- 12 Ιαν 2020, 23:22
#622058
Για να μην ανοίγω πάλι νέο θέμα επανέρχομαι εδώ που ο ίδιος το είχα ανοίξει προ 5ετίας.
Υπενθυμίζω απλά ότι είχα αλλάξει για πρώτη φορά θερμοστάτη το Μάρτιο του 2015, στα 9,5 χρόνια/151.000 χλμ με γνήσιο (70 ευρώ κόστος τότε) γιατί έβλεπα στο κρυφό μενού (το opel astra H έχει ένα κρυφό μενού από το οποίο εμφανίζονται πάρα πολλές λειτουργικές παράμετροι του κινητήρα, μεταξύ των οποίων και η ακριβής θερμοκρασία ψυκτικού που διαβάζει ο αισθητήρας που βρίσκεται στο καβούκι του θερμοστάτη) ότι σε ανοιχτή πορεία (εθνική οδό) δεν πήγαινε πάνω από 83-84 βαθμούς. Κανονικά ο θερμοστάτης στο μοτέρ αυτό ανοίγει στους 92 βαθμούς. Επιπρόσθετα προ 2ετίας άλλαξα προληπτικά όλα τα κολλάρα του κυκλώματος ψύξης μαζί με δοχείο διαστολής, τάπα πιέσεως, αισθητήρα στάθμης ψυκτικού και φυσικά ψυκτικό υγρό.
Προχτές το μεσημέρι γυρνώντας απ' τη δουλειά μου πέφτω σε μποτιλιάρισμα αφού το μοτέρ δούλεψε ήδη κάνα 25λεπτο. Μπαίνω στο κρυφό μενού και βλέπω από 92 μέχρι και 99 βαθμούς οπότε έμπαινε κανονικά το βεντιλατερ κι έριχνε στους 92. Όλα καλά. Εξωτερική θερμοκρασία 14-15.
Χτες κατά τις 9:30 το πρωί ξεκινάω ταξίδι για Ναύπλιο. Εξωτερική θερμοκρασία από 8 μέχρι 12 βαθμούς. Βάζω κρυφό μενού (όπως το συνηθίζω τα τελευταία χρόνια όποτε βγαίνω εθνική οδό για ταξίδι) και μετά από μισή ώρα στην εθνική με ταχύτητες 130-140 βλέπω σταθερά 85 βαθμούς. Προβληματίζομαι... Περνάει η ώρα σε πορεία και ίσα που βλέπω 86. Ακόμα και σε κάποιες ανηφόρες που το πάταγα μόλις που έπιανε 87 και μετά έπεφτε ξανά 85-86. Όταν άφηνα λίγο το γκάζι πήγαινε προς στιγμήν και πιο κάτω, 82-83. Με το που μπήκα Άργος κι έπεσα σε κίνηση αντί να ανεβάσει λίγο όπως θα έπρεπε, έριξε στους 83-84.
Σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις με παρόμοιες εξωτερικές θερμοκρασίες θυμάμαι ότι έβλεπα μετά από λίγη ώρα λειτουργίας του κινητήρα θερμοκρασίες 87-92 βαθμούς και μόνο ρολλάροντας για ώρα (χωρίς γκάζι εννοώ με σχέση στο κιβώτιο) σε παρατεταμένες κατωφέρειες και συντηρητική οδήγηση, έβλεπα τη θερμοκρασία να πέφτει στους 85 βαθμούς ή και πιο κάτω.
Σήμερα που επέστρεψα Αθήνα σε γενικές γραμμές τα ίδια. Θερμοκρασία 85, βία 86 βαθμούς στην εθνική με εξωτερική θερμοκρασία 12-13 βαθμούς. Μόνο όταν μπήκα στην Αθήνα και με έπιασαν 2-3 φανάρια πριν παρκάρω στο σπίτι (μετά από 1,5 ώρα λειτουργίας του μοτέρ) έβλεπα τη θερμοκρασία σχετικά γρήγορα να ανεβαίνει από τους 86-87 και να φτάνει μέσα σε 5 λεπτά ακόμα κι 96 βαθμούς (το βεντιλατέρ αρχίζει να δουλεύει στους 99 στο μοτέρ αυτό).
Κατά την εκτίμησή μου, μάλλον (πάλι) δεν κλείνει ποτέ τελείως ο θερμοστάτης. Η δε κατανάλωση σχετικά ψηλά, στα 8+ λίτρα/100 χλμ όταν άλλες φορές σε ανάλογη οδήγηση ήμουν σίγουρα γύρω στα 7,5.
Πιστεύετε ότι λογικά έχω όντως θέμα με το θερμοστάτη; Βέβαια θα συνεχίσω να παρακολουθώ στις διάφορες διαδρομές που κάνω τις θερμοκρασίες που ανεβάζει ο κινητήρας αλλά προσωπικά δυστυχώς τείνω να πιστέψω ότι θα χρειαστώ πάλι νέο θερμοστάτη.
Κάτι τελευταίο, επειδή πριν 1,5 μήνα άλλαξα σετ πολλαπλής εξαγωγής και καταλύτη (είναι μαζί) λόγω ρήγματος στην πολλαπλή εξαγωγής, είναι πιθανό το ότι δεν κρατάει όσο πρέπει ψηλά θερμοκρασίες ο κινητήρας (είναι περίπου 4-5 βαθμούς κάτω) να επιβαρύνει (φθείρει πρόωρα) τον νέο καταλύτη; Υπάρχει περίπτωση να ξεκολλήσει ο θερμοστάτης (τυχαία έστω) ή να κοιτάξω (εφόσον εξακολουθεί και τις επόμενες μέρες να κρατάει ανάλογα χαμηλές θερμοκρασίες να τρέξω άμεσα για αντικατάσταση του θερμοστάτη;
Ευχαριστώ.