- 17 Ιαν 2017, 12:29
#353573
Μια μικρή ένσταση απο μένα + κάποιες ακόμα συμβουλές. Το καλύτερο είναι να απενεργοποιείται το ESP σε τέτοιες καταστάσεις. Όχι τόσο για την πορεία, αλλά για το ξεκίνημα. Φίλος έμεινε με SLK σε ανηφόρα της πλάκας, με ελάχιστο χιόνι γιατί πολύ απλά το ESP δεν τον άφηνε να σπινάρει έστω και λίγο για να ξεκινήσει.
Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω μερικές συμβουλές που έχουν να κάνουν με την ίδια την οδηγηση και όχι την προετοιμασία.
Πρώτα απ' όλα σχεδόν πάντα φρενάρετε πριν στρίψετε. Ακόμα και αν δε χρειάζεται. Στόχος είναι να μεταφερθεί βάρος μπροστά και να βοηθήσει τους μπροστινούς τροχούς να βρουν πρόσφυση.
Σε αντίθεση με το στεγνό δεν είναι λάθος να στρίβουμε με τη φόρα , είδικά σε FWD , γιατί δύσκολο οι μπροστινοί τροχοί να βρουν πρόσφυση όταν στρίβουμε και επιταχύνουμε ταυτόχρονα.
Αν για κάποιο λόγο χαθεί η πρόσφυση, δεν χρειάζεται αστραπιαία διόρθωση. Εκτός από την πρώτη αντίδραση που είναι συνήθως πολύ γρήγορη , πχ ξεκόλλημα του πίσω μέρους, τα υπόλοιπα στο χιόνι εξελλίσονται λιγο σε slow motion. Αφήστε λίγο το αυτοκίνητο να "ταξιδέψει" με το πλαι και τους τροχούς ίσιους πριν διορθώσετε. Ακόμα και στη διόρθωση οι κινήσεις πρέπει να είναι απαλές και σχετικά αργές. Αν τυχόν υπερδιορθώσετε το δεύτερο ξεκόλλημα θα είναι υπερβολικά γρήγορο και δύσκολα σώζεται.
Πάμε λίγο να τα δούμε πιο αναλυτικά.
Υποστροφή.
Σε FWD είτε μπήκατε με μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή , είτε βιαστήκατε να πατήσετε το γκάζι. Όπως και να έχει, βρεθήκατε να συνεχίζετε ευθεία αντί να στρίβετε. Μην αφήνετε απότομα το γκάζι. Μειώστε σταδιακά και αν ακόμα επιμένει να ταξιδεύει ευθεία, τσιμπήστε το φρένο και ισιώστε όσο μπορείτε το τιμόνι. Αν κι αυτά δε δουλέψουν , έσχατη λύση το χειρόφρενο. Γλιστρώντας με τα 4 το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει αρκετά. Οι πισωκίνητοι δοκιμάστε επίσης το τσίμπημα στο φρένο και λίγο περισσότερο γκάζι απλά να είστε έτοιμοι για μετάβαση σε υπερστροφή.
Υπερστροφή.
Εδώ έχουμε να κάνουμε κυρίως με πισωκίνητους και τετρακίνητους χωρίς να αποκλείουμε και τους όλα μπροστά. Συνήθως προκαλείται από βιαστική επιτάχυνση ή πατήσατε πολύ βαθιά το γκάζι. Και πάλι μην αφήνετε απότομα το γκάζι. Ελαττώστε σταδιακά την πίεση και μη βιαστείτε να κάνετε ανάποδο τιμόνι. Ισιώστε απαλά το τιμόνι και αν επιμένει τραβήξτε λίγο το χειρόφρενο. Προσοχή όχι παρατεταμένο τράβηγμα γιατί το τετ α κε παραμονεύει.
Στα FWD επίσης μπορεί να εμφανιστεί υπερστροφή. Όποιος έχει ερθει σε επαφή με υπερστροφή σε FWD ξέρει ότι μαζεύεται με το γκάζι. Το ίδιο ισχύει και στο χιόνι απλά θα πρέπει να είστε φειδωλοί με το γκάζι. Εν αναγκη ένα πάτα άσε είναι καλύτερο.
Τέλος θα σας πρότεινα όσοι μπορείτε να βρείτε μια αλάνα ή κάποιον άλλον ανοιχτό χώρο και να "παίξετε". Είναι μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσετε πράγματα που για να τα καταφέρετε στο στεγνό θέλει μεγάλες ταχύτητες και ένα πιθανό στράβωμα κοστίζει πολλά και κρύβει πολλά ρίσκα. Το χιόνι θα σας δώσει την ευκαιρία να δείτε πως αντιδρά το αυτοκίνητο σε διάφορες off balance καταστάσεις με πολύ μικρές ταχύτητες και ελάχιστη φθορά των μηχανικών σας μερών. Ίσως σας μείνει και κάτι που μπορεί να το χρειαστείτε αργότερα στο στεγνό .