Mad_Max_Geo έγραψε:bill33 έγραψε:Μην μπερδεύεις τον ανεμιστήρα με το κομπρεσερ.
Δε παιζει ρολο δηλαδη οταν ανεβαζεις τον ανεμιστηρα σε μεγαλυτερη σκαλα? Δε θα βαλει αυτο παραπανω "φορτιο" στον κομπρεσσορα να δουλεψει εντονοτερα?
O κομπρέσσορας του κλιματισμού στο αμάξι έχει 5-7ακτινικά έμβολα επάνω σε ένα ας το πούμε στρόφαλο, είναι μια έξυπνη λοξή διάταξη ( ένας δίσκος ) που κατά την περιστροφή του φέρνει σταδιακά ένα - ένα τα έμβολα σε φάση συμπίεσης.
Όλη αυτή η διάταξη παίρνει κίνηση από τον εξωτερικό ιμάντα τύπου Multi V, η τροχαλία τώρα που γυρίζει από τον ιμάντα στο εσωτερικό της έχει ένα συμπλέκτη, αυτός ενεργοποιείται με ρεύμα που διαρρέει ένα ηλεκτρομαγνήτη και συμπλέκειτην τροχαλία με τον κομπρέσσορα, ο συμπλέκτης τώρα αποτελείται από 2 μέρη, το ένα είναι επάνω στον ηλεκτρομαγνήτη και το άλλο επάνω σε αυτόν τον πχ στρόφαλο, τα δύο αυτά μέρη του συμπλέκτη ( είναι 2 μεταλλικοί δίσκοι ) έχουν μια απόσταση μεταξύ τους, πχ 0.5mm, όταν με την χρήση υπάρχει φθορά στους δίσκους η μεταξύ τους απόσταση μεγαλώνει και η εφαρμοζόμενη δύναμη από τον ηλεκτρομαγνήτη επάνω στον δίσκο που κινείται δεν είναι τόσο ισχυρή όσο πρίν την φθορά, τότε αρχίζει ο ένας δίσκος να γλυστράει( πατινάρει ) επάνω στον άλλο και η σύμπλεξη τους δεν μπορεί να υπερνικήσει το φορτίο που έχει ο κομπρέσορας, οπότε πέφτει η απόδοση του μέχρι στο σημείο να μην κομπλάρουν καθόλου οι δίσκοι και να γυράει η τροχαλία και όχι ο κομπρέσορας.
Είναι ακριβώς το ίδιο φαινόμενο με τον χαλασμένο δίσκο του αμπραγιάζ στο σαζμάν αλλά με άλλα υλικά κλπ.
Υπάρχει και ένας νεότερος τύπος χωρίς ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη ενσωματωμένο στην τροχαλία, εδώ ο ηλεκτρομαγνήτης βρίσκεται στον άξονα του κομπρεσέρ μαζί με ένα ελατήριο και ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα και τη ροή του ψυκτικού υγρού αλλάζει την θέση του δίσκου που κινεί τα έμβολα, από την τελείως λοξή του θέση ( πχ 40ο ) σε σχεδόν τελείως κάθετη θέση ώστε τα έμβολα να κινούνται ελάχιστα ( κομπρεσέρ μεταβλητής χωρητικότητας ).
Η μεταβολή αυτή είναι συνεχώς ρυθμιζόμενη αυτόματα όπως είπα παραπάνω για εξοικονόμηση ενέργειας ειδικά σε μικρούς κινητήρες και πιο ειδικά στο ρελαντί.
Οπότε πρέπει να γνωρίζουμε τι τύπο κομπρεσέρ έχουμε στο αμάξι μας.
Εδώ είναι ένα κομπρεσέρ παλαιού τύπου και δείχνει ο μάστορας πως λειτουργεί ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης
https://www.youtube.com/watch?v=RFC5jMhUm4sΕδώ είναι ένα βίντεο που δείχνει την λειτουργία των νέου τύπου συμπιεστών μεταβλητής χωρητικότητας
https://www.youtube.com/watch?v=DPuYF0eNK6MΕλπίζω να μην υπάρχουν απορίες τι κάνει ο συμπιεστής και τι κάνει ο ανεμιστήρας που όπως είπαν και πιο πάνω δεν έχει σχέση το ένα εξάρτημα με το άλλο, ο συμπιεστής συμπιέζει το ψυκτικό υγρό και ο ανεμιστήρας αναλαμβάνει να περάσει αέρα μέσα από την σερπατίνα, ο άερας περνώντας σπό τα στοιχεία της σερπατίνας ψύχεται ενώ τα στοιχεία της σερπατίνας τα ψύχει ο συμπιεστής με την συνεχή κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού ( συμπίεση, θέρμανση, αναστροφή του κύκλου κλπ )