Κουβεντιάζοντας με ένα φίλο που δουλεύει στο ηλεκτρικό κομμάτι της Porsche του λεγα για την zero που είναι γενικά γνωνστή στην Ολλανδία
https://www.zeromotorcycles.com/
H απάντηση ήταν, ρε |λογοκρισία| τσέκαρε τις Energica, έχει και παράρτημα Ολλανδία
Μπαίνω λοιπόν στο website και τί να δώ
Πανέμορφη Ιταλική και την λένε και Εύα
Παρασκευή τηλεφωνάω στην αντιπροσωπία που ευτυχώς εχει επεκταθεί κι έχει ανοίξει και ενας τυπας καμια ώρα δρόμο προς τα νότια του ΜΠΕΡΓΚΕΝ. Του λέω ενδιαφέρομαι για ένα test drive, για την Εύα, αλλά αν μπορούσα να βάλω χέρι και στην Ego
θα σου ήμουν υπόχρεος. Μου λέει ελα απο δώ και θα τις οδηγήσεις και τις δύό
Σαββατο πρωί εγερτήριο, ανοιγω πόρτα, ψ@#$λοκρυο, φουλ ισοθερμικά, στολή και βουρ για Zeeland. Ολα καλά, αλλά ο μλκας είχα ξεχάσει να βάλω ισοθερμικές κάλτσες Με 2 βαθμούς φτάνω λίγο κόκαλο. Η αντιπροσωπία είναι το γκαράζ ενος κάβλακα δίπλα απ το σπίτι του. Τα μωρά με περίμεναν
Καφεδάκι για να συνέλθω (εχω ξεσυνιθήσει τα κρυα ρε πστ δυο χειμώνες μακρυά, να δώ πως θα την παλέψω φέτο ) και γνωριμία με τα παιχνιδάκια. Η electric motorcycles είναι μια σχετικά καινούργια εταιρία στην Ολλανδία που ειδικεύεται στην αντιπροσώπευση διαφορων εταιριών παραγωγής ηλεκτρικών μοτο.
https://electricmotorcycles.nl/
Ειναι πολύ customer oriented, μιας και ειναι εντελώς niche market η όλη φάση και μάλιστα επειδή προφανώς τα προϊόντα ειναι ακομα απάτητα, προσπαθούν να εκπροσωπούν μόνο ό,τι είναι αξιοπιστο. Στο παρελθόν είχαν και μια Ισπανική (μου διαφεύγει το όνομα, αλλά μετα απο προβλήματα που παρουσιάστηκαν με οδήγηση στην βροχή τις στείλανε πίσω και όλοι οι πελάτες πηραν μια energica Eva στη θέση της τσαμπε.
Η Έβα λοιπόν, έχει μια αυτονομία στα 120-140 χλμ, αρκετή για Ολλανδία. Η ποιότητα κατασκευής ειναι πραγματικά αψεγάδιαστη. Η εμπειρία είναι ξεχωριστη. Ουσιαστικά έχεις ενα χειρόγκαζο και ενα computer το οποίο χρησιμοποιείς για να ρυθμίσεις τα mode λειτουργιας και το ποσοστό regeneration κατα το άφημα του γκαζιού. Ξεκίνησα με urban και low regeneration και τελείωσα με racing και full regeneration. Eπίσης εχει mode παρκαρίσματος, με ταχύτητα μπρος-πισω 2-3km.
Πρώτη εντύπωση πόσο ευκολοδήγητη είναι. Το χειρόγκαζο δεν προβληματίζει καθόλου με την ευαισθησία του στο ξεκίνημα το οποιο με απασχολούσε. Στην πορεία η αίσθηση της ροπής ειναι φοβερη, ειδικά στο racing και με το regeneration σχεδόν ξεχνάς το φρενάρισμα. Απο άποψη στησίματος να έχετε στο μυαλό σας μια πολύ καλα στημένη μοτοσυκλέτα με απόλυτα δεδομένα. Αυτό που ειναι εντελώς παράτερο είναι ο μή ήχος, ή μαλλον καλύτερα ο ηψίσυχνος ήχος του PMAC (permanent magnet asynchronous ) oil cooled moteur. Aυτό δεν συνιθήζεται εύκολα
Η βόλτα μας ηταν γύρω στα 40 χλμ στα οποια "κάψαμε" περίπου 40% του ντεπόζιτου
Στο γυρισμό πήρα το Εgo και έπαθα λίγο σοκ με το γκάζι. Απ του χρόνου μάλιστα θα το δουμε και σε κάποιο πρωτάθλημα.
Όσον αφορά τη φόρτιση, έχεις διάφορες επιλογές. Η μια ειναι το converter που ερχεται με τη μηχανή και μπορεί να συνδεθεί σε οποιαδήποτε μπρίζα. Ρυθμίζεται σε διάφορες σκάλες απο 2-25 amber (μια κοινή μπριζα θα πάει μεχρι 10, αλλά προφανώς αν την βάλεις στο σπιτι, θα τραβήξεις ξεχωρηστή παροχή με βιομηχανικό plug). H άλλη ειναι το κλασσικό καλώδιο που κουμπώνει σε όλους τους σταθμούς, και η τρίτη το δίκτυο της FastNed που σου κάνει ταχυφόρτιση.
Παιδες, αν είχα λεφτά για κάψιμο, θα το έκανα το βημα. Όχι τπτ άλλο, αλλά την λένε και Εύα