Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#4273
leonp έγραψε:Όχι, τα έχεις μπερδέψει.

Η αντιστρεπτική κάνει αυτό ακριβώς που έχω γράψει.

Γιατί να θέλεις να μεταφέρεις βάρος από τον εσωτερικό στον εξωτερικό, είναι μια άλλη και εντελώς διαφορετική συζήτηση. :s_smile
Πάντως αυτά που έγραψα παραπάνω ισχύουν και δεν χρειάζεται να ψάχνεις.


Για εξηγησέ μου κι εμένα λοιπόν. Γιατί ισχύει το παρακάτω:

"Σκληραίνοντας τα πάντα, δηλαδή και τις αντιστρεπτικές, έχεις μεγαλύτερη μεταφορά βάρους προς τους εξωτερικούς τροχούς και μικρότερες κλίσεις."

Γιατί σκληραίνοντας τις αντιστρεπτικές θα έχω μεγαλύτερη μεταφορά βάρους;

Γιατί εγώ λέω (και οι εξίσωση που έβαλα παραπάνω με επιβεβαιώνει) ότι θα έχεις ακριβώς την ίδια μεταφορά βάρους.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#4276
leonp έγραψε:εντιτ
Σε γενικές γραμμές τις αντιστρεπτικές τις χρησιμοποιείς για να ρυθμίσεις το στήσιμο του αυτοκινήτου - την υπερστροφή και υποστροφή - χαλώντας το κράτημα του άξονα στον οποίο βάζεις μεγαλύτερη αντιστρεπτική.
Το ότι έχεις μικρότερες κλίσεις είναι μια παρενέργεια της λειτουργίας της αντιστρεπτικής - δεν είναι το ζητούμενο.


Αλλό αυτό που γράφεις περί υποστροφής/υπερστροφής (συμφωνώ) και άλλο η συνολική μεταφορά βάρους η οποία παραμένει σταθερή.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#4314 Εγώ ήξερα ότι οι αντιστρεπτικές χρησιμοποιούνται κυρίως για να έχεις μικρότερες κλίσεις και έχουν σαν παρενέργεια την μείωση της άνεσης και της πρόσφυσης του άξονα (που χρησιμοποιείται για αλλαγή του στησίματος). Ίσως η αλήθεια να είναι κάπου στη μέση ανάλογα και με το πως το δεις. Δηλαδή άλλα θέλεις για φορτηγά, άλλα για αυτοκίνητο δρόμου, άλλα για σπορτίφ ή αγωνιστικά κλπ.

Σχετικά με το άλλο, περί μεταφοράς βάρους έχετε δίκιο, δεν αλλάζει, αυτό που γίνεται είναι ότι αλλάζει ο ρυθμός μεταφοράς. Το οποίο μπορεί να επηρεάσει την τελική πρόσφυση ή όχι αλλά σίγουρα κάνει το αυτοκίνητο να ακούει καλύτερα αλλά όπως είπα θα συγχωρεί και λιγότερο. Οπότε όντως ένας τέτοιος προσανατολισμός θέλει κατάλληλο δρόμο αλλά και οδηγό. Που να μπορεί να οδηγάει με γραμμές και πολύ κοντά στο όριο χωρίς να το ξεπερνάει. Εννοείται ότι όλοι προσπαθούν να είναι κοντά στο όριο χωρίς να το ξεπερνάνε αλλά ο τρόπος που το κάνουν είναι λίγο διαφορετικός. Πχ για ίδιες συνθήκες πχ F1 που μόλις έβλεπα υπάρχουν μικρές διαφορές από οδηγό σε οδηγό ανάλογα με το στύλ του, θυμάμαι να μιλάνε για τέτοιoυ τύπου διαφορές ανάμεσα στον Montoya και μικρό Schumacher.... ή για το απαλό του Button και το επιθετικό του Raikkonen κοκ.

Πιο χοντρά η μία ρύθμιση η σφιχτή, είναι πίστας ενώ η άλλη είναι για πιο μικτή χρήση και αντίστοιχα μερικοί οδηγοί είναι πιο καλοί σε πίστα ενώ άλλοι εκτός.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#4315 Να το ξαναγράψω:
H συνολική μεταφορά βάρους παραμένει σταθερή αλλά η αντιστρεπτική μεταφέρει βάρος από τον εσωτερικό στον εξωτερικό τροχό και έτσι το αμάξι γέρνει λιγότερο.

Εικόνα
click to visit page


Εδώ μπορείς να αλλάξεις την σκληρότητα της αντιστρεπτικής και να δεις πόσο επηρεάζει την μεταφορά βάρους.
http://www.alphadriver.com.au/tech-calcs/2012/09/load-calculator/
Μεγαλύτερη μεταφορά βάρους = μικρότερες κλίσεις
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#4326
leonp έγραψε:Να το ξαναγράψω:
H συνολική μεταφορά βάρους παραμένει σταθερή


Αυτό πρώτη φορά το γράφεις. Συμφωνούμε.

αλλά η αντιστρεπτική μεταφέρει βάρος από τον εσωτερικό στον εξωτερικό τροχό και έτσι το αμάξι γέρνει λιγότερο.


Άμα μεταφέρεις βάρος από τον εσωτερικό προς τον εξωτερικό το αμάξι θα έχει μεγαλύτερο roll αφού το αμορτισέρ του εξωτερικού τροχού θα συμπιεστεί ακόμα περισσότερο και αυτό του εσωτερικού θα extend (=εκτεθέι; :s_sorry ) ακόμα περισσότερο --> μεγαλύτερη γωνία roll.

Εικόνα
click to visit page

Από το site της εικόνας:
The upgrade version of Ultra Racing’s anti roll bar will be more effectively preventing the car sway a side at cornering, greatly reduce body roll and high stability in cornering


Πουθενά δεν λέει για μεταφορά βάρους, τα βέλη περιγράφουν κίνηση, όχι δυνάμεις.

Εδώ μπορείς να αλλάξεις την σκληρότητα της αντιστρεπτικής και να δεις πόσο επηρεάζει την μεταφορά βάρους.
http://www.alphadriver.com.au/tech-calcs/2012/09/load-calculator/
[/quote]

Στο λύγκα μπορείς να αλλάξεις τον λόγο μεταξύ εμπρός και πίσω σκληρότητας σε roll και να δεις πώς κατανέμεται η μεταφορά βάρους εμπρός και πίσως (κάτι που περιγράφεται μια χαρά από την εξίσωση που έβαλα προηγουμένως).

Μεγαλύτερη μεταφορά βάρους = μικρότερες κλίσεις


Άρα φαντάζομαι ότι σε μηδενική μεταφορά βάρους έχουμε μέγιστες κλίσεις. Does not compute.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#4361
A-Viper7 έγραψε:
Μεγαλύτερη μεταφορά βάρους = μικρότερες κλίσεις


Άρα φαντάζομαι ότι σε μηδενική μεταφορά βάρους έχουμε μέγιστες κλίσεις. Does not compute.


To calculator που έβαλα παραπάνω το είδες;
Δεν το καταλαβαίνεις;

Λοιπόν θα το γράψω ακόμα μια φορά, αν δεν το καταλαβαίνεις άστο και πήγαινε για ψάρεμα.

Το αμάξι χωρίς αντιστρεπτική στρίβει:
Βάρος εσωτερικού τροχού = 300
Βάρος εξωτερικού τροχού = 700


Το αμάξι με αντιστρεπτική στρίβει:
Βάρος εσωτερικού τροχού = 100
Βάρος εξωτερικού τροχού = 900


Σύνολο 1000 και στις 2 περιπτώσεις.

Με αντιστρεπτική γέρνει λιγότερο
ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ Ο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΤΡΟΧΟΣ.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#4635 Η αντιστρεπτική συνδέοντας τους τροχούς τείνει να σηκώνει (άρα να ελαφρύνει) τον εσωτερικό. Οπότε βαραίνει το εξωτερικό.
Αλλά πως λειτουργεί θετικά σε σπορ οδήγηση; Αυτό που θα με διευκόλυνε αν ξέρετε να μου πείτα είναι, αυξάνει τα g σε skidpad ή όχι και γιατί;
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#4672
leonp έγραψε:
A-Viper7 έγραψε:
Μεγαλύτερη μεταφορά βάρους = μικρότερες κλίσεις


Άρα φαντάζομαι ότι σε μηδενική μεταφορά βάρους έχουμε μέγιστες κλίσεις. Does not compute.


To calculator που έβαλα παραπάνω το είδες;
Δεν το καταλαβαίνεις;

Λοιπόν θα το γράψω ακόμα μια φορά, αν δεν το καταλαβαίνεις άστο και πήγαινε για ψάρεμα.

Το αμάξι χωρίς αντιστρεπτική στρίβει:
Βάρος εσωτερικού τροχού = 300
Βάρος εξωτερικού τροχού = 700


Το αμάξι με αντιστρεπτική στρίβει:
Βάρος εσωτερικού τροχού = 100
Βάρος εξωτερικού τροχού = 900


Σύνολο 1000 και στις 2 περιπτώσεις.

Με αντιστρεπτική γέρνει λιγότερο
ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ Ο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΤΡΟΧΟΣ.


Επειδή μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινόμαστε...

Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;

Τα περί ψαρέματος στους φίλους σου, όχι εδώ μέσα. :s_smile
Άβαταρ μέλους
By leonp
#4761 Αυτή είναι η απάντηση:
sknipper έγραψε:Η αντιστρεπτική συνδέοντας τους τροχούς τείνει να σηκώνει (άρα να ελαφρύνει) τον εσωτερικό. Οπότε βαραίνει το εξωτερικό.



A-Viper7 έγραψε:Επειδή μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινόμαστε...

Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;

Τα περί ψαρέματος στους φίλους σου, όχι εδώ μέσα. :s_smile


Αυτός που δεν καταλαβαίνει είσαι εσύ γιαυτό ταιριάζει το ψάρεμα.

Το παραπάνω calculator στην ακαμψία έχει μέσα αντιστρεπτικές, ελατήρια ΚΑΙ σχέση ακαμψίας μπροστά με πίσω γιαυτό τα αποτελέσματα είναι περίεργα.

Η αντιστρεπτική κάνει αυτό που έγραψα εγώ και ο sknipper.



sknipper έγραψε:Αλλά πως λειτουργεί θετικά σε σπορ οδήγηση; Αυτό που θα με διευκόλυνε αν ξέρετε να μου πείτα είναι, αυξάνει τα g σε skidpad ή όχι και γιατί;

Μια μονο πιο σκληρή αντιστρεπτική χαλάει το κράτημα.

ΑΛΛΑ πιο σκληρές αντιστρεπτικές σε συνδυασμό με τα κατάλληλα ελατήρια προφανώς - από αμάξια που βλέπουμε - προσφέρουν καλύτερο κράτημα και ρυθμίσημη συμπεριφορά στο όριο.

Γιαυτό τις αντιστρεπτικές παντα τις παίρνουμε σετ μπροστά και πίσω.
Αν έχουν μεγάλη διαφορά απο αυτές που αντικαθιστούν τότε καλύτερα να αλλάξουν και τα ελατήρια.

Όποιος αγοράζει έτοιμες και δοκιμασμένες λύσεις είναι σίγουρο ότι θα έχει καλύτερα αποτελέσματα από καποιον που δοκιμάζει διάφορα στησίματα στο καθημερινό αυτοκίνητό του.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#5175 Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#10981 Σκληραινεις τις αντιστρεπτικες για μικροτερες κλισεις και εχεις μεγαλυτερη μεταφορα βαρους προς τα εξω? δε νομιζω.... μαλλον τα αναποδο...
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#10982
leonp έγραψε:Εδώ μπορείς να αλλάξεις την σκληρότητα της αντιστρεπτικής και να δεις πόσο επηρεάζει την μεταφορά βάρους.
http://www.alphadriver.com.au/tech-calcs/2012/09/load-calculator/
Μεγαλύτερη μεταφορά βάρους = μικρότερες κλίσεις


Αυτο δεν ανοιγει τωρα...
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#10984
leonp έγραψε:Αυτή είναι η απάντηση:
sknipper έγραψε:Η αντιστρεπτική συνδέοντας τους τροχούς τείνει να σηκώνει (άρα να ελαφρύνει) τον εσωτερικό. Οπότε βαραίνει το εξωτερικό.




IMHO εισαστε λαθος. Αν θες να το βλεπεις σαν να τον σηκωνει, οκ, αλλα το συνολο του αυτοκινητου δεν καθεται στον αερα. Ισοροπει στους 4 τροχους και το βαρος μοιραζεται ανα πασα στιγμη. Ουσιαστικα οι τροχοι ειναι παντα στο οδοστρωμα (εκτος της ακραιας καταστασης που το οχημα σηκωνεται στις 3/2 ροδες) και αυτο που αλλαζει θεση ειναι η καροτσα. Φαντασου το σαν να τραβαει το εσωτερικο ψαλιδι προς τα πανω και πρακτικα να χαμηλωνει απο εκεινη τη μερια. Αρα πως μοιραζεται το βαρος στην νεα κατασταση ισοροπιας?
Άβαταρ μέλους
By italakias
#11035 Δλδ εαν εγω στριβω σε μια δεξια φουρκετα ,ο αριστερος τροχος βαραινει και ο δεξιος ελαφραινει;
Μα αυτο συμβαινει και χωρις αντισπτρεπτικη αφου με την κλιση του αμαξωματος στη νστροφη το βαρος καθεται στον αριστερο τροχο.
Μαλλον το αντιθετο συμβαινει.
Άβαταρ μέλους
By A-Viper7
#11059
A-Viper7 έγραψε:Quiz: Σε αυτοκίνητο διπλασιάζω τη σκληρότητα της εμπρός και της πίσω αντιστρεπτικής.

Πώς μεταβάλελται η μεταφορά βάρους μπροστά;
Πώς μεταβάλλεται η μεταφορά βάρους πίσω;
Τι θα γίνει με τη γωνία roll του σασσί;


Εγώ ακόμα περιμένω απάντηση στα παραπάνω τρια απλά ερωτήματα. :s_smile