drdino έγραψε:Αν ξέρει κανείς πώς δουλεύουν οι σύγχρονοι κινητήρες, θα καταλάβει ότι τα φίλτρα βελτιώνουν την απόδοση αλλάζοντας την αναλογία κιλών/ίππο. Αυτό γίνεται δια του ελαφρώματος της τσέπης του ιδιοκτήτη.
...ενταξει οτι πεις...
drdino έγραψε:Αν ξέρει κανείς πώς δουλεύουν οι σύγχρονοι κινητήρες, θα καταλάβει ότι τα φίλτρα βελτιώνουν την απόδοση αλλάζοντας την αναλογία κιλών/ίππο. Αυτό γίνεται δια του ελαφρώματος της τσέπης του ιδιοκτήτη.
Κίκιζας . έγραψε:drdino έγραψε:Αν ξέρει κανείς πώς δουλεύουν οι σύγχρονοι κινητήρες, θα καταλάβει ότι τα φίλτρα βελτιώνουν την απόδοση αλλάζοντας την αναλογία κιλών/ίππο. Αυτό γίνεται δια του ελαφρώματος της τσέπης του ιδιοκτήτη.
...ενταξει οτι πεις...
The Flow Restriction response curves for each filter have the same basic shape. However, note how the AC Filter, which passed the smallest amount of dirt and had the highest dirt capacity and efficiency, also had the highest relative restriction to flow. The less efficient filters correspondingly had less restriction to flow.
This illustrates the apparent trade-offs between optimizing a filter for dirt capturing ability and maximum airflow.
So what do these results mean? For one, there is very little pressure drop across any air filter, and the difference between the best (K&N) and worst (paper) is very small. Yes as total power output increases, air flow increases, and differential pressure would also increase. So a K&N probably does yield some power on higher output race motors where every last ounce of power must be squeezed out. On lower powered street cars, it is probably not much of an improvement over paper
Focusman91 έγραψε:Ε? Φανταστικοι mods
drdino έγραψε:http://forums.nicoclub.com/debunking-the-k-n-myth-why-oem-is-better-t180100.html
The Flow Restriction response curves for each filter have the same basic shape. However, note how the AC Filter, which passed the smallest amount of dirt and had the highest dirt capacity and efficiency, also had the highest relative restriction to flow. The less efficient filters correspondingly had less restriction to flow.
This illustrates the apparent trade-offs between optimizing a filter for dirt capturing ability and maximum airflow
Λογικά, στο Europa, και η ΑΕΚ θα ακολουθήσει βάζε[…]
@Jarno Η αλλαγή στο φορμάτ του σπριντ δεν μας επη[…]
Έκανα σήμερα το Θεσσαλονίκη - Ηγουμενίτσα και μου […]
Μια ακομα δικαιολογια καταριπτεται απο τον ιδιο το[…]
Δεν ξέρω αν έχεις καταλάβει ότι μετά το 2020 έχουμ[…]