The Ace έγραψε:nass έγραψε:Διαβάστε σε αυτό το θέμα στο παλιό Forum μια πλήρη διαδικασία tuning και σε ποιό βαθμό το ελεύθερο φίλτρο (Κ&Ν) ήταν χειρότερο από το μαμά εκτός από ψηλά.
(Σόρι τα διαγράμματα δεν δουλεύουν πια).
Στο επόμενό μου αυτοκίνητο, παρότι έχω κάνει remapping (προγραμματισμό), άφησα το μαμά φίλτρο.
Εξαιρετικά περίεργο, καθώς σχεδόν όλοι οι βελτιωτές (από τον ντόπιο tuner μέχρι την ΜΤΜ και τη Revo) προτείνουν την τοποθέτηση ελεύθερου φίλτρου για σχεδόν όλες τις αναβαθμίσεις τους. Και όχι μόνο για τα απόλυτα νούμερα, αλλά και για καλύτερα γενικά απόδοση και συμπεριφορά.
Όπως έχουμε ήδη πει, τα φίλτρα ελευθέρας βελτιώνουν την ροή, και άρα βελτιώνουν (λίγο ή πολύ) την απόδοση του κινητήρα, εις βάρος προφανώς του φιλτραρίσματος και των επιπέδων θορύβου. Και αυτό δεν έχει σχέση με τις στροφές του κινητήρα, η ροή είναι καλύτερη σε όλο το φάσμα. Το αν υπάρχει πραγματικά τόσο πολύς αέρας ώστε να δημιουργεί πρόβλημα (εξαιρετικά περίεργο, αλλά τεςπα) είναι θέμα που πρέπει να λυθεί μέσω επαναπρογραμματισμού.
Το εξήγησε μια χαρά ο leonp: σε όχι-WOT κατάσταση, το choke point δεν είναι το φίλτρο αλλά η πεταλούδα. Σκέψου το εξής: ακόμα και μία διαμέτρου 60 mm πεταλούδα (μεγαλούτσικη για μη αγωνιστικό) έχει διατομή 2800 mm2. Πλήρως ανοιχτή (WOT). Ενα panel φίλτρο με διάσταση ας πούμε 25x25 cm έχει διατομή 62500 mm2. Τεράστια διαφορά που δεν καλύπτεται όσο μάπα και να 'ναι το φίλτρο. Μόνο σε WOT βγαίνει από την εξίσωση η πεταλούδα και αποκτά νόημα η βελτίωση του φίλτρου.
(Εννοείται ότι ενδιάμεσα υπάρχουν σωλήνες, φιλτροκούτια κτλ. που περιπλέκουν την κατάσταση αλλά ας τα θεωρήσουμε σταθερά)
Οι βελτιωτές τα προτείνουν διότι (α) βγάζουν λεφτά (β) έχουν προβλέψιμη, μετρημένη εκ των προτέρων απόδοση δηλ. αφαιρούν έναν παράγοντα αβεβαιότητας.
Μόνη περίπτωση σοβαρής αλλαγής είναι να μη διατηρηθεί η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ της εισαγωγής αλλά να αλλάξει το φιλτροκούτι με πχ. CAI (Cold Air Induction, πχ. Injen, Mugen κτλ.) οπότε παίζουν πλέον άλλα ζητήματα όπως ακουστικά, απενεργοποίηση διατάξεων ακύρωσης θορύβου ("πνίχτες") με άλλα λόγια τελείως διαφορετικό.
Αλλη περίπτωση είναι να είναι τόσο μάπα σχεδιασμένο το σύστημα εισαγωγής -η δική μου εμπειρία που κατέθεσα προέρχεται από έναν εκ των κορυφαίων σύγχρονων ατμοσφαιρικών κινητήρων οπότε ίσως δεν υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης στον τομέα αυτό.