Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#536126 Tις προάλλες, ανάβω το air condition στην Ευα και ακούω ενα γουργουρητο, το οποίο εξαφανίζεται μόλις το κλείσω. Το αμάξι παγώνει οπως πάντα, και οταν κοιτάω το ματάκι στον συμπιεστή εχει μπουρμπουληθρες.

Απο ανάλογη εμπειρία σε φίλο, είχε διαρροή ψυκτικού, να πάω να το κοιτάξω?
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#576253 ήταν τόσο αναγκαία η αλλαγή από R134A σε R1234YF?
Δικαιολογείται ακόμα η τόσο μεγάλη διαφορά στη τιμή?
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#587814 Μέτρησα σήμερα τη θερμοκρασία του αέρα που εξέρχεται από τους αεραγωγούς του αυτοκινήτου όταν λειτουργεί ο κλιματισμός. Το αμάξι ήταν παρκαρισμένο σε εξωτερικό χώρο με μέτρια σκιά και η θερμοκρασία έξω ήταν την ώρα εκείνη περί τους 33 βαθμούς (σύμφωνα με το θερμόμετρο του αυτοκινήτου). Για τη μέτρηση χρησιμοποίησα ένα οικιακό ψηφιακό θερμόμετρο εσωτ. - εξωτ. χώρου που είχε για το λόγο αυτό καλώδιο με αισθητήρα θερμοκρασίας τον οποίο έβαλα λίγο μέσα στον κεντρικό αεραγωγό.
Αρχικά αφού έβαλα μπροστά τον κινητήρα, ρύθμισα την επιθυμητή θερμοκρασία καμπίνας (ηλεκτρονικός κλιματισμός) στο ελάχιστο (16 βαθμούς), επέλεξα χειροκίνητα να βγαίνει ο κρύος αέρας από τους κεντρικούς αεραγωγούς κι έβαλα τη σκάλα του ανεμιστήρα αέρα καμπίνας στη θέση 3 (μέγιστο το 7).
Μετά από 5-6 λεπτά το θερμόμετρο κατέβηκε στους 9 βαθμούς. Πιο κάτω δεν πήγαινε παρότι το άφησα τουλάχιστον άλλα 5 λεπτά. Σε όλο αυτό το χρόνο το αμάξι ήταν ακίνητο με τις στροφές κινητήρα στο ρελαντί.
Είναι σωστή η θερμοκρασία που μέτρησα ή θα έπρεπε να κατέβει αρκετά πιο κάτω, ακόμα και παρόλο που δούλευε ο κινητήρας ρελαντί;
Πληροφοριακά αναφέρω ότι το αμάξι κοντεύει 14 ετών και πέρα από τις αλλαγές φίλτρων καμπίνας που γίνονται από την αρχή ανελλιπώς (σχεδόν κάθε χρόνο), δεν έχω κάνει ποτέ μέχρι σήμερα καμία απολύτως συντήρηση στον κλιματισμό.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#587904 Μια χαρα ειναι, αν και θυμαμαι οτι οταν εγινε ελεγχος στο δικο μου ηταν και η ανακυκλωση αερα ανοιχτη.

Μπορεις παντως να πας να κανεις τον αυτοματοποιημενο ελεγχο σε συνεργειο με αναλογο εξοπλισμο. Ελεγχει διαροες, αλλαζει τα λαδια και συμπληρωνει "φρεον" αν χρειαζεται. Καπου στα 25€ το κοστος αν θυμαμαι καλα.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#587907 Και σε μένα η ανακύκλωση αέρα ανοιχτή ήταν.
Απλά επειδή κατά καιρούς διαβάζω για θερμοκρασίες αέρα κάτω από τους 7 βαθμούς (ακόμα και κάτω από 4-5 βαθμούς) σκέφτηκα μήπως δεν είναι τόσο καλή η τιμή των 9 βαθμών.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#587910 Κάτω από 4-5 βαθμούς δεν θα πέσει, αν έχεις τόσους στον αεραγωγό τότε στην εβαπορέτα πόσο θα έχεις; Ρισκάρει να παγώσει.
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#587947 Κωνσταντίνε ειλικρινά η μόνη μου απορία είναι αν η θερμοκρασία που είδα δεδομένων των συνθηκών υπό τις οποίες λήφθηκε είναι στο αναμενόμενα επίπεδα για κύκλωμα κλιματισμού που δεν έχει εμφανές θέμα απόδοσης. Και αυτό γιατί ουδέποτε μέχρι σήμερα έχω κάνει έλεγχο ποσότητας φρέον ή κάποια άλλη συντήρηση στο κύκλωμα, πέραν της περιοδικής αλλαγής φίλτρων καμπίνας. Ούτε οσμές περίεργες είχα ποτέ. Ο κλιματισμός είναι ηλεκτρονικός και τον έχω πάντα στο ΟΝ (συμπιεστής ΟΝ). Ο εγκέφαλος του κλιματισμού επιλέγει τα υπόλοιπα ανάλογα με τη θερμοκρασία που ζητάω ως επιθυμητή στην καμπίνα.
Επειδή κατά καιρούς έχω διαβάσει για το σκέλος του κλιματισμού διάφορα, του τύπου, κάθε Χ χρόνια το φρέον στο κύκλωμα χάνεται με έναν α ρυθμό (παράλογο μου φαίνεται εκ πρώτης για κλειστό κύκλωμα) οπότε αντίστοιχα κάποιοι θεωρούν εκ των ουκ άνευ ότι πχ στη 10ετία θα έχει χάσει το κύκλωμα μια σχετικά σεβαστή ποσότητα φρέον και κατά συνέπεια ότι θα έπρεπε κι εγώ τόσα χρόνια να έχω κάνει συμπλήρωση φρέον γιατί σίγουρα έχω χάσει κι εγώ κάποια ποσότητα κλπ.
Εν τω μεταξύ στο συνεργείο που κάνουν τα σέρβις έχουν και το μηχάνημα που ελέγχει συμπληρώνει το κύκλωμα κλιματισμού αλλά ούτε κι αυτοί μου χουν πει ποτέ για προληπτικό έλεγχο. Πριν μάλιστα 2 χρόνια που άλλαξα μαγνητικό κόμπλερ στο συμπιεστή και λογικά έλεγξαν τη λειτουργία του κυκλώματος, δεν μου είπαν τίποτα για τυχόν συμπλήρωμα κλπ. Αν ήθελε, λεφτά θα έπαιρναν, είχαν λόγο να μη μου αναφέρουν τίποτα;
Άβαταρ μέλους
By drdino
#587951 If it ain't broken, don't fix it. Αν είχε πέσει χαμηλά η πίεση δεν θα εμπλεκόταν καν ο συμπιεστής.
Αν θες, μπορείς να κάνεις μια προληπτική συντήρηση (εκκένωση κυκλώματος, γέμισμα με ψυκτικό + λιπαντικό, αλλαγή του dryer).
Άβαταρ μέλους
By gianik
#587974 Το εχω ξαναγραψει αλλα δεν θυμαμαι ...

Η octy μοντ.2011 εχει clima.Δεν του εχω κανει τπτ τοσα χρονια ,φυσιολογικη χρηση τα καλοκαιρια ...
Να του κανω η οχι service (δουλευει αψογα..);;;;

.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#587979
gianik έγραψε:Το εχω ξαναγραψει αλλα δεν θυμαμαι ...

Η octy μοντ.2011 εχει clima.Δεν του εχω κανει τπτ τοσα χρονια ,φυσιολογικη χρηση τα καλοκαιρια ...
Να του κανω η οχι service (δουλευει αψογα..);;;;

.


Όπως είπε και drdino, αν βγάζει κρύο αέρα άστο στην ησυχία του.
Άβαταρ μέλους
By fot
#588069 Το air condition του αυτοκινήτου τώρα το καλοκαιρι μέσα στην πόλη δεν παλευεται να το κλείνω λίγο πριν φτάσω στον προορισμό μου, αφού έτσι κ αλλιώς οι διαδρομές είναι μικρές.

Υπάρχει θέμα αν δεν το κλείνω καθόλου κ σβήνω το αυτοκινητο με το a/c ενεργοποιημένο;


< >
Άβαταρ μέλους
By nEK
#588078 Αν εχουμε την υποψια μειωμενης πλεον αποδοσης του κλιματισμου, ενας ελεγχος καθαρισμος με το ειδικ9 μηχανημα μπορει να τα φερει ποσω τα χαμενα ψυκτικα «αλογα»?
Άβαταρ μέλους
By Obelix
#588107 Το a/c είναι κλειστό κύκλωμα, αν χρειαστεί συμπλήρωμα ψυκτικό υγραέριο (φρεον) έχει διαρροή.

< Note 6 >