Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By nass
#115608
The Ace έγραψε:
nass έγραψε:Διαβάστε σε αυτό το θέμα στο παλιό Forum μια πλήρη διαδικασία tuning και σε ποιό βαθμό το ελεύθερο φίλτρο (Κ&Ν) ήταν χειρότερο από το μαμά εκτός από ψηλά.
(Σόρι τα διαγράμματα δεν δουλεύουν πια).

Στο επόμενό μου αυτοκίνητο, παρότι έχω κάνει remapping (προγραμματισμό), άφησα το μαμά φίλτρο.


Εξαιρετικά περίεργο, καθώς σχεδόν όλοι οι βελτιωτές (από τον ντόπιο tuner μέχρι την ΜΤΜ και τη Revo) προτείνουν την τοποθέτηση ελεύθερου φίλτρου για σχεδόν όλες τις αναβαθμίσεις τους. Και όχι μόνο για τα απόλυτα νούμερα, αλλά και για καλύτερα γενικά απόδοση και συμπεριφορά.

Όπως έχουμε ήδη πει, τα φίλτρα ελευθέρας βελτιώνουν την ροή, και άρα βελτιώνουν (λίγο ή πολύ) την απόδοση του κινητήρα, εις βάρος προφανώς του φιλτραρίσματος και των επιπέδων θορύβου. Και αυτό δεν έχει σχέση με τις στροφές του κινητήρα, η ροή είναι καλύτερη σε όλο το φάσμα. Το αν υπάρχει πραγματικά τόσο πολύς αέρας ώστε να δημιουργεί πρόβλημα (εξαιρετικά περίεργο, αλλά τεςπα) είναι θέμα που πρέπει να λυθεί μέσω επαναπρογραμματισμού.


Το εξήγησε μια χαρά ο leonp: σε όχι-WOT κατάσταση, το choke point δεν είναι το φίλτρο αλλά η πεταλούδα. Σκέψου το εξής: ακόμα και μία διαμέτρου 60 mm πεταλούδα (μεγαλούτσικη για μη αγωνιστικό) έχει διατομή 2800 mm2. Πλήρως ανοιχτή (WOT). Ενα panel φίλτρο με διάσταση ας πούμε 25x25 cm έχει διατομή 62500 mm2. Τεράστια διαφορά που δεν καλύπτεται όσο μάπα και να 'ναι το φίλτρο. Μόνο σε WOT βγαίνει από την εξίσωση η πεταλούδα και αποκτά νόημα η βελτίωση του φίλτρου.

(Εννοείται ότι ενδιάμεσα υπάρχουν σωλήνες, φιλτροκούτια κτλ. που περιπλέκουν την κατάσταση αλλά ας τα θεωρήσουμε σταθερά)

Οι βελτιωτές τα προτείνουν διότι (α) βγάζουν λεφτά :rtfm: (β) έχουν προβλέψιμη, μετρημένη εκ των προτέρων απόδοση δηλ. αφαιρούν έναν παράγοντα αβεβαιότητας.

Μόνη περίπτωση σοβαρής αλλαγής είναι να μη διατηρηθεί η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ της εισαγωγής αλλά να αλλάξει το φιλτροκούτι με πχ. CAI (Cold Air Induction, πχ. Injen, Mugen κτλ.) οπότε παίζουν πλέον άλλα ζητήματα όπως ακουστικά, απενεργοποίηση διατάξεων ακύρωσης θορύβου ("πνίχτες") με άλλα λόγια τελείως διαφορετικό.

Αλλη περίπτωση είναι να είναι τόσο μάπα σχεδιασμένο το σύστημα εισαγωγής -η δική μου εμπειρία που κατέθεσα προέρχεται από έναν εκ των κορυφαίων σύγχρονων ατμοσφαιρικών κινητήρων οπότε ίσως δεν υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης στον τομέα αυτό.
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#115609 Προφανώς η διαφορά στη μέγιστη ροή θα φανεί μόνο σε κατάσταση wot, αλλά όπως έχουν πει και άλλα παιδιά, και φυσικά είναι κάτι που έχω δει και εγώ προσωπικά σε όλα τα αυτοκίνητά μου που άλλαξα φίλτρο, διαφορές υπάρχουν και σε άλλες καταστάσεις: πάτα-άσε-πάτα, εκκίνηση, ακόμα και στο cruising μπορείς να το καταλάβεις αν π.χ. έχεις ένα γνωστό σημείο και τρόπο συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, όπου ακόμα και το 4-5% διαφοροποίησης στη ροή (και άρα 4-5% μετατόπιση των καμπυλών) θα επιτρέψει παρόμοια συμπεριφορά με 100-200σαλ λιγότερες.

Τα παραπάνω -πλην του τελευταίου- δεν έχουν να κάνουν με την μέγιστη ροή, όσο με την μείωση της αντίστασης και την διαφορά πίεσης (της πτώσης αυτής), που επιτρέπει στην ροή του εισερχόμενου αέρα να διατηρήσει ευκολότερα την ταχύτητά του ή να την αυξομειώσει πιο γρήγορα.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#115716 Υπάρχει μια πολύ καλή Ελληνική εταιρία κατασκευής φίλτρων με σύγχρονα μηχανήματα και πολύ έρευνα όπως και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοτό και εξαγωγές, το 95% της παραγωγής των 350.000 φίλτρων ετησίως πηγαίνει σε 42 χώρες, το 5% είναι οι πωλήσεις στην Ελλάδα. , ρίξτε της μια ματιά.

http://www.dnafilters.com/el/technology ... ction.html
Άβαταρ μέλους
By Δημ.Φυλακτος
#795177 Αυτην την εταιρια την εχει δοκιαμσει κανεις;

https://www.sprintfilter.net/automotive/whysfs/

Δεν θελει λαδωμα οπως τα φιλτρα γαζας αν και οι τιμες ειναι τσιμπημενες.