Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#85858 Καλημέρα. πριν λίγο άνοιξα την τάπα λαδιού στο καπάκι του μοτέρ και είδα αυτό:

Εικόνα

Τι να περιμένω; Δεν είχε κανένα σύμπτωμα ο κινητήρας (ήχους κλπ), απλά άνοιξα το καπάκι σήμερα για να δω μηπως και είχα θέμα με νερά στα λάδια λόγω του ότι παρατηρώ αυτές τις μέρες τη στάθμη στο δοχείο του ψυκτικού (έχω ανοίξει ανάλογο θέμα στο φόρουμ).
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#85860 Ξέχασα να αναφέρω ότι λάδια είχα αλλάξει στο αμάξι την περασμένη Δευτέρα σε συνεργείο. Πως δεν το είδε ο μηχανικός που τα άλλαξε; Δε νομίζω να έγινε μετά την αλλαγή.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#85861 δεν ειναι τιποτα αυτο που βλεπεις σαν γρατζουνια.Δεν ειναι αυτο το μερος του εκκεντροφορου που παταει πανω στις βαλβιδες.Προφανως καποια ατελεια ειχε απο την χυτευση και λειανθηκε.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#85863 Καταλαβαίνω ότι δεν έχει σχέση με τα έκκεντρα που δουλεύουν τις βαλβίδες, αλλά δεν το θυμάμαι δεδομένου ότι έχω ξανανοίξει το καπάκι αρκετές φορές. Ίσως βέβαια να παρκάριζε σε άλλη θέση ο εκκεντροφόρος...(180 μοίρες ανάποδα)
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#86164 Παναγιώτη, dimviii δε μπορώ να διαφωνήσω μαζί σας. Ωστόσ σας έχει τύχει να ξαναδείτε κορμό εκκεντροφόρου να έχει μερικώς λειανθεί μεταξύ εκκένρων από το εργοστάσιο σε ανάλογη έκταση; Το λέω με την έννοια της ακρίβειας κατασκευής που απαιτείται για τέτοια εφαρμογή. Εξασφαλίζεται με μια τέτοια κατεργασία το ζύγισμα του εκκεντροφόρου; Ή μπορεί να είχε θέμα με την κατανομή μαζών εκ χύτευσης και τον έφαγαν για να αφαιρέσουν υλικό στο προβληματικό σημείο;
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#86178 Βασίλη καλημέρα. Προφανώς και δε μπορεί να είναι αζυγοστάθμιστος. Έχω κάνει σχεδόν 152.000 οπότε ασυζητητί θα είχε γίνει σμπαράλια όπως λες. Απλά μου έκανε εντύπωση η εικόνα μιας τέτοιας εκ των υστέρων διορθωτικής (από ότι μπορώ να φανταστώ) επέμβασης σε τέτοιο εξάρτημα από το εργοστάσιο...
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#86203 Προαφανώς κάτι τέτοιο πρέπει να συνέβη. Απλά ξαναλέω μου φαίνεται τραβηγμένο το να χρειάζεται να καταφεύγει ένα εργοστάσιο σε τέτοια πρακτική μετά τη συνήθη κατεργασία του εκκεντροφόρου, προκειμένου να τον καταστήσει ζυσταθμισμένο και λειτουργικό. Λογικά θα πρέπει να είναι πολύ μικρό στατιστικά το ποσοστό των εκκεντροφόρων σε μια παραγωγική διεργασία κατασκευής τους που απαιτεί ανάλογο "φάγωμα" για επίτευξη ζυγοστάθμισης. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, η απορία μου είναι, δε θα ήταν προτιμότερο να τους απέρριπταν ως ελαττωματικούς αντί να τους "τρώνε" για να τους καταστήσουν λειτουργικούς; Ίσως ακούγονται λίγο αφελή τα ερωτήματά μου, αλλά μιλάμε για ολόκληρη Opel από πίσω η οποία φαντάζομαι έχει την πολυτέλεια/ισχύ να απορρίπτει ανάλογα εξαρτήματα από τους προμηθευτές της. Όταν εγώ σαν τελικός χρήστης του προιόντος διαπιστώνω (κατόπιν εορτής είναι η αλήθεια) ότι γίνονται τέτοιες επεμβάσεις για να καταστήσουν το προιόν λειτουργικό, δεν σχηματίζω και την καλύτερη εικόνα για την εταιρεία.
Εκτός βέβαια, και θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο αν κάποιος φίλος έχει ανάλογη εμπειρία και την καταθέσει, αν πχ σε διαδικασίες κατασκευής εκκεντροφόρων πάντα συμβαίνει ένα υπολογίσιμο ποσοστό επί της παραγωγής (ας πούμε 1-5%) να απαιτεί ανάλογες διορθωτικές κατεργασίες για να καταστεί λειτουργικό, οπότε πάσο.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#86284 διαβασε εδω το κειμενο του Παναγιωτη.

http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic. ... 40&start=0
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#86291 dimviii ευχαριστώ για την παράθεση του πολύ χρήσιμου κειμένου (Quadra21 rulez :metalo: )
Ψάχνοντας βρήκα από site ευρωπαίου κατασκευαστή/βελτιωτή εκκεντροφόρων (piper cams) αυτή τη φωτό όπου φαίνονται στους εκκεντροφόρους (αφορούν το μοτέρ Ζ18ΧΕ, ίδιο με το δικό μου..)
ανάλογα "αρπάγματα" στον κορμό..
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... 967808.jpg
Μάλλον είναι κάτι σχετικά συνηθισμένο για εκ χύτευσης εκκεντροφόρους μαζικής παραγωγής.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#86297 Είναι απόλυτα συνηθισμένο και φυσικά δεν συμφέρει να πεταχτούν τα έκκεντρα. Αυτή είναι η διαδικασία παραγωγής τους, δεν μπορείς να έχεις 100% τέλεια χύτευση σε μαζική παραγωγή. Δουλεύουν με ανοχές, ένα ποσοστό των εξαρτημάτων βρίσκεται εκατέρωθεν των ιδεατών διαστάσεων αλλά εντός ορίων και προσαρμόζονται ανάλογα. Αν βρίσκονται πολύ εκτός, τότε είναι που απορρίπτονται, γίνεται έλεγχος της παραγωγής κλπ (6σ κλπ). Επίσης, στο όνομα μερικών σεντ γίνονται απίστευτες τσιπιές, απλά είναι σε μέρη που ο χρήστης δεν θα δει ποτέ.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#86464 Mόνο τα χυτά ακριβείας δεν χρειάζονται μηχανουργική επεξεργασία, ( σαφώς και στο σημείο των εκκέντρων θα ήθελαν απλά μία λείανση αν και τα χυτά ακριβείας έχουν επιφάνειες 3Α, τα υπόλοιπα χυτά από χώμα ή Kroning αφήνουν αγριάδες στο χυτό, τα σημάδια είναι από την ζυγοστάθμιση, εντάξει είναι λίγο φοβιστικό στην όψη όπως το έκαναν αλλά ΟΚ.