bill33 έγραψε:Aδιάλυτο τελείως ή έτοιμο προς χρήση;Αδιάλυτο ,απο αυτό που πρέπει να αραιωθεί με νερό, δεν κάνει καθώς είναι πηκτό .
Βασίλη καλημέρα. Το ψυκτικό στο δοχείο του πάνω γράφει 1:1 με νερό (έχει το σύμβολο της βρύσης). Αυτοί μου βάλαν 4 λίτρα ψυκτικό χωρίς προσθήκη νερού (ήμουν διπλά στο μηχανικό όση ώρα το έκανε). Το περίεργο ωστόσο είναι ότι στο manual της Haynes για το αυτοκίνητο και τον συγκεκριμένο κινητήρα δίνει ποσότητα ψυκτικού 6 λίτρα, ενώ εδώ πχ δίνει 7 λίτρα (κινητήρας Ζ18ΧΕ).
http://workshop-manuals.com/vauxhall/ve ... z18xel%29/
Υπάρχει περίπτωση να μην άδειασαν όλη την ποσότητα του παλιού ψυκτικού και να συμπλήρωσαν απλά με τα 4 λίτρα, οπότε έτσι να σχηματίσθηκε, τελικά, μια αναλογία ψυκτικού/νερού όχι 1:1 αλλά έστω πχ 2:1;
Η στάθμη στο δοχείο μετά τα 4 λίτρα που πρόσθεσαν είναι οριακά πάνω από την χαραγή (άνω σημείο δοχείου), άρα σωστή.
lazarefa έγραψε:Υπάρχει περίπτωση να μην άδειασαν όλη την ποσότητα του παλιού ψυκτικού και να συμπλήρωσαν απλά με τα 4 λίτρα, οπότε έτσι να σχηματίσθηκε, τελικά, μια αναλογία ψυκτικού/νερού όχι 1:1 αλλά έστω πχ 2:1;Προφανώς, αν ισχύουν αυτές οι χωρητικότητες, ένα μέρος του παλιού paraflu έχει μείνει μέσα στο κύκλωμα. Δύσκολο όμως να υπολογίσεις με ακρίβεια πόσο νερό έχεις μέσα και πόσο αντιψυκτικό. Η χρήση πάντως σκέτου αδιάλυτου αντιψυκτικού είναι λάθος. Το νερό είναι αυτό που απαγάγει τη θερμότητα από τον κινητήρα και δεν έχει επιλεγεί τυχαία αφού είναι ουσία με μεγάλη θερμοχωρητικότητα, οπότε έχεις υψηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας και υψηλότερο σημείο βρασμού του υγρού, αφού η προσθήκη αιθυλενογκυκόλης στα αντιψυκτικά ανεβάζει και το σημείο βρασμού, πέρα από τη μείωση του σημείου πήξεως.
Στη θέση σου θα άδειαζα εντελώς - όσο είναι δυνατόν - το κύκλωμα, ξέπλυμα με απιονισμένο νερό και γέμισμα με έτοιμο διάλυμα (flu) 50% αντιψυκτικό - 50% νερό.
lazarefa έγραψε: Αυτοί μου βάλαν 4 λίτρα ψυκτικό χωρίς προσθήκη νερού
, δε θα ξαναπατούσα σε αυτό το συνεργείο.
Θωρητικά, αν η αρχική συγκέντρωση νερού στο κύκλωμα ήταν 50%, με βάση την ποσότητα που συμπλήρωσε σε ψυκτικό, πρέπει να έχει πέσει αυτή σε 17-20%. Έχω διαβάσει γενικά ότι σε ελάχιστες, συγκριτικά περιπτώσεις, σε κυκλώματα ψύξης εφαρμόζεται μια αναλογία 70% ψυκτικό και 30% νερό.
Το πόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα του μίγματος ψυκτικού-νερού ρίχνοντας αρκετά την αναλογία νερού, όπως στην περιπτωσή μου, είναι ένα καλό ερώτημα και θα είχε ιδιαίτερη αξία αν το γνώριζα, προκειμένου να εκτιμηθεί η θερμική καταπόνηση στη λειτουργία του κυκλώματος ψύξης.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, παρατήρησα ότι μετά από 5 μέρες που άλλαξα θερμοστάτη κι ενώ φαίνεται ότι το αμάξι δουλεύει φυσιολογικά από θερμοκρασίες (90-92 σε πορεία, λίγο πιο ψηλά σε μποτιλιάρισμα) γύρω από την τάπα του δοχείου ψυκτικού, εξωτερικά έχει ίχνη ψυκτικού σε ένα σημείο, σαν δάκρυα. Μη φανταστείτε κάτι ιδιαίτερο, απλά επειδή σκουπίζω με χαρτομάντηλο το εξωτερικό χείλος του δοχείου στο σημείο που κάθεται η τάπα, μετά από λειτουργία του μοτέρ κι αφού κρυώσει βλέπω αυτό το δάκρυ. Πιθανολογείτε ότι χάνει ελάχιστα η τάπα και καλό είναι να την αλλάξω; Η στάθμη δεν φαίνεται να έχει πέσει σχεδόν καθόλου ή ελάχιστα (2-3 χιλιοστά ίσως).
lazarefa έγραψε:Παρεπιπτόντως, mousatos, το ίδιο πράγμα για την χρήση ατόφιου ψυκτικού μου είπε και άλλος μηχανικός σε έτερο συνεργείο για τους ίδιους πάνω κάτω λόγους με αυτούς που μου πρόβαλε ο μηχανικός στο συνεργείο που το άλλαξα.
Αν σου είπε να χρησιμοποιήσεις σκέτο αντιψυκτικό το οποίο ο κατασκευαστής (του αντιψυκτικού) συνιστά την μίξη με νερό, τότε να μη ξαναπάς ούτε σ΄ αυτόν!
Πρόσεχε όμως για να μη παρεξηγηθούμε. Το αντιψυκτικό υγρό είναι συνήθως κάποια γλυκόλη με διάφορες προσμίξεις η οποία ΠΑΝΤΑ αραιώνεται με νερό και χρησιμοποιείται στο κύκλωμα ψύξης. Υπάρχει όμως και έτοιμο αραιωμένο αντιψυκτικό (συνήθως το λένε παραφλού) το οποίο μπαίνει στο κύκλωμα ψύξης χωρίς περαιτέρω αραίωση με νερό.
Αν σου έβαλαν "παραφλού", σωστά δεν σου έβαλαν και νερό, αφού ήταν ήδη αραιωμένο.
Αν όμως σου έβαλαν σκέτη γλυκόλη then goto mousatos post... :-)
"Antifreeze/coolant must always be used with demineralized or distilled water, otherwise the life expectancy of the antifreeze/coolant will be degraded and cooling system damage may occur"
@lazarefa: Πριν την αλλαγή paraflu είχες παρατηρήσει αυτό το "δάκρυσμα" γύρω από την τάπα του δοχείου διαστολής?
Τώρα είδα το post του Pitt, συμφωνώ απολύτως.