Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#744244
Sijune21 έγραψε:Γνωρίζετε αν τα ταμπούρα,χρειάζονται αντικατάσταση με την πάροδο των χρόνων και της γενικής φθοράς η τα αφήνουμε έτσι όπως είναι. :hmmm:


Αν έχουν πολλά χλμ (>100k) καλό θα ήταν να ανοιχτούν για έλεγχο, καθάρισμα, λίπανση κτλ. Αν έχει φθαρεί το υλικό τριβής, αλλάζει.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#744254 Όταν λες ταμπουρά, φαντάζομαι εννοείς το υλικό τριβής.

Προφανως και θελει κάποια στιγμή αντικατάσταση, και σίγουρα θέλει περιοδικό άνοιγμα και καθάρισμα.
Με 100.000 δεν τα έχεις ανοίξει ποτε? :ninja:
Άβαταρ μέλους
By Sijune21
#745305 Οχι,δεν εχουν καθαριστει ουτε ελεγχθει τα ταμπουρα,με 200.000 χιλιομετρα,σε αυτοκινητο χρονολογιας 1997. :vava: :slap: Πιστευα οτι δεν χρειαζονται συντηρηση και πως μονο τακακια αλλαζουμε κλασσικα και ελεγχουμε την κατασταση των δισκοφρενων αν απαιτειται επισης αντικατασταση,βασικα κανενας μηχανικος η συνεργειο εως τωρα δεν μου εχει πει καν οτι πρεπει να γινεται αυτο στα ταμπουρα,καθως μπορει να μην εχουν ιδια αποδοση στο φρεναρισμα με τα δισκοφρενα,ωστοσο αν δεν ειναι σε καλη κατασταση επηρεαζουν υποθετω το συνολικο φρεναρισμα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#745311 Ετσι για την ιστορια,ταμπουρο ειναι αυτο που βλεπετε μεσα απο τη ζαντα.
το υλικο τριβης στα ταμπουρα λεγεται ''σιαγονα''
καθε ταμπουρο διαθετει 2 σιαγονες.

σιαγονα
Εικόνα

εδω μονταρισμενα οι σιαγονες και το κυλινδρακι.
Το κυλινδρακι ειναι αυτο το βαρελακι στο πανω μερος που δειχνει το τοξο.
Πατωντας το φρενο ανοιγουν τα εμβολακια απο το κυλινδρακι και σπρωχνουν τις σιαγονες πανω στο ταμπουρο.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#745399 Το ταμπούρο θα φορεθεί σαν καπάκι κάλυμμα στην παραπάνω φωτογραφία και έτσι οι σιαγόνες καθώς θα σπρωχτούν προς τα έξω θα έρθουν σε επαφή με το ταμπούρο.
Καθώς επέρχεται φθορά του αναλώσιμου υλικού τριβής πάνω στις σιαγόνς προβλέπεται στην τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου έλεγχος και ρύθμιση (θυμάμαι είχε μια τρύπα που έβαζες ένα κατσαβίδι σαν μοχλό για να σπρώξεις ένα γρανάζι που έκανε τις σιαγόνες να πλησιάσουν στα ταμπούρα). Μέχρι που κάποτε θα χρειαστεί αλλαγή υλικού τριβής η σιαγόνων. Ακόμα κι αν σε πιο καινούργιες υλοποιήσεις είναι αυτορυθμιζόμενο θα χρειαστεί αλλαγή κάποτε.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#745401 Σε πολλά αυτοκίνητα η ρύθμιση γίνεται αν πατήσεις δυνατά φρένο ενώ κινείσαι με όπισθεν.
Άβαταρ μέλους
By Peterghost
#751378 Καλησπέρα σε όλους, αν και παρακολουθώ και διαβάζω διάφορες συζητήσεις στο forum εδώ και καιρό, ήρθε η ώρα να ζητήσω τις απόψεις-συμβουλές σας. Λοιπόν έχω ένα ford mondeo mk2, μοντέλο 2000 (1996-2000). Ετοιμάζομαι σε κανα 2-3 μήνες για αλλαγή σε δίσκους-τακάκια μπροστά.
Υπάρχει μια ιδιαιτερότητα όμως. Μπροστά φοράει δαγκάνες από το επόμενο mondeo (2001-2007) που είναι μεγαλύτερες. Όπως είναι αυτονόητο έχει και τακάκια απο αυτό αλλά δισκόπλακες φοράει από focus mk1 st170 το οποίο έχει την ίδια διάσταση με το mk3 (300mm) αλλά είναι 4μπουλονο αντί για 5μπουλονο ώστε να ταιριάζει στο δικο μου (το οποίο, έτσι για την ιστορία, φοράει δίσκους 260mm).
Έχω κατά νου αυτούς τους δίσκους:

https://onparts.gr/diskoplaka-ate-24012401981
130€ Ελλάδα - 90€ από trodo.com

Και αυτά τα τακάκια (κεραμικά):

https://onparts.gr/set-takakia-diskofrena-ate-13047039872
72€ Ελλάδα - 64€ από trodo.com

Σύνολο: 202€ Ελλάδα - 167€ με μεταφορικά από trodo.com
Για εργατικά κάνω τον μηχανικό Σαΐνη.
Εμπρός, λοιπόν, καλά μου χεράκια!!!

Είναι καλή επιλογή? Για αυτή τη διαφορά τιμής αξίζει να προτιμήσω εξωτερικό? Και το πιο σημαντικό, τι διαφορά κάνει το κεραμικό τακάκι? Διάβασα στην ate, (https://www.ate-brakes.com/products/disc-brakes/ate-ceramic-brake-pads) για λιγοτερη σκόνη, καλό φρενάρισμα, λιγότερο φάγωμα δίσκων και διάφορα άλλα (σε συνδυασμό με δίσκους τις εταιρείας βγήκαν πρώτα στο ADAC brake test, έτσι ισχυρίζονται τουλάχιστον). Όντως κάνουν δουλειά? Εγώ που οδηγώ σχετικά επιθετικά, όπου με παίρνει βέβαια (ασφάλεια πάνω από όλα), μου κάνουν? Παίζει ρόλο το ενδεχόμενο να μην πιάνουν κρύα και να πρέπει να πιάσουν θερμοκρασίες που δεν θα τις φτάνω για να λειτουργήσουν σωστά? Το κόστος μέχρι το παραπάνω ποσό δεν είναι θέμα αν τυχόν κάποιοι το θεωρήσουν μεγάλο.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#751381 Φοράω σε BMW Ate Powerdisc με κεραμικά τακάκια ΑΤΕ εδώ και κάποιους μήνες και βρίζω τον εαυτό μου που δεν τα είχα βάλει νωρίτερα.

Καλύτερη αίσθηση στο φρένο, ωραίο δάγκωμα, καθαρές ζάντες.

< >
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751384 Για τους δίσκους Brembo Xtra Line με τα αντίστοιχα Brembo Xtra Pads, τι άποψη έχουμε;

Dimik για πες. Γιατί για τα κεραμικά Ate διάβασα καλά λόγια.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#751407 Αν θες να με ακούσεις είμαι φανατικά υπέρ των Ate πλέον.

Άλλη αίσθηση, σαν να άλλαξα φρένα με πολύ καλύτερα.

Ξέχνα τα brembo κλπ, πολύ όνομα λίγη ουσία εκτός αν πας στα πολύ ακριβά της μοντέλα.

Brembo έχω στο Golf και ανυπομονώ να βάλω κι εκεί Ate Powerdisc με κεραμικά, δεν ξέρω άλλα μου έκατσε φοβερά ο συνδυασμός.

< >
Άβαταρ μέλους
By glf
#751409
dimik έγραψε:Ξέχνα τα brembo κλπ, πολύ όνομα λίγη ουσία εκτός αν πας στα πολύ ακριβά της μοντέλα.


+1 :lol:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#751423 Εγώ στο δικό μου με τα BMW Performance, πρόβλημα είχα μόνον με... Brembo. Τα εργοστασιακά (που ήταν Brembo απ' όσο ξέρω ήταν μια χαρά). Μόλις έβαλα Brembo στην αλλαγή, ήταν απαράδεκτα. Τα άλλαξα με Textar και ήταν μια χαρά. Μια χαρά ήταν και τα Jurid που είχα δοκιμάσει. Όλα απλά τυπικά τακάκια, όχι κάτι περίεργο.
Οπότε, δεν ξέρω τι έπαιξε τότε, αλλά γενικώς δεν υπάρχει μαγική συνταγή. Αγοράζεις και δοκιμάζεις.
Μιλάω για μπροστινό άξονα, θεωρώ πως πίσω, ό,τι και να βάλεις μια χαρά θα είναι, ελάχιστα επηρεάζει.