Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By otso
#663 ακριβως οτι λεει ο τιτλος , πως μπορουμε να διαπιστωσουμε αν εχει διαροη ρευματος το αμαξι;αν βαλουμε μπαταρια ενταξει και μετα απο 4 με 5 μερες δεν κανει τακ ειναι προφανες οτι εχουμε διαρροη το ζητημα ειναι να το διαπιστωσουμε στα σιγουρα.
Τελευταία επεξεργασία από otso και 04 Σεπ 2014, 14:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#1459 Ισως καλυτερα ο τιτλος να αλλαζε και να λεγοταν περι Ηλεκτρολογικων προβληματων?
Άβαταρ μέλους
By otso
#1494
Mad_Max_Geo έγραψε:Ισως καλυτερα ο τιτλος να αλλαζε και να λεγοταν περι Ηλεκτρολογικων προβληματων?




εχεις δικιο και εγω το σκεφτηκα αργοτερα , εκεινη την ωρα απλως εγραψα το προβλημα μου

εγω το αλλαζω η μοντς;

μαλλον καταφερα να το αλλαξω
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#1600 Ωραιος! :s_thumbsup

Στο θεμα μας τωρα, εχεις συναγερμο η κατι που να εχει μπει επιπλεον στο αμαξι? Ισως απο εκει να εχει καπου διαρροη, η να μη κλεινει με τον διακοπτη κατι που παλια εσβηνε.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#1624 Μέτρησες με πολύμετρο;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#1634 Μία ερώτηξις και από εμένα...

Στη δουλειά έχουμε ένα V(l)ito ( :shifty: ), που έχει να συντηρηθεί σωστά από τότε που ο Κούδας πήρε μεταγραφή στον Ολυμπιακό... Ευτυχώς, δεν βγαίνει σε δημόσιο δρόμο, αλλά κινείται σε ελεγχόμενο περιβάλλον και χρησιμοποιείται σαν μεταφορέας ανταλλακτικών / μηχανικών και (οριακά) κινητή εργαλειοθήκη. Έχει κόψει 1-2 βάσεις, κάπου βγάζει συνέχεια ότι ο αερόσακος συνοδηγού δεν λειτουργεί, μερικές φορές βήχει όταν είναι κρύο μέχρι να ζεσταθεί (μάλλον το χειμώνα θα θέλει στοργή και προδέρμ για να πάρει μπρος :s_biggrin ), άλλες πάλι φορές όχι, εδώ και μερικές μέρες δεν λειτουργεί το ποδόφρενο, αλλά η ντίζα δεν φαίνεται να έχει κοπεί, και γενικά η κατάστασή του είναι σαν να βγήκε μόλις από το εργοστάσιο... :s_omg :s_crazy



Πριν 2-3 εβδομάδες έμεινε από μπαταρία και τη φορτίσαμε με τον φορτιστή που έχουμε, με το βολτόμετρο να δείχνει ότι έχει 12 volt όταν τελείωσε η φόρτιση... Σήμερα το πρωί ξαναέμεινε από μπαταρία, η οποία απ' ότι μου είπαν είναι σχετικά καινούρια (1 χρόνο;;; :s_dunno ), άρα μάλλον δεν τίθεται θέμα προβλήματος εκεί...

Να φανταστώ ότι μιλάμε για διαρροή ρεύματος κάπου;;;; Τι θα μπορούσαμε να κοιτάξουμε;;;;
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#1640 Ετσι οπως το περιγραφεις ειναι εργαλειο δουλειας, δεν ειναι το αυτοκινητο ενος ανθρωπου που προσπαθει να γλυτωσει κανα φραγκο σε αυτη την κατασταση που ζούμε. Αν οντως εχει διαρροη και θελουν να πληρωνουν καινουρια μπαταρια καθε τοσο ή δεν εχουν αρκετο νιονιό για να το το δουλευουν αρκετα ωστε να φορτισει, ειναι προβλημα της εταιριας. Ας δωσει ενα κατοσταρικο σε ενα ηλεκτρολογο να φαει και αυτος λιγο ψωμι.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#1686 Καταρχήν αυτό που σου είπε ο τριντέντ.

12v πάντως δεν είναι γεμάτη μπαταρία, ανάλογα δε με την θερμοκρασία μπορεί να είναι και λιγότερο από 30% το SOC της. Με αναμμένη μηχανή τι τάση βλέπεις στους πόλους της;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#1699 Δεν το κοιτάξαμε με αναμένη μηχανή... άρα δεν μπορώ να απαντήσω.

Εντέλει, η μπαταρία όντας συνδεδεμένη με τον φορτιστή για 11 ώρες ( :s_omg ), κατέφερε και με δυσκολία έβαλε μπρος το μοτέρ... cue σουρρεαλιστικές καταστάσεις όταν πρέπει ο οδηγός να κατέβει σε ελαφρά ανηφόρα και δεν υπάρχει ποδόφρενο και δεν τολμάει να σβύσει το μοτέρ (για να βάλει ταχύτητα), μιας και φοβάται ότι δεν θα ξαναπάρει μπρος και το χρειάζεται το βράδυ... :inlove:


Δυστυχώς, για μία σειρά από πολύ λάθος λόγους, δεν παίζει σενάριο κανονικής συντήρησης... :s_cry Όπως δεν έπαιζε εδώ και 6-7 χρόνια... :s_cry Η αλήθεια είναι πως είναι καταπληκτικό ότι αυτό το αυτοκίνητο λειτουργεί ακόμα... (σχετικά είναι όλα στη ζωή βεβαίως... :s_biggrin )



Υπάρχει κάτι που θα μπορούσαμε να κοιτάξουμε και να μας δώσει κανένα hint για το τι τρέχει;;;;
Άβαταρ μέλους
By drdino
#1703 Καταρχήν η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί σωστά και πλήρως. Κατά δεύτερον, ελέγξτε αν φορτίζει με την μηχανή σε λειτουργία. Μετά μετράτε KOL.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#1710
drdino έγραψε:Καταρχήν η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί σωστά και πλήρως. Κατά δεύτερον, ελέγξτε αν φορτίζει με την μηχανή σε λειτουργία. Μετά μετράτε KOL.


Will do, αλλά....


ΚOL= ? (ελαφρώς άσχετος..)


Ευχαριστώ κύριε μοντ! :inlove:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#1711 Sorry, ξεχάστηκα και επηρεασμένος από τη δουλειά σήμερα χρησιμοποίησα το αρκτικόλεξο. KOL=Key Off Load, θα κάνεις ό,τι κι ο ότσο, θα μετρήσεις την κατανάλωση ρεύματος με κλειστούς όλους τους καταναλωτές. Του πότε είναι το αμάξι; Αν έχει multiplex τότε θα πρέπει να περιμένεις να κοιμηθούν όλα τα modules με κλειστό διακόπτη, πόρτες κλπ.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#1717
drdino έγραψε:Sorry, ξεχάστηκα και επηρεασμένος από τη δουλειά σήμερα χρησιμοποίησα το αρκτικόλεξο. KOL=Key Off Load, θα κάνεις ό,τι κι ο ότσο, θα μετρήσεις την κατανάλωση ρεύματος με κλειστούς όλους τους καταναλωτές. Του πότε είναι το αμάξι; Αν έχει multiplex τότε θα πρέπει να περιμένεις να κοιμηθούν όλα τα modules με κλειστό διακόπτη, πόρτες κλπ.



Ποιο multiplex;;;; :s_rofl

Αυτό βγήκε από την παραγωγή επί Ιουλίου Καίσαρα... :s_rofl


ΟΚ, θα ενημερώσω αρμοδίως να το ρίξουν μια ματιά και να δούμε...


Αν, εν τέλει, έχει πρόβλημα η μπαταρία, πως θα το καταλάβει κανείς;;;
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#1719 Θα μετρήσεις με απλό πολύμετρο τάση σε λειτουργία μετά από 1-2 λεπτά λειτουργίας. Οτιδήποτε λιγότερο από 13,5 (και εφόσον δεν καίει η μπαταρία) σημαίνει ότι δεν φορτίζει το σύστημα φόρτισης.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#1944 Ο καλύτερος τρόπος να ελέγξεις μια μπαταρία είναι με ένα εργαλείο όπως αυτό:

Εικόνα

Τη φορτίζεις πρώτα καλά καλά για όσες ώρες ή μέρες χρειαστεί. Συνδέεις το εργαλείο στους πόλους και πατάς το διακόπτη για 5-10 δευτερόλεπτα.

Αυτό το εργαλείο έχει μέσα του μία αντίσταση γύρω στα 0,1Ω οπότε όταν συνδεθεί στην μπαταρία θα τραβήξει ρεύμα περίπου 100Α. Αν η τάση της μπαταρίας κατα τη διαδικασία πέσει κάτω απο 9 Volt σημαίνει οτι η μπαταρία έχει αναπτύξει μεγάλη εσωτερική αντίσταση και χρειάζεται αντικατάσταση.

Έχω φτιάξει και ένα αυτοσχέδιο παρόμοιο εργαλείο:
Εικόνα

Το συνδέεις στην μπαταρία και μετράς ταυτόχρονα με ένα πολύμετρο. Έχω χρησιμοποιήσει απλό σύρμα σαν αυτά απο το χρωματοπωλείο.

Το μήκος του είναι σημαντικό γιατι καθορίζει την αντίσταση. Επειδή τα πολύμετρα δέν μπορούν να μετρήσουν τόσο μικρές αντιστάσεις, για την κατασκευή του χρησιμοποίησα τη μέθοδο των 4 καλωδίων, δηλαδή του πέρασα ένα σταθερό ρεύμα 1Α και μέτρησα με το πολύμετρο μετά απο πόσο μήκος έχει πτώση τάσης 100mV.

Υπόψιν οτι αν μια μπαταρία αποτύχει σε αυτό το τέστ, δέν σημαίνει απαραίτητα οτι δέν μπορεί να κρατήσει και φορτίο. Πιθανόν να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάποια άλλη εφαρμογή που δέν απαιτεί τόσο ρεύμα όσο η μίζα, πχ κάποιο φωτοβολταικό ή UPS.