Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#183309 πήγα το γκολφ για κτεο κ έβγαλε φθαρμένους πίσω δίσκους κ ακρόμπαρο. Εν τω μεταξύ στο προηγούμενο κτεο πριν 2 χρόνια μου είχαν πει ότι οι μπροστά δίσκοι ήταν οκ, αλλά πήγαιναν για αλλαγή κάποια στιγμή. Τώρα, μετά από 35.000 χλμ οι μπροστά ήταν πάλι οκ :dizzy: Εγώ βλέπω ότι έχουν αρκετό νύχι πάντως :hmmm:

Επειδή θα αλλάξω τους πίσω κ τακάκια έχω να αλλάξω καμιά 60.000 χλμ, παρήγγειλα κ τους μπροστά από ΑΤΕ.

Κόστος δισκόπλακες μπορστά+πίσω, τακάκια ceramic ATE μπροστά + πίσω : 180€ . Εν τω μεταξύ ο μηχανικός που το πάω μου έδωσε τιμές για ΑΤΕ 280€, μάλιστα με τα απλά τακάκια, ενω το πακέτο του το έβρισκα στα 150€ :dizzy:

Ακρόμπαρο από ποια εταιρία να πάρω? Μια Meyle είναι καλή? Τα βρίσκω στα 16-25€ περίπου... Τόσο φθηνά είναι?
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#183312
Orestis.D έγραψε:Γιατί κεραμικα τακακια?

τα εχω στο bmw εδώ κ ένα χρόνο κ έχω σωθεί με τη μαυρίλα. δε μαυρίζουν...
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#183319
HighFidelity έγραψε:Ναι, αλλά φθείρουν τους δίσκους πολύ πιο γρήγορα.

δε θα το έλεγα. δημιουργούν μία πάστα πάνω καθώς θερμαίνονται όπως είδα. φαίνονται πιο μαύροι οι δίσκοι. Αυτό που διάβασα είναι πως τα κεραμικά δε λειτουργούν με χαραγμένους δίσκους γιατί τότε τα κεραμικά φθείρονται περισσότερο. αυτό μάλλον σημαίνει ότι είναι μαλακότερα όταν ζεσταίνονται...
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#183330 Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδικός. Αλλά ένα πιο σκληρό τακάκι, λογικά θα φθείρει περισσότερο τον δίσκο. Το κεραμικό νομίζω πως είναι πιο σκληρό, αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος πιο σχετικός.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#183357
HighFidelity έγραψε:Δεν ξέρω, δεν είμαι ειδικός. Αλλά ένα πιο σκληρό τακάκι, λογικά θα φθείρει περισσότερο τον δίσκο. Το κεραμικό νομίζω πως είναι πιο σκληρό, αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος πιο σχετικός.

Εδώ αναφέρει πως έχει μικρότερη φθορά. Όπως είπα, παράγει ένα φιλμ/πάστα πάνω στον δίσκο. Και ο δίσκος και το τακάκι φθείρονται λιγότερο.

http://www.ate-brakes.com/www/ate_de_en ... ds_en.html


Low-dust, long-lasting and comfortable

ATE Ceramic brake pads work cleanly, quietly and with low wear. The secret of these brake pads lies in a brake pad compound which uses innovative fibre technology. During braking, it creates a "transfer film" consisting of extremely hard, wear-resistant carbides on the brake disc. The braking therefore no longer takes place directly on the brake disc, but, so to speak, on this transfer film. This significantly reduces the wear to the brake pad.

Less brake dust, improved appearance


Compared with conventional brake pads, the rims have to be cleaned much less frequently. High-quality rims Keep their shine for longer. And drivers don't just save time, but also expensive, environmentally harmful rim cleaners.

Less wear, lower costs

Extensive comparison tests have shown that ATE Ceramic brake pads wear significantly less than standard brake pads. They also significantly extend the service life of the brake discs. This reduction in wear reduces repair costs and saves drivers money.

Less wear, more comfort

ATE Ceramic brake pads prevent brake disc erosion. This puts a stop to brake judder and the associated steering flutter. The innovative brake pad mixture also reduces the amount of noise when braking: Annoying squealing and humming are effectively suppressed.

Very safe

ATE Ceramic brake pads exceed the strict requirements of the ECE-R90 standard, and their braking performance is in no way inferior to that of conventional brake pads. They are also fully compatible with vehicle dynamics control systems.

Easy retrofitting, wide selection

ATE Ceramic brake pads can easily be fitted in the place of standard brake pads when servicing the brakes, without having to make any conversions to the vehicle. Many models for various manufacturers are already available. And the range is constantly growing.

The benefits for you:

Clean technology
The production of dust is demonstrably reduced, which is good for the environment.
Less wear
Less abrasion to the brake pad and the brake disc, which increases service life and lowers repair costs.
More comfort
Quiet braking, without brake judder or steering flutter.
Guaranteed safety
All Ceramic brake pads exceed the requirements of the ECE-R90 standard.
Award-winning!

The environmental friendliness of our Ceramic brake pads has also been confirmed by independent juries: at the "Reifen 2012" ("Tyres 2012") trade fair they were awarded the "Reifen Innovation Award" for protection of the environment and resources, while at Automechanika 2012 they were recognised, as one of the 25 most environmentally friendly products at the exhibition, with the "Green Directory" title.

Press release on the Reifen Innovation Award 2012
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#183360 ετσι ακριβως δουλευουν και τα carbotech xp που φοραω,και ειναι αξιοσημειωτη η μακροζωια του δισκου και του τακακιου, για τοσο επιθετικο τακακι, με τοσο μεγαλο συντελεστη τριβης.
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#183362 I stand corrected λοιπόν και θα τα έχω κι εγώ υπ'όψιν μου στην επόμενη αλλαγή (αν και δεν τολμώ να σκεφτώ πόσο παραπάνω θα κάνουν αυτά δικά μου! :lipsealed: ).
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#183367
HighFidelity έγραψε:I stand corrected λοιπόν και θα τα έχω κι εγώ υπ'όψιν μου στην επόμενη αλλαγή (αν και δεν τολμώ να σκεφτώ πόσο παραπάνω θα κάνουν αυτά δικά μου! :lipsealed: ).

αν δεν κάνω λάθος, αυτά είναι τα δικά σου

http://www.daparto.de/Teilenummernsuche ... peId=25192
http://www.daparto.de/Teilenummernsuche ... peId=25192
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#183385 Για τα κεραμικά τακάκια οι κατασκευαστές λένε μόνο καλά λόγια αλλά δεν μας λένε το σημαντικότερο, τον συντελεστή τριβής και το παράθυρο λειτουργίας τους γιατί πολύ απλά αν δαγκώσεις την ταυτότητα και κατέβεις μια Πεντέλη στην 3η στροφή θα έχεις μείνει από φρένα.

Αυτά τα τακάκια είναι οικολογικά και δεν μαυρίζουν τις ακριβές μας ζάντες γιατί έχουν μικρό συντελεστή τριβής που μειώνεται όσο ζεσταίνονται, δηλαδή μεγάλο fail.

Έχει πλάκα πάντως ένα SUV με κεραμικά τακάκια φορτωμένο σε κατάβαση από βουνό που δουλεύει υπερωρίες το ESP χωρίς ο μέσος οδηγός να καταλαβαίνει ότι το πίσω μέρος δεν γλυστράει γιατί είναι εκεί ο φύλακας άγγελος το ESP και μένει από φρένα και δεν ξέρει γιατί έμεινε αφού αυτός δεν πατούσε δυνατά το φρένο αλλά πολύ προν τη στροφή το χάϊδευε ανεβάζοντας τη θερμοκρασία τους στα ύψη, ειδικά τα πίσω που δεν ψύχονται το ίδιο με τα εμπρός και λόγω του esp καταρρέουν πολύ ευκολα.

Kεραμικά τακάκια πολύ γνωστής και διαφημιζόμενης μάρκας με αντοχή μέχρι 900c έσπασαν τους δίσκους στα Μέγαρα λόγω υπερβολικής θερμοκρασίας αφού το τακάκι δεν έπαθε fade ώστε να κόψει ρυθμό ο οδηγός και επέμενε να πατάει το φρένο όλο και πιο δυνατά αλλά ο μαμημένος συντελεστής τριβής είχε πέσει στα τάρταρα και το αυτοκίνητο δεν επιβράδυνε, ο οδηγός πατούσε επιμένοντας και οι δίσκοι από την υπερβολική διαστολή σκίστηκαν στα δύο.

Αυτά τα τακάκια είναι ΟΚ για πολύ χαλαρές διαδρομές χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, είναι καλά για τα κρύα πρωϊνά που στο 1ο φανάρι θέλεις να σταματήσεις και όχι να περάσεις επάνω από τον προηγούμενο που έχει σταματήσει στο φανάρι.

Εν κατακλείδι, δεν υπάρχει τακάκι για όλες τις δουλειές, άλλο είναι για τις απλές διαδρομές της πόλης και άλλο για τους ζωηρούς οδηγούς με τα σύγχρονα βαριά αυτοκίνητα που μαζέυουν και χλμ πολύ εύκολα, τα οικολογικά τακάκια όπως και τα οργανικά είναι για 2 το πολύ επαναλαμβανόμενα πατήματα με υψηλές ταχύτητες στην εθνική και αν είναι μισωφαγωμένα από τα 150 μέχρι τα 60 θα επιβραδύνεις μετά θα αρχίσουν τα τραντάγματα και θα σταματήςσεις και 10 μέτρα μακρύτερα, ειδικά στα τελευταία 20 μέτρα θα έχεις χάσει το χρώμα σου.

Αν δε θελήσεις να εκμεταλλευτείς τη ροπή των σύγχρονων ντήζελ που δεν φρενάρει βοηθητικά ο κινητήρας τα φρένα είναι εκεί για να σου θυμίζουν ότι πρέπει να πας σε καλύτερο τακάκι από τα μαμά και να μη σκέφτεσαι τους δίσκους ότι θα φαγωθούν γιατί είναι αστικός μύθος ότι το σκληρό τακάκι τρώει τους δίσκους, οι δίσκοι καταστρέφονται από τις υψηλές θερμοκρασίες που τις αναπτύσσουν τα μαλακά τακάκια που έχουν χαμηλό συντελεστή τριβής ο οποίος μειώνεται όσο θερμαίνονται σε αντίθεση με τα ημιμεταλλικά που ανεβαίνει.

Το φρενάρισμα πρέπει να είναι δυνατό και να διαρκεί σε χρόνο όσο λιγότερο γίνεται και όχι να μένουμε απαλά επάνω στο φρένο 100 μέτρα πριν τη στροφή επιβραδύνοντας αργά για να μην πιέσουμε τα τακάκια γιατί υποτίθεται τα ταλαιπωρούμε, έτσι ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες πολύ και από στροφή σε στροφή δεν προλαβαίνουν να κρυώσουν οι δίσκοι και τα τακάκια οπότε στην 3η - 4η στροφή όλα είναι στο όριο, πρέπει να προσπαθούμε να μην κρατάμε τα φρένα μας όταν είμαστε πάνω από 100 χλμ περισσότερο από 4-5" αν θέλουμε να μη μένουμε από φρένα ή αν θέλουμε να μας κρατήσουν πολλά χλμ, οι θερμοκρασίες συναρτήσει του χρόνου είναι η καταστροφή τους και όχι η πίεση.

Οι δίσκοι είναι φτηνοί έτσι είναι προτιμότερο ένα ημιμεταλλικό τακάκι που το μόνο του μειονέκτημα είναι στο πολύ κρύο το 1ο-2ο πάτημα, μετά είναι ΟΚ, εκτός από το κόστος των αναλώσιμων πρέπει να σκεφτόμαστε και την κακιά στιγμή που θα μας βρεί από τα πολύ ζεσταμένα φρένα αφού θα έχει μεγαλώσει η απόσταση φρεναρίσματος με ότι αυτό συνεπάγεται.

Συμβουλή, στα συνεργεία όσον αφορά τα φρένα έχουν μαύρα μεσάνυχτα και μπορείται να το διαπιστώσετε αν ενημερωθείτε από όσα γράφουν οι κατασκευαστές aftermarket φρένων και να κάνετε τιες κατάλληλες ερωτήσεις στο συνεργείο σας, θα εκπλαγείτε από την αμάθεια τους, οι προτάσεις τους συνήθως για τα φρένα έχουν να κάνουν με την προμήθεια τους και με την άγνοια τους να δώσουν μια σωστή συμβουλή.

Οι κατασκευαστές τακακιών δίνουν τεχνικές πληροφορίες για τα fast road τακάκια τους αλλά ποτέ για τα απλά, γιατί άραγε ?
Μήπως γιατί τα απλά του τακάκια στους 350c έχουν αρχίσει να ψήνονται ?
Μήπως γιατί έχουν συντελεστή τριβής γύρω στο 0.4 που γίνεται 0.3 μετά τους 200c ?

Για σύγκριση με ένα πολύ γνωστό ημιμεταλλικό τκάκι της αγοράς
λειτουργεί από 100 - 700c με συντελεστή τριβής 0.42 και στους 550c έχει 0.55

Ψάξτε αν ενδιαφέρεστε στα site των κατασκευαστών όπως πχ Ferodo Τarox Carbotech Wilwood που ανακοινώνουν τεχνικά χαρακτηριστικά για να επιλέγει ο οδηγός τι του ταιριάζει στη χρήση του αυτοκινήτου του, όλοι έχουν πολλές πάστες αλλά δεν δίνουν πληροφορίες.

Παράδειγμα για τό πόσ μπερδεμένα είναι τα πράγματα.
Ένα τακάκι πχ για το Clio 4 1,5 DCI με τις ζάντες των 15 και 16¨ έχει πολύ μικρό τακάκι και οι δίσκοι μαζί με τα τακάκια θέλουν άλλαγμα συνήθως από 7-15.000 χλμ αν ο οδηγός οδηγεί και δεν σέρνεται για να μην περάσει τα 4λίτρα / 100 χλμ. Το τακάκι του είναι πχ το Ferodo Premier, Ferodo Premier φοράει και το Fiat Ducato το φορτηγό των 3 τόννων, Premier φοράει και το Clio 3 RS όπως και το Megane RS με τις τερταπίστονες της Brembo, η πάστα μπορεί σε όλα μπορεί να είναι της ίδιας οικογένειας και στα 3 αυτά τακάκια αλλά διαφέρει στο ποσοστό των μεταλλικών στοιχείων τους και σε άλλα στοιχεία ( ένα τακάκι μπορεί να έχει από 14 έως 25 διαφορετικά στοιχεία στην πάστα του με διαφορετικά ποσοστά ανάμιξης τους )
Αυτό συμβαίνει γιατί παίζει ρόλο το μέγεθος του τακακιού σε κάθε αυτοκίνητο, ένα τεράστιο τακάκι σε ένα ελαφρύ αυτοκίνητο δεν θα ζεσταθεί ποτέ όσο μαλακό και αν είναι και το αντίθετο, η οικογένεια της πάστας premier αποτελείται από 159 διαφορετικές πάστες, δεν βρίσκει κανείς άκρη όσοι ψάχνει αλλά υπάρχει ένα τυφλοσούρτης οπότε στο περίπου βρίσκεις άκρη και μετά από 2-3 δοκιμές καταλήγεις κάπου.

Τακάκια αξιόλογα κάτω από 120€ δεν υπάρχουν, είναι και αυτό μια ένδειξη περί τίνος πρόκειται.

Αυτά προς το παρόν αφού το θέμα είναι τεράστιο και αφορά την ασφάλεια μας και τη ν υγεία της τσέπης μας.
Άβαταρ μέλους
By HighFidelity
#183389 Με όλα αυτά εγώ μπερδεύτηκα κι άλλο πάντως!
Τα εργοστασιακά Brembo εμπρός τακάκια μου άντεξαν 40Κ χλμ. Και κοστίζουν πάνω από 200€!
Όταν τα άλλαξα, έβαλα κάποια του ομίλου Honeywell δεν θυμάμαι ακριβώς τύπο, ήταν πολύ φθηνά (70€ περίπου) και είπα πως θα τα δοκιμάσω και αν δεν κάνουν, τα πετάω.
Τελικά είναι στα ίδια με τα Brembo της BMW.
Στην επόμενη αλλαγή δεν ξέρω τι θα βάλω πάντως. Κάποιοι ορκίζονται αυτά Carbotech, οι δίσκοι πάντως (330mm) δείχνουν μια χαρά και έχουν μπόλικη ζωή ακόμη.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#183391 Γρηγορη εαν σε ικανοποιουν αυτα των 70 ευρω,ξαναβαλτα και μην πειραματιζεσαι.Τα πειραματα δεν βγαινουν παντα σε καλο.Τα καρμποτεκ κατω απο 200-250 ευρω για 6πιστονα χλωμο το βλεπω να τα βρισκεις.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#183395
HighFidelity έγραψε:Με όλα αυτά εγώ μπερδεύτηκα κι άλλο πάντως!
Τα εργοστασιακά Brembo εμπρός τακάκια μου άντεξαν 40Κ χλμ. Και κοστίζουν πάνω από 200€!
Όταν τα άλλαξα, έβαλα κάποια του ομίλου Honeywell δεν θυμάμαι ακριβώς τύπο, ήταν πολύ φθηνά (70€ περίπου) και είπα πως θα τα δοκιμάσω και αν δεν κάνουν, τα πετάω.
Τελικά είναι στα ίδια με τα Brembo της BMW.
Στην επόμενη αλλαγή δεν ξέρω τι θα βάλω πάντως. Κάποιοι ορκίζονται αυτά Carbotech, οι δίσκοι πάντως (330mm) δείχνουν μια χαρά και έχουν μπόλικη ζωή ακόμη.


Τα πισω φρενα τα ειχες αλλαξει;