- 10 Μαρ 2015, 14:37
#87181
Ψάχνοντας το θέμα της ποιότητας νερού και αναλογίας νερού/ψυκτικού, βρήκα αυτό το ενδιαφέρον άρθρο:
http://www.overclockers.com/pc-water-co ... ry-part-i/Επιπρόσθετα, προσπαθώντας να προσεγγίσω το κεφάλαιο πτώσης της ικανότητας απαγωγής θερμότητας από το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας μικρότερους λόγους ανάμιξης νερού ψυκτικού από το 1:1, υπολόγισα χονδρικά τα εξής:
Αν με μια αναλογία νερού/ψυκτικού 1:1 (50/50) που είναι τα γενικό στάνταρντ, θεωρήσουμε ότι πετυχαίνουμε βέλτιστη, ας πούμε 100% θερμοαπαγωγή, με μια αναλογία 30% νερό 70% ψυκτικό πέφτουμε στο 90%, ενώ με αναλογία νερού ψυκτικού 20% νερό 80% ψυκτικό, που υπολογίζω ότι είναι πάνω κάτω η δική μου περίπτωση, πέφτουμε στο 85%.
Κατά συνέπεια εφόσον ο υπολογισμός μου στέκει, εγώ πχ με 20% νερό 80% ψυκτικό έχω 15% λιγότερη θερμοαπαγωγική ικανότητα από το ψυκτικό διάλυμα του αυτοκινήτου μου σε σχέση με κάποιον που χρησιμοποιεί διάλυμα 50/50.
Μείωση που σίγουρα δεν είναι αμελητέα αλλά νομίζω δεν είναι και καταστροφή.