Για μοτοσικλέτες, σκούτερ και άλλα δίτροχα
Άβαταρ μέλους
By dimik
#390744
Οδήγηση με δυνατό άνεμο

Διαβάστηκε από 3187 αναγνώστες

Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/11/2013
Ο δυνατός άνεμος αποτελεί ένα ακόμη από τα καιρικά στοιχεία που δε συμμαχούν με τους μοτοσικλετιστές και έχει την ιδιαιτερότητα ότι μπορεί να αποδειχθεί από απλά ενοχλητικός έως επικίνδυνος.


Εγγραφή στο Newsletter
Όσοι έχουν οδηγήσει σε δυνατό άνεμο, γνωρίζουν πολύ καλά πως η σταθερότητα της μοτοσικλέτας επηρεάζεται σημαντικά. Ειδικά όταν η μοτοσικλέτα είναι ελαφριά ή το κέντρο βάρους της βρίσκεται σχετικά ψηλά, οι ριπές του ανέμου μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την ευθυβολία και κατά συνέπεια την οδική συμπεριφορά της. Αυτό που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να φροντίσει να είναι προετοιμασμένος για οτιδήποτε του συμβεί και να αποφύγει τις κακοτοπιές.

· Ακόμη κι όταν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνα του κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, μειώνοντας σημαντικά την ορατότητά και την προσοχή σας στο δρόμο.

· Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό αέρα, καθώς θα «πεταρίζουν» συνεχώς και θα επηρεάζουν αρνητικά τη συγκέντρωσή σας στην οδήγηση.

· Καλό είναι επίσης, να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κτλ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!

· Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως, για παράδειγμα, scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη σταθερότητά του.

· Το ίδιο ισχύει σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας φέρει βαλίτσες ή top case. Καλό είναι να τα αφαιρέσετε, ειδικά αν δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύετε σημαντικά τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας, ειδικά ενάντια στις διαγώνιες και πλάγιες ριπές του ανέμου.

· Τα δέντρα και οι ψηλοί θάμνοι που βρίσκονται μερικές εκατοντάδες μέτρα μπροστά από εσάς, στην άκρη ή τη μέση του δρόμου (σε κάποιο στηθαίο) μπορούν να σας δώσουν μια πολύ καλή εικόνα για την ένταση αλλά και την κατεύθυνση του αέρα σε εκείνο το σημείο. «Συμβουλευτείτε» τα και προετοιμαστείτε ανάλογα καθώς πλησιάζετε.

· Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, προσπαθήστε υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι απόλυτα ελεγχόμενα, σε κακοκαιρία πρέπει να πραγματοποιείτε αυτές τις προσπεράσεις με ιδιαίτερη προσοχή καθώς τα ρεύματα του αέρα είναι αρκετά πιο ισχυρά και μερικές φορές απρόβλεπτα.

· Διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα ψηλότερα από το συνηθισμένο, ώστε να εκμεταλλευτείτε το γυροσκοπικό φαινόμενο που δημιουργείται από τους άξονες του. Έτσι βελτιώνετε τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας.

· Έχετε υπόψη σας, είτε κινείστε στην πόλη είτε έξω από αυτή, πως ένα άνοιγμα (μεταξύ κτιρίων ή γενικότερα φυσικών εμποδίων) μπορεί να σημαίνει και μια γενναιόδωρη ριπή αέρα, οπότε φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι.

· Αφήσαμε το πιο σημαντική, ίσως, συμβουλή, τελευταία, η οποία και έχει να κάνει με το κράτημα του τιμονιού. Όπως και τις ημέρες που δεν έχει αέρα, έτσι και τώρα (ειδικά τώρα) είναι πολύ σημαντικό να μην «κλειδώνετε» τους αγκώνες σας και να μην στηρίζεστε στο τιμόνι ή να «κρατιέστε» από αυτό, αλλά απλά να το «κρατάτε». Σφίξτε με τα πόδια σας το ρεζερβουάρ, «ενεργοποιήστε» τον κορμό σας και προσπαθήστε να αποφορτίσετε το τιμόνι όσο περισσότερο μπορείτε. Στα on-off, για παράδειγμα, αυτό είναι εύκολο καθώς η στάση του σώματος είναι όρθια, ενώ στις sport μοτοσικλέτες που έχουν πιο σκυφτή-επιθετική θέση οδήγησης θέλει προσπάθεια. Έτσι σε ξαφνική δυνατή ριπή ανέμου η δύναμη δεν θα περάσει από τα χέρια στο τιμόνι και ως αποτέλεσμα η μοτοσικλέτα δεν θα αλλάξει κατεύθυνση.


Πηγή: http://www.mototriti.gr/data/news/previ ... z4fug5AWDD
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#390770
Νίκος Παππάς έγραψε:Ρυθμισες ποτε αναρτησεις; Με συνεπιβατη πρεπει τουλαχιστον να ανεβασεις προφορτιση.

Αν και εδω που τα λεμε, καλυτερα να το δωσεις.....

που θα βρω καλο μηχανακι να αγορασω εγω, ε; :lol: :lol:

Έχω ανεβασμένη την προφόρτιση, γιατί την είχα ρυθμίσει το καλοκαίρι και την έχω... ξεχάσει! :tomato: :s_biggrin
Γενικώς, μια χαρά ήταν από ανάρτηση, δεν είχα πλεύσεις ή κάτι τέτοιο.
dimik έγραψε:Σε τι στροφές την δούλευες; Γιατί όταν έχει άνεμο πάς 1-2 ταχύτητες κάτω και υψηλές στροφές.
Εγώ που έχω γυμνό και τέτοιο πρόβλημα δεν αντιμετώπισα ποτέ και ούτε εσύ θα έπρεπε με τέτοια μοτοσυκλέτα.

Δεν το είχα ακούσει αυτό και να πω την αλήθεια, δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπαιζε ρόλο κάτι τέτοιο. Με 3000 στροφές πήγαινα περίπου, άντε λίγο παραπάνω, με κόκκινο στις 8500 όμως (αερόψυκτο δικύλινδρο μην ξεχνάμε...).
Νομίζω πως μεγαλύτερη σημασία παίζει το γεγονός πως ο συνεπιβάτης κάθεται αρκετά ψηλά λόγω του σχεδιασμού της μηχανής...
Άβαταρ μέλους
By dimik
#390774
· Διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα ψηλότερα από το συνηθισμένο, ώστε να εκμεταλλευτείτε το γυροσκοπικό φαινόμενο που δημιουργείται από τους άξονες του. Έτσι βελτιώνετε τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας.


:rtfm:

Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλά, δεν είναι αυτός λόγος.

3000 από τις 8500 μου φαίνονται λίγες, μοτοσυκλέτα είναι όχι αυτοκίνητο, πρέπει να δουλεύουν σε υψηλές στροφές.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#390776
dimik έγραψε:
3000 από τις 8500 μου φαίνονται λίγες, μοτοσυκλέτα είναι όχι αυτοκίνητο, πρέπει να δουλεύουν σε υψηλές στροφές.

Μην του λες τετοια τωρα !
Ασε τον να ψηθει να πουλησει για να αγορασω λεμε :rtfm:



Γρηγορη σοβαρα τωρα. Αν σου μπει ιδεα να το δωσεις μιλα!
Άβαταρ μέλους
By dimik
#390779 HF πέτα το κατσαρολικο που δεν στροφαρει και το παίρνει ο άνεμος να πάρεις σωστή μοτοσυκλέτα ΒΜW 1200 να την πηγαίνεις ρελαντί.

< >
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#390786
dimik έγραψε:
· Διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα ψηλότερα από το συνηθισμένο, ώστε να εκμεταλλευτείτε το γυροσκοπικό φαινόμενο που δημιουργείται από τους άξονες του. Έτσι βελτιώνετε τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας.


:rtfm:

Στις περισσότερες μοτοσυκλέτες ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλά, δεν είναι αυτός λόγος.

3000 από τις 8500 μου φαίνονται λίγες, μοτοσυκλέτα είναι όχι αυτοκίνητο, πρέπει να δουλεύουν σε υψηλές στροφές.

Δεν είναι σε όλες το ίδιο και δεν είναι σε όλες σε κάθετη θέση. Στην κατηγορία που συζητάμε, νομίζω η MTS σαν την δική μου είχαν αυτό το χαρακτηριστικό: ο συνεπιβάτης κάθεται αρκετά ψηλά, σίγουρα ψηλότερα από τον ανταγωνισμό.
Δεν ξέρω αν είναι χαμηλά με 3000 στροφές, σίγουρα ψηλά δεν είναι, αλλά δεν ξέρω αν θα κάνει διαφορά να πας με περισσότερες. Θα το δοκιμάσω. Ξαναλέω πάντως πως δεν μιλάμε για κάποια μέρα με πολύ αέρα, εντελώς φυσιολογικά πράγματα.
Όσο για τις στροφές, εννοείται μια χαρά στροφάρει για τα δικά μου δεδομένα, ροπή θέλω, όχι στροφές! Για τα δικά μου ζητούμενα και τον τρόπο που οδηγώ, άλλη δύναμη δεν χρειάζομαι. Όσο για την BMW 1200, δεν νομίζω πως είναι τόσο καλή αγορά, πολλές έχουν βγει λεμόνια και έχουν ταλαιπωρήσει πολύ τους ιδιοκτήτες τους (άλλες πάλι είναι σκυλιά και έχουν για πλάκα 100 ή ακόμη και 200Κ χιλιόμετρα! :lipsealed: )
Νίκος Παππάς έγραψε:Γρηγορη σοβαρα τωρα. Αν σου μπει ιδεα να το δωσεις μιλα!

Δεν παίζουν χρήματα για αλλαγή αυτή την εποχή, είχαμε πάρα πολλά έξοδα και η :inlove: μου απ' όλες όσες είδαμε στην έκθεση, μόνον με την καινούρια Multistrada θα ήταν ευχαριστημένη!
:lol:
Ε και 20Κ δεν δίνω όπως αντιλαμβάνεσαι! :lol:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#390789 Α, όχι, δεν της άρεσε η 950, μόνον με την 1200 συμβιβάζεται! :svivhaha: :help:
(Υπόψιν, το μωρό μου πηγαίνει στην δουλειά της κάθε μέρα με την 120i πλέον, το Fiesta θα βγει οσονούπω προς πώληση.)
Δυστυχώς, δεν υπάρχει σαν μεταχειρισμένο κάτι πραγματικά καλό και με λίγα λεφτά. Ουσιαστικά, καταλήγεις πάλι στην BMW που έχει για όλα τα γούστα και τα βαλάντια και προσφέρει το καλύτερο VfM (απίστευτο, αλλά έτσι είναι).
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#390791 Ποια 20Κ; Δεν μιλαμε για καινουρια, μεγαλη η απαξια που την τρωει ο πρωτος αγοραστης :rtfm:
Κοιτα εδω,
https://www.car.gr/9171935-ducati-multistrada-1200

Εικόνα

Εικόνα

Μονο 8400 χλμ! Χαρισμα την δινει. Πρεπει να ηταν κατοχος VAG που μαγευτικε απο την ανεση ταξιδιου και την πουλαει. :lol: :lol:
Άβαταρ μέλους
By dimik
#390792 Αυτή πάει μέχρι 11000στρ, δεν είναι καλή :thumbsdown:

άσε που θα καίει και λάδι σαν σωστό μέλος του group
Άβαταρ μέλους
By Jorge_greek
#391422
Morx έγραψε:Απο Θεσ/νικη κανεις να μου μαθει τα κατατοπια; :inlove:
Δεν εχω δοκιμασει ΤΙΠΟΤΑ απο στροφοδιαδρομες και ειμαι αμπαλος.

Δες εδώ που έχει κάτι ωραίους χάρτες
Άβαταρ μέλους
By xenos
#397922 Πήγαμε σήμερα το πρωί να φορτίσουμε και οι δυο τις μπαταριες μας.
Εικόνα
Εικόνα

Τα χρειαστηκα λιγο σε δυο φασεις. Τη μια που στη στροφη πανω ακουμπησε το ποδι μου κατω κ την 2η που παλι πανω στη στροφη βλεπω ενα παπουτσι χυμα στο δρομο, ανοιγω την τροχια μου να το αποφυγω, παταω στη διαχωριστικη κ γλιστρησε το πισω μερος. Wtf;!