Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#519672 Ναι αυτό το είχα κατά νου. Θα τα συμπιέσω τόσο ώστε να μπορώ να ξεβιδώσω τα αμορτισέρ. όχι πολύ δλδ.
Ευχαριστώ για το headsup
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#519678
citastak έγραψε:Παρήγγειλα αμορτισέρ για το MINI και το ειδικό εργαλείο για συμπίεση των ελατηρίων και θα τα βάλω μόνος μου το επόμενο ΣΚ στο γκαραζ.
Ωστόσο, ψάχνω να αλλάξω και ένα ελαστομερές που μπαίνει στην σύνδεση της αντιστρεπτικής δοκού. Άραγε να υπάρχουν ποιότητες ή να πάρω όποιο βρίσκω;

Για παράδειγμα, βρίσκω 5 διαφορετικούς κωδικούς εδώ:
https://www.pmparts.gr/mini-r56-1600cc- ... ikis-dokou
Επειδή είναι πολύ μικρό το κόστος του δεν θα με πείραζε να έπαιρνα και το πιο ακριβο, αρκεί να καταλαβαίνω ποιά είναι η διαφορά του με το φθηνότερο. Βλέπω ότι έχουν διαφορετικά πάχη. Πώς θα μπορούσα να βρώ στοιχεία για τη δική μου αντιστρεπτική;
Καμιά ιδέα;


Δεν είναι όλα τα ίδια, θα πρέπει να μετρήσεις το πάχος της αντιστρεπτικής και να παραγγείλεις τα αντίστοιχα, από ότι βλέπω η ποιότητα είναι ίδια σε όλα ( λάστιχο με ύφασμα ) σε κάθε ένα γράφει και για ποιό εσωτερικό πάχος είναι κατάλληλα, έχει 17 / 18 / 24 mm
Άβαταρ μέλους
By citastak
#519684 Ευχαριστώ. Μπήκα στο BMW oem και βρήκα ότι το δικό μου φοράει 17mm και πάω ανάλογα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#519726
citastak έγραψε:Ναι αυτό το είχα κατά νου. Θα τα συμπιέσω τόσο ώστε να μπορώ να ξεβιδώσω τα αμορτισέρ. όχι πολύ δλδ.
Ευχαριστώ για το headsup


με τι εργαλειο θα ξεσφιξεις το κεντρικο παξιμαδι του αμορτισερ στο τοπ μαουντ?
Άβαταρ μέλους
By citastak
#519742 με το αντίστοιχο γερμανικό, για να μπορώ να βάλω το άλεν.
και ίσως με προέκταση (breaker bar)

Έχω πάντως και αερόκλειδο (και κομπρεσέρ) αλλά νομίζω πως δεν θα χρειαστεί.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#519746 μαλλον θα χρειαστεις το αεροκλειδο.
πριν κανα δυο μερες που θα αποφασισεις να τα λυσεις ,ψεκασε αντισκωριακο στο κεντρικο παξιμαδι.Μετα απο χρονια πανω στο αυτοκινητο,ξεσφιγγουν δυσκολα.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#519748
dimviii έγραψε:μαλλον θα χρειαστεις το αεροκλειδο.
πριν κανα δυο μερες που θα αποφασισεις να τα λυσεις ,ψεκασε αντισκωριακο στο κεντρικο παξιμαδι.Μετα απο χρονια πανω στο αυτοκινητο,ξεσφιγγουν δυσκολα.


Ευχαριστώ πολύ! Θα το κάνω και στις ενώσεις της αντιστρεπτικής (θα αλλάξω τα ελαστομερή).
Παρεπιπτόντως παρήγγειλα από rellas τα αμορτισερ στις 11.00 και ήρθαν πριν λίγο!
Τρομεροί!

Τα άλλα (ελαστομερή) τα παρήγγειλα από το On parts.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#519751 απλα να εχεις υποψιν σου οτι θελει δυνατο αεροκλειδο,και το κομπρεσερ γεματο.
Εαν κολλησεις,παρε τα γονατα οπως ειναι και πηγαινε σε ενα συνεργειο να σου βαρεσουν 2 μπιστολιες,να λασκαρουν.
Εαν το αυτοκινητο σου ρυθμιζει καμπερ απο τις κατω βιδες του γονατου,σημαδεμα στις βιδες για να τις ξαναβαλεις στην ιδια θεση,ωστε να εισαι οσο γινεται σωστα απο ευθυγραμμιση,μεχρι να φτασεις στον ευθυγραμμισα.
Άβαταρ μέλους
By bill33
#520079 Πριν πολλά χρόνια που άλλαξα αμορτισερ στην 33 θυμάμαι τον μάστορα να τα δουλεύει λίγο,συμπίεση εκτόνωση, με το που τα έβγαλε απο το κουτί τους.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#520105
citastak έγραψε:με το αντίστοιχο γερμανικό, για να μπορώ να βάλω το άλεν.
και ίσως με προέκταση (breaker bar)

Έχω πάντως και αερόκλειδο (και κομπρεσέρ) αλλά νομίζω πως δεν θα χρειαστεί.


Πολύγωνο και άλλεν, όχι γερμανικό, και να δουλέψεις αρκετές φορές στο χέρι τα αμορτισέρ πρίν τα τοποθετήσεις στο γόνατο, προσοχή να πιάσουν σωστά το ελατήριο οι γάτζοι, 2 φορές και 3 φορές προσοχή, παραμονεύει σοβαρός τραυματισμός αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία.

Πολλές αντιστρεπτικές ( όχι αυτές που έχουν ζυγαριές ( μικρά μπράτσα ) απαιτούν κατά την τοποθέτηση των ελαστικών μερών να υπάρχει γρύλος κάτω από το ψαλίδι ώστε να μπορείς να το ανεβάζεις - κατεβάζεις ανάλογα μέχρι να έρθει σε θέσει για να περάσει το ελαστικό μέρος.

Μην λύσεις τις βίδες που κρατάνε το ψαλίδι, το ψαλίδι σφίγγεται σε ορισμένη θέση ( ύψος ) το οποίο πρέπει να γνωρίζεις, αλλιώς όταν καθίσει στον δρόμο το αυτοκίνητο και συμποιεστεί η ανάρτηση αν δεν είναι στη σωστή θέση σφιγμένο το ψαλίδι ή θα γονατίσει το αυτoκίνητο 1-3 εκ ή θα είναι σε υψηλότερη θέση και σε λίγο καιρό θα κοπούν τα silent block.

πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι τα silent block των ψαλιδιών δεν περιστρέφονται αλλά όπως είναι σφιγμένα το ελαστομερές τους είναι βουλκανισμένο στα μεταλλικά μέρη και οι κινήσεις του είναι περιορισμένες βοηθώντας έτσι την ανάρτηση να παραμένει στο σωστό ύψος, όταν μαλακώνουν ή κόβονται το αυτοκίνητο γέρνει μπροστά.

Τα silent block σιλικόνης δεν το κάνουν αυτό γιατί δεν μπορούν να κολληθούν στα μεταλλικά τους μέρη και παραμένουν ελεύθερα να περιστραφούν μαλακώνοντας την ανάρτηση αφού δεν υπάρχει αντίσταση στη βάση των ψαλιδιών και χαμηλώνουν το αυτοκίνητο 1-3 εκατοστά ειδικά αν έχουν πέσει λίγο τα ελατήρια, δεν πρόκειτια ποτέ να βάλω αυτές τις βλακείες του μάρκετινγκ στο αμάξι μου και το λέω μετά από δοκιμές στο Clio του γιού που τα βγάλαμε αμέσως, αν κάποιος θέλει σκλρότερα silent block μπορεί να ψάξει να βρεί για το αμάξι του από το ίδιο μοντέλο του group N.

Συνήθως τα απλά silent block έχουν σκληρότητα 55-65 shore, τα group N περίπου 80 και τα αμιγώς αγωνιστικά 90 shore, της σιλικόνης είναι γύρω στα 80 αλλά περιστρέφονται ελεύθερα και χαλάνε το πάτημα ενός καθημερινού βολτίσιου αυτοκινήτου.
Άβαταρ μέλους
By citastak
#520141
21 quadra έγραψε:
Πολύγωνο και άλλεν, όχι γερμανικό, και να δουλέψεις αρκετές φορές στο χέρι τα αμορτισέρ πρίν τα τοποθετήσεις στο γόνατο, προσοχή να πιάσουν σωστά το ελατήριο οι γάτζοι, 2 φορές και 3 φορές προσοχή, παραμονεύει σοβαρός τραυματισμός αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία.


Γιατί να τα δουλέψω στο χέρι τα αμορτισερ πριν μπουν στο σύστημα; Δούλεψα 2-3 φορές το ένα προχτές για να δω πως είναι. Ευχαριστώ για το ελατήριο, το έχω στο νού μου.


21 quadra έγραψε: Πολλές αντιστρεπτικές ( όχι αυτές που έχουν ζυγαριές ( μικρά μπράτσα ) απαιτούν κατά την τοποθέτηση των ελαστικών μερών να υπάρχει γρύλος κάτω από το ψαλίδι ώστε να μπορείς να το ανεβάζεις - κατεβάζεις ανάλογα μέχρι να έρθει σε θέσει για να περάσει το ελαστικό μέρος.


Ναι, ισχύει αυτό που λές για το R56. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα μπει σε τάκους (τρίποδα) και έτσι θα χρησιμοποιήσω τον γρύλλο μου για να σηκώσω λίγο το ψαλίδι.

21 quadra έγραψε:Μην λύσεις τις βίδες που κρατάνε το ψαλίδι, το ψαλίδι σφίγγεται σε ορισμένη θέση ( ύψος ) το οποίο πρέπει να γνωρίζεις, αλλιώς όταν καθίσει στον δρόμο το αυτοκίνητο και συμποιεστεί η ανάρτηση αν δεν είναι στη σωστή θέση σφιγμένο το ψαλίδι ή θα γονατίσει το αυτoκίνητο 1-3 εκ ή θα είναι σε υψηλότερη θέση και σε λίγο καιρό θα κοπούν τα silent block.


Στον πίσω άξονα που θα κάνω την αλλαγή στα ελαστομερή είναι πιο απλή διαδικασία. Τα ελαστομερή έχουν συγκεκριμένο σχήμα Ωμέγα "Ω", οπότε δεν μπορούν να μπουν λάθος. Δες εδώ τι εννοώ:
https://www.youtube.com/watch?v=cetjT0mk9QQ&t=528s


21 quadra έγραψε:πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι τα silent block των ψαλιδιών δεν περιστρέφονται αλλά όπως είναι σφιγμένα το ελαστομερές τους είναι βουλκανισμένο στα μεταλλικά μέρη και οι κινήσεις του είναι περιορισμένες βοηθώντας έτσι την ανάρτηση να παραμένει στο σωστό ύψος, όταν μαλακώνουν ή κόβονται το αυτοκίνητο γέρνει μπροστά.

Τα silent block σιλικόνης δεν το κάνουν αυτό γιατί δεν μπορούν να κολληθούν στα μεταλλικά τους μέρη και παραμένουν ελεύθερα να περιστραφούν μαλακώνοντας την ανάρτηση αφού δεν υπάρχει αντίσταση στη βάση των ψαλιδιών και χαμηλώνουν το αυτοκίνητο 1-3 εκατοστά ειδικά αν έχουν πέσει λίγο τα ελατήρια, δεν πρόκειτια ποτέ να βάλω αυτές τις βλακείες του μάρκετινγκ στο αμάξι μου και το λέω μετά από δοκιμές στο Clio του γιού που τα βγάλαμε αμέσως, αν κάποιος θέλει σκλρότερα silent block μπορεί να ψάξει να βρεί για το αμάξι του από το ίδιο μοντέλο του group N.

Συνήθως τα απλά silent block έχουν σκληρότητα 55-65 shore, τα group N περίπου 80 και τα αμιγώς αγωνιστικά 90 shore, της σιλικόνης είναι γύρω στα 80 αλλά περιστρέφονται ελεύθερα και χαλάνε το πάτημα ενός καθημερινού βολτίσιου αυτοκινήτου.


Δεν θα αλλάξω τα εμπρός, μόνο τα πίσω. Κοιτώντας και στο BMW OEM βρίσκω ότι αυτά που παρήγγειλα (και τα οποία ακόμα δεν έχουν έρθει) έχουν ίδιες προδιαγραφές, οπότε είμαστε ΟΚ :)

Σήμερα μάλλον θα κάνω λάδια, φίλτρα και το επόμενο ΠΣΚ που θα έχουν έρθει και τα της ανάρτησης, θα κάνω και την αλλαγή. Θα βγάλω φωτό μήπως τις χρησιμοποιήσουμε εδώ. Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Μου αρέσει πολύ να ασχολούμαι σε χομπίστικη βάση. Αν τα καταφέρω αυτά, επόμενο τασκ να αλλάξω πίσω τακάκια στο βόλβο! :yahoo:
Άβαταρ μέλους
By bill33
#520143 Για τα τακάκια πιθανότατα θα χρειαστείς το εργαλείο που μαζεύει το έμβολο.
Καλή επιτυχία.
Άβαταρ μέλους
ByDeleted user 1
#520148
citastak έγραψε:
Δεν θα αλλάξω τα εμπρός, μόνο τα πίσω.

Γιατί έτσι? Κρίμα δεν είναι να κάνεις μισές δουλειές?
Άβαταρ μέλους
By citastak
#520149
Deleted User 1 έγραψε:
citastak έγραψε:
Δεν θα αλλάξω τα εμπρός, μόνο τα πίσω.

Γιατί έτσι? Κρίμα δεν είναι να κάνεις μισές δουλειές?


Αλλάχθηκαν προ 10 χιλ χλμ στα πλαίσια αποκατάστασης τρακαρίσματος από την ΒMW. Μου χτύπησαν τον τροχό δεξιά και στράβωσε αμορτισέρ (και άλλα πράγματα). Αλλάχθηκαν και τα 2, παρότι η αριστερή μεριά δεν είχε χτυπηθεί και καλύφθηκαν (με λίγο κυνήγι) κανονικά από την ασφάλεια. Έκτοτε είχα πει ότι θα άλλαζα και τα πίσω αλλά δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ.

Τα πίσω δεν είναι "BMW" αλλά Zachs αντίστοιχης πίεσης με τα BMW και δεν έχουν διαφορά.