Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#474671 Όπως έχω ξααγράψει, στο volvo τρώμε πραγματικά τα τακάκια σε ρυθμούς απίστευτους για τα δικά μας δεδομένα (αλλαγή κάθε 25 χιλ χλμ). Σημειώνω πως είναι ντήζελ, αυτόματο. Έχουμε και άλλα 2 αυτόματα στην οικογένεια και εκεί τα τακάκια τα τρώμε στα 40 ή και 50 χιλ χλμ. Αντίστοιχη χρήση όλα (κυρίως πόλη).

Στα εξουσιοδοτημένα ζητάνε από 130-210 για σετ τακάκια εμπρός (Παντόπικος - Βελμαρ) τα οποία θεωρώ εξωφρενικά.
Το Σάββατο που πήγα στον Καλογρίτσα να αλλαξω λάστιχα, τον ρώτησα και τελικά μου έβαλε brembo με κόστος...40 ευρώ με ΦΠΑ.
Θα είναι της Κυριακής χαράς και της Δευτέρας λύπης; Δεν κατάλαβα χειρότερη αίσθηση - κάποια σφυρίγματα πολύ αραιά τα έπιασα όμως.
Τι λέτε;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#474689 Βαρύ αυτοκίνητο Ντήζελ και αυτόματο και περιμένεις με 40€ να κρατήσουν 40.000 χλμ, τόση αισιοδοξία ούτε ο Τσίπρας για το χρέος δεν έχει.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#474720 Μα και τα προηγούμενα που ήταν από τη Volvo (130 ευρώ νομίζω τα έβαλα) δεν κράτησαν πάνω από 20-25 χιλ. Για αυτό ρωτάω, τι διαφορά θα έχει άραγε το brembo των 35 ευρώ από το "Volvo" των 130 ευρώ. Θα έχει τέτοια διαφορά σε χλμ που να δικαιολογεί την τιμή (130-260) που ζητάει η αντιπροσωπεία;
Με τη δική σου λογική θα μου κρατήσει το νέο τακάκι 4 χιλ χλμ????
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#474729
citastak έγραψε:Μα και τα προηγούμενα που ήταν από τη Volvo (130 ευρώ νομίζω τα έβαλα) δεν κράτησαν πάνω από 20-25 χιλ. Για αυτό ρωτάω, τι διαφορά θα έχει άραγε το brembo των 35 ευρώ από το "Volvo" των 130 ευρώ. Θα έχει τέτοια διαφορά σε χλμ που να δικαιολογεί την τιμή (130-260) που ζητάει η αντιπροσωπεία;
Με τη δική σου λογική θα μου κρατήσει το νέο τακάκι 4 χιλ χλμ????


Όχι 4 αλλά 14 μπορεί.
Η δική μου λογική λέει ότι τα φρένα λειτουργούν σε ανεβασμένες θερμοκρασίες οι οποίες είναι υπεύθυνες για την φθορά των υλικών τριβής, έτσι ένα απλό οργανικό τακάκι όπως αυτά των 30-40€ έχουν ανώτατο σημείο λειτουργίας τους 250c δεν θα βγάλει χλμ, της αντιπροσωπείας άντε να ήταν το όριο τους στους 350c, εδώ χρειάζεσαι ένα τακάκι που να αντέχει μέχρι 550c, αυτό δεν κάνει 30€, μακάρι να έκανε, θα είμαστε όλοι ευτυχισμένοι, καταλήγω λέγοντας ότι τα τακάκια δεν είναι όλα ίδια επιδή έχουν το ίδιο σχήμα και είναι για το ίδιο αυτοκίνητο.

Έτσι αν βάλεις ένα ημιμεταλλικό τακάκι των 150€ και σου βγάλει 50Κ +χλμ θα είναι τελικά φθηνότερο από 3 αλλαγές των 30€ αν βάλεις τα εργατικά, την καθυστέρηση στο συνεργείο και αν χρειαστείς μια φορά τα φρένα σου σε κάποια δύσκολη στιγμή και δεν μπορέσουν τα φτηνά τακάκια να ανταποκριθούν και να σε καλύψουν.

Όταν σου ζητάνε 130 ή 260€ πρέπει να σε προβληματίσει και να ρωτήσεις γιατί, να αναζητήσης το τεχνικό μέρος του θέματος και όχι να μένεις μόνο στην τιμή αλλιώς πάντα θα έχεις την απορία και θα θεωρείς ότι θέλουν να σε κοροϊδέψουν, δηλαδή αν πάς στο βουλκανιζατέρ και σου πεί έχω λάστιχα για το αμάξι σου με 160€ και με 400€ σίγουρα θα ρωτήσεις γιατί αυτή η διαφορά και θα σου πεί τα φτηνά είναι κινέζικα και τα ακριβά είναι επώνυμα ευρωπαϊκά, για τα τακάκια γιατί δεν κάνεις το ίδιο ? Να ρωτήσεις γιατί έχουνε τακάκια από 30€ μέχρι 260€ ? Και μετά να κρίνεις.

Η τσέπη δεν είναι δική μου αλλά λόγω εμπειρίας και ενασχόλησης με το αντικείμενο νιώθω την υποχρέωση της ενημέρωσης και μέχρι εκεί.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#474738 Quadra αυτό που λες το καταλαβαίνω, και αυτό ακριβώς ρωτάω και στο 1ο ποστ.
Α. Γιατί ανάμεσα στους εξουσιοδοτημένους παίζει τετοια διαφορά στην τιμή στο τακάκι (δεν νομίζω πως βάζει άλλα η Βελμαρ και άλλα η Παντοπικος εφόσον είναι στο δίκτυο)
Β. Πόση διαφορά στα υλικά έχει το "Βολβο" (που δεν είναι βόλβο) τακάκι από το απλό Brembo του εμπορίου και αν αυτή δικαιολογεί την τεράστια διαφορά στο κόστος.

Σου ξαναλέω γιατί μάλλον δεν το είπα καλά πιο πριν ότι στα 26 χιλ χλμ έβαλα το τακάκι Βόλβο και κράτησε με το ζόρι 20 χιλ χλμ εχοντας δώσει 130 ευρώ στη ΒΕΛΜΑΡ. Αν τελικά το Brembo μείνει 15 χιλ χλμ, πάλι Brembo θα ξαναβάλω για απλούς λόγους αριθμητικης.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#474800 Περισσότερο δεν μπορώ να βοηθήσω, εξ άλλου στα συνεργεία επειδή έχουν δεί πράγματα και θαύματα τα μάτια μου, δεν γνωρίζει ο πελάτης αν αυτά που λένε και χρεώνουν ότι βάζουν όντως ισχύουν, εκεί εγώ κρατάω μικρό καλάθι, η συζήτηση είναι μεγάλη για το θέμα και δεν θα ήθελα να επεκταθώ για προφανείς λόγους.

Επίσης ένα θέμα που δεν το ξέρει κανείς είναι τι πάστα είναι το εκάστοτε γνήσιο τακάκι, κανείς δεν λέει και ίσως κανείς δεν γνωρίζει εκτός από το ίδιο το εργοστάσιο του αυτοκινήτου που κατά τις δοκιμές με πολλές πάστες και δίσκους έκανε την επιλογή και παραγγέλνει τα γνήσια στον κατασκευαστή των τακακιών, ότιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σαν aftermarket εκτός από γνήσιο είναι κάτι διαφορετικό, καλύτερο ή χειρότερο δεν το εξετάζω, απλά λέω ότι είναι διαφορετικής σύνθεσης.

Ο οδηγός που γνωρίζει τις ανάγκες του καλείται να επιλέξει, ίσως και μετά από δοκιμές, τι του ταιριάζει αφού δεν κάνουν όλα τα τακάκια για όλες τις χρήσεις, απλά πρέπει να βρεθεί κάποιο που να καλύπτει το μέσο όρο ή και παραπάνω της χρήσης του αυτοκινήτου, και πρέπει να θυμόμαστε ότι ο κινητήρας ντήζελ δεν βοηθάει στο φρενάρισμα, αν είναι και αυτόματο τότε υπάρχουν μόνο τα φρένα για την επιβράδυνση τα οποία περνάνε δύσκολες στιγμές, αυτό σημαίνει ότι σε σχέση με το στο αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο τα φρένα του ντήζελ πρέπει να είναι αναβαθμισμένα σε μέγεθος και υλικά αλλιώς κάθε λίγο θα χρειαζόμαστε υλικά τριβής ( τακάκια / δίσκους ) σχετικά πρόσφατο παράδειγμα τα Renault Clio / Megane DCI με τις μικρές ζάντες των15/16¨ των οποίων τα τακάκια κρατάνε από 7 - 20.000 χλμ ανάλογα με τους ρυθμούς οδήγησης και τα φορτία τους, η Renault έκανε λάθος επιλογή βάζοντας πολύ μικρό τακάκι το οποίο δεν είναι και πολύ ανθεκτικό, έτσι καταστρέφεται γρήγορα από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#474911
citastak έγραψε:Quadra αυτό που λες το καταλαβαίνω, και αυτό ακριβώς ρωτάω και στο 1ο ποστ.
Α. Γιατί ανάμεσα στους εξουσιοδοτημένους παίζει τετοια διαφορά στην τιμή στο τακάκι (δεν νομίζω πως βάζει άλλα η Βελμαρ και άλλα η Παντοπικος εφόσον είναι στο δίκτυο)
Β. Πόση διαφορά στα υλικά έχει το "Βολβο" (που δεν είναι βόλβο) τακάκι από το απλό Brembo του εμπορίου και αν αυτή δικαιολογεί την τεράστια διαφορά στο κόστος.
"Έβαλα τακάκι Brembo και μου βγήκε μάπα". Δεν είναι σωστό να ειπωθεί κάτι τέτοιο, να λες τακάκι Brembo των 30 ευρώ και όχι γενικά τακάκι Brembo. Γιατί η ίδια εταιρεία θα έχει κι άλλο κατάλληλο δικαιολογημένα πολύ ακριβότερο.
Ένα πολύ πιο ανθεκτικό τακάκι ίσως να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αντοχή των δίσκων. Οπότε μπορεί να γλυτώνεις από τακάκια αλλά να τα τρως σε δίσκους που κοστίζουν περισσότερο και έχουν και πιο πολύ μανούρα (=εργατικά, πιθανότητα ζημιάς ή κακής τοποθέτησης και λειτουργίας).
Προσπάθησε να μάθεις ποιο είναι το τακάκι που βάζει ο αντιπρόσωπος. Θα είναι εκνευριστικό αν είναι το ίδιο των 30 ευρώ με άλλο όνομα αλλά τουλάχιστον ξέρεις ότι μπορείς εύκολα και οικονομικά να βάλεις κάτι καλύτερο. Αν και όπως είπε και ο Quadra τελικά δύσκολο να ξεκαθαρίσεις αν το επίσημο είναι ακριβώς το ίδιο με άλλο και δεν αποτελεί παραλλαγή με κάποιες διαφορές.
Πάντως θα θέλαμε να μας ενημερώσεις για την συμπεριφορά και διάρκεια ζωής του τακακιού των 30 ευρώ.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#475004
sknipper έγραψε:
citastak έγραψε:Quadra αυτό που λες το καταλαβαίνω, και αυτό ακριβώς ρωτάω και στο 1ο ποστ.
Α. Γιατί ανάμεσα στους εξουσιοδοτημένους παίζει τετοια διαφορά στην τιμή στο τακάκι (δεν νομίζω πως βάζει άλλα η Βελμαρ και άλλα η Παντοπικος εφόσον είναι στο δίκτυο)
Β. Πόση διαφορά στα υλικά έχει το "Βολβο" (που δεν είναι βόλβο) τακάκι από το απλό Brembo του εμπορίου και αν αυτή δικαιολογεί την τεράστια διαφορά στο κόστος.
"Έβαλα τακάκι Brembo και μου βγήκε μάπα". Δεν είναι σωστό να ειπωθεί κάτι τέτοιο, να λες τακάκι Brembo των 30 ευρώ και όχι γενικά τακάκι Brembo. Γιατί η ίδια εταιρεία θα έχει κι άλλο κατάλληλο δικαιολογημένα πολύ ακριβότερο.
Ένα πολύ πιο ανθεκτικό τακάκι ίσως να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αντοχή των δίσκων. Οπότε μπορεί να γλυτώνεις από τακάκια αλλά να τα τρως σε δίσκους που κοστίζουν περισσότερο και έχουν και πιο πολύ μανούρα (=εργατικά, πιθανότητα ζημιάς ή κακής τοποθέτησης και λειτουργίας).
Προσπάθησε να μάθεις ποιο είναι το τακάκι που βάζει ο αντιπρόσωπος. Θα είναι εκνευριστικό αν είναι το ίδιο των 30 ευρώ με άλλο όνομα αλλά τουλάχιστον ξέρεις ότι μπορείς εύκολα και οικονομικά να βάλεις κάτι καλύτερο. Αν και όπως είπε και ο Quadra τελικά δύσκολο να ξεκαθαρίσεις αν το επίσημο είναι ακριβώς το ίδιο με άλλο και δεν αποτελεί παραλλαγή με κάποιες διαφορές.
Πάντως θα θέλαμε να μας ενημερώσεις για την συμπεριφορά και διάρκεια ζωής του τακακιού των 30 ευρώ.



Ευχαριστώ και τους 2 για την κουβέντα.
Εξακολουθώ ωστόσο να έχω τις αρχικές μου απορίες.

Ξαναρωτάω λοιπόν:
Είναι δυνατόν η μια βόλβο από την άλλη βόλβο να προμηθεύεται άλλο τακάκι; αυτό μόνο θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη σχεδόν διπλάσια διαφορά στην τιμή αγοράς. Και απαντώ μόνος μου. Βρίσκω δύσκολο να πρόκειται για άλλο ανταλλακτικό στις επίσημες αντιπροσωπείες. Άρα που έγκειται η τόσο διαφορετική τιμή; Σε άλλη πολιτική τιμολόγησης; Και γιατί παρακαλώ τόσο μεγάλη διαφορά;

Σημαντικές διαφορές βρήκα και στις τιμές του "μικρού" σερβις λίπανσης, που όμως δεν αφορούν το παρόν θρεντ.
Συμπέρασμα: δεν έχω ακόμα στοιχεία που να μπορώ να το υποστηρίξω, αλλά οι ενδείξεις οδηγούν στο ότι μας πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες και ότι η αγορά θέλει πολύ ψάξιμο. Ευχαρίστως να δώσω 170 ευρώ για τακάκι που να είναι σούπερ προδιαγραφρών, αφού όπως ειπώθηκε θα σου κάνει για περισσότερο χρόνο τη δουλεια, αλλά 170 ευρώ για ένα απλό τακάκι εμπορίου με λογότυπο βόλβο που δεν βγάζει 20-25 χιλ χλμ μου φαίνεται το λιγότερο κοροϊδία.
Άρα, θα παρακολουθήσω το απλό τακάκι Brembo που έβαλα το Σάββατο και θα το μετράω κατά καιρούς για να έχω μια εικόνα. Με τα απλά και λίγα οικονομικά που καταλαβαίνω, αν το τακάκι βγάλει πάνω από 5 χιλ χλμ (!!!) με την ίδια απόδοση και χωρίς ιστορίες, τότε με συμφερει να αγοράσω μια 10αδα τακάκια (με κόστος όσο θα πλήρωνα για 2 ζευγάρια στη βόλβο) και να τα αλλάζω στο γκαραζ κάτω.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#475008 Για να έχεις ακριβή εικόνα, θα πρέπει να έχεις τις τιμές ανταλλακτικού ξέχωρα από τα εργατικά. Η αντιπροσωπεία έχει συγκεκριμένη χρέωση βάσει εργατοώρας που εκτοξεύει το κόστος της αλλαγής. Σε ότι αφορά τις δύο διαφορετικές τιμές που δίνει η αντιπροσωπεία, πιθανολογώ ότι στη μία περίπτωση πρόκειται για aftermarket ίδιων προδιαγραφών με τα ΟΕΜ. Στην ουσία ίδιο τακάκι με διαφορά ότι το ένα είναι σε κουτί Textar πχ ενώ το άλλο σε κουτί Volvo. Αυτά τα δύο μεταξύ τους μπορεί να έχουν κάποιες μικρές διαφορές, μπορεί και όχι.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#475026 https://www.onparts.gr/volvo-v40-hatchb ... kia-empros

Ριξε μια ματια εδω για τακακια. Εχει απο 19€ μεχρι 96€ και με 185 τα ferodo ds2500.

Τωρα τι χρησιμοποιει η αντιπροσωπεια, μονο αν δεις στο πισω μερος του τακακιου θα μαθεις.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#475035 Thanks.
Θα κοιτάξω τα πίσω που είναι τα πρώτης τοποθέτησης και θα το ψάξω λίγο παραπάνω.
Σημειώνω, πως στο τιμολόγιο πώλησης των Brembo έγραφε ότι κάνουν για Focus, S40, V40. Αυτό μήπως βοηθήσει και τους κατόχους αυτών των μοντέλων.
Άβαταρ μέλους
By theo13
#475404 Θέλω να αλλάξω τους δίσκους της 146 και θέλω να με βοηθήσετε στο εξής. Έχει απλούς δίσκους μπροστά και σκέφτομαι να βάλω αεριζόμενους. Έχουν την ίδια διάμετρο αλλά διαφορετικό πάχος.
ο απλός είναι αυτός
Εικόνα

ενώ ο αεριζόμενος αυτός:
Εικόνα

Είναι εφικτό να γίνει αυτό ή θέλει και άλλες αλλαγές; Θα καταλάβω καμμία διαφορά;
Άβαταρ μέλους
By theo13
#475420
Deleted User 1 έγραψε:Δύσκολο η ίδια δαγκάνα να χωράει απλό και αεριζόμενο δίσκο.


Το σκέφτηκα και εγώ. Θα ρωτήσω κιόλας τον τεχνικό. Σε ευχαριστώ