Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#689223 Εσύ προφανώς θα αποφασίσεις, εμείς προτάσεις κάνουμε. Το σίγουρο πάντως είναι πως το να κρατήσεις ίδια διάμετρο ζάντας και δίσκου, δεν είναι λογικό, αν θέλεις να βελτιώσεις τα φρένα. Το πρώτο πράγμα που προσπαθείς είναι ν'αυξήσεις την διάμετρο. Η καλύτερη δαγκάνα, δεν μπορεί να το πολεμήσει αυτό. Καλύτερα μεγαλύτερη διάμετρο δίσκου και μονοπίστονη δαγκάνα, παρά μικρότερη διάμετρος και πολυπίστονη.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#690038 Πρώτα τακάκια, κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά¨στο φρενάρισμα.
Μετά θέλεις και αντοχή άρα χαρακτά ή τρυπητά (οι συζητήσεις επ'αυτού δεν τελειώνουν εύκολα) και αερισμό άρα αεραγωγούς.
Και μετά αν αφού έχεις κάνει τα προηγούμενα δεν καλύπτεσαι ή σε τρώει η τσέπη σου αυτό
Anonymous Founder έγραψε:Καλύτερα μεγαλύτερη διάμετρο δίσκου και μονοπίστονη δαγκάνα, παρά μικρότερη διάμετρος και πολυπίστονη.
Και τέλος όλα τα προηγούμενα....

Το πιο σωστό είναι μαζί με κινητήρα-κιβώτιο-διαφορικό να πάρεις και άκρα κλπ από πιο δυνατό μοντέλο. Συχνά υπάρχουν σημαντικές διαφορές σε πολλά σημεία εκτός από τις δαγκάνες φρένα που προσφέρουν αντοχή και ασφάλεια.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#690043 Τα τακάκια και δίσκους τα έχει κάνει ήδη όμως, αλλά καλό είναι που τ'ανεφερες.
Πολύ σωστή και η πρόταση για άλλα άκρα. Αν ψάξει σε κάνα breaker θα βρει κάτι από VRS, S3 κλπ και σε τιμή χώμα. Τα βάζεις πάνω και έχεις αμέσως μεγαλύτερο δίσκο και πιο δυνατή δαγκάνα.
Άβαταρ μέλους
By fot
#698365
21 quadra έγραψε:Γράσο χαλκού μόνο στην πλάτη των τακακιών καιστα λαμάκια αν υπάρχουν, στο σημείο που βάζει αυτός στα έμβολα δεν τα επηρεάζει γιατί είναι ήδη τελείως μέσα και δεν θα περάσει στο έμβολο εσωτερικά το γράσο, απλά προστατεύει το σημείο εκείνο από σκουριές και άλατα δεδομένου ότι δεν υπάρχει λάστιχα προστασίας.

Στις γλύστρες τώρα μόνο γράσο σιλικόνης, αυτό έχουν όλες οι γλύστρες από το εργοστάσιο, ποτέ γράσο χαλκού στις γλύστρες, λάδι σιλικόνης στα ελαστικά μέρη όπως είναι οι μικρές φούσκες και το λάθος του τυπάκου είναι το γράσο χαλκού στις βίδες στήριξης, αυτές θα λασκάρουν με τους κραδασμούς, στο σημείο εκείνο μόνο Loctite μεσαίας έντασης.
Θέλω εδώ και καιρό να κάνω μονος μια μικρή συντήρηση στα φρένα μου και το ποστ σου είναι αυτό που εψαχνα.. Όμως δεν βρίσκω κάποιο γρασσο σιλικόνης.. Χρησιμοποιείς κάτι συγκεκριμένο;

Οι ξένοι youtubers βάζουν 3Μ silicone paste αλλά δεν το βρίσκω πουθενα στην Ελλάδα.
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#698496 https://www.theloladia.gr/el/silikonis/ ... 500gr.html

To συγκεκριμένο κατάστημα είναι στον Ασπρόπυργο, έχει πολύ πράμα. Έχω ψωνίσει πολλάκις από εκεί.
Άβαταρ μέλους
By fot
#698641 Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις κύριοι! μέσα στις τελευταία καραντίνα άρχισα να διαβάζω αρκετά για την συντηρηση του αυτοκινητου και με την βοήθεια από φόρουμ και youtube έχω αρκετή αυτοπεποίθηση...
Εχθές πήρα της Permatex το Copper Anti Seize για μουαγιέ, τακάκια και σημεία επαφής και ένα Dot 4 υγρό της Bosch μαζί με τακάκια της ίδιας εταιρίας. Σήμερα αλάχτηκαν τα υγρά, χωρίς όμως τα παλιά να φαίνονται καθόλου ταλαιπωρημένα μετά από αρκετά χρόνια.
quadra, αυτό το προιόν που δείχνεις είναι μόνο για τα πυράκια της δαγκάνας σωστά; ένα τέτοιο γράσο που αλλου θα είχε εφαργμογή; βλέπω όταν και το σιλικόνης που παραθέτει ο dodger έχει αντίστοιχες θερμοκρασίες

Θέλω να είμαι έτοιμος όταν λύσω την δαγκάνα να την κλέισω έχοντας τα σωστά προιόντα.

Επίσης μια ακόμα απορία που έχω, στους μπιλιοφόρους βλέπω πως είναι ξερά τα λάστιχα τους (φυσούνες).. εκεί αν τα ανοίξω και αλλάξω τις φυσούνες τι γράσσο πρέπει να βάλω; :innocent:
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#698667 Το γράσο και οι σφιγκτήρες είναι στο σετ με τη φούσκα. Όποτε αγοράσεις, θα το δεις. Αν δεν έχει σκιστεί η φούσκα ή γενικά δεν χάνει γράσο, απλά δεν την αλλαζεις. Υπόψιν, είναι λίγο μπελαλίδικη δουλειά, περισσότερο να την περάσεις.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#698721
fot έγραψε:Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις κύριοι! μέσα στις τελευταία καραντίνα άρχισα να διαβάζω αρκετά για την συντηρηση του αυτοκινητου και με την βοήθεια από φόρουμ και youtube έχω αρκετή αυτοπεποίθηση...
Εχθές πήρα της Permatex το Copper Anti Seize για μουαγιέ, τακάκια και σημεία επαφής και ένα Dot 4 υγρό της Bosch μαζί με τακάκια της ίδιας εταιρίας. Σήμερα αλάχτηκαν τα υγρά, χωρίς όμως τα παλιά να φαίνονται καθόλου ταλαιπωρημένα μετά από αρκετά χρόνια.
quadra, αυτό το προιόν που δείχνεις είναι μόνο για τα πυράκια της δαγκάνας σωστά; ένα τέτοιο γράσο που αλλου θα είχε εφαργμογή; βλέπω όταν και το σιλικόνης που παραθέτει ο dodger έχει αντίστοιχες θερμοκρασίες

Θέλω να είμαι έτοιμος όταν λύσω την δαγκάνα να την κλέισω έχοντας τα σωστά προιόντα.

Επίσης μια ακόμα απορία που έχω, στους μπιλιοφόρους βλέπω πως είναι ξερά τα λάστιχα τους (φυσούνες).. εκεί αν τα ανοίξω και αλλάξω τις φυσούνες τι γράσσο πρέπει να βάλω; :innocent:


1) Το γράσο που βάζω είναι για όλα τα μέρη της δαγκάνας, πείρους, λαστιχένιες φούσκες, εσωτερικά ελαστικά O΄Ring, λίπανση του εμβόλου ό5ταν το τοποθετούμε στη θέση του κλπ.
2) Όταν αγοράζεις φούσκες μπιλιοφόρων μέσα στη συσκευασία υπάρχουν οι μεταλλικοί κολιέδες και το κατάλληλο γράσο στη σωστή ποσότητα. Το βάζεις όλο σε κάθε μπιλιοφόρο, οι μεταλλικοί κολιέδες αν είναι με ανάγλυφες τρύπες χρειάζονται ειδική πένσα σύσφιξης για να κουμπώσουν, αν είναι ίσιοι χρειάζονται ειδικό εργαλείο σύσφιξης, αν δεν υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία οι κολλιέδες ξεσφίγγουν και ξεκουμπώνουν οι φούσκες.

Πχ, οι πένσες στις φωτό 3 και 6 είναι για κολλιέδες με τρύπες, η 11η είναι για ίσιους μεταλλικούς κολιέδες

https://www.skroutz.gr/c/958/penses-kof ... geiou.html

Για να αλλάξεις τις φούσκες στους μπιλιοφόρους χρειάζεσαι εργαλεία συνεργείυυ αν δεν βγάλεις τον μπιλιοφόρο στον πάγκο, αν τον βγάλεις από το ημιαξόνια πρέπει να γνωρίζεις τη διαδικασία, όλο το σκηνικό δεν είναι πάντως για αρχάριους.
Για να αλλαχτεί η φούσκα χωρίς να ξεμοντάρεις τον μπιλιοφόρο από το ημιαξόνιο το εργαλείο που ξεχειλώνει το στενό μέρος της φούσκας για να περάσει από τον μπιλιοφόρο κοστίζει 80-120€ και χρειάζεσαι και αέρα από κομπρεσέρ. Συνιστώ αν δεν χάνουν γράσα όπως είπαν και οι άλλοι άστες όσο πάνε, αν χάνουν και δεν έχεις την εμπειρία και τα εργαλεία μην μπλέξεις σε περιπέτειες.

Στις 2 Μαρτίου άλλαξα ένα μπιλιοφόρο κομπλέ με ημιαξόνιο, μια φούσκα εξωτερική στον άλλο τροχό, έκανα service στις 4 δαγκάνες με καινούργια κίτ επισκευής ( τα κιτ ήταν Ισπανικά και κόστισαν συνολικά 22€, η Bosch είναι 82€ το κάθε κίτ λόγω ονόματος, 82Χ4, οι άνθρωποι είναι αλλού ) άλλαξα λάδια στα εμπρός αμορτισέρ, τα πίσω είναι αερίου και τα έστειλα για επισκευή, κόστος των πίσω 140€, μου έκανε τιμή συνεργείου, άλλαξα 2 ημίμπαρα και έκανα ευθυγράμμιση, άλλαξα την κεντρική βάση του πίσω διαφορικού, και το επόμενο βήμα είναι να αλλάξω τις φούσκες στους πίσω μπιλιοφόρους αλλά δεν υπάρχουν, οπότε θα ταιριάξω universal με 10€ το κομμάτι. Καινούργιασ ημιμεταλλικά τακάκια παντού, αλλαγή αντία master pump στα φρένα από 22.1mm σε 23.8mm για καλύτερο πεντάλ και συνεχίζω ότι άλλο χρειάζεται.
Άβαταρ μέλους
By fot
#699468 Πήρα ότι χρειαζόμουν και είμαι έτοιμος για σέρβις στα φρένα. Σας ευχαριστω πολυ όλους για την βοήθεια.
Στα ταμπούρα ανοίγω και καθαρίζω με σπρέι φρενών. Αν το υλικό τριβής είναι ακόμα σε καλή κατάσταση χρειάζεται να κάνω κάτι άλλο;
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#699526 να καθαρισεις με συρματοβουρτσα/ σμυριδοπανο εκει που παταει το ταμπουρο πανω στο μουαγιε/ακρο.
Πιανει σκουρια.
Άβαταρ μέλους
By socratesn
#699546 Η πίσω δεξιά δισκόπλακα στο Ε90 έχει κάνει ομοιόμορφα σ' ενα σημείο της ακτίνας της ένα αρκετά διακριτό και με το μάτι "σκαλοπατάκι" ή χειλάκι.
Κάτι σαν αυτή τη φώτο αλλά μόνο ένα χειλάκι , όχι όλος ο δίσκος σαγρέ όπως στη φωτογραφία
Εικόνα


Εφόσον σίγουρα είναι επιφανειακό, επηρεάζει την αντοχή του δίσκου? :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#699678 Eίναι μεγάλο το σημάδι και δεν είναι φυσιολογικό, είσαι σίγουρος ότι υπάρχει πάστα στο τακάκι και δεν πατάει σίδερο με σίδερο ? Αφού είναι στην μια δισκόπλακα και όχι στην άλλη κολλάει η δαγκάνα, άρα πας συνεργείο για service και έλεγχο.
Άβαταρ μέλους
By Sijune21
#744240 Γνωρίζετε αν τα ταμπούρα,χρειάζονται αντικατάσταση με την πάροδο των χρόνων και της γενικής φθοράς η τα αφήνουμε έτσι όπως είναι. :hmmm: