως ανέκδοτο μπορώ να το εκλάβω: με το ζόρι χωράς να μπεις εσύ ο ίδιος ως επιβάτης, για πατίνι ούτε λόγος. ΟΑΣΘ τα μεγαλεία σου.

Τρίκυκλα δεν θέλω. Δεν είναι τόσο ευέλικτα, καίνε παραπάνω, και - κατά την άποψή μου - αν σε χτυπήσουν και πέσεις, θα πάθεις ακριβώς τα ίδια που θα πάθαινες με το δίκυκλο.
Δίκυκλο και ξερο ψωμί λοιπόν.
Μου έχουν προτείνει ως vfm και το SYM Joyride 350, δεν με τρελαίνει αισθητικά αλλά θα το δω και αυτό.
Για τον εξοπλισμό δεν το συζητώ, και εννοείται μαζί με την ποδιά-κουβέρτα.
Είναι προφανές ότι αν πάω στη Βεσπα, θα είναι κατά βάση εργάτης κέντρου. 6 χλμ πήγαινε, 6χλμ γύρνα, εντός πόλης.

Υ.Γ. λόγω έλλειψης εμπειρίας πρέπει να δώσω ιδιαίτερη σημασία και στον παράγοντα "ποιο είναι σχετικά πιο ασφαλές δίκυκλο", και όχι μόνο την τιμή.
Τελευταία επεξεργασία από ArrowsFA1 και 19 Ιαν 2023, 13:06, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#801968
Είναι προφανές ότι αν πάω στη Βεσπα, θα είναι κατά βάση εργάτης κέντρου. 6 χλμ πήγαινε, 6χλμ γύρνα, εντός πόλης.
Αυτο το ξεχνας οπως το ειπες :lol:

Σε 2-3 μηνες θα πηγαινεις παντου γιατι η εναλλακτικη κοστιζει πολυ σε χρονο.

Οποτε παρε αυτο που θα ταιριαξει καλυτερα στην καθημερινοτητα μαζι με τις αγγαρειες, εξτρα δουλειες κλπ

Απο την στιγμη που εισαι ποδηλατης ξερεις τι θα αντιμετωπισεις και στο σκουτερ εχεις και γκαζι και καλυτερα φρενα

Βασικο. Προσπαθησε να οδηγησεις οτι σε ενδιαφερει, δες και το forza 350 μαζι με τα xmax, sh350, δε και το sym cruisym 300 σαν πιο φτηνη εναλλακτικη, αλλα να εχεις κατα νου οτι εχουν πιο ακριβα αναλωσιμα απο τα γιαπωνεζικα και συχνοτερα σερβις ( βασικα ο,τι γλυτωνεις στην αγορα το πληρωνεις λιγο λιγο στην συντηρηση ).
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#801970 6χλμ μέσα στην πόλη, είναι θέμα για ποδήλατο-πατίνι, ηλεκτρικό ή όχι. Τα τρίκυκλα αν σε χτυπήσουν, είναι το ίδιο όντως, αλλά είναι πιο σταθερά και δεν πέφτουν. Δεν είναι μικρό μειονέκτημα κι αυτό. Ευέλικτα σίγουρα δεν είναι.
Δεν θα ήταν στις επιλογές μου το Sym, δεν ξέρω, πες το προκατάληψη, αλλά την υποστήριξη και τα φθηνά ανταλλακτικά της Vespa δεν θα τα φτάσει εύκολα.
Σημαντικό στην επιλογή σου είναι και η συντήρηση, δεν είναι μόνον η τιμή αγοράς.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#801974 Προληπτικο σε σερβις δεν υπαρχει.
Τακακια, ιμαντας κλπ αναλωσιμα με μετρησιμη φθορα τα αλλαζεις οποτε προσταζει ο κατασκευαστης ή οποτε βρεθουν εκτος οριων.
Οπως και τα τακακια εχουν min thickness, ετσι και στον ιμαντα, το παχος του ειναι μεσα στο εγχειριδιο, ωστε να κρινεις αν πρεπει να τον αλλαξεις εφοσον ανοιχτει για ελεγχο το καπακι της μεταδοσης. Τα 10000 ειναι αστειο νουμερο. Ποτε δεν αλλαξα ιμαντα στις 10000! Με οριο τις 15000 παντα τον αφαιρουσα με "Ψωμι" ακομα συμφωνα με το παχος που οριζει το manual.
Λαδακια ναι, ας τα αλλαζεις και νωριτερα. 5000 ειναι ΟΚ.

Σχετικα με τα τρικυκλα, ναι μεν ειναι ασφαλεστερα αλλα δεν χωρας να περασεις στα σημεια που υπαρχει μποτιλιαρισμα. Θα αναστεναξεις. Επισης ειναι πολυ πιο δυσκινητα, με μεγαλυτερη καταναλωση και αρκετα βαρια, θα ξενερωσεις τελειως.

Οσα χρονια οδηγαω σκουτερ εκτιμησα με την παρακατω σειρα τα εξης:
1) ΧΩΡΟΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΑ. Η μπαγαζιερα ειναι μια λυση αλλα κοπαναει στις λακουβες, το βαρος πισω ειναι αισθητα ενοχλητικο, ανοιξε κλεισε κλειδωσε...
Διαρρηξη γινεται δυσκολοτερα στη σελα εφοσον μιλαμε για Xmax και ποιοτικα μηχανακια βεβαιως. Η μπαγαζιερα αν σε ενα εμπορικο η στο κεντρο αποφασισουν Hit&Run... ειναι ευκολη λεια.
Ξεκαβαλας, ανοιγεις σελα, πετας κρανος γαντια, κλεινεις και γεια σας.
Με μπαγαζιερα (που ΕΧΩ!) σαν μοναδικο αποθηκευτικο χωρο, θα χαλαστεις.

2) Προστασια απο καιρικα φαινομενα + Ανεμοκαλυψη.
Μηχανακι με φερινγκ εκτος τιμονιου, δηλαδη σωστο ανεμοθωρακα και "spoilers" για τον αερα ειναι MUST.
Ενα κλικ υποδεεστερο εξοπλισμο για χειμερινα γαντια μπουφαν κτλ. Ουσιαστικα περιφερειακο βγαινω με 4 εποχων! Αν βγω με τη μηχανη, που ειναι γυμνη, τραβαζω μεγαλο ζορι!

3) Χωρος για τα ποδια. Μηχανακια με πατωμα για να "φορτωνονται" τα θεωρω αστεια. Το πλατος τους, ειναι ωφελιμο για καμια σακουλα... τα ποδια προεξεχουν αριστερα-δεξια.
Αντε και κουβαλησες μια σακουλα σουπερμαρκετ στα ποδια και αλλες 2 σε μπαγαζιερα. Οταν σταματησεις σε ενα καταστημα να ψωνισεις κατι αλλο θα τα παρεις ολα μαζι σου;
Οσα εχουν πατωμα, ειναι για μικροκαμωμενους και νοιωθεις πως καθεσαι "αιωρουμενος". Στο Xmax εχεις στηριξη οταν φρεναρεις. Ειναι λιγοτερο κουραστικο στα σταματα-ξεκινα καθως δεν χρειαζεσαι καθε τρεις και λιγο να ανασηκωνεσαι για να κατσεις ξανα πιο πισω.

ΥΓ Ενα Sym οσο και να το φροντισεις δεν εχει την ποιοτητα της Piaggio, Honda, Yamaha κτλ... Ο,τι πληρωνεις παιρνεις πλεον. Δεν ζουμε στο 2010! Ειναι υποδεεστερα αν οχι σε κινητηρα, ΣΙΓΟΥΡΑ σε φινιρισμα, περιφερειακα και αντοχη αυτων.

Μιας και εισαι απο Θεσ/νικη, εαν χρειαστεις κατι απογευματινες ωρες και μπορω, με χαρα να σε βοηθησω!