Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632031
italakias έγραψε:Αστο ρε μαστορα.
Ρωτα συγκεκριμενα να καταλαβουμε.
Δυσνοητα κειμενα,με αν και εφοσον,με δεδομενα κλειστου θερμοστατη,παρενθεσεις,ασχετα ερωτηματικα,μπορει δεν μπορει.
Αυτο που καταλαβαινω ειναι οτι θες να ακουσεις αυτο που θες και οχι την λυση την οποια θεωρεις δεδομενη αφου εχεις ο ιδιος βρει το προβλημα με τις τεχνικες γνωσεις που υποτιθεται εχεις.
Δεν εχει ξαναγινει αυτο το πραμα. :dizzy:

Ιταλάκια, κοίταξε κάτι, αν είχα όρεξη να εκθέτω τις όποιες γνώσεις (λέμε τώρα) στο φόρουμ, θα καθόμουν και θα έγραφα κάθε μέρα κατεβατά επί παντός επιστητού. Η πραγματικότητα είναι ότι μπαίνω ελάχιστα στο φόρουμ (τόσο λίγο που για κάποιους μπορεί να θεωρηθεί έως και παρεξηγήσιμο), βασικά μπαίνω κυρίως αν θέλω να σχολιάσω/ρωτήσω κάτι που μου φάνηκε περίεργο ή απλά δεν το γνωρίζω (και είναι πολλά). Αν δει κάποιος στο προφίλ μου, έχω από το Σεπτέμβριο του 2014 536 δημοσιεύσεις στο φόρουμ αυτό (0,27 ανά ημέρα) ενώ πχ εσύ στο ίδιο διάστημα έχεις 4742 (2,35 ανά ημέρα, ήτοι σχεδόν εννεαπλάσιες...). Οπότε το ποιος ίσως θα ήθελε να δείξει τι, μην το λες σε μένα.
Αν το ύφος γραφής μου δεν σου αρέσει, ή σου κάνει κάπως, δικαίωμά σου, μην διαβάζεις, μην ασχολείσαι, όπως δεν ασχολήθηκα κι εγώ μέχρι σήμερα με κανένα από τα γραφόμενά σου και δεν σχολίασα άλλες αναρτήσεις σου. Σε θέμα όμως που άνοιξα εγώ για θέμα που με απασχολεί, δεν δικαιούσαι ούτε εσύ ούτε κανένας άλλος ούτε να απαξιώνει, ούτε να ειρωνεύεται, ούτε να προσβάλλει. Δεν σχολίασα κάποια ανάρτησή σου για να πρέπει να γράψεις τη δική σου εξυπνάδα, που απολύτως τίποτα δεν προσφέρει ούτε στο παρόν θέμα ούτε στο φόρουμ, και μετά να μπαίνω κι εγώ να γράφω τη δική μου για να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας και στην τελική έτσι να κουράζουμε τους άλλους φίλους του φόρουμ (τρολάρισμα λέγεται αυτό;).
Αν πιστεύεις στην τελική εσύ, ή όποιος άλλος, ότι το θέμα δεν έχει νόημα να υπάρχει στα τεχνικά θέματα σε ένα φόρουμ αυτοκινήτου, και σε ενοχλεί ως μέλος του φόρουμ, όμορφα κι ωραία ζήτα από τους διαχειριστές να το κλειδώσουν/διαγράψουν ή, ακόμα περισσότερο, να μπανάρουν εμένα, λέγοντάς τους βέβαια και την αιτία. Αλλά μην απαξιώνεις δημόσια τον άλλον ρε μάστορα.
Τελευταία επεξεργασία από lazarefa και 09 Μαρ 2020, 18:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632034
Obelix έγραψε:Μπορεί να έχει κολλήσει σε ενδιάμεση θέση.
Εφόσον τον έχεις αγοράσει ήδη γιατί δεν τον αλλάζεις να δεις τι κάνει;
Τον παλιό μπορείς να τον βάλεις σε βραστό νερό και να δεις αν ανοίγει.

< Note 6 >

Προφανώς και θα πρέπει να έχει κολλήσει σε κάποια ενδιάμεση θέση.
Θερμοστάτη έχω αγοράσει ήδη (έχει αλλαχθεί ήδη μια φορά) απλά αν διάβασες, έγραψα ότι έγραψα γιατί προσωπικά δεν είχα εξαρχής αντιληφθεί ότι όταν λέμε πως ένας θερμοστάτης κόλλησε ανοιχτός, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι πέραν των άλλων διακινείται συνεχώς μικρότερη της μέγιστης παροχή ψυκτικού προς το ψυγείο (άρα και μειώνεται η ικανότητα του ψυκτικού κυκλώματος για απαγωγή θερμότητας από το μπλοκ του κινητήρα), και κατά συνέπεια πέρα από την λειτουργία του κινητήρα σε χαμηλότερες του αναμενόμενου/επιθυμητού θερμοκρασίες (για κάποια ώρα μετά την έναυση και σε πορεία) μπορεί σε καταστάσεις θέρους/πολύωρου μποτιλιαρίσματος στην πραγματικότητα να έχουμε πιο εύκολα αύξηση της θερμοκρασίας στις περιοχές τιμών της που παίρνει το βεντιλατέρ κι όχι το ανάποδο που φανταζόμουν (εξ ου και πιστεύοντας ότι δεν αξίζει να αλλάξω τον θερμοστάτη από δω και πέρα που θα ανεβαίνουν οι εξωτερικές θερμοκρασίες, σκεφτόμουν να αναβάλλω την αντικατάσταση για μετά τον επόμενο Νοέμβριο).
Άβαταρ μέλους
By italakias
#632084 :lol:
Αν ισχυαν αυτα που γραφεις,θα ειχες ηδη προβληματα στο μποτιλιαρισμα ή σε οδηγηση με υψηλες στροφες.
Να σου υπενθυμισω εδω οτι ο θερμοστατης δεν λειτουργει on/off απο την στιγμη που εχουνε εναν θερμανσμενο κινητηρα άλλα σε μια ενδιαμεση κατασταση.
Επισης μην ξεχνας την βαλβιδα βεντιλαντερ που δινει εντολη αναλογα της θερμοκρασιας νερου για την ψυξη του οπως και η τρομπα νερου που η πιεση της δεν επηρεαζεται απο το ποσο ανοιχτος ειναι ο θερμοστατης.

Παρολαυτα ακομη δεν καταλαβαινω ποιο ειναι το ερωτημα σου αφου για αλλη μια φορα μπερδευεις βαζοντας παραλληλα ερωτηματα στο υπαρχον ερωτημα και κανεις διαπιστωσεις ,που μπορει να ειναι εξαρχης λαθος.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632094 Αν διάβασες προσεκτικά την αρχική μου δημοσίευση, θα είδες ότι αναφέρω ότι τις προηγούμενες μέρες που έπεφτα κάποιες φορές μεσημέρια σε μποτιλιάρισμα (φαντάσου ότι κάνω κάθε μέρα τη διαδρομή Αθήνα- Ασπρόπυργο), με 18-19 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία (ενώ πριν το μοτέρ είχε δουλέψει τουλάχιστον 20-25 λεπτά) παρατηρούσα τις θερμοκρασίες να ανεβαίνουν σχετικά γρήγορα άπαξ κι άγγιζαν τους 90-91 (που σε πορεία του αυτοκινήτου δεν τις πιάνω πλέον ποτέ με τον συγκεκριμένο -ανοικτό θερμοστάτη, ενώ κανονικά τις έπιανα). Τότε λοιπόν έβλεπα ότι η θερμοκρασία ανέβαινε αρκετά γρήγορα σε 92, 93 κλπ, μέχρι να πάει 99-100 (σαφώς με πιο γρήγορο ρυθμό από ότι ανέβαινε παλιότερα όταν ο θερμοστάτης άνοιγε κι έκλεινε σωστά) και να ξεκινήσει το βεντιλατέρ να την ρίχνει. Οπότε τα συμπτώματα τα έχω δει (και τα έγραψα εδώ), αλλά εσύ έτρεξες να μου βάλεις τις ταμπέλες.
Αυτό λοιπόν που σκέφτηκα (και που ήθελα αν κάποιος ξέρει να το επιβεβαιώσει) ήταν αν τελικά με κολλημένο ανοικτό θερμοστάτη, ναι μεν δεν ανεβάζει με τίποτα σε πορεία ο κινητήρας θερμοκρασίες, όντας το καπάκι/βαλβίδα που υπάρχει εσωτερικά στο στοιχείο του θερμοστάτη σε μερικώς ανοικτή θέση (αντί να είναι τελείως κλειστό μέχρι πχ τους 92) πλην όμως το ίδιο καπάκι παραμένει στην ίδια θέση (μερικώς σηκωμένο κι όχι πλήρως, ακόμα και αν η θερμοκρασία του ψυκτικού ανεβαίνει συνεχώς (όπως σε καταστάσεις μποτιλιαρίσματος), οπότε σε σε αυτή την περίπτωση η διατομή εξόδου του ψυκτικού προς το ψυγείο είναι συγκριτικά μειωμένη γιατί ακριβώς δεν υπάρχει η όποια γραμμικότητα στην κίνηση του καπακιού/βαλβίδας του θερμοστάτη (αφού παραμένει κολλημένο).
Η δική μου αρχική εντύπωση ήταν ότι όταν έχει κολλήσει ανοικτός ένας θερμοστάτης, έχουμε πάντα ισχυρότερη έως εξίσου απαγωγή θερμότητας προς το ψυγείο σε σχέση με έναν θερμοστάτη που λειτουργεί ομαλά, κάτι που μάλλον δεν φαίνεται τελικά να συμβαίνει.
Το γεγονός δε αυτό με τη σειρά του οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν είναι σωστό να αφήνουμε έναν ανοικτό θερμοστάτη στον κινητήρα ούτε από την άποψη της ισχυρότερης ψύξης, γιατί πολύ απλά σε οριακές καταστάσεις και η ψύξη του κινητήρα είναι χειρότερη από ότι με έναν σωστό θερμοστάτη (πέρα από την έτσι κι αλλιώς γνωστή αδυναμία διατήρησης στον κινητήρα της ενδεδειγμένης θερμοκρασίας λειτουργίας σε πορεία, στην περίπτωσή μου γύρω στους 91-93 βαθμούς).
Τα παραπάνω τα γνωρίζω σαφώς γιατί εδώ και χρόνια σε κάθε ταξίδι σχεδόν αλλά αρκετές φορές και στην κίνηση της πόλης έμπαινα στο κρυφό μενού του αυτοκινήτου κι έβλεπα αναλυτικά τη διακύμανση των θερμοκρασιών του κινητήρα, χειμώνα-καλοκαίρι.
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#632098 Lazarefa, όταν υπάρχει πρόβλημα με το θερμοστάτη, δηλαδή έχει μείνει σε θέση στην οποία επιτρέπει να κυκλοφορεί υγρό μεταξύ κινητήρα και ψυγείου συνεχώς και άσχετα από το πόσο υγρό αφήνει, υπάρχει κι άλλος κίνδυνος σε μια κρύα μέρα για παράδειγμα στη διαδρομή που κάνεις.
Αν έχεις χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία και κινείσαι π.χ με 120 χλμ/ώρα, με προβληματικό θερμοστάτη σημαίνει πως στα χιτώνια του κινητήρα σου θα έρχεται συνεχώς αντιψυκτικό από το ψυγείο με πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτή που πρέπει.
Και νομίζω καταλαβαίνεις τι γίνεται όταν σε κάτι μεταλλικό που έχει μεγάλο θερμικό φορτίο το αναγκάσεις να "αγκαλιάζεται" με κάτι σχεδόν παγωμένο. Ραγίσματα. Κυρίως στην κεφαλή.
Πρόσεξέ το λοιπόν και πήγαινε άλλαξε το θερμοστάτη άμεσα.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#632101
BEAMS έγραψε:Lazarefa, όταν υπάρχει πρόβλημα με το θερμοστάτη, δηλαδή έχει μείνει σε θέση στην οποία επιτρέπει να κυκλοφορεί υγρό μεταξύ κινητήρα και ψυγείου συνεχώς και άσχετα από το πόσο υγρό αφήνει, υπάρχει κι άλλος κίνδυνος σε μια κρύα μέρα για παράδειγμα στη διαδρομή που κάνεις.
Αν έχεις χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία και κινείσαι π.χ με 120 χλμ/ώρα, με προβληματικό θερμοστάτη σημαίνει πως στα χιτώνια του κινητήρα σου θα έρχεται συνεχώς αντιψυκτικό από το ψυγείο με πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτή που πρέπει.
Και νομίζω καταλαβαίνεις τι γίνεται όταν σε κάτι μεταλλικό που έχει μεγάλο θερμικό φορτίο το αναγκάσεις να "αγκαλιάζεται" με κάτι σχεδόν παγωμένο. Ραγίσματα. Κυρίως στην κεφαλή.
Πρόσεξέ το λοιπόν και πήγαινε άλλαξε το θερμοστάτη άμεσα.

Αυτο που γραφεις δεν ισχυει γιατι με θερμοστατη σε ενδιαμεση θεση εχεις συνεχη ανακυκλωση νερου και απο την αλλη το βεντιλατερ ψυχει το νερο οσο δινει εντολη η βαλβιδα.
Δεν το παγωνει,ουτε υπαρχει θερμικο σοκ.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632103
BEAMS έγραψε:Lazarefa, όταν υπάρχει πρόβλημα με το θερμοστάτη, δηλαδή έχει μείνει σε θέση στην οποία επιτρέπει να κυκλοφορεί υγρό μεταξύ κινητήρα και ψυγείου συνεχώς και άσχετα από το πόσο υγρό αφήνει, υπάρχει κι άλλος κίνδυνος σε μια κρύα μέρα για παράδειγμα στη διαδρομή που κάνεις.
Αν έχεις χαμηλή εξωτερική θερμοκρασία και κινείσαι π.χ με 120 χλμ/ώρα, με προβληματικό θερμοστάτη σημαίνει πως στα χιτώνια του κινητήρα σου θα έρχεται συνεχώς αντιψυκτικό από το ψυγείο με πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία από αυτή που πρέπει.
Και νομίζω καταλαβαίνεις τι γίνεται όταν σε κάτι μεταλλικό που έχει μεγάλο θερμικό φορτίο το αναγκάσεις να "αγκαλιάζεται" με κάτι σχεδόν παγωμένο. Ραγίσματα. Κυρίως στην κεφαλή.
Πρόσεξέ το λοιπόν και πήγαινε άλλαξε το θερμοστάτη άμεσα.

Από τις παρατηρήσεις μου, όσο κρύο και να έχει η ατμόσφαιρα, σε πορεία του αυτοκινήτου, θα πιάσει οπωσδήποτε τους 83-84 βαθμούς μετά από κάποια ώρα εφόσον πατάω έστω και λίγο το γκάζι.
Το θέμα είναι ότι με τίποτα δεν πάει παραπάνω. Άντε να πάει 85 ή 86 για λίγο. Κανονικά σε τέτοιες συνθήκες και σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, έπρεπε να παίζει 89-92 βαθμούς.
Αν αυτοί οι 5-6 βαθμοί μικρότερης θερμοκρασίας μπορούν να οδηγήσουν σε ράγισμα κεφαλής δεν το ξέρω.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#632104 Εγω αυτο που καταλαβα αφου διαβασα και τα παλαιοτερα ποστ,ειναι οτι μαλλον εχει κολησει σε μια ενδιαμεση θεση.
Ετσι εξηγηται το οτι στην εθνικη εχει θερμοκρασια κατω απο 90 και στο μποτιλιαρισμα μετα τους 90 εχει πιο γρηγορη αυξηση θερμοκρασιας σε σχεση με τον παλιο θερμοστατη ,επειδη δεν ανοιγει εντελως.

Λαζαρεφα κανε αυτο που σου ειπα.
Το πρωι βαλτο μπροστα και πιανε τα δυο κεντρικα κολαρα με το χερι ανα λεπτο.
Προσοχη στο βεντιλατερ.
Αν δεν εχουν διαφορα θερμοκρασιας σημαινει οτι τα νερα ανακυκλωνονται,αρα ο θερμοστατης δεν λειτουργει σωστα.
Τα χω δει στα συνεργεια,δεν το βγαζω απτο μυαλο μου.

Ο θερμοστατης υπαρχει για να ρυθμιζει την θερμοκρασια και οχι για να ψυχει το νερο.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#632105 Κατ αρχήν, ποιες είναι οι θερμοκρασίες τις οποίες δίνει ο κατασκευαστής για τη λειτουργία του μοτέρ;
Κατά δεύτερον, μπορεί να έχει γίνει αλλά επειδή δε μπορώ να διαβάζω σεντόνια, ο θερμοστάτης έχει αλλαχτεί ή όχι;
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#632111 Lazarefa, δεν ξέρω τι έχει γραφεί συνολικά, υποθέτω δεν έχουν σχέση με διαφορετικούς θερμοστάτες που ανοίγουν σε άλλη θερμοκρασία, π.χ. κανονική ή 10C χαμηλότερη.
Πάντως, αν βλέπαμε θερμοκρασία με ακρίβεια βαθμού μάλλον θα αγχωνόμαστε και άλλοι.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632118
italakias έγραψε:Εγω αυτο που καταλαβα αφου διαβασα και τα παλαιοτερα ποστ,ειναι οτι μαλλον εχει κολησει σε μια ενδιαμεση θεση.
Ετσι εξηγηται το οτι στην εθνικη εχει θερμοκρασια κατω απο 90 και στο μποτιλιαρισμα μετα τους 90 εχει πιο γρηγορη αυξηση θερμοκρασιας σε σχεση με τον παλιο θερμοστατη ,επειδη δεν ανοιγει εντελως.


Λαζαρεφα κανε αυτο που σου ειπα.
Το πρωι βαλτο μπροστα και πιανε τα δυο κεντρικα κολαρα με το χερι ανα λεπτο.
Προσοχη στο βεντιλατερ.
Αν δεν εχουν διαφορα θερμοκρασιας σημαινει οτι τα νερα ανακυκλωνονται,αρα ο θερμοστατης δεν λειτουργει σωστα.
Τα χω δει στα συνεργεια,δεν το βγαζω απτο μυαλο μου.

Ο θερμοστατης υπαρχει για να ρυθμιζει την θερμοκρασια και οχι για να ψυχει το νερο.



Ήρθες στα λεγόμενά μου. Ακριβώς αυτό έχω παρατηρήσει κι εγώ. Σε πορεία με τίποτα δεν πηγαίνει πάνω από 84-85 βαθμούς όταν την προηγούμενη φορά που τον είχα αλλάξει και παρακολουθούσα έκτοτε θερμοκρασίες (όταν δηλ. δούλευε σωστά), πήγαινε στους 90-93 μέσα σε 10 λεπτά το πολύ, είτε σε πορεία σε ανοικτό δρόμο είτε στην κίνηση της πόλης. Προφανώς έχει μείνει κολλημένος σε κάποια ενδιάμεση θέση, γεγονός που από τη μία δεν αφήνει τον κινητήρα να πιάσει σωστές θερμοκρασίες μετά από λογικό χρόνο λειτουργίας, και από την άλλη όταν δουλεύει αρκετή ώρα σε συνθήκες ρελαντί (ακινητοποιημένο όχημα) σηκώνει πιο γρήγορα θερμοκρασίες από τους 91-92 και πάνω και πιάνει πιο εύκολα τους 99-100 όπου ξεκινά το βεντιλατέρ.
Ο θερμοστάτης ναι μεν ρυθμίζει θερμοκρασίες αλλά όταν δεν επιτρέπει την δίοδο σημαντικής ποσότητας ψυκτικού σαφώς επηρεάζει και το ρυθμό απαγωγής θερμότητας από το ψυγείο.
Υπενθυμίζω ότι ο δικός μου θερμοστάτης ανοίγει στους 92 βαθμούς και πάει μέχρι 107. Ο κατασκευαστής δίνει όρια λειτουργίας κινητήρα μεταξύ 80 και 110 βαθμούς.
Για τον panos2171, ο θερμοστάτης αλλάχθηκε πρώτη φορά προ 5ετίας και τα συμπτώματα κολλημένου ανοικτού τα ξαναπαρατήρησα σε αυτόν προ 2μήνου. Οσονούπω θα ξανααλλαχθεί κι αυτός.
Τελευταία επεξεργασία από lazarefa και 10 Μαρ 2020, 09:23, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Morx
#632279 Σορρυ που θα μπω σφηνα καπως "αποτομα" αλλα.

1) Ο κατασκευαστής τι θερμοκρασιακο ευρος λειτουργιας ορίζει σαν φυσιολογικο?
2) Η ECU ποτε παυει να θεωρει πως ο κινητηρας ειναι πλεον κρυος?
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#632349 Lazarefa αυτά που περιγράφεις ταιριάζουν με θερμοστάτη που ανοίγει 10 βαθμούς χαμηλότερα από τον προηγούμενο.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632373
Morx έγραψε:Σορρυ που θα μπω σφηνα καπως "αποτομα" αλλα.

1) Ο κατασκευαστής τι θερμοκρασιακο ευρος λειτουργιας ορίζει σαν φυσιολογικο?
2) Η ECU ποτε παυει να θεωρει πως ο κινητηρας ειναι πλεον κρυος?


Βάσει κατασκευαστή το φυσιολογικό εύρος θερμοκρασιών για αυτό το μοτέρ είναι μεταξύ 80 και 110 βαθμών. Και ενώ τους 80 τους ξεπερνά και τώρα εφόσον δίνεις γκάζι, σε πορεία σε ανοιχτό δρόμο σε παρατεταμένες κατηφόρες έχω δει και 77 βαθμούς όταν παλιότερα στα ίδια σημεία έβλεπα 83-84. Με λίγα λόγια σε ταξίδια ο κινητήρας δουλεύει περίπου 5-6 βαθμούς κάτω από τα αναμενόμενα που είναι 91-93 βαθμούς (ο θερμοστάτης κανονικά λειτουργεί μεταξύ 92 και 107 βαθμών).
Για το δεύτερο που ρώτησες δεν γνωρίζω.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632374
Adriver έγραψε:Lazarefa αυτά που περιγράφεις ταιριάζουν με θερμοστάτη που ανοίγει 10 βαθμούς χαμηλότερα από τον προηγούμενο.

Κατά τη δική μου εκτίμηση (βάσει της διακύμανσης των θερμοκρασιών ψυκτικού που κατ' επανάληψη έχω παρατηρήσει από το κρυφό μενού) ο θερμοστάτης είναι μόνιμα κολλημένος σε μια ενδιάμεση θέση, με συνέπεια ήδη από την έναυση του κινητήρα, κάθε φορά να κυκλοφορεί ποσοστό του ψυκτικού και προς το ψυγείο.