Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#259157
21 quadra έγραψε:
funkyreverend έγραψε:Με τόσο μεγάλη συμπίεση, γιατί τα καυσαέρια του ντίζελ είναι πιο κρύα;


Δεν παίζει ρόλο η συμπίεση αλλά η συνεχής παρουσία αέρα από την εισαγωγή έως την εξαγωγή που κρυώνει τα καυσαέρια στους diesel και όχι μόνο αυτό, δες εδώ είναι πολύ απλοποιημένα και απόλυτα κατανοητά για να μην τα γράφω ξανά.

Gasoline engine air intakes are throttled, meaning the airflow is restricted by a valve to deliver only enough air to burn the fuel charge and no more. This ensures the exhaust gasses are minimally diluted and therefore hotter. Diesel engines have no air throttle and tend to run leaner, diluting the exhaust gasses with uncombusted air, reducing the exhaust temperature.

Most Diesel engine powered vehicles get 20-40% better gas mileage than gasoline engine vehicles. This is because the Diesel engine is more efficient; that is, per pound of fuel burned the Diesel engine extracts more work (energy). Even though the Diesel engine has a higher peak temperature during the ignition and power stroke, the expansion ratio of the hot gas is significantly higher than that of the gasoline engine, followed by a turbo expander and the resultant exhaust is cooler.

This is intuitive for anyone who has studied thermodynamics. The more efficient and engine gets, the cooler the exhaust must be. "More efficient" simply means more of the combustion heat was converted into useable work, which leaves less heat in the exhaust gas, which is manifested as lower temperature exhaust gas. Rankine cycle power plants might be 30-40% efficient and produce a 500-700F flue gas. Combined cycle power plants might be 50-60% efficient and produce a 300-350F flue gas. One can't compare two processes and find that one of them is simultaneously more efficient and wasting more energy heating exhaust gasses that are discarded.


Αυτό που λινκαρες το διάβασες; Γιατί η δεύτερη/τρίτη παράγραφος λέει οτι παίζει ρόλο ΚΑΙ η συμπίεση.

224v έγραψε:...
Για τα ντηζελακια της Φιατ και της Τογιοτα ομως ειναι ακομα πιο παραξενο γιατι το Γιαρις βγαζει λιγωτερα αλογα απο 1.4 και η Φιατ 95 απο 1.2 οπως λετε. Το 500ακι παντως παει σφαιρα και αθορυβα στο εσωτερικο τουλαχιστον, εχει ηδη 6500χλμ... και ισως το μονο θεμα θα ειναι το καλοκαιρι, η γυαλινη οροφη του μπαινει αραγε μεμβρανη ωστε να βελτιωσει τη θερμοτητα απο τον ηλιο??


Γιατί τόσα άλογα θεωρεί οτι χρειάζεται η Toyota, δεν είναι θέμα γνώσης ή δυνατοτήτων.

Η Ford βγάζει π.χ. 1,5 diesel με 95 άλογα.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#259160 Και η Renault βγάζει 1500 με 75,90,110 άλογα ενώ και ο fiat βγαίνει με 75 και 85 άλογα

.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#259288 Επειδή πολύ το ψειρίσαμε το θέμα της θερμοκρασίας των καυσαερίων με το τι νομίζει ο κάθε ένας και για ποιό λόγο το νομίζει, το αποτέλεσμα δεν αλλάζει, η θερμοκρασία των καυσαερίων των ντήζελ είναι χαμηλότερη από τους βενζίνης κατά 100-150c, όλα τα άλλα είναι για να χάνουμε την ώρα μας και για να την λέει ο ένας στον άλλο.
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#259313 Σωστός, την καλύτερη ελληναράδικη απάντηση έδωσες.
Έτσι είναι και αν σας αρέσει να 'ούμε και αν υπάρχει κάποια διαφωνία/συμπλήρωση, πολύ το ψειρίζουμε το θέμα και χάνουμε την ώρα μας. :s_thumbsup

Άσχετα που κανείς δεν είπε οτι δεν είναι αλλά ρώτησε γιατί είναι έτσι.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#259319
Vagnar έγραψε:
Γιατί τόσα άλογα θεωρεί οτι χρειάζεται η Toyota, δεν είναι θέμα γνώσης ή δυνατοτήτων.

Η Ford βγάζει π.χ. 1,5 diesel με 95 άλογα.


Την εποχη των Euro 6, H Ford στο Mondeo D, βγαζει 115 νομιζω.. Ολοι προσπαθουν για το καλυτερο λογω ανταγωνισμου... στα αντιστοιχα μοντελλα των κινητηρων τους.. Ο πελατης φυσικα εχει παντα σχεδον δικιο... αγοραζοντας αυτο που νομιζει οτι χρειαζεται. :lol:
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#259321 Τώρα θυμήθηκα οτι σε μια παλιότερα είχα ακούσει οτι με τις θερμοκρασίες την "ακουγαν" και τα ρουλεμαν της τουρμπίνας.Τα τελευταία 10 χρόνια έχει λυθεί και αυτο το το θέμα με νέα υλικά...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#259337
kostis20 έγραψε:Τώρα θυμήθηκα οτι σε μια παλιότερα είχα ακούσει οτι με τις θερμοκρασίες την "ακουγαν" και τα ρουλεμαν της τουρμπίνας.Τα τελευταία 10 χρόνια έχει λυθεί και αυτο το το θέμα με νέα υλικά...


Και με υδροψυξη απο το 90....
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#259340
Vagnar έγραψε:Σωστός, την καλύτερη ελληναράδικη απάντηση έδωσες.
Έτσι είναι και αν σας αρέσει να 'ούμε και αν υπάρχει κάποια διαφωνία/συμπλήρωση, πολύ το ψειρίζουμε το θέμα και χάνουμε την ώρα μας. :s_thumbsup

Άσχετα που κανείς δεν είπε οτι δεν είναι αλλά ρώτησε γιατί είναι έτσι.


Μην αρπάζεσαι, η 1η παράγραφος λέει γιατί είναι ψυχρότερα, και η τρίτη στην αρχή της σε παραπέμπει στην θερμοδυναμική λέγοντας ταυτόχρονα ότι όσο αποδοτικότερος είναι ο κινητήρας τόσο χαμηλότερη θερμοκρασία έχουν τα καυσαέρια του ( πρόσεξε, αναφερόμαστε στα καυσαέρια μετά την έξοδο τους από τον θάλαμο καύσης, το λεω για να μην μπερδευτούμε ) οπότε λοιπόν εγώ τώρα τι πρέπει να κάνω ? Μαθήματα θερμοδυναμικής ?

Το μόνο που μπορώ είναι να σου πω ότι στο net υπάρχουν τα πάντα και μπορεί όποιος έχει περαιτέρω απορίες να βρεί εκεί τις κατάλληλες απαντήσεις.
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#259342
21 quadra έγραψε:
Vagnar έγραψε:Σωστός, την καλύτερη ελληναράδικη απάντηση έδωσες.
Έτσι είναι και αν σας αρέσει να 'ούμε και αν υπάρχει κάποια διαφωνία/συμπλήρωση, πολύ το ψειρίζουμε το θέμα και χάνουμε την ώρα μας. :s_thumbsup

Άσχετα που κανείς δεν είπε οτι δεν είναι αλλά ρώτησε γιατί είναι έτσι.


Μην αρπάζεσαι, η 1η παράγραφος λέει γιατί είναι ψυχρότερα, και η τρίτη στην αρχή της σε παραπέμπει στην θερμοδυναμική λέγοντας ταυτόχρονα ότι όσο αποδοτικότερος είναι ο κινητήρας τόσο χαμηλότερη θερμοκρασία έχουν τα καυσαέρια του ( πρόσεξε, αναφερόμαστε στα καυσαέρια μετά την έξοδο τους από τον θάλαμο καύσης, το λεω για να μην μπερδευτούμε ) οπότε λοιπόν εγώ τώρα τι πρέπει να κάνω ? Μαθήματα θερμοδυναμικής ?

Το μόνο που μπορώ είναι να σου πω ότι στο net υπάρχουν τα πάντα και μπορεί όποιος έχει περαιτέρω απορίες να βρεί εκεί τις κατάλληλες απαντήσεις.


1. Έχεις φτωχό μείγμα άρα χαμηλότερες θερμοκρασίες γιατί θερμαίνεις έξτρα αέρα. (αν και δεν πολυ συμφωνώ, όπως λέει και ο τύπος "...Even though the Diesel engine has a higher peak temperature during the ignition and power stroke..." αλλά ας το αφήσουμε)

2. Έχεις μεγαλύτερο expansion ratio ( λόγος εκτόνωσης ; ) άρα χαμηλότερες θερμοκρασίες στο τέλος του expansion σε σχέση με ένα μικρότερο expansion ratio. Θερμοδυναμική.

Λόγω του 1 και του 2 όταν ανοίγουν οι βαλβίδες έχεις χαμηλότερη θερμοκρασία στα καυσαέρια σε σχέση με μόνο το 1 ή μόνο το 2.

Διαφωνείς με αυτά;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#259344
kostis20 έγραψε:Τώρα θυμήθηκα οτι σε μια παλιότερα είχα ακούσει οτι με τις θερμοκρασίες την "ακουγαν" και τα ρουλεμαν της τουρμπίνας.Τα τελευταία 10 χρόνια έχει λυθεί και αυτο το το θέμα με νέα υλικά...


Δεν έχουν λυθεί τελείως παρότι η υδρόψυξη βοήθησε αρκετά κυρίως μετά το σβήσιμο του κινητήρα, τι εννοώ.
Όσα έχουν υδρόψυξη την έχουν στο μέσω του cartridge κυκλοφορώντας το νερό της ψύξης του κινητήρα με μια μικρή ξεχωριστή ηλεκτρική αντλία η οποία ξεκινάει μόλις σβύσει ο κινητήρας, αυτό για να πέσει γρηγορότερα η θερμοκρασία του άξονα της τουρμπίνας που είναι πολύ θερμός, έχει αρκετές εκατοντάδες βαθμούς και καρβουνιάζει το στάσιμο πλέον λάδι σε εκείνη την περιοχή, και είναι στάσιμο αφού δεν λειτουργεί ο κινητήρας και δεν υπάρχει κυκλοφορία λαδιού.

Η συσσώρευση των καμμένων λαδιών δημιουργεί κάρβουνα στην περιοχή των κουζινέτων και δρά προσθετικά μέχρι να φτάσουν στο σημείο λόγω των μικρών ανοχών να αρχίσουν να γδέρνουν τον άξονα στα σημεία έδρασης του, η φθορά είναι σημαντική και ανάλογη του τρόπου χρήσης του κινητήρα από τον ιδιοκτήτη του.

Αν τηρεί αυτά που λέει ο κατασκευαστής η τουρμπίνα θα κρατήσει πολύ περισσότερο από 100.000 χλμ, αν οδηγεί γρήγορα και το σβύνει αμέσως μόλις φτάσει στον προορισμό του θα χρειαστεί ανακατασκευή μεταξύ 50-80.000 χλμ, οι οδηγίες και η εμπειρία λέει ότι καλό είναι κα κόψη ρυθμό 2-3 χλμ πρίν φτάσει εκεί που πηγαίνει και να κρατήσει αναμμένο τον κινητήρα όταν σταματήσει για 30- 60΄΄ για να δώσει χρόνο στον άξονα να κρυώσει περαιτέρω και με την κυκλοφορία του λαδιού στο ρελαντί.

Τώρα υπάρχουν 2 ειδών κουζινέτα στις τουρμπίνες, κουζινέτα με μπρούτζινα δακτυλίδια με επίστρωση λευκού μετάλλου όπως τα κουζινέτα στον στρόφαλο, και κουζινέτα με κεραμικά ρουλεμάν, οι ρουλεμανάτες τουρμπίνες όπως λέγονται είναι εξέλιξη των τελευταίων χρόνων και έχουν σαν πλεονέκτημα της μεγαλύτερη ευστροφία που μειώνει το turbo lag και την μεγαλύτερη αντοχή πάντα με την προϋπόθεση της πτώσης της θερμοκρασίας της τουρμπίνας πρίν το σβύσιμο του κινητήρα γιατί τα κάρβουνα στο σημείο εκείνο είναι εκεί για να κάνουν τη ζημιά.

Εκτός την στήριξη του άξονα για τα ακτινικά του φορτία, τα αξονικά είναι και αυτά μέρος του προβλήματος αφού ο άξονας δέχεται από τις φτερωτές του φορτία που θέλουν να τον μετακινήσουν από την θέση του, οι ρουλεμανάτες δεν έχουν μηχανισμό thrust αφού τον ρόλο αυτό τον παίζουν τα ίδια τα ρουλεμάν, οι άξονες όμως με κουζινέτα έχουν στο πίσω μέρος ένα κομμάτι μπρούτζου με επένδυση από λευκό μέταλλο σε σχήμα ανοιχτής ροδέλλας 270ο, εκεί ακουμπάει ο άξονας όταν τον σπρώχνει η φτερωτή της εισαγωγής, οι βελτιωμένες τουρμπίνες έχουν ροδέλλες τελείως κλειστές, για τον λόγο αυτόν λέγονται και thrust 360ο.

Οταν η ροδέλλα του thrust έχει φθορά η φτερωτή ακουμπάει στα τοιχώματα του συμπιεστή σφυρίζοντας γιατί φρενάρει την περιστροφή του του άξονα καθώς τρίβεται, τα δε ρινίσματα του αλουμινίου όσα δεν κολλάνε στα λαδωμένα τοιχώματα του intercooler περνάνε στον κινητήρα με τα γνωστά αποτελέσματα.

Επιμύθιο, όσοι έχουν τουρμπίνες προσέχουμε για να έχουμε, ρίχνουμε τον ρυθμό μας οδηγώντας χαλαρώτερα λίγο πριν φτάσουμε και δεν σβύνουμε αμέσως το μοτέρ περιμένοντας λίγο, υπάρχουν και όργανα για αυτή τη δουλειά, τα λεγόμενο turbo timer που σβύνουν τον κινητήρα όταν η θερμοκρασία του άξονα έχει πέσει κάτω από τους 400c, ανάλογα πάντα με την ρύθμιση που του κάνουμε, δεν γνωρίζω στα ακριβότερα και νεότερα μοντέλα αν υπάρχει το σύστημα ενσωματωμένο στην ECU του αμαξιού.
Άβαταρ μέλους
By nass
#259359
Vagnar έγραψε:1. Έχεις φτωχό μείγμα άρα χαμηλότερες θερμοκρασίες γιατί θερμαίνεις έξτρα αέρα.


Δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτό, γενικά το φτωχότερο μείγμα σημαίνει αυξημένες θερμοκρασίες, σε πολλούς κινητήρες ψεκάζουν έξτρα καύσιμο για ψύξη.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#259372
nass έγραψε:
Vagnar έγραψε:1. Έχεις φτωχό μείγμα άρα χαμηλότερες θερμοκρασίες γιατί θερμαίνεις έξτρα αέρα.


Δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτό, γενικά το φτωχότερο μείγμα σημαίνει αυξημένες θερμοκρασίες, σε πολλούς κινητήρες ψεκάζουν έξτρα καύσιμο για ψύξη.


Όπως το λες είναι nass, υπάρχει όμως μια διαφορά στα 2 καύσιμα, το ένα καίγεται και το άλλο εκρήγνυται, οπότε μέσα στον θάλαμο καύσης επικρατούν τελείως διαφορετικές συνθήκες, εδώ χρειάζεται περισσότερο ψάξιμο τι συμβαίνει στην βενζίνη ( το γνωρίζουμε ) και στο πετρέλαιο όταν υπάρχει περίσσια άερα, δυστυχώς όσον με αφορά έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από τα θρανία και τότε κάναμε πιτσιρικάδες μαθήματα για το πετρέλαιο ( grund oil ) των μεγάλων ναυτικών μηχανών, οπότε έχω ένα έλλειμα στο θέμα με το λεπτό diesel και ειδικά στους μοντέρνουν τουρμπάτους ντηζελοκινητήρες, αν βρώ ευκαιρία θα το ψάξω, το σίγουρο είναι ότι το φτωχό και εκτός προδιαγραφών μίγμα στους βενζινοκινητήρες τρυπάει έμβολα και στους άτμο και στους τούρμπο και κυρίως σε αυτούς.
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#259394
nass έγραψε:
Vagnar έγραψε:1. Έχεις φτωχό μείγμα άρα χαμηλότερες θερμοκρασίες γιατί θερμαίνεις έξτρα αέρα.


Δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτό, γενικά το φτωχότερο μείγμα σημαίνει αυξημένες θερμοκρασίες, σε πολλούς κινητήρες ψεκάζουν έξτρα καύσιμο για ψύξη.


Δεν ξέρω, τα παράπονα σας σε αυτούς που γράφουν τα βιβλία.

Εικόνα

φ=1,1 <=> λ=0,91

Αλλά εδώ λέγαμε για diesel που είναι πάντα φτωχά τα μείγματα, λ>1,5 φτάνει και 3-4 κιόλας, λειτουργούν διαφορετικά.
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#259497
nass έγραψε:Από ντίζελ δεν έχω ιδέα :roll: η αλήθεια είναι ότι αναφερόμουν στη βενζίνη.


Φτωχό μείγμα σε βενζίνη------> EGT πάνω
Φτωχό μείγμα σε πετρέλαιο-----> ΕGT κάτω
το ανάποδο σε πλούσια μείγματα.
Στους diesel το πολύ μεγάλο εύρος A/F ratio που μπορούν να δουλέψουν αποδοτικά σε σχέση με το αντίστοιχο των βενζινοκινητήρων τους κάνει να έχουν ψυχρότερα καυσαέρια.