Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11061
italakias έγραψε:Δλδ εαν εγω στριβω σε μια δεξια φουρκετα ,ο αριστερος τροχος βαραινει και ο δεξιος ελαφραινει;
Μα αυτο συμβαινει και χωρις αντισπτρεπτικη αφου με την κλιση του αμαξωματος στη νστροφη το βαρος καθεται στον αριστερο τροχο.
Μαλλον το αντιθετο συμβαινει.


Δεν έχει καμία σχέση η κλίση με τη μεταφορά βάρους.

Μπορείς πολύ εύκολα να έχεις κλίση προς το εσωτερικό της στροφής αλλά η μεταφορά βάρους θα είναι πάντα από τον εσωτερικό προς τον εξωτερικό τροχό.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11067
A-Viper7 έγραψε:Μπορείς πολύ εύκολα να έχεις κλίση προς το εσωτερικό της στροφής (πχ σε δεξιά στροφή το αμάξι να γέρνει προς τα δεξιά) αλλά η μεταφορά βάρους θα είναι πάντα από τον εσωτερικό προς τον εξωτερικό τροχό.
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#11087 Με ενεργητικη αναρτηση πχ...δεν ξερω αν εννοει αυτο...
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11095
timkoul έγραψε:Με ενεργητικη αναρτηση πχ...δεν ξερω αν εννοει αυτο...


Γίνεται και έτσι αλλά εγώ εννοούσα τη σχετική θέση άξονα περιστροφής και κέντρου μάζας της αναρτώμενης μάζας.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#11100
A-Viper7 έγραψε:
timkoul έγραψε:Με ενεργητικη αναρτηση πχ...δεν ξερω αν εννοει αυτο...


Γίνεται και έτσι αλλά εγώ εννοούσα τη σχετική θέση άξονα περιστροφής και κέντρου μάζας της αναρτώμενης μάζας.

Δεν βγαζω νοημα
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11113 Κάθε ανάρτηση (εμπρός/πίσω) έχει ένα κέντρο περιστροφής γύρω από το οποίο περιστρέφεται το σασσί.

Εικόνα

Αυτά τα 2 κέντρα, αν τα εννόσουμε έχουμε τον άξονα περιστροφής του σασσί ("αναρτώμενη μάζα")

Αν αυτός ο άξονας είναι κάτω από το κέντρο βάρους του σασσί, τότε το σασσί θα γύρει προς τα έξω.

Αν είναι πάνω από το κέντρο βάρους, τότε το σασσί θα γύρει προς τα μέσα.
Άβαταρ μέλους
By krom
#11486 Αυτό γίνεται σε μερικά inertial tilted τρένα (Talgo πχ). Η σύνδεση της ανάρτησης με το σασί είναι ψηλότερα από το κέντρο βάρους με αποτέλεσμα να γέρνουν προς τα μέσα στις στροφές.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#11533 Σε όλα τα σύγχρονα Tilting συστήματα υπάρχουν ηλεκτρουδραυλικοί μηχανισμοί, την μόνη εφαρμογή σε μικρό αυτοκίνητο που γνωρίζω είναι το Carving, το πειραματικό της Merc, με υδροπνευματικούς μηχανισμούς.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11564
21 quadra έγραψε:Σε όλα τα σύγχρονα Tilting συστήματα υπάρχουν ηλεκτρουδραυλικοί μηχανισμοί, την μόνη εφαρμογή σε μικρό αυτοκίνητο που γνωρίζω είναι το Carving, το πειραματικό της Merc, με υδροπνευματικούς μηχανισμούς.

...ακριβώς, τα tilting τραίνα, μιας και δουλεύω σε αυτά πάνω από δέκα χρόνια τώρα και έχω επισκεφτεί την μεγάλη έκθεση του Βερολίνου τρεις χρονιές μέχρι τώρα, κάνουν ενεργό tilt! ενώ ήταν σταθμευμένα στις γραμμές εκτός των κτιρίων της έκθεσης, μπήκαμε μέσα με μια ομάδα μηχανικών του κατασκευαστή και μας έκαναν live tilt χωρίς κίνηση του τραίνου, ώστε να αντιληφθούμε την νέα τότε τεχνολογία...

οι ενεργές αναρτήσεις της Mercedes-Benz αλλά και των πρόσφατων Porsche, προσπαθούν με διαφορετική τεχνολογία να κάνουν το ίδιο, να κρατήσουν το αυτοκίνητο τουλάχιστον επίπεδο, με την πρώτη εταιρία να έχει κάνει ένα βήμα παραπάνω και να έχει εξελίξει με το Carving το tilting και έχοντάς το εφαρμόσει κατά αρχή στην νέα ενεργή ανάρτηση της τελευταίας S-Class...
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#11573 ...θα περιμένεις για πολύ/// τρέχουν στα βιβλία να βρούνε την λύση!

:s_rofl

πάντως, οσάν τσόντα κι εγώ, ένα έχω να πω, ενώ μιλάνε, μερικοί, αλλάζουν αυτό που λένε και για αυτό δεν βγάζετε άκρη... εννοείται ότι η κίτρινη αποτύπωση της κίνησης της αντιστρεπτικής στο δυναμικό αυτοκινητάκι που ανεβάσατε περιέχει και δύναμη, όχι μόνο κίνηση. Εξάλλου έτσι λειτουργεί, ασκόντας δύναμη μέσω της εμπόδισης της στρέβλωσής της. Τεσπα... πολύ θεωρία για το τίποτα...

όλα αυτά είναι ωραία να τα δοκιμάζαμε σε πραγματικές συνθήκες όπως ήδη κάνουν μερικοί εδώ μέσα, με αλλαγές στα αυτοκίνητά τους και έτσι κατανοούν καλύτερα το αποτέλεσμα...
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11607 Μην κολλάτε, ο μόνος λόγος που ανέφερα το παράδειγμα του αυτοκινήτου που "γέρνει" προς το εσωτερικό της στροφής ήταν για να δούμε ότι η μεταφορά βάρους δεν έχει να κάνει με το roll το σασσί.