Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#404234
sknipper έγραψε:Ο αποστάτης δηλαδή μπαίνει εσωτερικά των δίσκων;


Όχι, μπαίνει εξωτερικά.
Κάποια στιγμή θα αναπτύξω λίγο το θέμα αποστάτες γιατί υπάρχει μεγάλη παρεξήγηση στο θέμα.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#404237
fubar.gr έγραψε:Έχω κάνει περίπου 500 χλμ με τα καινούρια ATE τακάκια και το φρενάρισμα επανήλθε σε αυτό που θυμόμουν.

Το ζήτημα είναι οτι και τα τακάκια που είχε προηγουμένως ήταν ATE, αλλά με διαφορετικούς κωδικούς. Απ ότι φαίνεται τα προηγούμενα ήταν κεραμεικά, ενω αυτά που έβαλα τώρα είναι απλά.

Γιατι με τα κεραμικά δέν φρέναρε καλά όμως? Λένε οτι κάνουν καλύτερο φρενάρισμα.


Όλα είναι θέμα συντελεστή τριβής και θερμοκρασία λειτουργίας, δηλαδή πόσος είναι όταν είναι κρύο το τακάκι, πόσος είναι όταν είναι στο θερμορασιακό παράθυρο λειτουργίας του και πόσος είναι όταν φτάνει στην ανώτερη θερμοκρασία λειτουργίας του πρίν αρχίσει να καπνίζει και να αποσυντίθεται.

Δεν είναι όλα τα κεραμικά τα ίδια, ούτε όλα τα οργανικά, ή τα ημιμεταλλικά, όλα έχουν διαφορές στη σύνθεση τους, αν δεν έχεις τα στοιχεία του κατασκευαστή δεν μπορείς να πείς με γενικότητες αυτά είναι κεραμικά και είναι καλά και τα απλά οργανικά είναι καλύτερα ή χειρότερα, δυστυχώς εδώ έχουμε να κάνουμε με trial & error, τα υπόλοιπα είναι γνώμες από δοκιμές αλλά και πάλι είναι στο περίπου.

Το ίδιο τακάκι έχει άλλη απόδοση σε απλό δίσκο και άλλη σε τρυπητό, άλλη απόδοση σε απλή δαγκάνα με γλύστρες και άλλη σε πολυπίστονη, διαφορετική αίσθηση έχει σε δίσκο 260mm και άλλη σε 320mm λόγω του διαφορετικού μοχλού από την μεγαλύτερη απόσταση από το κέντρο.

Διαφορετική πάστα έχει και διαφορετική συμπιεστικότητα η οποία συνήθως μεταβάλλεται με τη θερμοκρασία. τα τακάκια είναι η καλύτερη, αμεσότερη, φτηνότερη και απλούστερη βελτίωση στα φρένα αλλά είναι τατυτόχρονα και ραντεβού στα τυφλά, ένα κατάλληλο τακάκι μπορεί να αναβαθμίσει εντελώς ένα αδύνατο σύστημα φρένων και ένα ακατάλληλο τακάκι να καταστρέψει ένα καταπληκτικό σύστημα φρένων, αν δεν υπήρχαν διαφορές δεν θα υπήρχαν για την ίδια πχ δαγκάνα τακάκι με 30€ και με 350€
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#404252 Αυτό που ήταν περίεργο με το παλιό τακάκι ηταν οτι για παράδειγμα πατούσες το πετάλι του φρένου 2 εκατοστά και το κρατούσες εκεί σταθερό.

Για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου φρέναρε ελάχιστα το αυτοκίνητο και μετά ένοιωθες σιγα σιγά τη δύναμη πέδησης να αυξάνεται. Αυτό με εντελώς σταθερό το πόδι στο πετάλι, χωρίς να ασκώ επιπλέον πίεση.

Και γενικά ήθελαν πολύ δύναμη στο πόδι για να ακούσουν. Και δέν ήταν θέμα χαμηλής θερμοκρασίας. Όσο και να τα πίεζα δέν βελτιωνόταν η πέδηση, ίσα ίσα μάλλον χειροτέρευε.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#404262 Μπορεί να είχε χαμηλό συντελεστή τριβής αλλά να είχε αντοχή σε θερμοκρασίες....
Ή να ζεσταινόταν πολύ γρήγορα σε απλό δίσκο και να ήθελε τρυπητό ή χαραγμένο για να λειτουργήσει σωστά.
Ή να έφταιγαν τα υγρά που έτυχε να αλλαχτούν μετά.

21 quadra έγραψε:
sknipper έγραψε:Ο αποστάτης δηλαδή μπαίνει εσωτερικά των δίσκων;
Όχι, μπαίνει εξωτερικά.
Κάποια στιγμή θα αναπτύξω λίγο το θέμα αποστάτες γιατί υπάρχει μεγάλη παρεξήγηση στο θέμα.
Γενικά οι αποστάτες μπαίνουν για να βγάλουν τους τροχούς πιο έξω. Είτε για αύξηση του μετατροχίου είτε για να μην βρίσκουν οι μεγαλύτεροι τροχοί σε μέρη ανάρτησης κλπ.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί η αύξηση του πάχους του δίσκου να θέλει αποστάτες. Τι αλλάζει στην τοποθέτηση, τι σχέση έχει το ένα με το άλλο;
Εκτός αν με την αλλαγή δίσκου μπαίνει και δαγκάνα που και αυτή είναι παχύτερη, συν τα χιλιοστά του δίσκου, οπότε χρειάζεται ο αποστάτης για να μην βρίσκει η ρόδα στη δαγκάνα, αυτό είναι;
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#404330
fubar.gr έγραψε:Αυτό που ήταν περίεργο με το παλιό τακάκι ηταν οτι για παράδειγμα πατούσες το πετάλι του φρένου 2 εκατοστά και το κρατούσες εκεί σταθερό.

Για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου φρέναρε ελάχιστα το αυτοκίνητο και μετά ένοιωθες σιγα σιγά τη δύναμη πέδησης να αυξάνεται. Αυτό με εντελώς σταθερό το πόδι στο πετάλι, χωρίς να ασκώ επιπλέον πίεση.

Και γενικά ήθελαν πολύ δύναμη στο πόδι για να ακούσουν. Και δέν ήταν θέμα χαμηλής θερμοκρασίας. Όσο και να τα πίεζα δέν βελτιωνόταν η πέδηση, ίσα ίσα μάλλον χειροτέρευε.


Δεν ειναι καθολου περιεργο, το παλιο τακακι δουλευε απο μια θερμοκρασια και μετα, πχ 100 c , η κεραμικες οικολογικες αηδιες δουλευουν απο πχ 0c και οσο ζεσταινονται δεν αυξανεται η αποδοση τους σε πολλες περιπτωσεις μειωνεται.

Τα υλικα της παστας τους δεν βγαζουν πολυ σκονη για το περιβαλλον αλλα και για να μην λερωνουν τις πανακριβες ζαντες αλουμινιου, ειναι τακακια για το γραφειο και την καφετερια και οχι για οδηγηση, αντεχουν πολυ σε θερμοκρασια με τον συντελεστη τριβης να μειωνεται πολυ, ετσι δεν φρεναρουν και αν επιμεινει ο οδηγος να πιεζει στο οριο τοτε σπανε οι δισκοι αφου ξεπερνανε την γεωμετρικη τους αντοχη, ουσιαστικα δεν παθαινουν fade ωστε ο οδηγος να το καταλαβει και να κοψει τον ρυθμο του, πρακτικα τα κεραμικα τακακια ειναι για απλη μεταφορα και οχι για οδηγηση.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#404351 Παναγιωτη, ετσι ειναι οπως τα λες αλλα για αδυναμα οχηματα που κανουν αυτο που περιγραφεις και οι οδηγοι λογικα δεν εχουν απαιτησεις απο τα καθημερινα φρεναρισματα και αυτα τα κεραμικα καλη δουλεια κανουν. Τα εχω στο AYGO με τα 68 αλογα, και με εχουνβολεψει εδω και 2 μηνες που τα εβαλα. Ξερεις πως οδηγω στην πολη και δεν νομιζω να τους φερομαι και απαλα, ομως ομολογω οτι τα εμπιστευομαι περισσοτερο απο τα προηγουμενα που ειχαν βαλει στο σερβις της Τογιοτα. (δεν ξερω αν ηταν κεραμικα η οχι, αλλα οι ζαντες μαυριζαν). Με τα 500χλμ τον μηνα που κανω θα αργησω να τα ξανααλλαξω βεβαια, και ετσι θα δω και την διαφορα αποδοσης στη χρηση
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#404353 Καλημερα,
αυτο εννοω, η χρηση εντος πολης ειναι μεταφορα και οχι ~ οδηγηση ~ εκτος και αν εισαι μαχητης της ασφαλτου και ξεμπαζωνεις καθε τρεις και ημια τα κατηφορια της Αττικης :lol:
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#406261 Ξέρουμε κάτι γι αυτην την εταιρια?

https://www.metalgear-shop.de/metalgear ... 000012306/

Εικόνα


Αλουμινένια καμπάνα, TUV, stainless steel (SUS 420)
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#406357 Ουτε εγω τις εχω ακουστα παντως
Σαν πολυ ακριβες δεν ειναι;
Με 5 λεπτα αναζητηση,
http://www.lyris.gr/index.php?route=pro ... t_id=51485
65€ η μια

Edit. Σε βρηκα Brembo
https://www.car.gr/parts/view/4266908/
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#406374 Δεν διαφωνω, ομως οι Brembo ειναι για ζευγαρι η τιμη ενω αυτος που εβαλες θελει την μια τοσα!
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#406388
rx8_drifter έγραψε:Πωλείται ΔΙΣΚΟΠΛΑΚΑ BREMBO

Νομίζω ότι η μια είναι τοσο :lol:

Εχεις δικιο :lol:

Για δες εδω;
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycl ... 00-f2-vtec