Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#469262
rocsta έγραψε:Mάστορα, έχεις ξανασυναντήσει τέτοια φθορά;
Εικόνα
:lol: :metalo:


Αυτό το σχήμα σαν ακτίνες πως έγινε;;; :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#469263 Είναι τα υπολείμματα των εσωτερικών vanes του αεριζόμενου δίσκου.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#469311
drdino έγραψε:Είναι τα υπολείμματα των εσωτερικών vanes του αεριζόμενου δίσκου.


Πώς στην ευχή το κατάφερε αυτό;
Έφαγε όλη την έξω πλευρά του δίσκου και τα vanes????????


Πόσο θόρυβο έκανε και πως φρέναρε τόσο καιρό που του πήρε να γίνει έτσι;

Από το Redmi Note 4
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#469738 Κύριε Παναγιώτη καλή χρονιά, με υγεία. Σε λίγο καιρό θα μιλήσουμε για την αλλαγή των δίσκων και των τακακίων, έχουν αγοραστεί τα πάντα από Brembo και Ferodo, όπως μου είχατε πει. Δεν κάνουμε και μια ηλεκτροστατική βαφή τις δαγκάνες στο ταπεινό Caliber-άκι μου; :oops: :lol: Ωραίο το gun metal, που είχατε βάλει το DIY :inlove:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#469753
21 quadra έγραψε:Δημήτρη αυτά είναι τα εμπρός φρένα του Kωνσταντίνου

Εικόνα


μαμα τι φοραγε?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#469808
Dodger έγραψε:Κύριε Παναγιώτη καλή χρονιά, με υγεία. Σε λίγο καιρό θα μιλήσουμε για την αλλαγή των δίσκων και των τακακίων, έχουν αγοραστεί τα πάντα από Brembo και Ferodo, όπως μου είχατε πει. Δεν κάνουμε και μια ηλεκτροστατική βαφή τις δαγκάνες στο ταπεινό Caliber-άκι μου; :oops: :lol: Ωραίο το gun metal, που είχατε βάλει το DIY :inlove:


Ευχαριστώ επίσης καλή χρονιά, αν η δαγκάνες είναι μαντεμένιες δεν αξίζει τον κόπο και το κόστος.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#469819
21 quadra έγραψε:Aυτός είναι ο δικός του δίσκος, εγώ τους έβαλα τα bell


:)
Άβαταρ μέλους
By lemon3
#470759 Σε λίγο καιρό έρχεται και η σειρά του 308 για φρένα. Μιας που δεν θέλω να το παίξω νέοπας :lol: και να βάλω πάλι τα μανίσια (όχι ότι μου φταίνε σε τίποτα) να ρωτήσω εδώ τους γνώστες:

1) Ο δίσκος ο μπροστά έχει ένα ελαφρύ δόντι, κανένα χιλιοστό (δεν έχω μετρήσει τίποτα, με το μάτι), μάλλον θα παίρνει ακόμα μια γύρα τακάκια. Τώρα, σε ενδεχόμενη αλλαγή τακακίων, καλύτερα να πατήσει πάνω σε φρέσκο υλικό. Απορρίπτω την λύση του τόρνου γιατί πρέπει να είναι μάστορας για να μην δημιουργήσει πρόβλημα, συν το γεγονός ότι ένα πενηντάρικο θα το πάρει το μηχανουργείο όπως και να έχει. Κάτι σε after, ποιοτικό, να είναι και βαμμένο όπως οι μαμά δίσκοι για να μη σκουριάζει, τι προτείνετε;

2)Προφανώς θα μου προτείνετε και τακάκια, αντίστοιχα με τα OEM ή ανώτερα, απλά να μην κάνουν φασαρία και να πιάνουν από κρύα.

3) Πίσω, τα τακάκια έχουν ακόμα λίγο ψωμί. Ενδείκνυται να αλλαχτούν σετ μαζί με τα μπροστά για να παραμείνει το ζύγισμα στο φρενάρισμα; Αν ναι, τι τακάκια :oops: Πίσω δεν τρώει κανένα ζόρι, 99% του χρόνου άδειο είναι το αυτοκίνητο.
Οι δίσκοι πίσω επειδή δεν τρώνε ζόρι, έχουν ένα περίεργο φάγωμα, σαν να μην πατάει καλά το τακάκι. Τι κάνουμε, τους παίρνουμε μια γύρα στον τόρνο; Τους αφήνουμε όπως είναι; Βάζουμε καινούριους; (αν δεν έχει μεγάλη διαφορά στην τιμή με το τορνίρισμα)

Ευχαριστώ :)
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#471271
lemon3 έγραψε:Σε λίγο καιρό έρχεται και η σειρά του 308 για φρένα. Μιας που δεν θέλω να το παίξω νέοπας :lol: και να βάλω πάλι τα μανίσια (όχι ότι μου φταίνε σε τίποτα) να ρωτήσω εδώ τους γνώστες:

1) Ο δίσκος ο μπροστά έχει ένα ελαφρύ δόντι, κανένα χιλιοστό (δεν έχω μετρήσει τίποτα, με το μάτι), μάλλον θα παίρνει ακόμα μια γύρα τακάκια. Τώρα, σε ενδεχόμενη αλλαγή τακακίων, καλύτερα να πατήσει πάνω σε φρέσκο υλικό. Απορρίπτω την λύση του τόρνου γιατί πρέπει να είναι μάστορας για να μην δημιουργήσει πρόβλημα, συν το γεγονός ότι ένα πενηντάρικο θα το πάρει το μηχανουργείο όπως και να έχει. Κάτι σε after, ποιοτικό, να είναι και βαμμένο όπως οι μαμά δίσκοι για να μη σκουριάζει, τι προτείνετε;

2)Προφανώς θα μου προτείνετε και τακάκια, αντίστοιχα με τα OEM ή ανώτερα, απλά να μην κάνουν φασαρία και να πιάνουν από κρύα.

3) Πίσω, τα τακάκια έχουν ακόμα λίγο ψωμί. Ενδείκνυται να αλλαχτούν σετ μαζί με τα μπροστά για να παραμείνει το ζύγισμα στο φρενάρισμα; Αν ναι, τι τακάκια :oops: Πίσω δεν τρώει κανένα ζόρι, 99% του χρόνου άδειο είναι το αυτοκίνητο.
Οι δίσκοι πίσω επειδή δεν τρώνε ζόρι, έχουν ένα περίεργο φάγωμα, σαν να μην πατάει καλά το τακάκι. Τι κάνουμε, τους παίρνουμε μια γύρα στον τόρνο; Τους αφήνουμε όπως είναι; Βάζουμε καινούριους; (αν δεν έχει μεγάλη διαφορά στην τιμή με το τορνίρισμα)

Ευχαριστώ :)


1) Aν έχει νύχι 1mm στην πλευρά ( 2mm σύνολο ) είσαι στο όριο που λέει ο κατασκευαστής των δίσκων, οπότε δεν υφίστατε τορνίρισμα το οποίο σε κάθε πλευρά θα - φάει - προσεκτικά 0.1mm ( σύνολο 2mm ) αν ο μάστορας δεν είναι προσεκτικός μπορεί να τον σφάξει και να - φάει - 0.5mm συνολικά. Οπότε καλύτερα ένα σετ καινούργιοι.

2) Αν είσαι ευχαριστημένος από τα γνήσια μαμά να τα ξαναβάλεις, η πάστα τους είναι διαλεγμένη για το αμάξι σου και την χρήση που έχει φτιαχτεί, τακάκια aftermarket μόνο όταν αλλάζει η χρήση του αυτοκινήτου και του ζητάμε το κάτι παραπάνω, αν σου πούν ότι αυτά που σου βάζουν είναι ίδια με τα γνήσια μη το πιστέψεις, ζήτα τα γνήσια και να δείς και το κουτί σφραγισμένο και ας δώσεις κάτι παραπάνω, κέρδος θα έχεις στην πορεία.

3) Το ζύγισμα δεν αλλάζει, όποια διαφορά την καλύπτει ο κατανεμητής. Τα πίσω τακάκια τρώγονται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης λόγω της εμπλοκής του esp, μπορεί να κάνεις αλλαγή 2-3 φορές τα εμπρός και μία τα πίσω έως και να τα αλλάζεις ταυτόχρονα αν οδηγάς ζωηρά και επεμβαίνει συχνά το esp. To περίεργο φάγωμα που λες μπορεί να είναι στράβω,μα ( σχετικά απίθανο ) γιατί οι πίσω δίσκοι είναι μικροί σε διάμετρο ( συνήθως ) και όχι αεριζόμενοι, αυτό τους κάνει ανθεκτικότερους στο στράβωμα αλλά επειδή δεν αερίζονται τόσο καλά όσοι οι εμπρός λόγω θέσης και λόγο κατασκευής λειτουργούν σε σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, αυτό φθείρει τα τακάκια περισσότερο και στεγνώνει τα γράσα των ρουλεμάν, οπότε αν οι πίσω δίσκοι είναι με ενσωματωμένα ρουλεμάν καλύτερα είναι να τους αλλάξεις.

Ποιό μοντέλο, κυβικά, χρονολογία είναι το αμάξι ? Το ρωτάω γιατί φοράει εμπρός 3 διαφορετικούς δίσκους σε μέγεθος.

Βαμμένοι δίσκοι στην αγορά είναι οι Zimmermann ( της πλάκας βαφή ) και οι Brembo με κατάληξη στον κωδικό τους το 11,
πχ 09.C133.10 είναι ο απλός και 09.C133.11 είναι ο βαμμένος με καλή και ανθεκτική βαφή με αστάρι κάτω από το χρώμα.
Άβαταρ μέλους
By lemon3
#471365
21 quadra έγραψε:1) Aν έχει νύχι 1mm στην πλευρά ( 2mm σύνολο ) είσαι στο όριο που λέει ο κατασκευαστής των δίσκων, οπότε δεν υφίστατε τορνίρισμα το οποίο σε κάθε πλευρά θα - φάει - προσεκτικά 0.1mm ( σύνολο 2mm ) αν ο μάστορας δεν είναι προσεκτικός μπορεί να τον σφάξει και να - φάει - 0.5mm συνολικά. Οπότε καλύτερα ένα σετ καινούργιοι.

2) Αν είσαι ευχαριστημένος από τα γνήσια μαμά να τα ξαναβάλεις, η πάστα τους είναι διαλεγμένη για το αμάξι σου και την χρήση που έχει φτιαχτεί, τακάκια aftermarket μόνο όταν αλλάζει η χρήση του αυτοκινήτου και του ζητάμε το κάτι παραπάνω, αν σου πούν ότι αυτά που σου βάζουν είναι ίδια με τα γνήσια μη το πιστέψεις, ζήτα τα γνήσια και να δείς και το κουτί σφραγισμένο και ας δώσεις κάτι παραπάνω, κέρδος θα έχεις στην πορεία.

3) Το ζύγισμα δεν αλλάζει, όποια διαφορά την καλύπτει ο κατανεμητής. Τα πίσω τακάκια τρώγονται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης λόγω της εμπλοκής του esp, μπορεί να κάνεις αλλαγή 2-3 φορές τα εμπρός και μία τα πίσω έως και να τα αλλάζεις ταυτόχρονα αν οδηγάς ζωηρά και επεμβαίνει συχνά το esp. To περίεργο φάγωμα που λες μπορεί να είναι στράβω,μα ( σχετικά απίθανο ) γιατί οι πίσω δίσκοι είναι μικροί σε διάμετρο ( συνήθως ) και όχι αεριζόμενοι, αυτό τους κάνει ανθεκτικότερους στο στράβωμα αλλά επειδή δεν αερίζονται τόσο καλά όσοι οι εμπρός λόγω θέσης και λόγο κατασκευής λειτουργούν σε σχετικά υψηλές θερμοκρασίες, αυτό φθείρει τα τακάκια περισσότερο και στεγνώνει τα γράσα των ρουλεμάν, οπότε αν οι πίσω δίσκοι είναι με ενσωματωμένα ρουλεμάν καλύτερα είναι να τους αλλάξεις.

Ποιό μοντέλο, κυβικά, χρονολογία είναι το αμάξι ? Το ρωτάω γιατί φοράει εμπρός 3 διαφορετικούς δίσκους σε μέγεθος.

Βαμμένοι δίσκοι στην αγορά είναι οι Zimmermann ( της πλάκας βαφή ) και οι Brembo με κατάληξη στον κωδικό τους το 11,
πχ 09.C133.10 είναι ο απλός και 09.C133.11 είναι ο βαμμένος με καλή και ανθεκτική βαφή με αστάρι κάτω από το χρώμα.



Για να "φάει" ένα σετ τακάκια στα 120 χιλιάδες χιλιόμετρα, σε αυτοκίνητο που βγάζει μ.ο. κατανάλωσης 5 στα 100, καταλαβαίνεις ότι δεν κυνηγιέται ιδιαίτερα. Συν τοις άλλοις, γενικά δεν τρώω φρένο, προτιμώ να το πατάω όσο το δυνατόν λιγότερο πριν τη στροφή :s_wink

Τα τορνιρίσματα καλό είναι να είναι μάστορας ο άλλος, γιατί άμα δεν το πιάσει καλά, ζημιά θα κάνει.

Οπωσδήποτε, το μανίσιο είναι το σίγουρο (π.χ. τα αμορτισέρ που είχε το σουμπαρού από τη μάνα του-2800 τιμή καταλόγου :lol: ) αλλά σου μπαίνει και λίγο το μικρόβιο, λες μιας που θα τα αλλάξω, μήπως βάλω κάτι καλύτερο; Και πέρα από αυτό είναι και το οικονομικό, ένα σετ δίσκοι μπροστά κάνει 70 σε after, γιατί να το πληρώσω 170 αντιπροσωπείας; Παρομοίως και τα τακάκια. Οι μανίσιοι πάντως δεν έχουν ίχνος σκουριά πάνω :iconcool:

Άρα τα πίσω δεν τα πειράζουμε, και πρέπει να βρω ένα ζευγάρι δίσκους με τακάκια.
Τα πίσω έχουν σαν γραμμές από γυαλισμένα τακάκια, μάλλον δεν ζορίζονται αρκετά, αύριο με τη μέρα θα βάλω φωτογραφία.
Μάλλον για να βρούμε δίσκο πρέπει να το ψάξω με το πλαίσιο, γιατί με τον τύπο και το μοτέρ δίνει όντως 3 διαστάσεις, για φρένα continental, bosch και μιά άλλη μάρκα.... γαλλλλλία ρε :lol:

Πάνω στην ώρα ρώτησα, μπροστά άρχισαν να χρατσανίζουν σήμερα ... :oops:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#471590 Δεν παίζει ρόλο η μάρκα στις διαστάσεις, αυτές προσδιορίζονται από το εργοστάσιο ανάλογα το βάρος, τα κυβικά, την ιπποδύναμη, τη χρήση, οι κατασκευαστές δίσκων απλά ακολουθούν το σχέδιο που τους δίνει το εργοστάσιο.

Το 70 με το 170 που λές έχει τη σημασία του και δεν είναι ακριβά επειδή είναι αντιπροσωπείας, έχει υψηλότερο κόστος γιατί είναι γνήσιο ( περιμένει στο ράφι πότε θα πουληθεί και έχει ένα κόστος ) αλλά είναι και διαφορετικ;a τα υλικά σε όλα τα γνήσια εξαρτήματα από τα απλά aftermarket που είναι κατά 90% Κινέζικης κατασκευής από ευρωπαϊκές εταιρίες.

Βάλε aftermarket ότι μάρκα σε βολεύει και κράτα τα χλμ που θα κρατήσουν, κάνε μετά την αναλογία μαζί με τα εργατικά τι σε συμφέρει.
Δεν είμαι της αντιπροσωπείας αλλά θέλω να κάνω κατανοητό ότι η τιμή κρύβει κάποιες αλήθειες σε τεχνικό επίπεδο, αν αύριο βάλεις τους δίσκους τους φτηνούς που μπορεί να βρείς και με 50€ και σε 5.000 χλμ στραβώσουν τι θα πείς ? Θα κατηγορήσεις το υλικό ή τον μάστορα που τους έβαλε χωρίς να γυαλίσει καλά το μουγιέ και δεν έσφιξε με δυναμόκλειδο τους τροχούς ? Μήπως δεν στραβώσουν αλλά σε 30.000 έχουν κάνει μεγάλο νύχι γιατί το υλικό τους ήταν πολύ μαλακό και τα τακάκια ήταν σκληρότερα με αποτέλεσμα μεγάλη φθορά ?

Επειδή υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που είναι άγνωστες και δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε γιαυτό η λύση πάντα είναι το γνήσιο ανταλλακτικό, με την καχυποψία όμως να παραμονεύει ότι στο γνήσιο κουτί μπορεί να υπάρχει ένα fake ανταλλακτικό, γίνονται πάρα πολλά στις μέρες μας, οπότε ίσως και το φτηνό να είναι η λύση.

Τα ανταλλακτικά στις μέρες μας είναι ένας κυκεώνας και μόνο πολλοί έμπειροι με χρόνια στις αποθήκες ανταλλακτικών των αντιπροσωπειών μπορούν να τα ξεχωρίσουν, δυστυχώς όταν πατάμε το πόδι μας στο συνεργείο είμαστε όλοι πρόβατα προς σφαγή και η καλή δουλειά εξαρτάται από το φιλότιμο του μάστορα και μόνο, και οι αντιπροσωπείες δεν είναι το τέλειο πάντα.

Μια ματιά που ίσως δικαιολογεί και το υψηλότερο κόστος

Τα μαντέμια στους δίσκους είναι τα εξής κράματα, τα γνήσια σίγουρα είναι τουλάχιστον G3000 και πάνω όπως και των πολύ επωνύμων aftermarket και φαίνεται από την διάρκεια τους πόσα χλμ βγάζουν.

G1800 Φερίτης - Περλίτης / σκληρότητα ΗΒ 143 - 187
G2500 Φερίτης - Περλίτης / σκληρότητα ΗΒ 170 - 229
G3000 Περλίτης / σκληρότητα ΗΒ 187 - 241
G3500 Περλίτης / σκληρότητα ΗΒ 207 - 255
G4000 Περλίτης / σκληρότητα ΗΒ 217 - 269