Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#2632
cavallino έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:@ cavallino, οι δισκοι μπηκαν αρχες Ιουνιου και μεχρι τελος Ιουλιου που επλεινα το αμαξι οι καμπανες ηταν αστραφτερες οπως και οι δισκοι.
Αν δεν εχει καθαριστει καλα το μουαγιε απο τυχον σκουριες ο δισκος δεν μπορει να μπει απολυτα ευθυγραμισμενος με το μουαγιε με αποτελεσμα στραβωμα του ? Κατι τετοιο ειχε γραψει ο 21quadra στο αλλο φορουμ.
Μαζι με τα φρενα μπηκαν και αμορτισερ, ελεγχθηκε ολο το μπροστινο συστημα τοτε καθως και αρχες Αυγουστου που εγινε επισκευη της κρεμαγιερας μαζι με το σερβις. Και τις δυο φορες εγινε ευθυγραμμιση. Δεν υπαρχει τζογος πουθενα.

Γι αυτό σου λέω, ότι υποπτεύομαι ότι δεν είναι από φρένα τελικά το πρόβλημα, κι ας παρουσιάζεται κατά το φρενάρισμα. Τα σινεμπλόκ τα έχεις τσεκάρει/αλλάξει ποτέ από τότε που αγόρασες το αυτοκίνητο;

Όχι συγκεκριμένα, αλλά όταν άλλαξα αμορτισέρ είχα πει στον μάστορα να ελέγξει όλο το μπροστινό σύστημα και μου είπε ότι όλα εντάξει ήταν.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#2676
Νίκος Παππάς έγραψε:1) Το χειροφρενο δεν πιανει στους πισω δισκους αλλα σε μικρο ταμπουρο.

2) Τα λαστιχα ειναι μια χαρα αφου σε κανονικη πορεια δεν εχω κανενα κραδασμο, τρεμουλο, τιποτα. Αν ηταν στραβα πανω απο μια ταχυτητα θα γινοταν χαμος απο θορυβο, κραδασμους, μου ειχε συμβει οταν υπηρετουσα. Το αμαξι σε πορεια μεχρι τα 160 που το πηγα πριν 10 μερες ειναι ακλονητο και ευθυβολο.

Πρεπει να ειναι στραβοι δισκοι/ δισκος, το ειχα παθει σε μοτοσυκλετα απο δικη μου βλακεια και ηταν ετσι, απλα στην μοτο επειδη το φρενο ειναι στο χερι εκτος απο το κουνια-μπελα το καταλαβαινα και στα δαχτυλα.


Αν εχεις το ταμπουρακι πισω μεσα στο δισκοφρενο, οντως δε γινεται αυτο.
Το συγκεκριμενο συμπτωμα που περιγραφεις μου το κανει/εκανε και εμενα, οποτε του γουστάρει, οχι παντα, και συνηθως συγχρονιζοταν με ενα τριξιματακι που ακουγεται απο το πισω δεξια ταμπουρο. Η ιδέα μου ειναι οτι απο τοτε που καθαρισα/λιπανα δαγκανες σωστα (ετσι λεω :yahoo: ) και αλλαξα τακακια μπροστα, δεν το εχει ξανακανει.

Καποια λαστιχα μου ΟΝΤΩΣ ειναι οβαλ, και το καταλαβαινεις σε ενα range απο ~125 μεχρι 135, πουθενα αλλου. Δε ξερω αν συνδεονται αυτα τα δυο.
Αμα εχεις ενα 20λεπτο, το τσεκαρεις.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#6883 Οχι ακομα, πλακωσε δουλεια και αυτο ειναι κατι που θελω να ειμαι μπροστα οταν θα παει στον μαστορα. Απο εβδομαδα θα παω σε φρενα να μου καθαρισει το μουαγιε καλα, να βαλει ξανα τους δισκους και ισως να αλλαξω τακακια με σκληροτερα για να κανω αυτο που προτεινει ο cavallino.
Άβαταρ μέλους
By trident1971
#6975
Νίκος Παππάς έγραψε:Οχι ακομα, πλακωσε δουλεια και αυτο ειναι κατι που θελω να ειμαι μπροστα οταν θα παει στον μαστορα. Απο εβδομαδα θα παω σε φρενα να μου καθαρισει το μουαγιε καλα, να βαλει ξανα τους δισκους και ισως να αλλαξω τακακια με σκληροτερα για να κανω αυτο που προτεινει ο cavallino.


αχ, μην αλλαξεις τακακια, το προβλημα σου δεν ειναι οτι δεν φρεναρει.

να καθαρισει μουαγιεν
να καθαρισει γρασαρει πειρους δγκανας, γλιστρες τακακιων κλπ, να δει αν μαγκωνουν
και βλεπεις
Άβαταρ μέλους
By leonp
#7057
Νίκος Παππάς έγραψε:Το λεω γιατι αν οντως δεν εχουν κατσει καλα οι δισκοι στην θεση τους λογω σκουριας που δεν καθαριστηκε δεν μπορω να καταλαβω πως θα ισιωσουν οι δισκοι με την παραπανω διαδικασια.

Μηπως θα επρεπε να βγαλω τους δισκους, καθαριστει καλα η επιφανεια που πατανε και αφουγινει αυτο να κανω αυτο που περιγραφεις μηπως και η υπερθερμανση τους τους ισιωσει ???


Γιατί θα τρέμει το αυτοκίνητο στο φρενάρισμα σε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα ενώ είναι μια χαρά με τους καινούριους δίσκους:


Όταν οι δίσκοι δεν έχουν πατήσει καλά κατά την τοποθέτηση, τότε όταν γυρίζουν πηγαίνουν ελαφρά δεξιά-αριστερά.
Η μετακίνηση αυτή (runout) αν είναι μικρή δεν την καταλαβαίνεις γιατί τα τακάκια ακολουθούν τον δίσκο.

Το ίδιο συμβαίνει και όταν παρασφίξεις τα μπουλόνια (πχ ξέσκισμα με αερόκλειδο).
Οι δίσκοι παραμορφώνονται και τα τακάκια υποχρεώνονται να ακολουθούν τον δίσκο.

Παρόλο που δεν τραντάζει το πεντάλ γιατί το runout είναι μικρό, εκεί που αλλάζουν κατεύθυνση από δεξιά-αριστερά τα τακάκια, ο δίσκος φθείρεται περισσότερο.
Σε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα, αυτή η τοπική φθορά έχει αλλάξει το πάχος του δίσκου τοπικά με αποτέλεσμα καθώς φρενάρεις αλλού να πιάνει περισσότερο και αλλού λιγότερο - δηλαδή τρέμει και τραντάζει στο φρενάρισμα.

Αν οι δίσκοι έχουν φαγωθεί κατά τέτοιο τρόπο και τραντάζουν στο φρενάρισμα, θέλουν αντικατάσταση ή τορνάρισμα πάνω στο αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#7070 Λέοντα, είμαι ακόμα στην αρχή δεν τρανταζει δηλαδή, αν βγουν οι δίσκοι καθαριστεί καλά το μουαγιε και ξαναμπουν οι δίσκοι πιστεύεις την γλυτωνω την δουλειά η θέλει τορνο?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#7449
Νίκος Παππάς έγραψε:Λέοντα, είμαι ακόμα στην αρχή δεν τρανταζει δηλαδή, αν βγουν οι δίσκοι καθαριστεί καλά το μουαγιε και ξαναμπουν οι δίσκοι πιστεύεις την γλυτωνω την δουλειά η θέλει τορνο?


Kάνε αυτή την κίνηση που λες πρώτα και που δεν κοστίζει και βλέπεις, μην ξοδεύεσαι άδικα από την αρχή.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#10904 Μέρος 2ο
συνέχεια από το άλλο φόρουμ των πίσω φρένων του Αγγλικού Clio III 197, τα αυτοκίνητα γύρισαν από το Tour και εδώ είναι οι εντυπώσεις, το ανεβάζω γιατί πολλά παιδιά είχαν ζητήσει και περίμεναν τη συνέχεια με τις εντυπώσεις των πίσω φρένων, αλλά και γιατί το 1ο μέρος είχε σε 10 ημέρες περισσότερες από 1000 αναγνώσεις άρα μάλλον υπάρχει ενδιαφέρον τι συμβαίνει στην πραγματική ζωή μακριά από τα φόρουμ και τις in vitro αναλύσεις.

Επιστροφη λοιπον απο ενα ακομα ταξιδι στις Αλπεις με αναμεικτα αυτη τη φορα συναισθηματα. 9 ημερες εκ των οποιων οι 6 'καθαρη' οδηγηση με εκκινηση το Baden-Baden την Γερμανιας μεσα στο υπεροχο Black Forest, εν συνεχεια Αυστρια, Ιταλια, ξανα Αυστρια, Γερμανια, Γαλλια και πισω. Δεκαδες passes παλι, καναμε τον φανταστικο B500 στο μαυρο δασος (ακολουθει βιντεο), λιμνη Konstanz, Stelvio, Paznauntal, Inntal, Palade, Mendola, Rolle, Cereda, Aurine, Duran, Sant'Osvaldo, Sauris, Tre Croci, Falzerego, Pordoi, Sella, Giovo, Timmelsjoch, Hanhtennjoch etc. Eπισης βρηκαμε χρονο να παμε και στο μουσειο της Porsche...φανταστικη εμπειρια!

To αμαξι με εβγαλε 'σχεδον' ασπροπροσωπο καθως μπηκε γυρω στις 6-7 φορες σε limp mode after an ''injection fault'' message coming in the dash, ακομα δεν ξερω τι ειναι καθως δεν ειχα χρονο να το κοιταξω, απλα εσβηνα και ξανα-αναβα την μηχανη και εκανε reset. Need to investigate. Επισης η ουτε καν 5k miles Akrapovic αρχισε να ξανακανει rattle απο το πισω αριστερα καζανακι κατι που με απογοητευσε αφανταστα καθως κατι τετοιο ειναι απαραδεκτο για ενα τοσο premium προιον. In touch with them already να δω τι μπορω να κανω, αν δεν μου το αλλαξουν θα παω να την φτιαξω. Τελος, και στο τελος της τελευταιας μερας ενα γελοιος Αυστριακος περασε στην λωριδα μου και μου πηρε παραμαζωμα τον καθρεφτη, αυτος αντι να γινει κομματια οπως θα εκανε ενας κοινος πλαστικος, αντεξε το impact (καθως ειναι ανθρακονηματινος), διπλωσε κατα μεσα με τεραστια ορμη και πηρε παραμαζωμα την πορτα κανοντας μια τεραστια λακουβα...Καθρεφτης, μοτερ (electrically fold), carbon fibre cover, πορτα, αυτοκολλητο, βαψιμο....κακη φαση κοινως. Μεγιστο στραβωμα.

Εμένα αυτό το κομμάτι με ενδιέφερε, των φρένων, και το περίμενα με αγωνία δεδομένου ότι τα πίσω φρένα έτσι όπως έγιναν σε αυτό το αυτοκίνητο δεν υπάρχουν αλλού, μια προσπάθεια που έχει γίνει στην Γαλλία αφορά αυτοκίνητο Rally χωρίς τα ηλεκτρονικά της διαχείρισης ευστάθειας, άρα είναι πιο απλή κατασκευή.

Περα απο αυτα, το αμαξι ηταν pleasure to drive once again. Τα φρενα δεν διανοηθηκαν καν να κανουν fade με τρελο abuse στις κατηφορες (επιτελους!), το μπροστα τακακι σε συνδυασμο με τα υγρα ηταν σε αλλο league, το λαστιχο αναμενομενα grippy αλλα οχι τοσο σε βρεγμενο αρα στις βροχερες ημερες ημουν καπως πιο προσεκτικος και τελος οι ελαφριοι δισκοι πισω ειναι so much win. Δεν μπορω να πω πως ειδα διαφορα στο φρεναρισμα (καθως οι 330 πλευστοι μπροστα με τα Pagid πηραν ολοι την δουλεια στους ωμους τους) αλλα το πισω μερος ειναι λατρεια. Πιο compliant, πιο προβλεψιμο, λιγοτερο damping, nice and subtle. Οδηγησαμε σε αρκετους bumpy δρομους που δεν φαινονται και τοσο απο την καμερα (καθως εχει αυτο το image stabilization feature) but trust me when I say this ηταν πολυ bumpy. Πατημενος σε στροφη και bump ακριβως πανω σε αυτη, υπο αλλες συνθηκες επιβαλλονταν διορθωση τωρα απλα στριβεις και πας και το πισω ειναι εκει, ακολουθει πιστά. Μεγαλη διαφορα στην λειτουργια της αναρτησης κατι που δεν θα μπορουσα να αντιληφθω σε πιστα αλλα σε τετοιους δρομους...oh boy oh boy. Quality...

Enough of that, let the pics do the talking;)

Έστειλε αρκετές φωτό, εδώ βάζω μια ενδεικτική, και ακολουθούν 2 βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=cXuz4o6gadU

https://www.youtube.com/watch?v=7zBgloQAobo

Εικόνα
photo share

Για όσους δεν γνωρίζουν, οι πίσω δίσκοι που έκαναν τη διαφορά στον πίσω άξονα είναι αυτοί, ελαφρύτεροι κατά 3 kg έκαστος.

Εικόνα
forum image hosting
Άβαταρ μέλους
By nido
#14166 Όμορφα Παναγιώτη!!! :s_thumbsup

Μια απορία που είχα χθες για τα δικά μου (που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα)....

Μου ήρθαν και τα σωληνάκια της Goodridge τις προάλλες, τα οποία δεν τα μέτρησα σε σχέση με τα μαμά αλλά λογικά θα έχουν ίδιο μήκος. Φυσικά λυγίζουν αρκετά δύσκολα. Το θέμα είναι το εξής: Οι δαγκάνες της AP που θα μπουν έχουν το σημείο που βιδώνει το σωληνάκι στη μέση της εσωτερικής τους πλευράς (ίση απόσταση από τις άκρες τους) ενώ οι μαμά το έχουν στην επάνω πλευρά. Δεν το έχω μετρήσει αλλά πρέπει να είναι 6-7 εκατοστά πιο ψηλά απ' ότι στις AP (και με γωνία προς τα επάνω αντί προς τα μέσα) με τις οποίες έχω την αίσθηση ότι θα τεντώνει περισσότερο το σωληνάκι ειδικά όταν οι ρόδες κρεμάνε (περνώντας πάνω από κανένα σκαμπανέβασμα). Δεν το είχα σκεφτεί νωρίτερα, κι αναρωτιέμαι μήπως θα χρειαστώ λίγο μακρύτερα σωληνάκια....

Αν βρω χρόνο θα βγάλω καμιά ρόδα να μετρήσω...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#24452 Τα καινοτομικά πίσω φρένα του Renault Clio 3 197 έκαναν αίσθηση στη χώρα του motosport ( είναι τα πρώτα σε παγκόσμιο επίπεδο για αυτό το αυτοκίνητο ) αφού αφαιρούν 3.5kg σε κάθε τροχό, έτσι δειλά - δειλά άρχισε το ενδιαφέρον από Αγγλία από αγωνιστικά αυτοκίνητα αυτή τη φορά, αυτό είναι το 2 σέτ που θα τοποθετηθεί σε γνήσιο αυθεντικό αγωνιστικό της Renault sport του Αγγλικού πρωταθλήματος, και έπονται κι άλλα.

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By nido
#24921 Επιτέλους οι Άγγλοι της HiSpec Motorsport μου έστειλαν τους πίσω δίσκους μου με τη σχεδίαση που τους ζήτησα, θα τους έχω στα χέρια μου αύριο ή το αργότερο Παρασκευή (έχουν φτάσει ήδη Ελλάδα).

Οπότε Παναγιώτη θα σε πάρω μήπως έρθω μέσα στο Σ/Κ να σου φέρω τα πράγματα, να με βάλεις κι εμένα μέσα στο πρόγραμμα σου. Τα σχέδια είναι έτοιμα, τα βλέπουμε αν έχεις το χρόνο και μαζί μια δόση.

Το χειλάκι του μουαγιέ για να κεντράρει η ζάντα θα πάει στα 6.5mm (βλ. παρακάτω), ελπίζω πως θα είναι ΟΚ για το chamfer που κάνουν οι δικές μου.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#24988 Έλα όποτε θέλεις, σήμερα πήρε η ΤΝΤ τα πράγματα του Paul για το Λονδίνο οπότε τις επόμενες 2-3 ημέρες που έχει ακόμα καλό καιρό θα βάλω τα δικά μου φρένα με τις δικές μου δαγκάνες που έχω φτιάξει, νομίζω τις έχεις δεί.

Έλα Σαββάτο ή Κυριακή, πάρε τηλ. πρώτα μήπως έχω πεταχτεί κάπου, ψαχνόμαστε με τον ιδιοκτήτη του με ένα S2000 να φέρει 6πίστονες δαγκάνες από hi-spec ή Willwood και δίσκους 330Χ30, θα ήθελα να κάνουμε μια σηζήτηση επειδή εσύ ψάχτηκες πρίν από εμάς.

Είχε πάει την περασμένη εβδομάδα στο Ring και έσπασε τα μαμά φρένα και άλλαξε επί τόπου δισκόπλακες για να γυρίσει πίσω, όταν έμαθα ότι πήγε με μαμά φρένα στο Ring το περίμενα ότι θα σπάσουν, κομπρεσσοράτο 415 άλογα με ohlins μαζεύεις χλμ, έκανε 8.31 στον 2ο ή 3ο γύρο χωρίς να την γνωρίζει την πίστα, τι να σου κάνουν τα μαντέμια ?

Σε περιμένω, φέρε σε στικάκι τα dwg του autocad να τα περάσουμε στο δικό μου για να δουλεύω πιο σωστά και γρήγορα.
Άβαταρ μέλους
By nido
#25690 Παρελήφθησαν, τσέκαρα εσωτερική διάμετρο και PCD και είναι ΟΚ.
Θα σε πάρω αύριο πρωί, κι αν μπορείς στα φέρνω (μαζί με στικάκι κλπ) και τα βλέπουμε παρέα.

Εικόνα

Κάτι που μου έκανε εντύπωση (και θέλω να τους ρωτήσω):
Τα J-hook grooves σε αυτούς εδώ είναι πολύ πιο "έντονα" (μεγαλύτερο πάχος και βάθος) σε σχέση με αυτά της πρώτης παρτίδας, που ήταν σαν ένα "χάδι" στην επιφάνεια του δίσκου και με το που τα έβλεπες καταλάβαινες ότι θα εξαφανιστούν πολύ πριν φτάσει ο δίσκος στο τέλος της ζωής του...
:hmmm:

Εδώ φαίνονται αυτά της πρώτης παρτίδας:
Εικόνα