Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By xeno
#710250 Μάλλον ήρθε ο καιρός (μετά από 30 χρόνια) να αλλάξω ελατήρια στην w201, 1.8 (ίσως και τα αμορτισέρ- τώρα φοράει τα bilstein b4 / αυτά είναι πιο "καινούργια" μόλις 100κ χλμ). Όταν φορτώνω λίγο το αυτοκίνητο μου φαίνεται ότι κάθεται αρκετά. Να βάλω τα γνήσια ή να πάω σε άλλη μάρκα (δεν θέλω να χαμηλώσει). Μπορείτε να προτείνετε κάτι ( οικονομικό και καλό) ;
Άβαταρ μέλους
By tsilis
#710417 Δεν χρειάζεται να πας σε «μαμά».

Lesjöfors
Sachs
TRW

Είναι μια χαρά και εργοστασιακών προδιαγραφών
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#736223 Το βάζω και εδώ από εδώ


Δοκιμάζοντας την Bilstein PSS B14 πάνω σε Seat Leon mk3 (5F) 1.8

Ο Θανάσης μου έφερε το αμάξι του στο σπίτι μου για να το οδηγήσω όσο θέλω και όπου θέλω. Ξεκινήσαμε αρχικά μια βόλτα από Δραπετσώνα προς Νίκαια. Είναι το καθημερινό δρομολόγιό μου για τη δουλειά.
Θέλω να περάσω τους ίδιους δρόμους, τις ίδιες λακκούβες, τα ίδια νεροφαγώματα και τυχόν υγρασίες οδοστρώματος.

Οι πρώτες εντυπώσεις στην οδήγηση μέσα στην πόλη, έχουν έρθει μόλις από τα πρώτα μέτρα. Ομολογώ δεν περίμενα τέτοια άνεση ενώ έχουμε τις χοντρές μπουκάλες των 55mm και ελατήρια με μέγιστο φορτίο άξονα εμπρός/πίσω 1160kg/1220kg.
Παρότι το αμάξι έχει σφίξει σε όλο το πλαίσιο (έτσι νιώθεις), παρότι έχει χαμηλώσει επιπλέον 2cm από την ήδη χαμηλή και επιπέδου sport-kit OEM ανάρτηση, παρότι έχει απωλέσει μεγάλο μέρος της σούζας/βυθίσματος σε επιτάχυνση/επιβράδυνση, δεν είναι απλά υποφερτό. Είναι άνετο. Δεν έχω κάτι άλλο να πω. Φαίνεται ότι η ανάρτηση είναι μελετημένη πάνω στα παράγωγα της MQB του Group.

Θέλω να αναφέρω κάτι πάνω στο θέμα "οδήγηση στην πόλη και άνεση". Ακούω πολλά παιδιά να λένε θέλω να χαμηλώσω, θέλω να βάλω ανάρτηση και αντί να έχουν κεντρικό πυλώνα σκέψης το λόγο που θέλουν να προβούν σε μια τέτοια κίνηση, επικεντρώνονται αποκλειστικά στην άνεση μην τυχόν και πονέσει ο πωπός ή η πλάτη τους. Αγαπητέ μελλοντικέ βελτιωτή: αν θέλεις να έχεις άνεση, δεν αλλάζεις τη μαμά ανάρτηση και αν αυτή δεν σου αρκεί, τότε πήρες λάθος αμάξι. Έχω οδηγήσει αυτοκίνητα με Bilstein Group N. προδιαγραφών σε106 Rallye. Έχω οδηγήσει Ταϊβανέζικες D2/K-Sport/XYZ-Racing. Έχω οδηγήσει Intrax δρομίσιες αλλά και αγωνιστικές. Έχω οδηγήσει Ohlins. Έχω οδηγήσει αμάξια με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αλλά και αερανάρτηση σε Mercedes C-Coupe AMGpack.

Εγώ για παράδειγμα, με άξονα τα όσα ανέφερα στο μεγάλο review για το Leon, θέλω ακόμη καλύτερο handling για τα γούστα μου, για τον τρόπο που οδηγώ και τις διαδρομές που ευχαριστιέμαι το αμάξι.

Καταρχάς να υπενθυμίσω ότι κατόπιν πολλών συζητήσεων, την εν λόγω ανάρτηση δεν την επέλεξα για τον Θανάση για να κάνω beta testing, αλλά θα την επέλεγα για εμένα "τυφλά" χωρίς να χρειάζεται να την οδηγήσω πάνω σε άλλο αμάξι.

Φεύγουμε λοιπόν από Νίκαια με κατεύθυνση το "Δικαστήριο" aka limanaki@.
Στην Εθνική Οδό από ύψος Can-Can μέχρι ΣΕΦ, το αμάξι έχει εξαλείψει τις περιττές μικροταλαντώσεις. Το μαμά αμάξι προσπαθεί να κάνει 2 πράγματα ταυτόχρονα αλλά να τα κάνει καλά και για τα γούστα μου δεν πετυχαίνει τίποτα από τα δύο. Προσπαθεί και να πατάει κάτω με σαφή τρόπο, αλλά παράλληλα να μην σε κουράζει. Αυτό που δεν κάνει η ΟΕΜ ανάρτηση, το κάνει η Β14 όμως. Πατάει με ένα σαφή και αποφασιστικό τρόπο, που σε προκαλεί να φορτώνεις με Nm το δεξί πεντάλ και να ανεβάζεις ψηλά το ταχύμετρο. Παράλληλα δεν κουράζει. Και δεν κουράζει γιατί κατά τη γνώμη μου θεωρώ περισσότερο κουραστικό το να έχεις το νου σου πως και που πατάει το αμάξι με τις ταλαντώσεις, παρά όταν έχεις ξενοιάσει με τη Β14 και απλά οδηγείς και δίνεις επίκεντρο μονάχα εκεί. Σκεφτείτε το λίγο τι λέω.

Πάνω στην οδήγηση στην Εθνική Οδό στο ποτάμι του Κηφισού, θέλω να αναφέρω ότι το αμάξι πλέον έχει ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης και η αλλαγή λωρίδας γίνεται με μια βελτίωση της τάξης του 50% σε ταχύτητα σύλληψης απόφασης και πράξης. Κοινώς, κάνε σφήνες να γουστάρεις.
Ρόλο έχει παίξει και η ευθυγράμμιση που έχει ελαφρώσει το τιμόνι από το "τεχνητό" βάρος της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, αλλά δίχως καμία απώλεια πληροφόρησης. Τουναντίον...

Μπαίνουμε στο σαλιγκάρι του ΣΕΦ, ισιώνουμε για Φαληρικό Δέλτα και έχω αρχίσει τα δικά μου. Βάζω το αμάξι σε καμπές με όποιο τρόπο εγώ θέλω. Είμαστε πλέον στην παραλιακή και περνώ τις γραμμές τους τραμ. Το αμάξι πολύ πιο δεμένο. Σαφές, δεν χαζοψαρεύει ούτε η μούρη, μήτε ο κώλος.
Γυρίζω και κοιτάζω τον Θανάση και του γνέφω "Τα βλέπεις; Να τον ακούς τον Busso."

Φτάνουμε στη Βούλα και στο σημείο που ενώνει η παραλιακή με το τελείωμα της Βουλιαγμένης, διαγράφω την καμπή του περιπτέρου της "κουτάλας" για όσους θυμούνται, σταθερά σε μια λωρίδα με 3ψήφιο στο καντράν. Ξανακοιτάζω τον Θανάση...

Έχω αρχίσει να φτιάχνω παπάρι ώρα τώρα γιατί πλησιάζω στο Δικαστήριο. Πιο πριν όμως, έχω κάνει και μερικές εκκινήσεις από φανάρια, στο ύψος Αλίμου-Ελληνικού, και το αμάξι φεύγει ωραία. Ο κώλος έχει σφίξει και δεν κάνεις "λαμπάδα".

Μπαίνουμε στα Εσάκια της Βουλιαγμένης, χαιρετώ από μακριά τα μωράκια του Rumors, και οδεύω προς φανάρι της Λίμνης Βουλιαγμένης.
Καθώς περνάω το φανάρι, να σου γαμήσω στρουμφάκι... Χάνω την πρώτη αριστερή, την επόμενη δεξιά και το πέταλο και τα περνάω σχεδόν σαν "Frau", δηλαδή Κυρία. Καταστρώνω σχέδιο να αυξήσω χιλιόμετρα ελαφρώς για να με χάσει σταδιακά την κρυφή δεξιά ανηφορική μετά το πέταλο με το βυζί στο apex. Πράγματι μέχρι να φτάσω την κορυφή της ανηφόρας, πηγαίνω με σταδιακή αύξηση ρυθμού για να προλάβω να εξαφανιστώ στην κατηφόρα που χάνεις από το οπτικό πεδίο τα φώτα των πίσω σου. Δεν είναι να παίζεις. Χαμηλωμένο Leon με αεροτομή, δίμπουκο, φιμέ και δύο φάτσες μέσα, θα είχαμε ωραίο ραβασάκι.

Στην κατηφόρα λοιπόν επιταχύνω και πάω να χώσω το αμάξι στην πατημένη αριστερή. Θέλει φρένα πριν και μετά χώνεσαι. Αν δεν, φρενάρεις από πολλά εκεί, θα δώσεις φιλάκια στις μπαριέρες. Βάζω το αμάξι χωρίς δράματα. Σχεδόν εύκολα, και ξαναγυρίζω να κοιτάξω τον Θανάση για να του πω ότι το αμάξι έχει αποκτήσει μια ευκολία που μπορείς να φτάσεις σε πολύ γρήγορο ρυθμό οδήγησης χωρίς να τρομάζεις. Το αμάξι είναι βράχος, έχουν αναδειχτεί οι αρετές του στιβαρού πλαισίου και της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης.
Πλησιάζω το Εσάκι πριν το Island και μετά από αυτό ακολουθεί η απότομη αριστερή που κόβεις αρκετά το τιμόνι για να μπεις.
Εκεί θέλησα να δοκιμάσω το πίσω μέρος με aggressive τιμόνι και lift-off. Πρώτο σημαντικό χαρακτηριστικό βελτιωμένης ανάρτησης σε fwd αμάξι. Ο κώλος είναι πιο βιδωμένος κάτω, το πίσω κουβούκλιο δηλαδή ο όγκος που σέρνει πίσω το αμάξι, δεν έκανε το παραμικρό δράμα. Ίσα ίσα που ακούσαμε ελαφρά τα εμπρός Pilot Sport 4 (πρώτη φορά τα άκουσα). Με αυτό έχεις απωλέσει μέρος του fun-to-drive αλλά πως μπορείς να πεις ότι είναι έτσι ένα ανεξέλεγκτο πίσω μέρος; πόσο μάλλον όταν αυτό συμβεί σε άσφαλτο σαπούνι και όχι στη νέα άσφαλτο των Λιμανακίων...

Οδηγούμε έτσι μέχρι το Ribas και κάνουμε αναστροφή.
Στο γυρισμό, δηλαδή από την ευθεία του Ribas προς Βάρκιζα, η πρώτη στροφή που συναντάς είναι μια τεχνική καμπή που κλείνει απότομα, δύναται να έχεις πολλά χιλιόμετρα λόγω της ευθείας και να βρεθείς να μαζεύεις τα ασυμμάζευτα. Την στροφή την ξέρω. Βάζω το αμάξι όπως πρέπει. Όχι στο τέρμα, αλλά πολύ γρήγορα πάντως. Το αμάξι βράχος, απόλυτα ουδέτερο και να'μαστε στην ευθεία της Βάρκιζας. Επιλέγω να περάσω τη διαδρομή από την ανάποδη τώρα.

Ξεκινάμε από Ζάχο προς Λιμανάκι@ πάλι. Στις πρώτες ανηφορικές ζεσταίνω πάλι τα ελαστικά γιατί κάτι τα φανάρια εντός Βάρκιζας και κάτι η οδήγηση μέσα στον οικισμό εκεί, με έκαναν να κόψω ρυθμό για λόγους ασφάλειας.
Θέλω να σταθώ σε μια στροφή.
Είναι η παρακάτω
https://www.google.com/maps/@37.8015385 ... 4102,17.1z
Εκεί εγώ τα είδα όλα όσα ήθελα να δω από την coilover.
Φόρτισα το αμάξι έτσι ώστε έβγαλα όλη την καμπή στην εξωτερική λωρίδα με 140km/h... Στην ίδια λωρίδα. Για όποιον ξέρει αυτή η στροφή, στο ρεύμα Βάρκιζα-Βουλιαγμένη, λόγω ανωφέρειας, μουτρώνει τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα. Πραγματικά μπορείς να βρεθείς στο αντίθετο ρεύμα.
Τίποτα από αυτά δεν συνέβη. Είχα προσχεδιάσει στο μυαλό μου την είσοδο και την έξοδο. Έκανα ένα από τα καλύτερα μπασίματα που έχω κάνει με αμάξι και εκεί ήταν σίγουρα το καλύτερό μου. Διότι πλαίσιο και αμάξι μου έδωσαν τέτοια εμπιστοσύνη, πίστεψα σε αυτά και βγήκαμε στη "στάση λεωφορείου" με πολλά. Εκεί γύρισα για τελευταία φορά προς τον Θανάση και του λέω: Βγάζω το καπέλο στην ανάρτηση, αναδείχθηκαν οι πραγματικές δυνατότητες του Leon, εγώ σταματώ εδώ, δεν έχω να δω κάτι άλλο, όλα όσα ήθελα να δω τα είδα...

Εντάξει έστριψα και το πέταλο και το επόμενο Εσάκι που έχει μαζέψει αμέτρητη λαμαρίνα από τους συνστρίφτες.

Εν κατακλείδι

Έχουμε τη χρυσή τομή του boy-racer. Έχεις ένα αμάξι με απώλεια άνεσης 15%, αύξηση ευκολίας στριψίματος 35%, εξάλειψη χαζοταλαντώσεων, εξαφάνιση σχεδόν καθολικά του body-roll, βελτίωση τιμονιού το οποίο πάνω στο στρίψιμο το ελάφρωμά του θυμίζει αυτό της 147. Έχεις όλη την πληροφόρηση χωρίς να κουράζεις τα χέρια σου. Με το αμάξι δεν παλεύεις πια όπως με την ΟΕΜ ανάρτηση. Απλά είναι θέμα δικής σου απόφασης πως θα χωθείς στη στροφή. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η Β14. Οι κλίσεις έχουν μειωθεί δραματικά. Το αμάξι στρίβει σαν τραπέζι, αλλά δεν κουράζει, δεν κοπανάει ρε γαμώτο. Πως το καταφέρνεις αυτό ρε Bilstein;
Το κυριότερο όμως που το άφησα να ειπωθεί στο "εν κατακλείδι" είναι ότι η εν λόγω ανάρτηση αναβαθμίζει με λίγα λόγια δραματικά το compression και το rebound. Και όλα αυτά ενώ "πατάει" στις αρχές του Leon. Στο πως είναι σχεδιασμένο το αμάξι. Απλά έχει εξαλείψει καθολικά τα όποια μειονεκτήματα είχε για ανάλογου ύφους οδήγηση. Έχοντας οδηγήσει και το Cupra, θα πω ότι το Leon του Θανάση μου αρέσει καλύτερα. Η ανάρτηση επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι και τα ελαστικά. Το Cupra είναι πιο σκληρό αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι στρίβει καλύτερα. Αναφέρομαι στη ρύθμιση Cupra από τα driver profiles που έχει η εν λόγω έκδοση.
Τώρα έχουμε ένα αμάξι που είναι κάτι μεταξύ FR & Cupra. Έχει βελτιώσει δραματικά όλες τις ασθένειες της "λίγης" κατ'εμέ μαμά ανάρτησης και έχει πάρει τα θετικά του aggressiveness του Cupra όντας πιο άνετο μάλιστα, έχοντα μια πιο ποιοτική κύλιση.
Τέλος να πω ότι με τα ποσοστά επί του στριψίματος, εννοώ ότι το αμάξι με μια ποιοτική ανάρτηση coilover δεν σημαίνει ότι θα πάρει +20km/h σε μια στροφή. Αυτό είναι λάθος αν το πιστεύει κάποιος. Θα πάρει κατιτίς, θα πάρει από το χαμηλότερο κέντρο βάρους αλλά όχι αυτά τα νούμερα. Αυτό που θα κερδίσει είναι η ευκολία που θα φτάνει στο maximum μπασίματος μιας στροφής αλλά το κυριότερο είναι η αναβάθμιση ελέγχου όλου του "σκάφους". Το αμάξι πατάει καλύτερα, διαβάζει καλύτερα, μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες που είναι αληθινές, δεν σε ξεγελά.
Ελπίζω να είμαι κατανοητός σε όλο το κείμενο και να σας έβαλα στη θέση μου...

ΥΓ1: Bilstein B14 έχω αποφασίσει να βάλω και στο δικό μου Leon. Απλά ο Θάνος με πρόλαβε...

ΥΓ2: Θάνο ευχαριστώ που με εμπιστεύεσαι
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#736249 Μπραβο ρε Μπουσσε. Ωραιος :s_howdy

Giuseppe Busso έγραψε:Bilstein B14 έχω αποφασίσει να βάλω και στο δικό μου Leon. Απλά ο Θάνος με πρόλαβε...


Αυτο δεν το παιρνω και τοις μετρητοις ομως. Αφου μπηκε το διαολι της αλλαγης οχηματος στο μυαλο σου, μπορει πριν την αλλαγη αμορτισερ, να μας πεις τελικα οτι αλλαξες αμαξι :shifty:
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#736271 Ευχαριστώ Γιώργο. Έχω πει σε άλλο τόπικ, πήρα απόφαση να κρατήσω το Leon. Συνειδητά.
Άβαταρ μέλους
By tsilis
#736352 Άψογο το review και πολύ κατατοπιστικό .

Μη βιαστείς ακόμα να αγοράσεις ανάρτηση . :innocent:
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#736357
tsilis έγραψε:Άψογο το review και πολύ κατατοπιστικό .

Μη βιαστείς ακόμα να αγοράσεις ανάρτηση . :innocent:


Σε ευχαριστώ πολύ. Γιατί λες να μην βιαστώ;
Άβαταρ μέλους
By tsilis
#736360 Γιατί το έξοδο είναι σημαντικό και πιστεύω ότι δεν θα μακροημερεύσει το Σεατ μαζί σου .

Κι ας λες ότι είναι συνειδητή η απόφαση.
Που το πιστεύω και το σέβομαι ,αλλά όταν αρχίσουν οι σκέψεις της αλλαγής , αργά ή γρήγορα θα γίνουν πράξη .
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#737930
tsilis έγραψε:Γιατί το έξοδο είναι σημαντικό και πιστεύω ότι δεν θα μακροημερεύσει το Σεατ μαζί σου .

Κι ας λες ότι είναι συνειδητή η απόφαση.
Που το πιστεύω και το σέβομαι ,αλλά όταν αρχίσουν οι σκέψεις της αλλαγής , αργά ή γρήγορα θα γίνουν πράξη .


Καταλαβαίνω απόλυτα αυτά που λες. Έχω πάρει συνειδητά μια απόφαση. Λογικά θα το προχωρήσω αυτό που είπα μόλις τακτοποιήσω κάποιες άλλες υποχρεώσεις.


Επί του θέματος τώρα. Είχα στείλει mail στην κεντρική Bilstein Γερμανίας ρωτώντας κάποια πράγματα για συμβατότητες και διαφορές 3 συγκεκριμένων αναρτήσεων:

α) PSS B14
β) EVO S
γ) EVO T1

Η απάντησή τους:

Dear Sirs,

Thank you for the interest in our products.

We confirm that we offer both suspensions solutions, BILSTEIN B14 PSS & EVO S for Seat Leon 5F.

The BILSTEIN B14 PSS is a coilover kit that allows individual height adjustment with a TÜV-tested adjustment range. You therefore have the option of adapting the height of the vehicle to your individual requirements within the specified adjustment range. The damping forces are more sporty, as it is aimed at drivers who want an increase in driving dynamics. You can find more information about the BILSTEINB14 PSS coilover suspension under the following link:
https://performance.bilstein.com/en/pro ... stein-b14/

The BILSTEIN EVO S is the new generation of our coilover suspensions, which are designed according to the modular principle and offer more ride comfort with dynamic handling. You can find more information about the BILSTEIN EVO S coilover suspension under the following link:
https://performance.bilstein.com/en/pro ... ein-evo-s/

The BILSTEIN EVO T1 is a coilover kit with Dual-Click adjustment, which allows changing the damping setting in 10 levels for yourself individual.
https://performance.bilstein.com/en/pro ... in-evo-t1/

Service work directly on the shock absorbers or springs is not required, but proper mounting and alignment of all rubber bearings is necessary for good performance and long functionality.
Mit freundlichen Grüßen / Best regards,

Bilstein Info
thyssenkrupp Bilstein GmbH
August-Bilstein-Straße 4
58256 Ennepetal
Germany

Phone: 02333/791-4222
Fax: 02333/791-4400
mailto: kundenservice@bilstein.com

Vorsitzender des Aufsichtsrats: Dr.-Ing. Karsten Kroos
Geschäftsführung: Timo Krutoff (Vorsitzender), John Kuijpers, Hanno Luczak
Sitz der Gesellschaft: Ennepetal, Registergericht: Hagen HR B 5608

This e-mail (including any attachments) may contain confidential and/or privileged information. Any unauthorized use or dissemination of this message in whole or in part is strictly prohibited. If you are not the intended recipient (or have received this e-mail in error) please notify the sender immediately and destroy this e-mail.



Την EVO T1 την έχω απορρίψει εξ αρχής λόγω μεγάλου κόστους καθώς δεν προτίθεμαι να ανέβω εκεί.

Μένει τώρα η Β14 vs EVO S. Η Bilstein περιγράφει απόλυτα αυτό που θέλω στο αμάξι (The damping forces are more sporty, as it is aimed at drivers who want an increase in driving dynamics). Δηλαδή μετά από αυτό και μετά από την οδήγηση που έκανα στο αμάξι του Θάνου, έχω ήδη αποφασίσει.

Νεότερα εν ευθέτω χρόνω...
Άβαταρ μέλους
By fabiawrc
#738184 Πριν 2 χρόνια αποφάσισα να αλλάξω αμορτισερ στο audi tt mk1 roadster.Πήγα στο περιστέρι στον auto apergis και συμφωνουμε να βάλουμε τα zachs απλα πρώτης τοποθετησης.

Αλλάζουμε τα αμορτισερ,τα top mount(του τα ειχα παει εγω αυτα)συνεμπλοκ στα ψαλιδια και 2 μπαλακια ψαλιδιων.
Κανει το αμάξι ευθυγράμιση,το πάμε βόλτα και στα πρώτα σαμαράκια παρατηρώ οτι το αμάξι κοπάναγε όπως και πρίν.
Τρώω ενα μεγαλο ξενέρωμα του λέω μου λεει θέλει λίγο να στρώσουν.

Το αμάξι το έχω δεύτερο για βόλτα οπότε δεν έδωσα και πολύ σημασια.Μετά ένα διαστημα 5 μηνών παρατηρώ τα εξης.

1:Το αμάξι κοπανάει πολύ και δεν νιώθεις οτι το αμορτισερ φιλτράρει σωστά. περνάνε ολα στην καμπίνα και λες θα σπάσει.
Σε εγκάρσια κομμάτια πρέπει να πας με 20 για να πεις οτι έγινε μια απόσβεση.Οκ λέω ειναι κάμπριο,δεν έχει τα δεσίματα ενος κανονικού αυτοκινήτου.Θα οδηγησω καποια στιμγη ενα ιδιο σε quatrro απο εναν γνωστο με bilstein κίτρινα και μου λέει το αμάξι ειναι άνετο δεν κοπανάει.Ειδώμεν.

2:Το αμάξι πάλι τραβάει δεξιά μετα την ευθυγράμιση σαν να μην μου έκανε ποτέ.

3:Σε κάθε εκίνηση το αμάξι σουζάρει και οταν φρενάρω πεφτουν μπροστά τα μούτρα.

Αποφασιζω λοιπόν μια μέρα και το πάω στον Αγγελο στην παλιά καβάλας,γιατί ήταν ο μόνος που έκανε σωστή ευθυγράμιση στο fabia,ηταν η πρώτη φορα μετα απο 15 χρόνια που είχα ίσιο τιμόνι.Σε rabbit πουπακη και αλλον εναν το αμαξι τραβαγε παντα λιγο δεξια.

Παίρνει ο Αγγελςο το πάει μια βόλτα,γυρνάει και μου λέει.Τι έχεις κάνει στο αμάξι???
Μαμά ελατήρια του λεώ και zachs αλλαγη με top mount απλά.
-Το αμάξι μπροστά ειναι ψηλο 5 ποντους και πισω 3.Πως εγινε αυτο?

Αφου αρχίζω και βρίζω με τον ευατό μου ,που δεν ασχολήιηκα τόσο καιρό,βαζω την παλάμη στο θολο μπροστά και χωραει ολη μου η παλάμη.Παω πίσω και χωραγάνε 3 δάχτυλα.

ΟΙ κωδικοι του αμορτισερ ειναι σωστοί δεν μου εχει βαλει λαθος κωδικό.
Υπαρχει περιπτωση να ειναι λάθος τα top mount και ψηλωσε το αμαξι μπροστα?
Το αμάξι φοράει υγραέριο αλλά δεν εχει κάτσει πίσω.Μπροστά ειναι ψηλό.
Πρεπει να λυθει να δουμε τι εχει γίνει......
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#738195 Το αμορτισέρ δεν γίνεται να επηρεάσει τόσο πολύ το ύψος, αν είναι καινούριο θα το σηκώσει λίγο, αλλά όχι τόσο. Μήπως είναι λάθος τα top mounts;
Άβαταρ μέλους
By xeno
#738299 @ fabiawrc
μήπως τα αμορτισερ έχουν πάνω έναν δακτύλιο για να ρυθμίζονται στο σωστό ύψος και δεν το ρύθμισε στη σωστή απόσταση όταν τα πέρασε ο μάστορας; Είναι συνηθισμένο λάθος.
Αναφορικά με τα καινούργια topmount , παρότι φαίνονται αρκετά ψηλότερα από τα παλιά (τα οποία είναι αρκετά "καθισμένα") εκτιμώ ότι θα "καθίσουν" κια αυτά αρκετά όταν συμπιεστούν στην ανάρτηση και θα πάρουν το σωστό ύψος.
Άβαταρ μέλους
By fabiawrc
#738333 εχω κάνει καμια 15.000 χλμ απο τότε που τα έβαλα.Δεν μπορεί να μην έχουν πατήσει.Θα το κοιτάξω αυτό που λές!
Θα λυθει κάποια στιγμή και θα τα δούμε.Πάμε στο fabia τώρα.

Παράγγειλα απο το autodoc πρώτη φορά,λόγω μεγάλης έκπτωσης τα monroe oes spectrum που σκεφτομουν να βαλω στο fabia.
Τα πήρα 165 ευρώ, Ελλάδα έχουν 205 στο Ρέλλα και σε γνωστό αμορτισεράδικο στο Νέο κόσμο μου είπε 220.

Εχωντας 400.000 χιλιομέτρα με τα μαμά ελατήρια ,πηρα και μια τετράδα ελατήρια ΚILEN με 30% ενισχυμένα τα πίσω,λογω μπουκάλας υγραερίου+εργαλεία και φόρτωμα+οτι ειναι sedan.Κόστος 97 ευρω εδω ζηταγαν 160.
Στην τοποθέτηση θα μπουν ενοείται lemforder topmount και ρουλεμαν.

Αυτή τη στιγμή τα παλιά αμορτισέρ έχουν (zachs)150.000 χλμ το οποίο ειναι απαράδεκτο που δεν τα έχω αλλάξει ακόμα.Θα μου φανεί χαοτική η διαφορά και θα βρίζω πάλι τον ευατό μου που δεν τα έχω αλλάξει τόσο καιρό.

Οταν τελειώσει η εγκατάσταση θα γράψω εντυπώσεις για τα αμορτισέρ,θέλω να δω αν όντως η πολυβαλβίδα κάνει δουλειά.
Κάπου διάβασα σε ενα φόρουμ οτι ένας φίλος οδήγησε ενα golf γνωστού του με oes spectrum και του άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις.

Τα λέμε πάλι σύντομα.