- 18 Μάιος 2020, 17:46
#647833
Τους τελευταίους 2 μήνες περίπου παρατηρούσα ότι ξαφνικά άρχισε να ακούγεται από το χώρο του κινητήρα, ακόμα και στο ρελαντί με το που τον ξεκινούσα κρύο, ένας θόρυβος με κάπως μεταλλική χροιά (στο περίπου),κάτι σαν σφύριγμα. Επειδή είχα πρόσφατα (3 μήνες πριν ξεκινήσω να ακούω αυτόν τον ήχο) αλλάξει πολλαπλή εξαγωγής, φοβήθηκα αρχικά μήπως προκλήθηκε πάλι ρήγμα στη νέα πολλαπλή και έχουμε πάλι θέμα εκεί. Πτώση βέβαια στην απόδοση του κινητήρα δεν παρατήρησα. Ανοίγοντας μια φορά το καπό έχοντας τον κινητήρα σε λειτουργία, αντιλήφθηκα ότι ο νέος θόρυβος που άκουγα πρέπει να προερχόταν από την πλευρά του συγκροτήματος (drive train) συμπιεστή κλιματισμού/εναλλακτήρα/ιμάντα εναλλακτήρα. Από τη χροιά του θα τον περιέγραφα ως θόρυβο περιστροφής. Δεν ασχολήθηκα περαιτέρω τότε.
Να πω ότι το αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC 1.8 με 225.000 χλμ όταν ξεκίνησε ο ήχος αυτός, τώρα έχει 227.500χλμ) έχει ηλεκτρονικό κλιματισμό, όπου έχω όλα τα χρόνια τον συμπιεστή μόνιμα στη θέση ON. Επίσης προ 3ετίας (Απρίλιος 2017) είχα αλλάξει τον ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη του συμπιεστή με γνήσιο καινούριο, γιατί στα καλά καθούμενα έπαψε να κουμπώνει ο συμπιεστής. Από τότε και μέχρι πρόσφατα όλα δούλευαν καλά στον κλιματισμό.
Επίσης προ 6ετίας (καλοκαίρι 2014, όταν το αμάξι ήταν 9 ετών/144.000 χλμ) είχα αλλάξει τον ιμάντα του εναλλακτήρα (προληπτικά, λόγω ενός ανεπαίσθητου στιγμιαίου τσιρίγματος του παλιού ιμάντα κάποιες φορές σε εκκίνηση από σταματημένο σε ρελαντί). Επιπρόσθετα, τότε είχα ταυτόχρονα αλλάξει και το ρουλεμάν του τεντωτήρα με γνήσιο GM.
Εμφανές θέμα με την απόδοση του κλιματισμού δεν είχα ποτέ μέχρι τώρα αντιληφθεί.
Σήμερα το μεσημέρι ενώ ήμουν σταματημένος σε κάποιο πάρκιν, σκέφτηκα να μαρσάρω από το ρελαντί (περίπου μέχρι τις 3.500-4.000 σαλ). Ο περίεργος ήχος που ανέφερα στην αρχή όντως ακούστηκε σαφώς πιο χαρακτηριστικά με την αύξηση των στροφών, σαν ένας ήχος παράλληλα με τον αναμενόμενο ήχο του μαρσαρίσματος του κινητήρα. Αφήνω τις στροφές να πέσουν πάλι στο ρελαντί και απενεργοποιώ τον συμπιεστή. Ξαναμαρσάρω και ο παράλληλος χαρακτηριστικός ήχος εξαφανίζεται. Ξανακομπλάρω συμπιεστή, μαρσάρω και ο ήχος πάλι χαρακτηριστικός.
Καταλαβαίνω ότι προφανώς όταν ο συμπιεστής γυρίζει μαζί με τον κινητήρα είναι αναμενόμενο να κάνει κάποιο θόρυβο, ωστόσο είμαι βέβαιος ότι στην προκειμένη περίπτωση ο θόρυβος αυτός είναι πλέον αρκετά χαρακτηριστικός και δεν υπήρχε μέχρι πριν 2 μήνες (σε καμία περίπτωση σε αυτή την ένταση).
Αν θυμάμαι καλά πρέπει να ξεκίνησα να τον παρατηρώ από την επόμενη μέρα μιας βροχερής μέρας, όπου για να πάω στη δουλειά μου είχα περάσει στο δρόμο από κάποιο σημείο όπου τα νερά είχαν κάνει λιμνούλα γύρω στα 10 εκατοστά νερού.
Θα μπορούσε ίσως (λέω τώρα) να έχουν πεταχτεί νερά από εκείνη την μέρα σε κάποιο ρουλεμάν στο συμπιεστή/συμπλέκτη/τεντωτήρα ιμάντα και να είναι από εκεί προερχόμενος αυτός ο θόρυβος; Σας έχει τύχει κάτι ανάλογο; Κάποια γνώμη;