Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Adriver
#632512 Την ίδια διακύμανση (αναλογικά) έχω με σπορ θερμοστάτη που σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ανοίγει 10-15C χαμηλώτερα από τον εργοστασιακό (71 αντί 82-85). Η ιδέα είναι ότι κρατάει χαμηλώτερη τη θερμοκρασία του κινητήρα για να μπορείς να πιέζεις περισσότερο.
Άβαταρ μέλους
By Morx
#632526
lazarefa έγραψε:
Morx έγραψε:Σορρυ που θα μπω σφηνα καπως "αποτομα" αλλα.

1) Ο κατασκευαστής τι θερμοκρασιακο ευρος λειτουργιας ορίζει σαν φυσιολογικο?
2) Η ECU ποτε παυει να θεωρει πως ο κινητηρας ειναι πλεον κρυος?


Βάσει κατασκευαστή το φυσιολογικό εύρος θερμοκρασιών για αυτό το μοτέρ είναι μεταξύ 80 και 110 βαθμών. Και ενώ τους 80 τους ξεπερνά και τώρα εφόσον δίνεις γκάζι, σε πορεία σε ανοιχτό δρόμο σε παρατεταμένες κατηφόρες έχω δει και 77 βαθμούς όταν παλιότερα στα ίδια σημεία έβλεπα 83-84. Με λίγα λόγια σε ταξίδια ο κινητήρας δουλεύει περίπου 5-6 βαθμούς κάτω από τα αναμενόμενα που είναι 91-93 βαθμούς (ο θερμοστάτης κανονικά λειτουργεί μεταξύ 92 και 107 βαθμών).
Για το δεύτερο που ρώτησες δεν γνωρίζω.

Αποψή μου, εαν το αμαξι δεν μπαινει σε fuel enrichment (κοινως, εμπλουτισμος μειγματος λογω κρυου κινητηρα) ... τοτε να μην ασχοληθεις καν. 77 βαθμοι στο παραφλου, δεν ειναι ανησυχητικο οταν εισαι σε ανοιχτο δρομο.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#632572 H αλήθεια είναι ότι και μένα δεν θα με πολυαπασχολούσε η όλη κατάσταση, αν δεν είχα προ 3 μήνου αλλάξει και την πολλαπλή εξαγωγής (μαζί με τον καταλύτη, πάνε πακέτο) λόγω ρήγματος της παλιάς, με συνέπεια να με προβληματίζει το ενδεχόμενο μήπως με τη λειτουργία του κινητήρα σταθερά σε θερμοκρασίες 5-6 βαθμούς κάτω από το "φυσιολογικό", επιβαρύνεται (σε βάθος χρόνου) η διάρκεια ζωής του καταλύτη, ή ακόμα και η ίδια η πολλαπλή εξαγωγής για νέο ρήγμα (από πιο "πλούσια καυσαέρια" ή/και υψηλότερη θερμοκρασία καυσαερίων λόγω πιο πλούσιου μείγματος).
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#660241 Αντλία νερού, παραφλού και ένας μικρός σχετικός ιμάντας + εργατικά. Τι κόστος θεωρούμε λογικό; Αφορά Tiguan, μοντέλο 2009, 1.4.Εικόνα

< >
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#660256
Giuseppe Busso έγραψε:300-350€

Έχω αλλάξει 2 φορές.
Τιμες αντιπροσωπειας? Νομιζω με ανταλλακτικα εμποριου, σε ενα απλα συνεργειο, πας στα μισα χρηματα σχεδον
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#660258
alexandros.K έγραψε:
Giuseppe Busso έγραψε:300-350€

Έχω αλλάξει 2 φορές.
Τιμες αντιπροσωπειας? Νομιζω με ανταλλακτικα εμποριου, σε ενα απλα συνεργειο, πας στα μισα χρηματα σχεδον


Γνήσιο ανταλλακτικό σε μηχανικό γειτονιάς.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#667578
lazarefa έγραψε:Παρέλαβα σήμερα με κούριερ καινούριο θερμοστάτη. Η αγορά έγινε από Αγγλία και αγοράστηκε ο γνήσιος GM. Κόστος; 41 ευρώ μαζί με τα μεταφορικά, οπότε δεν υπήρχε δίλημμα αν θα επιλέξω αφτερμάρκετ. Θυμίζω ότι Ελλάδα ο γνήσιος κοστίζει 90+ ευρώ.
Προς το παρόν μάλλον δε θα τον αλλάξω και θα παρακολουθώ στενά τη συμπεριφορά του υφιστάμενου θερμοστάτη (διακυμάνσεις θερμοκρασιών). Με την πρώτη ευκαιρία θα γίνει αλλαγή μαζί με αλλαγή ψυκτικού υγρού. Το τελευταίο βέβαια όπως έχουν έρθει τα πράγματα έχει αλλαχθεί ήδη 3 φορές από το 2015 (εκεί που δεν είχε ποτέ αλλαχθεί τα πρώτα 9,5 χρόνια). Πρώτη φορά με την αλλαγή (πρώτη φορά) θερμοστάτη το Μάρτη του 2015, δεύτερη φορά με την αλλαγή αντλίας ψυκτικού τον Ιούλιο του 2016, τρίτη φορά με την αλλαγή κολάρων κυκλώματος ψύξης το Φλεβάρη του 2018.

Προχτές τελικά έγινε αντικατάσταση του παλιού θερμοστάτη με το νέο, μαζί με κάποιες άλλες βασικές εργασίες service.
H διαφορά στο ανέβασμα θερμοκρασίας είναι περισσότερο από εμφανής. Εκεί που με εξωτερική θερμοκρασία 28-29 βαθμούς ήθελα περίπου 10-12 λεπτά να πιάσω 85-86 στο κύκλωμα ψύξης, πλέον πιάνω τους 90-92 βαθμούς σε σκάρτα 5 λεπτά. Από κει και πέρα, η θερμοκρασία παίζει διαρκώς μεταξύ 90-91 και 94-96 βαθμούς (αυτό λογικά είναι το ενδεδειγμένο θερμοκρασιακό "παράθυρο" λειτουργίας του συγκεκριμένου κινητήρα), όπως συνέβαινε τον πρώτο καιρό και με τον προηγούμενο γνήσιο θερμοστάτη, όταν τον είχα αλλάξει προ 5ετίας.
Βέβαια εκεί που θα φανεί περισσότερο η διαφορά είναι σε πολύωρο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο, όπως επίσης και το φθινόπωρο/χειμώνα, όπου με τον παλιό θερμοστάτη ακόμα και σε μποτιλιάρισμα μετά από αρκετά λεπτά λειτουργίας δεν ανέβαζε πάνω από 87 βαθμούς, ενώ σε ταξίδι με εξωτερικές θερμοκρασίες πχ γύρω στους 14-17 βαθμούς δεν έβλεπα ποτέ πάνω από 86 βαθμούς στον κινητήρα.
Άβαταρ μέλους
By Δημ.Φυλακτος
#795001 Οταν αλλαζετε το αντιψυκτικο και μιας και το κυκλωμα ειναι αδειο,βγαλτε την ασφαλεια και κοιταξτε την βαση της ''βαλβιδας ψυχρης'' (Ελληνιστι) ή Coolant Sensor (αγγλιστι).
Καμαι φορα πιανει μαυριλα στο κατω μερος και δινει λαθος εντολη με αποτελεσμα η βελονα στο οργανο στο καντραν να σας τρελαινει.

Τα συνεργεια εχω δει πως εχουν 2 οργανα για την μετρηση απωλειων,το ενα ειναι με φουσκα στην υπαρχουσα ταπα του δοχειου διαστολης και το αλλο με δικια του ταπα (αναλογα την μαρκα του αυτοκινητου) σε μορφη Kit.
Τρομπαρει στο 1 Bar τουλαχιστον και αμεσως φαινεται εαν πχ χανει στην τρομπα νερου ή σε καποιο κολαρο.
Ακομα και μια μικρη απωλεια σιγα-σιγα θα σας παιδευει με το να σας χαμηλωνει την σταθμη.