Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#341883 Να ξερεις πως οι κουβερτες ειναι εως και επικινδυνες σε παγο. Σε χιονι ισως καλυτερες απο αλυσιδες, καταπονουν λιγοτερο τα λαστιχα, πας πιο χαλαρος καθως δεν εχεις ενα γκντουπ-γκντουπ να σε αγχωνει, και φυσικα μπαινουν-βγαινουν σε δευτερολεπτα. Να εχεις μια γερη μαυρη σακουλα ομως για να τις βαζεις αφου τις αφαιρεσεις απο το αμαξι, σταζουν λασποχιονια, και αντε να τις διπλωνεις εκεινη την ωρα για να χωρεσουν στη θηκη τους (η οποια ισως να ειναι και διχτακι). Και γαντια φυσικα.
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#341889
Chris έγραψε:Να ξερεις πως οι κουβερτες ειναι εως και επικινδυνες σε παγο.


Waaaaat?


< >
Άβαταρ μέλους
By Chris
#341897 Σε εμενα παντα γλιστρανε παρα πολυ. Να εφταιγε το μοντελο?

edit, πιο συγκεκριμενα, 10 ποντους χιονι, και 2 γραμμες παγου εκει που πατουσαν οι προηγουμενοι, αναγκαζομαι να πηγαινω μισο μετρο αριστερα ή δεξια γιατι αν πατησω ακριβως εκει ψαρευει σαν τρελο (μπροστα κινηση)
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#341933 Δεν ξέρω τι να σου πω. :s_dunno Όσα χρόνια χρησιμοποιούσα πανιά ήταν με autosock, και είχα πάντα εξαιρετική πρόσφυση σε VW Bora. Μια φορά μόνο είχα κάνει τέτακέ σε ανηφορική φουρκέτα καθώς τα πίσω λάστιχα που δεν φορούσαν πανιά δεν κρατούσαν καθόλου στο γλιστερό χιόνι. Κρατάω πάντως μια πισινή, γιατί κάθε φορά οι συνθήκες είναι διαφορετικές.

Πάντως η δική μου εμπειρία είναι ότι οι autosock είναι μια χαρά στον πάγο.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#341950 Και γώ με κουβέρτες και μάλιστα ξεκίνημα απο στάση σε παγωμένη ανηφόρα δέν είχα πρόβλημα.

Υπόψιν οτι οι κουβέρτες πρέπει να δουλευτούν λίγο ωστε να αρχίσει να ξεφτίζει το ύφασμα. Τότε είναι που αποκτούν τη μέγιστη πρόσφυση.

Μήπως όταν τις δοκίμασες ήταν ολοκαίνουριες αφόρετες?
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#343904 Σήμερα δοκίμασα σε μια σύντομη βόλτα τα χειμερινά λάστιχα για πρώτη φορά.

Εντυπώσεις:
- Πάνω στο πατημένο χιόνι έχεις φρένα και τιμόνι σε σημείο που να νομίζεις οτι είναι στεγνό κάτω (σε χαμηλές ταχύτητες βέβαια, όχι υπερβολές)

- Στο απάτητο γλιστράει αρκετά. Βέβαια το απάτητο είναι πούδρα ακόμα. Πιστεύω οτι αν σκληρήνει θα έχει καλύτερη πρόσφυση και εκεί.

-Κάτι χαζογλιστρήματα τα κάνει κατα διαστήματα, και θέλει διορθώσεις με το τιμόνι. Οπότε σε κάθε περίπτωση χαμηλή ταχύτητα, προσοχή και όχι υπερβολές.

-Στις μεγάλες ανηφόρες έχουν θέμα. Δοκίμασα να ανέβω μία αλλά έμεινα στη μέση. Το θετικό βέβαια είναι οτι είχα φρένα, δηλαδή δέν υπάρχει περίπτωση να σε πάρει προς τα πίσω και να γλιστράς χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτα, όπως στο βίντεο της προηγούμενης σελίδας.


Οπότε τα χειμερινά δέν υποκαθιστούν τις αλυσίδες σε όλες τις περιπτώσεις, ειδικά όταν υπάρχουν μεγάλες ανηφόρες-κατηφόρες.
Άβαταρ μέλους
By Arrow
#343920 Για ποια λάστιχα μιλάς και άμα έχεις και φώτο της ανηφορας? Είχε πάγο κάτω? Γιατί σε χιόνι που δεν είναι 50 πόντοι ακόμα και φθηνά χειμερινά γαμουν και δερνουν.

<
Άβαταρ μέλους
By Kon5
#343921 Τί λάστιχα έχεις? Μου κάνει εντύπωση γιατί δεν είχα ποτέ θέμα σε ανηφόρες - κατηφόρες και μιλάμε για ανάβαση/κάθοδο σε χιονοδρομικά στις 08:30 το πρωί με πολλές φουρκέτες. Λάστιχα Vredestein snowtrac 5. Δεν χρειάστηκε καν να εμπλέξω 4κίνηση.
Μια φορά μόνο είχα θέμα στο Χορτιάτη σε off road διαδρομή με τα michelin alpin primacy PA3, από τα οποία δεν μπορώ να πω ότι έμεινα και πολύ ευχαριστημένος.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#344047
fubar.gr έγραψε:Σήμερα δοκίμασα σε μια σύντομη βόλτα τα χειμερινά λάστιχα για πρώτη φορά.

Εντυπώσεις:
- Πάνω στο πατημένο χιόνι έχεις φρένα και τιμόνι σε σημείο που να νομίζεις οτι είναι στεγνό κάτω (σε χαμηλές ταχύτητες βέβαια, όχι υπερβολές)

- Στο απάτητο γλιστράει αρκετά. Βέβαια το απάτητο είναι πούδρα ακόμα. Πιστεύω οτι αν σκληρήνει θα έχει καλύτερη πρόσφυση και εκεί.

-Κάτι χαζογλιστρήματα τα κάνει κατα διαστήματα, και θέλει διορθώσεις με το τιμόνι. Οπότε σε κάθε περίπτωση χαμηλή ταχύτητα, προσοχή και όχι υπερβολές.

-Στις μεγάλες ανηφόρες έχουν θέμα. Δοκίμασα να ανέβω μία αλλά έμεινα στη μέση. Το θετικό βέβαια είναι οτι είχα φρένα, δηλαδή δέν υπάρχει περίπτωση να σε πάρει προς τα πίσω και να γλιστράς χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτα, όπως στο βίντεο της προηγούμενης σελίδας.


Οπότε τα χειμερινά δέν υποκαθιστούν τις αλυσίδες σε όλες τις περιπτώσεις, ειδικά όταν υπάρχουν μεγάλες ανηφόρες-κατηφόρες.


No offence αλλά εχεις οδηγήσει ξανά σε χιόνι; Τα τελευταία 15 περίπου χρόνια που οδηγάω, κάθε μα κάθε χειμώνα, εστώ και για λίγα χιλιόμετρα θα οδηγήσω σε χιόνι με χειμερινά λάστιχα και δεν ισχύει τίποτα απ' όσα γράφεις εκτός από το ότι έχεις όντως φρένο. Στο πατημένο χιόνι τα πράγματα είναι πάντα χειρότερα. Το φρέσκο προσφέρει σαφώς καλύτερη πρόσφυση. Στον παγο δε σε σώζει τίποτα. Βέβαια αν περίμενες ότι δε θα γλυστρίσεις πουθενά μα πουθενά προφανώς και δεν γίνεται κάτι τέτοιο.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#344071 Τα λάστιχα είναι Falken Eurowinter.

Η ανηφόρα που λέω είναι ανηφόρα, όχι αστεία, απο αυτές που αν αναγκαστείς να σταματήσεις θα φάς καλά το συμπλέκτη για να ξαναξεκινήσεις.

@blinksys

Στα χιόνια οδηγώ περιστασιακά μόνο, περίπου μια εβδομάδα το χρόνο. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ χιονολάστιχα, πάντα χρησιμοποιούσα αλυσίδες ή κουβέρτες.

Η σημερινή εμπειρία μου σχετικά με το πατημένο/απάτητο είναι αυτή που έγραψα πρίν. Συγκεκριμένα, σε ανηφορική διασταύρωση οπου πρέπει να σταματήσω για να ελέγξω και να στρίψω αριστερά, αν ήμουν στα αυλάκια απο τα άλλα αυτοκίνητα ξεκίναγε χωρίς δυσκολία. Αν έβγαινα πιό δεξιά και παταγα στο απάτητο γλίστραγε πολύ.

Θα δοκιμάσω πάλι...
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#349348 Σε δρομους οπου η τροχαια επιτρεπει την κινηση μονο με την χρηση αλυσιδων τι γινετε:
1. Αν εχεις χειμερινα
2. Αν βαλεις κουβερτες (autosock κτλ)
Άβαταρ μέλους
By elvet
#349378 Εξαρτάται από το πόσο ευέλικτο είναι το όργανο που θα σε σταματήσει. Δεν έχουν βέβαια άδικο οι άνθρωποι καθώς ένα ζωάδι (ειδικά με αστικό 4Χ4) είναι ικανό να κλείσει έναν βασικό δρόμο, αλλά πάλι εξαρτάται πού θα πέσεις.
Πριν 3 χρόνια μου συνέβη στη Φλώρινα (Κλειδί), πολύ χιόνι και-12 είχε χειμερινά ( Και πολύ χειμερινά: Gislaved nord frost 5) στο rallye. Παρότι του εξήγησα (είναι χειμερινά, τώρα κατέβηκα από το βουνό με περισσότερο χιόνι, κλπ) δεν με άφηνε να συνεχίσω χωρίς αλυσίδες. Ε τις έβαλα και τις έβγαλα λίγο παρακάτω, αφού με τα χειμερινά πήγαινα καλύτερα και δεν είχε πάγο εκεί.
Σε άλλη περίπτωση, στα Τέμπη, παρότι ήταν καθαρισμένο, δεν άφηναν κανέναν (ούτε 4χ4 με χειμερινά) χωρίς αλυσίδες (θα μου πεις εάν μείνει κάποιος στα Τέμπη κόβεται η Ελλάδα στη μέση), έβαλα αλυσίδες (δεν φορούσα καν χειμερινά) και περάσαμε τα Τέμπη με αλυσίδες σε μαύρη καθαρή άσφαλτο