Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#401576 Σε brembo βγάζει αυτό το δίσκο: https://www.antallaktikaonline.gr/brembo/1657626

και έναν λίγο φτηνότερο. Σύμφωνα με το site της brembo, ο ακριβότερος είναι high carbon

Γενικά για αυτό το αυτοκίνητο δέν βγαίνουν προιόντα βελτίωσης, γι αυτό μου έκανε εντύπωση οτι υπάρχει τρυπητός δίσκος διαθέσιμος.

Δέν αξίζει να πάω σε τρυπητό γενικά?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#401600 H διαφορά τιμής είναι τεράστια και δεν θα την εισπράξεις σε απόδοση, οι τρύπες θα σου φέρουν θόρυβο μέσα στην καμπίνα, τα απλά μαλακά τακάκια που σίγουρα χρησιμοποιείς θα βουλώσουν τις τρύπες μετά από μερικές χιλιάδες χλμ και θα χαθεί το πλεονέκτημα του αερισμού για την αποφυγή του fade, όσο μεγαλώνει η φθορά του δίσκου μειώνεται το πάχος της φρέζας που έχουν οι τρύπες και θα όταν ζεσταίνεται πολύ ο δίσκος μαζεύονται τάσεις γύρω από τις τρύπες και αρχίσουν τα ραγίσματα.

Κατά την άποψη μου για το αμάξι σου και για την νορμάλ χρήση που υποθέτω ότι του κάνεις δεν βλέπω τον λόγο της αγοράς του zimmermann, εκτός και αν αυτός ο δίσκος λόγω της τιμής του είναι και θερμικά επεξεργασμένος, ( αντίστοιχος του brembo Max ) κάτι που δεν μπόρεσα να το διαπιστώσω, αν έχει θερμική επεξεργασία τότε δεν θα ραγίσει, οι τρύπες πάντως θα βουλώσουν και θα έχεις θόρυβο, εγώ θα έβαζα ένα απλό brembo που είναι σημαντικά φτηνότερος.
Άβαταρ μέλους
By glf
#401721
21 quadra έγραψε:Tα DS 3000 όπως λέει και ο Dim τρώνε τους δίσκους για πλάκα ειδικά όταν είναι κρύοι και κάνουν σαν λεωφορεία Icarus ...

Εσύ αν δεν ταλαιπωρείς τα φρένα σου γιατί δεν βάζεις ένα Ferodo Premier ?


Ferodo premier τα εχω βάλει, οτι χειρότερο έχω φορέσει. Για καθημερινό. Στα πολλά χλμ δε σε σταματάει, καθόλου αρχικό πιάσιμο.

Για DS3000 ισχύει ότι είπατε. Τα έβαζα με φτηνούς δίσκους και δε με ένοιαζε. Άλλαζα δύο σετ δίσκους για ένα σετ τακάκια :)
Έχουν μια χαρά πιάσιμο κρύα, τουλάχιστο με τους φτηνούς zimmerman 266 που έβαζα συνήθως.
Και τα είχα για καθημερινό οδήγημα και αγώνες / βουνό τα ΣΚ. Δείτε τα incar της ανάβασης Καστανιάς και σκεφτείτε το σε κατηφόρα. Δε με έπιανε κανείς.
Φρένο με όσο αντέχαν τα λάστιχα..

Όταν τα ψιλοπαράτησα για καθημερινά έβαζα τα DS2500.

Για τα DS.UNO και γω θέλω να τα βάλω, μόνο καλά λόγια ακούω, αλλά εναι τα πιο ακριβά τους. Λένε οτι έχει την αντοχή του DS3000 χωρίς τη φθορά.

Νταξ, αυτά για αγωνιστικές καταστάσεις και πίστα..
Άβαταρ μέλους
By glf
#401724
fubar.gr έγραψε:Θυμάμαι μόλις το πήρα δεν φρέναρε με τίποτα, έπρεπε να πέσω όλος πάνω στο πετάλι. Μου λέει στρώσιμο θέλει και θα πιάνουν μια χαρα. Μετά απο πολλά χιλιόμετρα κάπως βελτιώθηκε η κατάσταση, αλλά το επίπεδο του φρεναρίσματος ήταν απαράδεκτο σε σχέση με πρίν.

Τελικά αυτό που έχω καταλάβει είναι οτι το καλό τακάκι θα φρενάρει καλά ακόμα και απο ολοκαίνουριο στο πρώτο του φρενάρισμα. Αν δέν πιάνει καλά απο την αρχή, όσο στρώσιμο και να γίνει δέν προκειται να βελτιωθεί σημαντικά.


Το ότι έπεσες σε τακάκι που δε πιάνει καλά στο δίσκο σου ναι μπορεί να συμβεί.
Αλλά όλα θέλουν στρώσιμο. Κανένα δε θα πιάσει με το καλημέρα.
Και το σωστό στρώσιμο είναι μια μικρή υπόθεση. Σε απλή οδήγηση στην πόλη θα κάνεις και κάνα μήνα που λέει ο λόγος. Στην εθνική μπορείς και σε μια μέρα.

Τα γράφω ίσως λίγο χύμα, πιο πολύ για προβληματισμό και σκέψη, δεν προτρέπω σε κάτι, μεγάλα παιδιά είμαστε.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#401739 Αναφέρομαι σε δημοσιεύσεις αρκετών σελίδων και καταλήγω με νέα ερώτηση θέμα συζήτησης (βασικά διδασκαλίας από τον quadra).

quadra σε δημοσίεσή σου για τρόπους βελτίωσης φρένου νομίζω ξέχασες τους αεραγωγούς/σχεδίαση ζάντας για καλύτερο αερισμό δίσκων

Έχουν γίνει δοκιμασίες με ίδιο αυτοκίνητο και όσο γίνεται ίδια ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων (αναφέρθηκε σχετικά πρόσφατα εδώ με Golf και 15-19άρες ζάντες) αλλά πάντα είναι ελλιπή. Πχ αναγκαστικά αλλάζεις όχι μόνο διάμετρο ζάντας αλλά και πλάτος που σίγουρα επηρεάζει, κάνει πιο άκαμπτο το λάστιχο οπότε φρενάρει καλύτερα μόνο από αυτό. Και αλλιώς ταιριάζει διαφορετικός τροχός με την ίδια ανάρτηση κοκ.

Υπάρχουν αρνητικά στα mega φρένα και αυτά είναι το βάρος (φρένων, τροχών) που σημαίνει επίδραση και στην άνεση/κράτημα, το κόστος, το ότι αργούν να ζεσταθούν σε καθημερινές συνθήκες, αυξημένες φθορές-γυροσκοπικά κλπ.
Όμως τα περισσότερα μαμά φρένα ακόμα και με κάποιες βελτιώσεις απέχουν πολύ από το να γίνουν mega-φρένα. Απλά γίνονται λίγο ως πολύ καλύτερα.
Για μένα το να έχεις δυνατά φρένα είναι πάντα καλό, και σε βρεγμένο κλπ. Μόνο όμως εφόσον δεν θυσιάζουν την αναλογικότητα και ρυθμισιμότητα. Αν είναι on-off και μέτρια να είναι θα βρεθείς προ εκπλήξεων σε απότομη αλλαγή συντελεστή τριβής και το έχω νιώσει.
Υποθέτω ότι το να φτιάξεις σωστά σοβαρά φρένα θα πρέπει να παίξεις με αρκετά πράματα πέραν από τα συνηθισμένα (όπως αντλία-σερβό-σωληνώσεις κλπ κλπ), δεν πρέπει να είναι εύκολη δουλειά αλλά οι γνώστες θα πρέπει να έχουν κάποιες σχετικές φόρμουλες για υπιολογισμούς.

Το bias δεν είναι λογικό το να πρέπει να είναι προς τα εμπρός εφόσον κατά το φρενάρισμα εκεί θα μεταφερθεί το μεγαλύτερο βάρος; Για το λόγο αυτό και από παλιά είχαν τον σχετικό περιοριστή πίσω που μειώναν το φρενάρτισμα στους πίσω ώστε να μην μπλοκάρουν όταν ελαφρύνουν. Αλλά η όποια ρύθμιση κανονικά θα πρέπει να επανεξετάζεται όταν γίνεται αλλαγή σε αμορτισέρ ή ελατήρια που θα αλλάξουν τον τρόπο μεταφοράς βάρους προς τα εμπρός. Τυπικό πρόβλημα με τα πισωμήχανα που σε ομαλό φρενάρισμα που προλαβαίνει να γίνει η μεταφορά βάρους εμπρός φρενάρει καλά αλλά αν πατήσεις απότομα φρένο οι εμπρός τροχοί μπλοκάρουν πολύ πιο γρήγορα.

Εγώ έχω νιώσει το τελείωμα των φρένων και με τα αστεία ταμπούρα εμπρός πίσω παλιού σκαθαριού αλλά και με άλλα αυτοκίνητα και με την BMW E39 520iA που έχω τώρα σε κατέβασμα από Καλάβρυτα. Αναγκαστικά έμαθα από μικρός να προσέχω το πως φρενάρω χωρίς να καταπονώ τα φρένα αλλά και δοκίμασα κάποια πράματα και κατάλαβα ότι μπορείς να πετύχεις μεγάλη διαφορά χωρίς να ξεφεύγεις οικονομικά.

Ένα θέμα που έχει αγγιχτεί αλλά θα ήθελα να ξέρω περισσότερα είναι αυτό του ταιριάσματος δίσκου τακακιών. Δουλεύουν καλύτερα τα τακάκια με δίσκους του ίδιου κατασκευαστή; Αναφέρθηκε πχ πιο πριν ότι Tarox κάτι με Tarox κάτι ταιριάζει καλά. Εμένα EBC ημιχαρακτοί με τα EBC τα πράσινα που όλοι κράζουν ήταν θαύμα (πολύ καλύτερα από πριν αλλά και από τα τακάκια που ακολούθησαν). Και γιατί, ποια χαρακτηριστικά παίζουν ρόλο στο ταίριασμα και είναι κάτι που ίσως βοηθάει στην επιλογή; Ή είναι από τα σχεδόν μαγικά πράματα που κάποιες φορές 1+1=3 χωρίς να ξέρει κανείς γιατί; Μήπως τελικά παίζει ρόλο σημαντικό σε σημείο που να πρέπει να εξετάζεται σαν πακέτο δίσκος-τακάκι προτού βγουν αξιόλογα συμπεράσματα (και όχι μεμονωμένα το τακάκι);
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#401900 Μετά από 1 εβδομάδα σχεδίων, μετρήσεων και κατασκευής υλοποιήθηκε το 1ο σέτ μεγάλων δίσκων για το Honda S2000 χωρίς αποστάτες και χωρίς αλλαγή στο όφσετ, το αποτέλεσμα αυτό έγινε δυνατό γιατί το επέτρεπαν οι δαγκάνες της Tarox.

Oι δαγκάνες αυτές είναι 10 εμβόλων, θα αναρωτηθεί κανείς και με το δίκηο του, μα καλά 10 έμβολα ? χάθηκε ο κόσμος να μπούν 4 άντε 6 έμβολα ? Όλα για τον εντυπωσιασμό ?

Θα πω ότι δεν είναι εντυπωσιασμός καθόλου, το S2000 δεν αφήνει πολλά περιθώρια μετακίνησης ενός μεγαλύτερου σε διάμετρο και σε πάχος δίσκο από τα 300Χ24 mm που έχει από το εργοστάσιο, και αυτό γιατί η εσωτερική πλευρά του δίσκου είναι πολύ κοντά στις ελαστικές φούσκες που έχουν τα μπαλάκια των ψαλιδιών άνω και κάτω ( το s2000 έχει σύστημα με διπλά ψαλίδια ) όποτε πλησίασε ο δίσκος στα 5mm από τις φούσκες τις έκαψε, έτσι όσοι έβαζαν μεγαλύτερους και παχύτερους δίσκους έβγαιναν προς τα έξω αναγκάζοντας σε αποστάτες 17mm το ελάχιστο βάζοντας και μακρύτερα μπουζόνια στο μουαγιέ.

Η Tarox σχεδίασε μια δαγκάνα χαμηλού προφίλ για 17¨ζάντα, και με ελάχιστο δυνατό πάχος προτιμώντας τα πολλά μικρά έμβολα που χρειαζόταν αυτή η διάταξη ώστε και δύναμη να υπάρχει και να καλύπτουν όλο το μήκος του μεγάλου τακακιού ώστε αυτό να πιέζεται ομοιόμορφα.

Μια άλλη βοήθεια από την σχεδίαση της δαγκάνας είναι ότι η Tarox την έφτιαξε LUG, δηλαδή με αυτιά που τα κέντρα στήριξης που έχουν απόσταση μεταξύ τους 89mm ώστε να χωρέσουν ανάμεσα στα αυτιά του άκρου του αυτοκινήτου που έχουν κέντρα με απόσταση 140mm, έτσι το σχήμα αυτό επιτρέπει την κατασκευή βάσης στον ίδιο άξονα ώστε ο δίσκος και η δαγκάνα δεν μετακινείται αλλάζοντας το όφσετ όπως συμβαίνει στις κλασσικές πολυπίστονες με Radial στήριξη που περίπου συμπίπτουν οι αποστάσεις των κέντρων στήριξης δαγκάνας / άκρου και που αναγκάζουν την μετακίνηση της δαγκάνας και του δίσκου κατά το πάχος μια βίδας 12mm +3mm.

Οπότε πήρε αρκετό παραπάνω χρόνο από την κλασσική κατασκευή που κάνουμε στα S2000 γιατί έπρεπε να ξανασχεδιαστεί όλη η κατασκευή στο cad για να υπάρχει σωστή διαστασιολόγηση που θα ακολουθούσε η κατασκευή.

Η δαγκάνα αυτή της Tarox έχει και άλλα πλεονεκτήματα που δικαιολογούν το κόστο της γιατί δεν την λες φτηνή,
1ον Είναι Ιταλικής κατασκευής και όχι Κινέζικη,

2ον Είναι machined από τάκο αλουμινίου και όχι χυτή, αυτό σημαίνει ότι είναι φτιαγμένη από αρκετά ισχυρότερο κράμα αλουμινίου που δεν μπορεί να δουλευτεί στις κοινές χυτόπρεσες, προτίμησαν την κατασκευή σε CNC και όχι σε χυτό ακριβείας που μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε κράμα γιατί θα ήταν ακόμα ακριβότερη δεδομένου ότι θα χρειαζότανε και μηχανουργική κατασκευή.

3ον Δεν είναι βαμμένη με πούδρα όπως είναι οι περισσότερες αλλά είναι ανοδιωμένη με σκληρή ανοδίωση ( hard anodized ) επείδη αγοράστηκαν μεταχειρισμένες καθαρίστηκαν με συρματόβουρτσα στον δράπανο και η ανοδίωση δεν κατάλαβε τίποτα σε αντίθεση με τις εδώ ψεύτικες που φεύγουν με το νύχι γιατί δεν σφραγίζουν την ανοδίωση, η απλή και η σκληρή ανοδίωση περνάει μετά από μια διαδικασία που λέγεται σφράγισμα και που σταθεροποιεί την ηλεκτροχημική επεξεργασία που έχει υποστεί η εξωτερική στοιβάδα του αλουμινίου και που την προστατεύει από την οξείδωση της ατμόσφαιρας.

Αυτό είναι λοιπόν το αποτέλεσμα που διαφοροποιεί αυτό το S2000 από όσα άλλα έχω φτιάξει ή έχουν φτιάξει άλλοι ή έχουν τοποθετήσει έτοιμα επώνυμα κίτ.

Εικόναupload imagem

Εικόναimage hosting gif

Εικόναpic upload
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#401910 32 είναι η διάμετρος σε mm του κάθε εμβόλου? Είναι ίδια όλα τα έμβολα ή άνισα?

Μικρούλικα πολύ πάντως, αναγκαία συνθήκη προφανώς για να χωρέσουν 5 και 5 σε κάθε πλευρά σε τόσο μικρή δαγκάνα. Για την ιστορία πχ το Q5 είχε μαμίσια μονοπίστονη με 60μμ έμβολο μπροστά και 43μμ πίσω. Τα 2πιστονα που έχω βάλει τώρα έχουν 42αρια πιστόνια.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#401925 Δες εδώ, έχει φωτό από Tarox, αυτή tην δίνει για VW - AUDI, έχει μια διαφορά 2mm στο μεσαίο έμβολο

https://www.google.gr/search?q=TAROX+10 ... llyp9fdF1M:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#401932 Tα έμβολα σε ευθεία είναι;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#401940
Deleted User 1 έγραψε:32 είναι η διάμετρος σε mm του κάθε εμβόλου? Είναι ίδια όλα τα έμβολα ή άνισα?

Μικρούλικα πολύ πάντως, αναγκαία συνθήκη προφανώς για να χωρέσουν 5 και 5 σε κάθε πλευρά σε τόσο μικρή δαγκάνα. Για την ιστορία πχ το Q5 είχε μαμίσια μονοπίστονη με 60μμ έμβολο μπροστά και 43μμ πίσω. Τα 2πιστονα που έχω βάλει τώρα έχουν 42αρια πιστόνια.


Το 32 ή 34 που αναφέρει η Tarox δεν είναι η διάμετρος των εμβόλων αλλά η μέγιστη εξωτερική διάμετρος του δίσκου που δέχεται η δαγκάνα, 32 = 320mm / 34 = 340mm.