Φρένα (Δισκόφρενα, τακάκια, υγρά φρένων, δαγκάνες κτλ)
Δημοσιεύτηκε: 02 Σεπ 2014, 23:55
Γενική συζήτηση για αναβαθμίσεις,προβλήματα,συντήρηση
For the true, or the so so, petrolhead...
https://petrolheads.gr/
Orestis.D έγραψε:Aντικατασταθηκαν σημερα σε Seat Ibiza 1.2 tsi, τα μαμα τακακια, τελειωμενα, και μπηκαν πανω καινουργια μαρκας ΑΤΕ. Εντυπωσεις σε μερικες μερες. Πρωτες εντυπωσεις : δεν εχω λογια!
cavallino έγραψε:Μπορείς να το διορθώσεις μόνος σου. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μια άδεια, μεγάλη ευθεία σε μια περιοχή με πολύ περιορισμένη κίνηση. Μετά ακολουθείς τα εξής βήματα:Αν στο αυτοκίνητο δεν έχεις πολύ σπορτιφ τακάκια (πχ Ferodo DS2500), 8 φρεναρίσματα είναι υπεραρκετά. Αν φοράς αγωνιστικά τακάκια (όπως τα DTC-70 της Hawk πχ, που υποθέτω δεν φοράς) τότε θα χρειαστούν γύρω στα 14 φρεναρίσματα.
- Επιταχύνεις μέχρι τα 100χαω και φρενάρεις απαλά 1-2 φορές για να τα φέρεις σε θερμοκρασία λειτουργίας. Αυτό σε προφυλλάσει από το να προκαλέσεις θερμικό σοκ στους δίσκους και τα τακάκια κατά τα επόμενα βήματα.
- Κάνεις 8 με 10 φρεναρίσματα από τα 100 ως τα 25-30 χαω. Το κάνεις ΔΥΝΑΤΑ, πατώντας αποφασιστικά τα φρένα, αλλά πρόσεχε μην μπλοκάρεις τους τροχούς ή ενεργοποιήσεις το ABS. ΜΗΝ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ! Αν σταματήσεις εντελώς με το πόδι σου να πατάει ακόμα το πεντάλ του φρένου, το υλικό τριβής από το τακάκι θα εντυπωθεί πάνω στους καυτούς δίσκους, κάτι το οποίο μπορεί να οδήγησει σε τρέμουλο στο τιμόνι και μη ομοιογενές φρενάρισμα (αυτό που έχεις και τώρα δηλαδή -> τζίφος).
- Τα φρένα μπορεί να παρουσιάσουν "fade" δηλαδή να ασθενήσει η ικανότητά τους μετά το 7ο ή το 8ο φρενάρισμα. Αυτό το fade θα σταθεροποιηθεί, αλλά δεν θα εξαφανιστεί εντελώς μέχρι να κρυώσουν τελείως τα φρένα. Μπορεί να παρατηρήσεις έντονη μυρωδιά από τα φρένα, ακόμα και καπνό. Είναι φυσιολογικό αυτό και δεν θα πρέπει να σε ανησυχήσει.
- Μετά το τελευταίο δυνατό φρενάρισμα, επιτάχυνε πάλι αλλά απλά σε ταχύτητα βόλτας και βολτάρισε για λίγα λεπτά, ούτως ώστε ο αέρας να ψύξει τα φρένα. Χρησιμοποίησε τα φρένα όσο το δυνατόν λιγότερο σε αυτό το στάδιο, αν είναι δυνατόν μην τα πατήσεις καθόλου. Προσπάθησε να μην μπλεχτείς στην κίνηση ή να ακινητοποιήσεις το αυτοκίνητο τελείως όσο τα φρένα είναι ακόμα καυτά.
Μετά τη διαδικασία του στρωσίματος των φρένων, λογικά θα παρατηρήσεις μια ελαφρώς μπλε απόχρωση και ένα λεπτό γκρι φιλμ σε κάθε πλευρά των δίσκων. Η μπλε απόχρωση σου λέει ότι ο δίσκος έχει φτάσει την θερμοκρασία στρωσίματος και το γκρι φιλμ είναι υλικό τριβής από τα τακάκια το οποίο έχει αρχίσει να μεταφέρεται στην επιφάνεια του δίσκου. Αυτό ακριβώς είναι και το ζητούμενο. Το καλύτερο φρενάρισμα προκύπτει όταν υπάρχει ομοιόμορφη στρώση υλικού τριβής πάνω στους δίσκους. Αυτό ελαχιστοποιεί τα τριξίματα κατά το φρενάρισμα, αυξάνει την ικανότητα φρεναρίσματος και μεγιστοποιεί τη διάρκεια ζωής του τακακιού και του δίσκου.
sknipper έγραψε:Η πιο πάνω πρόταση προϋποθέτει σωστή τοποθέτηση αλλά και κατασκευή δίσκων. Αποσκοπεί μόνο στην κατάργηση ανωμαλιών που οφείλονται στην ανομοιόμορφη επικάθιση υλικού (και εκ νέου ομοιόμορφη επικάθιση) και όχι στο ίσιωμα του δίσκου. Αν έχεις αμφιβολίες τότε θα πρέπει να το ελέγξεις πρώτα. Στην πράξη όμως μπορείς να το κάνεις (αν δεν τραντάζει ενοχλητικά) και αν δεις ότι δεν τότε το ελέγχεις.
Νίκος Παππάς έγραψε:Το αυτοκινητο φοραει δισκους Brembo HC και τακακια Ferodo Premier, τα οποια εχουν γυρω στα 2000χλμ.
Ομως αυτο που περιγραφεις ειναι ενας τροπος δυναμικου στρωσιματος των φρενων, μηπως κανω μεγαλυτερη ζημια ?
Το λεω γιατι αν οντως δεν εχουν κατσει καλα οι δισκοι στην θεση τους λογω σκουριας που δεν καθαριστηκε δεν μπορω να καταλαβω πως θα ισιωσουν οι δισκοι με την παραπανω διαδικασια.
Μηπως θα επρεπε να βγαλω τους δισκους, καθαριστει καλα η επιφανεια που πατανε και αφουγινει αυτο να κανω αυτο που περιγραφεις μηπως και η υπερθερμανση τους τους ισιωσει ???
Νίκος Παππάς έγραψε:Καλημερα και σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας.
Η ταλαντωση κατα τον διαμηκη αξονα που λεω ειναι σαν να κανεις ενα ελαφρυ πατα-ασε στο φρενο και ειναι αισθητη κατω απο τα 30 χαω και μονο οταν φρεναρω ηπια.
Ο κραδασμος στο τιμονι παρατηρειται οταν φρεναρω δυνατα, ενα ελαφρυ παιξιμο δεξια αριστερα στο τιμονι, μεχρι στιγμης στο πενταλ δεν αισθανομαι κραδασμο.
Και τα 2 φαινομενα ειναι αρκετα ηπια, δεν τα εχει παρατηρησει η συζυγος ακομα και οταν τις το ειπα.
@ trident1971, Θοδωρη το να το κανω μονος μου δεν παιζει, δεν εχω τα εργαλεια και τον χωρο στην πιλοτη που παρκαρω για τετοιες δουλειες. Δισκους φοραει μπρος πισω.
Νίκος Παππάς έγραψε:@ cavallino, οι δισκοι μπηκαν αρχες Ιουνιου και μεχρι τελος Ιουλιου που επλεινα το αμαξι οι καμπανες ηταν αστραφτερες οπως και οι δισκοι.
Αν δεν εχει καθαριστει καλα το μουαγιε απο τυχον σκουριες ο δισκος δεν μπορει να μπει απολυτα ευθυγραμισμενος με το μουαγιε με αποτελεσμα στραβωμα του ? Κατι τετοιο ειχε γραψει ο 21quadra στο αλλο φορουμ.
Μαζι με τα φρενα μπηκαν και αμορτισερ, ελεγχθηκε ολο το μπροστινο συστημα τοτε καθως και αρχες Αυγουστου που εγινε επισκευη της κρεμαγιερας μαζι με το σερβις. Και τις δυο φορες εγινε ευθυγραμμιση. Δεν υπαρχει τζογος πουθενα.