Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#623904 Παρέλαβα σήμερα με κούριερ καινούριο θερμοστάτη. Η αγορά έγινε από Αγγλία και αγοράστηκε ο γνήσιος GM. Κόστος; 41 ευρώ μαζί με τα μεταφορικά, οπότε δεν υπήρχε δίλημμα αν θα επιλέξω αφτερμάρκετ. Θυμίζω ότι Ελλάδα ο γνήσιος κοστίζει 90+ ευρώ.
Προς το παρόν μάλλον δε θα τον αλλάξω και θα παρακολουθώ στενά τη συμπεριφορά του υφιστάμενου θερμοστάτη (διακυμάνσεις θερμοκρασιών). Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει αλλαγή μαζί με αλλαγή ψυκτικού υγρού. Το τελευταίο βέβαια όπως έχουν έρθει τα πράγματα έχει αλλαχθεί ήδη 3 φορές από το 2015 (εκεί που δεν είχε ποτέ αλλαχθεί τα πρώτα 9,5 χρόνια). Πρώτη φορά με την αλλαγή (πρώτη φορά) θερμοστάτη το Μάρτη του 2015, δεύτερη φορά με την αλλαγή αντλίας ψυκτικού τον Ιούλιο του 2016, τρίτη φορά με την αλλαγή κολάρων κυκλώματος ψύξης το Φλεβάρη του 2018.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#624373 Γνωρίζει κανείς τι μπορεί να εξυπηρετεί το ορειχάλκινο εξάρτημα (φαίνεται κάτι σαν ασφαλιστικό) που έχει ο θερμοστάτης της Mahle/Behr TI592 παρακάτω στο πλαινό του κελύφους του;

https://www.avtoall.ru/termostat_opel_a ... le-747781/

Ρωτώ γιατί έχει τον ίδιο κωδικό με το γνήσιο χαραγμένο πάνω του (Βehr 1.194) αλλά ο γνήσιος στο αντίστοιχο σημείο είναι "ταπωμένος", όπως και οι υπόλοιποι αφτερμάρκετ, και μου έκανε εντύπωση.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#624374 εξαερωτηρακι?
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#624470 Θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι κάτι τέτοιο. Απλά μου έκανε εντύπωση που δεν υπάρχει στο γνήσιο θερμοστάτη της GM-Opel (που πρακτικά είναι όμοιος με τον συγκεκριμένο - έχει τον ίδιο κωδικό της Behr πάνω στο κέλυφος και κατασκευάζονται αμφότεροι στην Τσεχία), όπως επίσης και ότι δεν υπάρχει ανάλογο εξάρτημα σε κανέναν από τους αφτερμάρκετ αντίστοιχους θερμοστάτες (από Gates, Calorstat, Wahler, Valeo, Hella κλπ).
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#624495
lazarefa έγραψε:Γνωρίζει κανείς τι μπορεί να εξυπηρετεί το ορειχάλκινο εξάρτημα (φαίνεται κάτι σαν ασφαλιστικό) που έχει ο θερμοστάτης της Mahle/Behr TI592 παρακάτω στο πλαινό του κελύφους του;

https://www.avtoall.ru/termostat_opel_a ... le-747781/

Ρωτώ γιατί έχει τον ίδιο κωδικό με το γνήσιο χαραγμένο πάνω του (Βehr 1.194) αλλά ο γνήσιος στο αντίστοιχο σημείο είναι "ταπωμένος", όπως και οι υπόλοιποι αφτερμάρκετ, και μου έκανε εντύπωση.


Το καπάκι έχει 2 βαλβίδες, η μια είναι βαλβίδα θερμοκρασίας και η άλλη βαλβίδα ψυχρής εκκίνησης και είναι σε δοιαφορετική θέση τοποθετημένες, πρίν και μετά τον θερμοστάτη, της ψυχρής εκκίνησης είναι πρίν το άνοιγμα του θερμοστάτη και είναι για την ρύθμιση τπου ρελαντί μέσω της ECU, η άλλη είναι για την ένδειξη της θερμοκρασίας του νερού.
Η βαλβίδα ψυχρής εκκίνησης είναι πολύ σηματική, όσι μόνο για το ρελαντί αλλά και για την κατανάλωση, αν χαλάσει δείχνει ότι ο κινητήρας είναι κρύος και τα μπέκ ψεκάζουν περισσότερο σαν να είναι κρύος ο κινητήρας,
Το ότι είναι σε αυτή τη θέση ενώ στο δικό σου μπορεί να είναι επάνω στο καπάκι της μηχανής δεν παίζει ρόλο γιατί είναι κοινό καπάκι για διαφορετικά μοντέλα, όπως πχ για Vectra, οπότε την αφήνεις όπως έχει, ή βάζεις εκεί μια τάπα και κρατάς τη βαλβίδα σαν spare για την δική σου αν είναι ίδια, που μάλλον είναι ίδια άσχετα αν είναι σε άλλη θέση.


Thermostat OPEL Astra G, H, Vectra B, C (X18XE1 / Z18XE) (92 degrees) MAHLE
Άβαταρ μέλους
By drdino
#624517 Ισχύει αυτό που λέει ο quadra (βέβαια το βαλβιδα ψυχρής εκκίνησης δεν με βρίσκει απολυτα σύμφωνο, και τα δύο αισθητήρες θερμοκρασίας ψυκτικού είναι, απλά βρίσκονται σε διαφορετικά διαμερίσματα του καβουκιού του θερμοστάτη). Φαίνεται σε αυτήν την φωτογραφία ότι είναι το ίδιο πράγμα ουσιαστικά:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#624546 Η ωμική αντίσταση μεταξύ τους είναι διαφορετική και το πρόγραμμα εμπλουτισμού ενεργοποιείται πρώτα από την βαλβίδα ψυχρής εκκίνησης και μετά ενεργοποιείται η ένδειξη της άλλης όταν πια το νερό είναι ζεστό διακόπτοντας την βαλβίδα ψυχρής εκκίνησης πέρα από το ωμικό όριο που έχει επιλεγεί από το πρόγραμμα επαναφέροντας το duty cycle σε νορμάλ κατάσταση, ενδεχομένως αυτή η διαδικασία να γίνεται σταδιακά με βήματα σύμφωνα με την αύξηση της θερμοκρασίας του ρευστού.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#624554 Φυσικά.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#624635 Αυτό που με μπέρδεψε σε αυτή τη βαλβίδα ψυχρής εκκίνησης που όπως λέτε είναι ουσιαστικά ένας ακόμα αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού, είναι ότι δεν έχει στο εξωτερικό μέρος της την αναμενόμενη πλαστική φίσα για να κουμπώσει κάποια καλωδίωση μεταφοράς του σήματος (αντ' αυτής έχει αυτή τη μεταλλική διαμόρφωση σαν κεφαλάκι), συν το κατ' εμέ αξιοπερίεργο ότι ο εν λόγω αισθητήρας είναι παρόν πάνω στο κέλυφος του θερμοστάτη μόνο στον θερμοστάτη κατασκευής Behr, που είναι ο ίδιος κατασκευαστής με το γνήσιο (ο συγκεκριμένος αφτερμάρκετ έχει χτυπημένο στο κέλυφος τον ίδιο κωδικό με το γνήσιο), αλλά όχι και στο γνήσιο (GM - Behr, σαυτόν δεν υπάρχει).
Άβαταρ μέλους
By drdino
#624636 Ο GM δεν έχει γιατί το ζήτησε ο κατασκευαστής λογω κόστους. Ο θερμοστάτης ειναι κατα τα άλλα ίδιος οπότε πολυ πιθανόν η Behr να δίνει τον ίδιο ανεξαρτήτως εφαρμογής.

Ο δεύτερος αισθητήρας είναι πολυ πιο απλός, δεν χρειάζεται ακρίβεια σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Γείωση θα παίρνει από το καβούκι και από το μπλοκ, τάση απο αυτό το τσουτσουνάκι πίσω.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#631324 Παρατηρώ τελευταία όταν τσεκάρω θερμοκρασίες ψυκτικού (μη έχοντας αλάξει ακόμα τον θερμοστάτη ο οποίος κατά τα φαινόμενα δεν κλείνει τελείως όπως θα έπρεπε σε θερμοκρασίες κάτω των 92 βαθμών) ότι σε μποτιλιάρισμα (όπου ο κινητήρας δουλεύει ρελαντί και το αυτοκίνητο δεν κινείται) εφόσον έχει δουλέψει κανά μισάωρο πχ, η θερμοκρασία ανεβαίνει αρκετά εύκολα (νομίζω πιο γρήγορα από παλιά) πάνω από τους 91-92 και πηγαίνει μέχρι τους 99-100 όπου εκεί παίρνει (όπως προβλέπεται κανονικά) η πρώτη σκάλα του βεντιλατέρ για να τη ρίξει στους 92-93. Όταν λέμε ότι ο θερμοστάτης δεν κλείνει σωστά ή έχει κολλήσει ανοιχτός, αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ενδέχεται το άνοιγμα (διατομή) bypass του ψυκτικού για να περάσει από το ψυγείο να είναι συνεχώς ένα ποσοστό του ορθού (πχ 50-60%) με συνέπεια ακόμα κι αν ανέβει υπέρμετρα η θερμοκρασία του ψυκτικού να μην ανοίγει πλήρως η δίοδος; (οπότε συνεχώς και ανεξαρτήτως θερμοκρασίας πηγαίνει μια άλφα ποσότητα/παροχή ψυκτικού στο ψυγείο, η οποία ωστόσο ποτέ δεν μπορεί να αυξηθεί μέχρι το 100% ενώ κατά περίπτωση και βάσει της ανόδου της θερμοκρασίας κάποια στιγμή θα έπρεπε να πάει στο σύνολό της).
Αν τελικά αυτό συμβαίνει στην πράξη, προφανώς είναι φρόνιμο να αντικαταστήσω τον θερμοστάτη πριν αρχίσουν οι ζέστες γιατί σε μια τέτοια περίπτωση, παρότι ο θερμοστάτης δεν κλείνει τελείως, όταν ανεβαίνει αρκετά η θερμοκρασία θα πηγαίνει εν τέλει μικρότερη ποσότητα ψυκτικού ανά μονάδα χρόνου (παροχή) με συνέπεια να έχω χειρότερη ψύξη του κινητήρα κι όχι καλύτερη.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#631813 Φιλε ,γινεσαι υποχονδριος.
Θα σου προτεινα να παρακολουθεις την θερμοκρασια απο το αναλογικο οργανο και αν δεις ενδειξη κοντα στο κοκκινο,να επισκεφθεις καποιο συνεργειο.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#631908 Χωρίς να γνωρίζεις, κάνεις τον έξυπνο ιταλάκια. Όλα τα Opel Astra H δεν έχουν αναλογικό όργανο ένδειξης θερμοκρασίας αλλά μόνο μια ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό που ανάβει όταν η θερμοκρασία έχει ανέβει αρκετά (οπότε μπορεί και να είναι αργά τότε). Έχουν όμως το λεγόμενο κρυφό μενού όπου εμφανίζονται δεκάδες πληροφορίες στην οθόνη του Board computer:
https://www.youtube.com/watch?v=wQcsXIQRB1M

Από εκεί λοιπόν διαβάζω κανονικά την ακριβή θερμοκρασία (αριθμό βαθμούς Κελσίου) ψυκτικού όπως την μετράει ο αισθητήρας ψυκτικού που βρίσκεται στο περίβλημα του θερμοστάτη και προφανώς όπως θα την απεικόνιζε το OP-CΟΜ σε ένα συνεργείο.
Το υποχόνδριος είναι άποψή σου, και η δική μου άποψη αντίστοιχα είναι ότι όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια. Με άλλα λόγια, αν δεν γνωρίζεις κάτι ή δεν μπορείς να απαντήσεις, άσε τους χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου και προχώρα σε άλλο θέμα, αν βρίσκεις ανούσιο αυτό που ρώτησα.
Εγώ ρώτησα κάτι συγκεκριμένο, αν όταν κολλάει ανοικτός ένας θερμοστάτης αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η διατομή εξόδου του ψυκτικού από τη βαλβίδα του θερμοστάτη προς το ψυγείο μένει κι αυτή μερικώς ανοικτή, ασχέτως της θερμοκρασίας που ανεβάζει το ψυκτικό.
Και το ρώτησα αυτό πολύ απλά γιατί κυκλοφορεί ευρέως η αντίληψη ότι όταν μιλάμε για κολλημένο ανοικτό θερμοστάτη ναι μεν δεν πιάνει εύκολα ο κινητήρας τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, πλην όμως επειδή έχουμε συνεχή ροή ψυκτικού προς το ψυγείο, είναι καλύτερα για τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, γιατί ανεβάζει έτσι πιο δύσκολα ο κινητήρας υψηλές θερμοκρασίες, κάτι που ωστόσο δεν φαίνεται να ισχύει στην πράξη, εφόσον η διατομή της βαλβίδας όταν έχει κολλήσει ανοικτή (μερικώς) δεν επιτρέπει ποτέ το 100% της εξόδου της παροχής του ψυκτικού προς το ψυγείο σε κάθε κύκλο κυκλοφορίας του ψυκτικού στο κύκλωμα.
Όποιος μπορεί τεχνικά να αντιληφθεί τη διαφορά, έχει καλώς.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#631995 Αστο ρε μαστορα.
Ρωτα συγκεκριμενα να καταλαβουμε.
Δυσνοητα κειμενα,με αν και εφοσον,με δεδομενα κλειστου θερμοστατη,παρενθεσεις,ασχετα ερωτηματικα,μπορει δεν μπορει.
Αυτο που καταλαβαινω ειναι οτι θες να ακουσεις αυτο που θες και οχι την λυση την οποια θεωρεις δεδομενη αφου εχεις ο ιδιος βρει το προβλημα με τις τεχνικες γνωσεις που υποτιθεται εχεις.
Δεν εχει ξαναγινει αυτο το πραμα. :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By Obelix
#632008 Μπορεί να έχει κολλήσει σε ενδιάμεση θέση.
Εφόσον τον έχεις αγοράσει ήδη γιατί δεν τον αλλάζεις να δεις τι κάνει;
Τον παλιό μπορείς να τον βάλεις σε βραστό νερό και να δεις αν ανοίγει.

< Note 6 >