- 04 Μαρ 2015, 18:34
#84885
Λεωνίδα καταρχάς ευχαριστώ για την χρήσιμη παρατήρηση. Πιθανότατα είναι όπως τα λες. Πρόσεξε όμως κάτι. Σήμερα το μεσημέρι παρακολουθούσα πάλι τη θερμοκρασία ψυκτικού στο αυτοκίνητο διανύοντας την ίδια διαδρομή με χτές τέτοια ώρα: Πειραιάς (κέντρο) - Χαιδάρι. Θερμοκρασία περιβάλλοντος 18-19 βαθμοί. Διάρκεια λειτουργίας κινητήρα περί τα 30 λεπτά (10 λεπτά λιγότερο από χτες). Κίνηση δρόμου μέτρια προς μικρή (χτες είχε αρκετά μποτιλιαρίσματα, εξ ου και ο μεγαλύτερος χρόνος διαδρομής). Στροφές λειτουργίας μοτέρ: περί τις 2.000-3.500. Αρχική θερμοκρασία ψυκτικού 20 βαθμούς. Μέσα σε 2-3 λεπτά είχε περάσει τους 60-62. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής έπαιζε γύρω στους 74-77 βαθμούς. Στα τελευταία 5 λεπτά έπαιζε στους 79-82 βαθμούς. Όταν έφτασα σπίτι ήταν γύρω στους 83-84. Άφησα το αμάξι ρελαντί για 3-4 λεπτά. Αρχικά ανέβηκε μέχρι τους 87 βαθμούς κι εν συνεχεία έπεφτε σταθερά συνεχώς από τους 87 στους 76 μέσα σε 2 λεπτά, οπότε κατέβηκα από το αμάξι άνοιξα καπό και είδα ότι γυρνούσε το βεντιλατέρ. Δευτερόλεπτα μετά το βεντιλατέρ έσβησε και ακολούθως έσβησα τον κινητήρα.
Σε σχέση με τη χτεσινή παρακολούθηση μου έκανε σχετική εντύπωση πρώτον ότι δεν υπήρχαν τόσο σαφείς διαφοροποιήσεις-σκαμπανεβάσματα θερμοκρασίας ψυκτικού σταματώντας σε σχέση με εν κινήσει και δεύτερον ότι γενικά το μοτέρ λειτουργούσε -αναλογικά με το χρόνο λειτουργίας του- λίγο πιο ψηλά σε σχέση με χτες την ίδια στιγμή που η εξωτερική θερμοκρασία ήταν σήμερα σταθερά 2 βαθμούς χαμηλότερη.
Επίσης μου έκανε εντύπωση που λειτουργούσε το βεντιλατέρ σε θερμοκρασία κάτω πχ των 90 βαθμών τη στιγμή που ψάχνοντας βρήκα ότι για το συγκεκριμένο κινητήρα η ρύθμιση είναι μεταξύ 95 κι 100 βαθμών (στο ψυγείο) για το θερμοδιακόπτη του βεντιλατέρ ενώ για το θερμοστάτη ότι αρχίζει να ανοίγει στους 92 βαθμούς και (θεωρηρικά) έχει πλήρως ανοίξει στους 107...
Τα πιο πάνω νούμερα αν δεν κάνω λάθος δεν συμβαδίζουν με τα σημερινά ευρήματά μου, εκτός κι αν, έχει (ίσως) αστοχήσει ο αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού που μου δίνει την ένδειξη και δίνει άλλα αντ άλλων ενώ οι πραγματικές θερμοκρασίες είναι σαφώς υψηλότερες, ανάλογες των θερμοκρασιών ρύθμισης που προανέφερα.
Με δεδομένο να αποφύγω κατά το δυνατόν πιθανά δυσάρεστες συνέπειες για τον κινητήρα, προτείνεις/προτείνετε να μην πειράξω τίποτε κι απλά να παρακολουθώ θερμοκρασίες για κάποιον καιρό;
Έστω ότι τελικά το μόνο που έχει συμβεί είναι ότι λόγω πχ παλαιότητας ο θερμοστάτης απλά κολλάει μερικώς ανοιχτός (δεν κλείνει καλά). Αυτό (η μειωμένη θερμοκρασία λειτουργίας σε σχέση με την προδιαγεραμμένη καθώς και οι όποιες διακυμάνσεις της) δεν είναι σε βάρος της μακροζωίας του κινητήρα; Δεν επηρεάζει την συμπεριφορά του λιπαντικού;
Στέκομαι σε αυτό που διάβασα στο link που παρέθεσα στο προηγούμενο ποστ μου (από αγγλικό forum για astra):
Coolant is constantly pushed around the engine block by the water pump, when the water gets to around 92 degrees the stat opens and allows the water into the rad, cooled water then flows back into the engine. Once cooled the stat closes again and the engine circulates the water within the block. If the stat sticks open the water constantly flows through the rad meaning as long as youre moving its constantly cooling.
When stopped in trafic the temp will rise and if hitting around the 100 deg mark the fan will kick in just as it should.
If you run cold then the engine thinks its still in cold start mode and adjusts the fuelling to compensate, at the same time the engine never gets hot enough for long enough to evaporate off the condensation that gathers in the engine when cold so you get emulsified oil or mayo in the engine blocking breathers, sitting on the filler cap and stopping the oil doing its job properly... Έχει άδικο ο άγγλος φορουμάς για τις παρενέργειες του να λειτουργεί ο κινητήρας σε χαμηλότερες από το νορμάλ θερμοκρασίες εν κινήσει λόγω συνεχούς κυκλοφορίας του νερού (ακόμα και μέρους του) στο ψυγείο;