Εδώ να πω ότι το Α και το Ω είναι τα λάστιχα. Προ δεκαετίας και βάλε, και σχετικά νέος οδηγός, έβγαλα ένα χειμώνα σύνορα με Καναδά χωρίς να μου φύγει το αυτοκίνητο εκτός ελέγχου ούτε για μισό μέτρο. Ούτε Φιλανδός ραλίστας είμαι ούτε καν γλήγορος, απλά με είχε σώσει μία τετράδα (φτηνιάρικα) χειμερινά.
Πάμε λοιπόν:
-Για τα χειμερινά (euro-winter, όχι τίποτα χαρντκορ σκανδιναβικά) Michelin, ψιλοξεραμένα και μισοφαγωμένα τα είπα σε παλιότερο ποστ, τζηπάκια δεξιά με 20 και αλυσίδα, το μπροστοκίνητο αεροπορία στην ανάβαση του Βόρα με εναλλαγές 20 πόντοι απάτητο-πατημένο. Άριστος έλεγχος, άριστα φρένα, μεγάλη σιγουριά. Ακόμα και στον πάγο την ψιλοπάλευαν αν και μισοφαγωμένα.
- Εμπροσθοκίνητο με φρεσκότατα (~2 μηνών) goodyear efficient grip performance . Προφανώς δεν έχουν καμία μα καμία σχέση με χειμερινά, αλλά καλύτερα απ'ότι περίμενα. Κινήθηκα σε διαδρομή εύκολη σχετικά, ευθείες ως επί το πλείστον, σε συνθήκες πέτσας φρέσκου παγωμένου χιονιού αλλά με χαμηλές θερμοκρασίες. Αν έχεις το νου σου με το τιμόνι και τα φρένα και μετριάσεις αρκετά την ταχύτητα κάνεις την δουλειά σου. Ευχάριστη έκπληξη, ανέβηκαν και κατέβηκαν μεγάλη κλίση χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, σε (λίγο) φρέσκο χιόνι.
-Ελαφρύ εμπροσθοκίνητο με στενά 4 εποχών, kumho. Νομίζω τελικά ότι καλύτερο για τον χειμώνα, ελαφρύ με στενά λάστιχα. Τα 4 εποχών το κάνανε άρμα σχετικά. Τα 4 εποχών απέδωσαν κάτι μεταξύ χειμερινών και καλοκαρινών. Εκεί που με τα καλοκαιρινά πήγαινα με 40, με αυτά είχα τιμόνι και φρένο στα 70, καθόλου άσχημα θα έλεγα για ντεμί κατάσταση. Έχουν μάλλον και αυτά τη θέση τους αν δεν θες να μπεις στη διαδικασία αλλαγής χειμώνα καλοκαίρι.
-Το πολύ γέλιο: Pick up με μέτρια και ξεραμένα bridgestone Α/Τ. Το βλέπεις 4χ4, με άγρια λάστιχα, ο μη υποψιασμένος λέει "εδώ είμαστε". Στην πραγματικότητα έφαγα μεγαλοπρεπέστατο τετακέ με 20
Μιλάμε με το συγκεκριμένο λάστιχο στο συγκεκριμένο όχημα, θα προτιμούσα το πεζώ μου με τα καλοκαιρινά. Τα λάστιχα ΔΕΝ κάνουν για τέτοιες συνθήκες, είναι σκληρά για να μην μασάνε από χωματόδρομο και πέτρες αλλά στο χιόνι δεν. Μάλλον υπερβολικά σκληρά. Σε συνδυασμό και με το ενδιαφέρον κράτημα του αγροτικού χωρίς φορτίο, την έλλειψη ABS (καλώς ή κακώς εδώ και 15 χρόνια με abs οδηγάω κυρίως, το έμαθα) και το μουλαρίσιο τράβηγμα από 3000 κυβικά από τις 1000 στροφές, θέλει προσοχή. Θα ήταν πολύ διδακτικό να βρεις ένα άδειο χώρο, να κάνεις τις δοκιμές σου σε κοντρόλ δύστροπου πισωκίνητου πάντως.
Εδώ να σημειώσω ότι σε περιοχές με πολλά χιόνια, ακόμα και οι αμερικάνοι που είναι ερωτευμένοι με τις μαούνες, για τέτοιες συνθήκες είχαν μικρά μπροστοκίνητα με ότι πιο "άγριο" χειμερινό υπάρχει. Ήταν και τα πιο αποτελεσματικά για τέτοια δουλειά. Η αδράνεια είναι μεγάλος εχθρός σε συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, και όχι μόνο στο χιόνι. Η μόνη περίπτωση που θα μπορούσα να δω ένα τεράστιο τζηπ ή αγροτικό 4χ4 να είναι καλύτερο από ένα ελαφρύ αυτοκίνητο είναι όταν τα πράγματα γίνουν τόσο άγρια που αρχίζει το χιόνι και βρίσκει από κάτω. Εκεί θα είναι καλύτερο αλλά πάλι μιλάμε για ταχύτητες βαδίσματος.
Αυτά λοιπόν παρατήρησα, προσοχή λίγες μέρες ακόμα να περάσει η κακοκαιρία