Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By bill33
#85353 Aδιάλυτο τελείως ή έτοιμο προς χρήση;Αδιάλυτο ,απο αυτό που πρέπει να αραιωθεί με νερό, δεν κάνει καθώς είναι πηκτό .
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#85369 Παντως σε Opel Astra H φιλου, του βγαζει συνεχεια την ενδειξη "σταθμη νερου κινητηρα" χωρις να εχει διαρροη. Η σταθμη ειναι οντως χαμηλη, κι οταν συμπληρωνει ξαναπεφτει μεσα σε 10 χλμ, και μετα μενει σταθερη σε χαμηλα επιπεδα για μηνες... Μυστηριο πραγμα, το χει αφησει ετσι οπως ειναι.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#85448
bill33 έγραψε:Aδιάλυτο τελείως ή έτοιμο προς χρήση;Αδιάλυτο ,απο αυτό που πρέπει να αραιωθεί με νερό, δεν κάνει καθώς είναι πηκτό .

Βασίλη καλημέρα. Το ψυκτικό στο δοχείο του πάνω γράφει 1:1 με νερό (έχει το σύμβολο της βρύσης). Αυτοί μου βάλαν 4 λίτρα ψυκτικό χωρίς προσθήκη νερού (ήμουν διπλά στο μηχανικό όση ώρα το έκανε). Το περίεργο ωστόσο είναι ότι στο manual της Haynes για το αυτοκίνητο και τον συγκεκριμένο κινητήρα δίνει ποσότητα ψυκτικού 6 λίτρα, ενώ εδώ πχ δίνει 7 λίτρα (κινητήρας Ζ18ΧΕ).

http://workshop-manuals.com/vauxhall/ve ... z18xel%29/

Υπάρχει περίπτωση να μην άδειασαν όλη την ποσότητα του παλιού ψυκτικού και να συμπλήρωσαν απλά με τα 4 λίτρα, οπότε έτσι να σχηματίσθηκε, τελικά, μια αναλογία ψυκτικού/νερού όχι 1:1 αλλά έστω πχ 2:1;
Η στάθμη στο δοχείο μετά τα 4 λίτρα που πρόσθεσαν είναι οριακά πάνω από την χαραγή (άνω σημείο δοχείου), άρα σωστή.
Άβαταρ μέλους
By bill33
#85635 . Το πιο πιθανό.Αν μπορείς πες τους να μετρήσουν με το τρόμπακι στους πόσους βαθμούς παγωνει .
Άβαταρ μέλους
By P.Toutos
#86682
lazarefa έγραψε:Υπάρχει περίπτωση να μην άδειασαν όλη την ποσότητα του παλιού ψυκτικού και να συμπλήρωσαν απλά με τα 4 λίτρα, οπότε έτσι να σχηματίσθηκε, τελικά, μια αναλογία ψυκτικού/νερού όχι 1:1 αλλά έστω πχ 2:1;
Προφανώς, αν ισχύουν αυτές οι χωρητικότητες, ένα μέρος του παλιού paraflu έχει μείνει μέσα στο κύκλωμα. Δύσκολο όμως να υπολογίσεις με ακρίβεια πόσο νερό έχεις μέσα και πόσο αντιψυκτικό. Η χρήση πάντως σκέτου αδιάλυτου αντιψυκτικού είναι λάθος. Το νερό είναι αυτό που απαγάγει τη θερμότητα από τον κινητήρα και δεν έχει επιλεγεί τυχαία αφού είναι ουσία με μεγάλη θερμοχωρητικότητα, οπότε έχεις υψηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας και υψηλότερο σημείο βρασμού του υγρού, αφού η προσθήκη αιθυλενογκυκόλης στα αντιψυκτικά ανεβάζει και το σημείο βρασμού, πέρα από τη μείωση του σημείου πήξεως.
Στη θέση σου θα άδειαζα εντελώς - όσο είναι δυνατόν - το κύκλωμα, ξέπλυμα με απιονισμένο νερό και γέμισμα με έτοιμο διάλυμα (flu) 50% αντιψυκτικό - 50% νερό.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#86797
lazarefa έγραψε: Αυτοί μου βάλαν 4 λίτρα ψυκτικό χωρίς προσθήκη νερού

:dizzy: , δε θα ξαναπατούσα σε αυτό το συνεργείο.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#86824 σε πολλα αυτοκινητα δεν αδειαζει ευκολα απο το μπλοκ το ψυκτικο.Συνηθως υπαρχει και αλλη ταπα στο μπλοκ για να αδειασει τελειως.Προφανως δεν σου αδειασαν το μπλοκ,παρα μονο ψυγειο,σωληνωσεις,παγουρι διαστολης κλπ.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87071 Καλημέρα. Σε ότι αφορά το άδειασμα του παλιού ψυκτικού, αυτό που παρατήρησα είναι ότι ο μηχανικός αρχικά πρέπει να έκανε αποστράγγιση από κάποιο κολάρο όπου το ψυκτικό έρεε σχεδόν οριζόντια (σα να έφευγε από κολάρο οριζόντια τοποθετημένο) και μετά πρέπει να έλυσε μια τάπα από όπου έφυγε η κυρίως ποσότητα του ψυκτικού. Αυτό πρέπει να κράτησε 3-4 λεπτά περίπου. Λογικά όπως προανέφερα δεν άδειασε το μπλοκ της μηχανής, εξ ου και τα 4 λίτρα συμπλήρωμα σε ψυκτικό. Για το θέμα προσθήκης νερού μου είπε κατηγορηματικά ότι αν θέλω μου βάζει αλλά αυτός συστήνει ανεπιφύλακτα να μπει ατόφιο ψυκτικό για θέμα προστασίας κινητήρα και αντλίας από διαβρώσεις, καλύτερη λίπανση αντλίας και συγκριτικά χαμηλότερες αναπτυσσόμενες πιέσεις στο κύκλωμα, γεγονός που οδηγεί σε προστασία στα κολάρα.
Θωρητικά, αν η αρχική συγκέντρωση νερού στο κύκλωμα ήταν 50%, με βάση την ποσότητα που συμπλήρωσε σε ψυκτικό, πρέπει να έχει πέσει αυτή σε 17-20%. Έχω διαβάσει γενικά ότι σε ελάχιστες, συγκριτικά περιπτώσεις, σε κυκλώματα ψύξης εφαρμόζεται μια αναλογία 70% ψυκτικό και 30% νερό.
Το πόσο μειώνεται η θερμοχωρητικότητα του μίγματος ψυκτικού-νερού ρίχνοντας αρκετά την αναλογία νερού, όπως στην περιπτωσή μου, είναι ένα καλό ερώτημα και θα είχε ιδιαίτερη αξία αν το γνώριζα, προκειμένου να εκτιμηθεί η θερμική καταπόνηση στη λειτουργία του κυκλώματος ψύξης.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, παρατήρησα ότι μετά από 5 μέρες που άλλαξα θερμοστάτη κι ενώ φαίνεται ότι το αμάξι δουλεύει φυσιολογικά από θερμοκρασίες (90-92 σε πορεία, λίγο πιο ψηλά σε μποτιλιάρισμα) γύρω από την τάπα του δοχείου ψυκτικού, εξωτερικά έχει ίχνη ψυκτικού σε ένα σημείο, σαν δάκρυα. Μη φανταστείτε κάτι ιδιαίτερο, απλά επειδή σκουπίζω με χαρτομάντηλο το εξωτερικό χείλος του δοχείου στο σημείο που κάθεται η τάπα, μετά από λειτουργία του μοτέρ κι αφού κρυώσει βλέπω αυτό το δάκρυ. Πιθανολογείτε ότι χάνει ελάχιστα η τάπα και καλό είναι να την αλλάξω; Η στάθμη δεν φαίνεται να έχει πέσει σχεδόν καθόλου ή ελάχιστα (2-3 χιλιοστά ίσως).
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87074 Παρεπιπτόντως, mousatos, το ίδιο πράγμα για την χρήση ατόφιου ψυκτικού μου είπε και άλλος μηχανικός σε έτερο συνεργείο για τους ίδιους πάνω κάτω λόγους με αυτούς που μου πρόβαλε ο μηχανικός στο συνεργείο που το άλλαξα.
Άβαταρ μέλους
By Pitt
#87151
lazarefa έγραψε:Παρεπιπτόντως, mousatos, το ίδιο πράγμα για την χρήση ατόφιου ψυκτικού μου είπε και άλλος μηχανικός σε έτερο συνεργείο για τους ίδιους πάνω κάτω λόγους με αυτούς που μου πρόβαλε ο μηχανικός στο συνεργείο που το άλλαξα.


Αν σου είπε να χρησιμοποιήσεις σκέτο αντιψυκτικό το οποίο ο κατασκευαστής (του αντιψυκτικού) συνιστά την μίξη με νερό, τότε να μη ξαναπάς ούτε σ΄ αυτόν!

Πρόσεχε όμως για να μη παρεξηγηθούμε. Το αντιψυκτικό υγρό είναι συνήθως κάποια γλυκόλη με διάφορες προσμίξεις η οποία ΠΑΝΤΑ αραιώνεται με νερό και χρησιμοποιείται στο κύκλωμα ψύξης. Υπάρχει όμως και έτοιμο αραιωμένο αντιψυκτικό (συνήθως το λένε παραφλού) το οποίο μπαίνει στο κύκλωμα ψύξης χωρίς περαιτέρω αραίωση με νερό.

Αν σου έβαλαν "παραφλού", σωστά δεν σου έβαλαν και νερό, αφού ήταν ήδη αραιωμένο.
Αν όμως σου έβαλαν σκέτη γλυκόλη then goto mousatos post... :-)
Άβαταρ μέλους
By P.Toutos
#87156 Σεβαστές όλες οι απόψεις αλλά από την άλλη δε μπορούμε να αγνοούμε βασικές αρχές και νόμους της φυσικής-θερμοδυναμικής. Πέρα από αυτά που ανέφερα παραπάνω περί θερμοχωρητικότητας του νερού, χωρίς τη χρήση και νερού μειώνεται ή και αναστέλεται ως ένα βαθμό η απόδοση των διαφόρων πρόσθετων - αφού αυτά είναι κυρίως υδατοδιαλυτά - άρα και η αντιδιαβρωτική προστασία. Δεν είναι τυχαίο που κανένας κατασκευαστής δεν προτείνει τη χρήση σκέτου αντιψυκτικού, το αντίθετο μάλιστα:
"Antifreeze/coolant must always be used with demineralized or distilled water, otherwise the life expectancy of the antifreeze/coolant will be degraded and cooling system damage may occur"

@lazarefa: Πριν την αλλαγή paraflu είχες παρατηρήσει αυτό το "δάκρυσμα" γύρω από την τάπα του δοχείου διαστολής?
Τώρα είδα το post του Pitt, συμφωνώ απολύτως.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87157 Πέρα από την καθώς φαίνεται μείωση της θερμοαπαγωγικής ικανότητας του ψυκτικού διαλύματος λόγω πολύ μεγαλύτερης από 50% χρήσης ψυκτικού υγρού (ψυκτικό μου πρόσθεσαν, όχι παραφλού, είναι σίγουρο αυτό), προκύπτουν κι άλλες πιθανές βλαβερές παρενέργειες από αυτή την κατάσταση για τον κινητήρα;
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87160 Δεν θυμάμαι 100% το δάκρυσμα αν υπήρχε πριν την αλλαγή ψυκτικού. Ενδέχεται και να υπήρχε, μιας που είναι ανεπαίσθητο και πρέπει να κοιτάξεις προσεκτικά την περιοχή γύρω από την τάπα για αν το διαπιστώσεις, πράγμα που δεν έκανα πριν την αλλαγή. Φαντάσου σαν να βλέπεις 1-2 σταγόνες παχύρευστες (σαν λαδιές ας πούμε) που έχουν αλοιφθεί/απλωθεί σε μια επιφάνεια.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#87163 Θα μπορούσε (λέω υποθετικά) αυτή η τυχόν μικρή διαρροή να είναι συνέπεια ύπαρξης αέρα στο κύκλωμα του ψυκτικού μετά την αλλαγή του, η οποία λόγω πλημμελούς στεγανοποίησης από την τάπα (9,5 χρόνια είναι αυτά), ανεβάζει κατά τι την πίεση στο κύκλωμα και ξερνάει από την τάπα; Μην ξεχνάμε ότι από την αλλαγή του ψυκτικού και μετά ο κινητήρας έχει δουλέψει για περίπου 60-70 χλμ (2 ώρες χονδρικά), δηλ. λίγο.