Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#87165
lazarefa έγραψε:Πέρα από την καθώς φαίνεται μείωση της θερμοαπαγωγικής ικανότητας του ψυκτικού διαλύματος λόγω πολύ μεγαλύτερης από 50% χρήσης ψυκτικού υγρού (ψυκτικό μου πρόσθεσαν, όχι παραφλού, είναι σίγουρο αυτό), προκύπτουν κι άλλες πιθανές βλαβερές παρενέργειες από αυτή την κατάσταση για τον κινητήρα;


Το σκέτο αντιψυκτικό μπορεί να παγώσει τον χειμώνα και τις συνέπειες τις φαντάζεσαι. Εσύ βέβαια έχεις και λίγο νερό όπως λες.
Άβαταρ μέλους
By corsair
#87167
Pitt έγραψε:
Το σκέτο αντιψυκτικό μπορεί να παγώσει τον χειμώνα και τις συνέπειες τις φαντάζεσαι. Εσύ βέβαια έχεις και λίγο νερό όπως λες.



μηπως εχεις καποιο λάθος???? :ninja:
Άβαταρ μέλους
By P.Toutos
#87168 H καθαρή αιθυλενογλυκόλη έχει σημείο πήξεως −12.9 °C ενώ ένα έτοιμο διάλυμα (παραφλού) με 50% νερό μπορεί να παρέχει προστασία μέχρι και τους −35 °C.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#87170
corsair έγραψε:
Pitt έγραψε:
Το σκέτο αντιψυκτικό μπορεί να παγώσει τον χειμώνα και τις συνέπειες τις φαντάζεσαι. Εσύ βέβαια έχεις και λίγο νερό όπως λες.


μηπως εχεις καποιο λάθος???? :ninja:


Όχι, δεν είναι λάθος. Εξαρτάται βέβαια από το είδος της γλυκόλης που χρησιμοποιείται. Στις περισσότερες περιπτώσεις σε συγκεντρώσεις άνω το 70% παρατηρείται αύξηση του σημείου πήξης.

Εικόνα
Πηγή


Οι παρακάτω συχνές ερωτήσεις (FAQs) είναι από το site της BASF που βγάζει το Glysantin:

Q: In what proportions should Glysantin® products be diluted with water?
A: When you are changing the coolant, we would always recommend that you dilute Glysantin® products with water at a ratio of 50:50 in order to obtain the best possible protection from corrosion, overheating and frost. The concentration of Glysantin® should be no less than 33 % and no more than 60 %.

Q:Should coolants be used undiluted?
A:No. Concentrated coolants such as Glysantin® always have to be diluted. Undiluted products do not have sufficient capacity to absorb the heat from the engine, which leads to overheating. Undiluted coolants can also freeze in winter.
Πηγή
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87181 Ψάχνοντας το θέμα της ποιότητας νερού και αναλογίας νερού/ψυκτικού, βρήκα αυτό το ενδιαφέρον άρθρο:
http://www.overclockers.com/pc-water-co ... ry-part-i/

Επιπρόσθετα, προσπαθώντας να προσεγγίσω το κεφάλαιο πτώσης της ικανότητας απαγωγής θερμότητας από το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας μικρότερους λόγους ανάμιξης νερού ψυκτικού από το 1:1, υπολόγισα χονδρικά τα εξής:
Αν με μια αναλογία νερού/ψυκτικού 1:1 (50/50) που είναι τα γενικό στάνταρντ, θεωρήσουμε ότι πετυχαίνουμε βέλτιστη, ας πούμε 100% θερμοαπαγωγή, με μια αναλογία 30% νερό 70% ψυκτικό πέφτουμε στο 90%, ενώ με αναλογία νερού ψυκτικού 20% νερό 80% ψυκτικό, που υπολογίζω ότι είναι πάνω κάτω η δική μου περίπτωση, πέφτουμε στο 85%.
Κατά συνέπεια εφόσον ο υπολογισμός μου στέκει, εγώ πχ με 20% νερό 80% ψυκτικό έχω 15% λιγότερη θερμοαπαγωγική ικανότητα από το ψυκτικό διάλυμα του αυτοκινήτου μου σε σχέση με κάποιον που χρησιμοποιεί διάλυμα 50/50.
Μείωση που σίγουρα δεν είναι αμελητέα αλλά νομίζω δεν είναι και καταστροφή.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#87189 Επειδή είμαστε στην Ελλάδα, η συγκέντρωση του αντιψυκτικού (αν θα είναι 50% ή όπως στην περίπτωσή σου ~80%) ίσως θα έπρεπε να σε απασχολεί λιγότερο από το είδος του αντιψυκτικού που σου έβαλαν.

Γνωρίζεις τι ακριβώς έβαλαν; Ανταποκρίνεται αυτό που σου έβαλαν στις προδιαγραφές του κατασκευαστή (του αυτοκινήτου); Αυτό που είχε πρώτα μέρος του οποίου παρέμεινε στο κύκλωμα ψύξης και αυτό που σου έβαλαν, είναι συμβατά μεταξύ τους; Είναι της ίδιας τεχνολογίας και μπορούν να αναμιχθούν;

Ρίξε μια ματιά στις συχνές ερωτήσεις της BASF που παρέθεσα παραπάνω για να καταλάβεις τι εννοώ:
"The formulations of different products vary widely, and mixing them can lead to severe compatibility problems."
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87202 Φίλε pitt ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Το ψυκτικό που συμπλήρωσαν ήταν το Dex Cool της GM/Opel (ήμουν μπροστά στο μηχανικό όταν έκανε την αλλαγή και άνοιξε τα μπουκάλια που πήρε από την αποθήκη ανταλλακτικών του συνεργείου).
Το προιόν είναι αυτό και λογικά (για να μην πω 100%) αυτό μπαίνει στο κύκλωμα ψύξης από το εργοστάσιο.

http://www.e-antallaktika.com.gr/gm-ope ... e-1lt.html
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#87221 Μια χαρά λοιπόν. Θα έλεγα μη το ψάχνεις άλλο.

Από εδώ και πέρα αν χρειασθεί συμπλήρωση, βάλε μόνο απιονισμένο νερό (με μέτρο...) και όταν μετά από μερικά χρόνια θα αλλάξεις το αντιψυκτικό σου, θα βάλεις αυτό που προβλέπει ο κατασκευαστής και με την σωστή συγκέντρωση αντιψυκτικού.

Καλό απόγευμα
Άβαταρ μέλους
By bill33
#87266 Πηγαινε σε ενα συνεργειο που φτιάχνουν ψυγεια και πες τους να σου μετρήσουν στους ποσους βαθμους παγώνει το υγρό που έχεις. Kάτι σαν http://www.aa1car.com/library/antifreeze_tester.jpg ακόμα και σε βενζινάδικο μπορεί να βρεις.
Άβαταρ μέλους
By otso
#117239 σημερα αξιωθηκα να συνδεσω το OBD II με το blue tooth αναμεταδοτη και να παρω το κινητο να δω επιτελους που δουλευει ο θερμοστατης μου.
να θυμισω 1.6 diesel GP . απ οτι ειδα λοιπον , φτανω 85 ανοιγει πεφτει 79 ξανανεβαινει και γενικα η θερμοκρασια ειναι εκει αναμεσα , σωστο μου φαινεται τι λετε;
Άβαταρ μέλους
By apav
#117484 Βγαίνουν με δύο θερμοστάτες. Ο πιο κοινός είναι αυτός που ανοίγει στους 83C. Το πιο πιθανό είναι να έχεις αυτόν. Πάντως το να αλλάζεις το ψυκτικό υγρό και τον θερμοστάτη, κακό δεν κάνει.
Άβαταρ μέλους
By alexandros.K
#202091 Αν παγωσει το "αντιψυκτικό", ναι
Δλδ αν εχεις σκετο νερο και μεινει πολυ ωρα εκτεθειμενο το αυτοκινητο στους 0 °C, καποια στιγμη το νερο θα παγωσει και θα διασταλεί
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#216575 Για πλήρωση παραφλού αδειάζω το προηγούμενο ή απλά συμπληρώνω. Αυτά των βενζινάδικων κάνουν δουλειά ή όχι;
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#216580 Συμπληρώνεις από το ίδιο είδος αντιψυκτικού που ήδη έχεις στον κινητήρα σου.
Όλα τα αντιψυκτικά κάνουν εφόσον ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του κατασκευαστή.