Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#78531 Μεσαια αμορτισερ δεν εχει. Να αλλαξω και να ξαναβαλω παλι τα μαμα με διαφορα τις αντιστρεπτικες μονο σκληροτερο θα το κανει.
Εγω για τα ελατηρια τρωγομαι, στα αμορτισερ υπαρχουν λυσεις. Τα ελατηρια ειναι το θεμα μου.
Άβαταρ μέλους
By Goldmund
#78619
Orestis.D έγραψε:Τα φωτα σας κυριοι...

Εχω ενα Seat Ibiza 1.2 TSi με την μαμα sport αναρτηση. Απ' οσο ξερω απο το ψαξιμο που εχω κανει στο internet, αυτη περιλαμβανει :
Μπροστα : Αμορτισερ απο την εκδοση FR (αρκετα σκληρα) + ελατηρια αγνωστου σκληροτητας
Πισω : Αμορτισερ και ελατηρια απο το απλο "μαλακο" μοντελο.
Γνωριζω επισης οτι τα ελατηρια του FR ειναι ιδια με τα δικα μου σε σκληροτητα, απλα ειναι κομμενα για να του δωσουν 1,5 ποντο χαμηλωμα.

...αδύνατο αυτό μιας και έχει άλλο βάρος ο κινητήρας με το κιβότιο μαζί.... είναι σίγουρα διαφορετικά σε σκληρότητα ελατήρια, και άρα, αν είναι σοβαρή η Seat και τα αμορτισέρ είναι διαφορετικά ώστε να ταιριάζουν στα ελατήρια

Μιας και εχω πλεον 50.000 χλμ και τα αμορτισερ νιωθω οτι παιρνουν την κατηφορα, αρχισα να σκεφτομαι για aftermarket λυσεις σε ολη την αναρτηση, καθοτι θεωρω οτι η ανεση σε καθημερινη βαση μπορει να βελτιωθει λιγο, κερδιζοντας παραλληλα λιγο σε οδικη συμπεριφορα. Απο τα κρατηματα του αυτοκινητου και το στησιμο του ειμαι ευχαριστημενος, δε θελω κατι σκληροπυρηνικο, απλα κατι να μπορω να απολαμβανω στο βαθμο που μπορω 1 φορα τη βδομαδα.

...αν βάλεις οποιαδήποτε(κατασκευαστή) ολοκληρωμένη λύση αμορτισέρ με ελατήρια χαμηλώματος, έστω και προοδευτικά, το μόνο σίγουρο ότι η άνεση θα μειωθεί, με το μόνο θετικό στην ποιότητα της απόσβεσης ανωμαλιών η οποία μπορεί και να βελτιωθεί ελάχιστα εως και πολύ

Το θεμα μου ποιο ειναι : θεωρω οτι τα ελατηρια ειναι υπερβολικα σκληρα για την Ελλαδα, κι ισως με αλλαγη σε aftermarket προοδευτικα η καθημερινη ανεση θα βελτιωνοταν. Κατι τετοιο ειναι εφικτο με τα μαμα αμορτισερ?
Αν παμε σε αλλαγη αμορτισερ χαμηλωματος + προοδευτικα ελατηρια, το αυτοκινητο θα ειναι πιο ανετο και ηρεμο απο τωρα, ή θα κανει τις κλασσικες μικρες αποτομες ταλαντωσεις? Τονιζω οτι σε οδικη συμπεριφορα δε με νοιαζει να κερδισω πολυ. Αρκει να εξορθολογιστει ο τομεας της αναρτησης καθοτι τον συγκεκριμενο συνδυασμο τον θεωρω ολιγον κουλο, παροτι αρκετα ευχαριστημενος.

...αυτές οι μικρές απότομες ταλαντώσεις στις οποιές αναφέρεσαι δεν υπάρχουν παρά μόνο σε πολύ κακό συνδυασμό ελατηρίου αμορτισερ και βάρους αυτοκινήτου, πράγμα που σε καμία περίπτωση δεν θα συμβεί αν αγοράσεις μια ολοκληρωμένη λύση καλού after market κατασκευαστή. Η μόνη περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο είναι σε μια πλήρως ρυθμιζόμενη coil over που δεν θα έχει γίνει καλή ρύθμιση.

Ευχαριστω εκ των προτερων, συγγνωμη για το σεντονι!

Υ.Γ. το budget μου δε ξεπερνα τα 500 ευρω οποτε οποιαδηποτε οικονομικη και αποτελεσματικη λυση ειναι καλοδεχουμενη.


- βάλε τέσσερα ελατήρια προοδευτικά χαμηλώματος με 155ευρώ και αν δεν σου κάτσει τα πουλάς

ειδάλλως, μείνει με αυτό που έχεις. Πολύ το ψάχνεις και μου φαίνεται ήδη ότι δεν θα ικανοποιηθείς...
Άβαταρ μέλους
By Orestisren
#78639 Ή σκάσε κανα 200αρι (από τα 500) ακομα και παρε ενα ολοκληρωμένο κιτάκι αν θες πιο εξεζητημένα πράγματα. Μην βασανίζεσαι άδικα
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#78831 Τα κιτ έχουν 350-450...
Επίσης, είναι ασφαλές το χαμήλωμα με τα μαμά αμορτισερ?
Επίσης @Goldmund, αν βελτιωθει η απόσβεση στις μικρές, πως θα μειωθει η άνεση? Οι μεγάλες έτσι κι αλλιώς χαμένη υπόθεση είναι.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#78835 Δεν είναι σωστό, όχι, θα τερματίζουν τα αμορτισέρ.
Άβαταρ μέλους
By leonp
#78998 Έχω πάνω από χρόνο ένα 6J που έχει τώρα 23.000 χλμ.

Η ανάρτηση είναι άθλια, σε κουνάει δεξιά-αριστερά.
Έντονα.
Όποιος μπει μέσα το καταλαβαίνει.

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική απόσβεση όταν το αμάξι πέσει σε κρατήρες.

Όταν ο δρόμος είναι καλός και έχει περιστασιακά κάποια μεγάλη τρύπα, νομίζεις ότι είναι το ιδανικό αμάξι.
Αλλά στους Ελληνικούς άθλιους δρόμους που το οδόστρωμα συνεχώς ανεβοκατεβαίνει, η ανάρτηση είναι άθλια.

Νομίζω ότι θα βελτιωθεί με φτηνά αμορτισέρ.
Αυτή είναι η γνώμη μου, ποτέ δεν μου άρεσε η συμπεριφορά των ακριβών αμορτισέρ που έχουν πολλά στάδια απόσβεσης.
Το Ibiza πάσχει από την ασθένεια των ακριβών αμορτισέρ, όπως και πολλά άλλα αυτοκίνητα.
Όμως αυτά είναι γούστα και ο καθένας έχει διαφορετικά.
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#79003 Κυρλαγκιτσης... στα σεταρει οπως θες και μεταμορφωνεται το αυτοκινητο :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#79215
leonp έγραψε:Έχω πάνω από χρόνο ένα 6J που έχει τώρα 23.000 χλμ.

Η ανάρτηση είναι άθλια, σε κουνάει δεξιά-αριστερά.
Έντονα.
Όποιος μπει μέσα το καταλαβαίνει.

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική απόσβεση όταν το αμάξι πέσει σε κρατήρες.

Όταν ο δρόμος είναι καλός και έχει περιστασιακά κάποια μεγάλη τρύπα, νομίζεις ότι είναι το ιδανικό αμάξι.
Αλλά στους Ελληνικούς άθλιους δρόμους που το οδόστρωμα συνεχώς ανεβοκατεβαίνει, η ανάρτηση είναι άθλια.

Νομίζω ότι θα βελτιωθεί με φτηνά αμορτισέρ.
Αυτή είναι η γνώμη μου, ποτέ δεν μου άρεσε η συμπεριφορά των ακριβών αμορτισέρ που έχουν πολλά στάδια απόσβεσης.
Το Ibiza πάσχει από την ασθένεια των ακριβών αμορτισέρ, όπως και πολλά άλλα αυτοκίνητα.
Όμως αυτά είναι γούστα και ο καθένας έχει διαφορετικά.


Τη σπορ εκδοση εχω εγω, οχι την μαλακη καμια σχεση με αυτα που λες.

popolaros έγραψε:Για το Ίμπιζα όλα αυτά...


Συγγνωμη, εχω παραγγειλει την νεα S-class αλλα δεν εχει ερθει ακομα, και μεχρι τοτε ασχολουμαι με ψωρο-Ibiza. :slap:
Άβαταρ μέλους
By lazarefa
#79405 Παιδιά καλημέρα. Μέσα στο επόμενο 4μηνο σκοπεύω να αλλάξω αμορτισέρ στο astra. Βασικά έπρεπε ήδη να έχω αλλάξει μιας και τα συμπτώματα σχετικά σοβαρής πτώσης της απόδοσης της ανάρτησης υπάρχουν εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια αλλά πλέον το πράγμα είναι οριακό (έχω φτάσει αισίως 151000χλμ σε 9,5 χρόνια). Οικονομικοί λόγοι με ανάγκασαν να καθυστερήσω την αλλαγή μιας και το κόστος μιας τετράδας μανίσιων για το δικό μου φτάνει στα 740 ευρώ συν το κόστος τοποθέτησης-ευθυγράμμισης.
Το θέμα είναι, πρέπει οπωσδήποτε να αλλαχθούν και βάσεις αμορτισέρ (top mounts) ή/και silent blocks, λόγω πχ πολυκαιρίας; Ή θα το κρίνει ο μηχανικός κατά περίπτωση;
Σίγουρα πχ, μετά από τόσα χρόνια κατοχής και χρήσης τα λάστιχα των silent blocks έχουν λογικά σκληρύνει, αλλά ας πούμε, θα πρέπει να προβώ σε αντικατάσταση μόνο εφόσον έχουν εμφανή-έντονα σκασίματα στην επιφάνειά τους;
Ποια είναι η πρακτική που συνήθως τηρείται όταν κάνουμε αλλαγή αμορτισέρ σε αυτοκίνητο ανάλογης παλαιότητας;
Παρακαλώ το φώτα σας.
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#79673
leonp έγραψε:Έχω πάνω από χρόνο ένα 6J που έχει τώρα 23.000 χλμ.

Η ανάρτηση είναι άθλια, σε κουνάει δεξιά-αριστερά.
Έντονα.
Όποιος μπει μέσα το καταλαβαίνει.

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική απόσβεση όταν το αμάξι πέσει σε κρατήρες.

Όταν ο δρόμος είναι καλός και έχει περιστασιακά κάποια μεγάλη τρύπα, νομίζεις ότι είναι το ιδανικό αμάξι.
Αλλά στους Ελληνικούς άθλιους δρόμους που το οδόστρωμα συνεχώς ανεβοκατεβαίνει, η ανάρτηση είναι άθλια.

Νομίζω ότι θα βελτιωθεί με φτηνά αμορτισέρ.
Αυτή είναι η γνώμη μου, ποτέ δεν μου άρεσε η συμπεριφορά των ακριβών αμορτισέρ που έχουν πολλά στάδια απόσβεσης.
Το Ibiza πάσχει από την ασθένεια των ακριβών αμορτισέρ, όπως και πολλά άλλα αυτοκίνητα.
Όμως αυτά είναι γούστα και ο καθένας έχει διαφορετικά.


Αν δεν βοηθάει η καρότσα τότε χεσε μέσα πολυχρονη....
:iconcool: :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#80252 @leonp
Μήπως τα αμορτισέρ του είναι για μπάζα, είτε τελειωμένα είτε υπερβολικά μαλακά; Ή μήπως απλά η ανάρτησή του έχει προσανατολισμό διαφορετικό από τον δικό σου.....

@lazarefa
Σαν υπερβολικό ακούγετα το ποσό. Θα έλεγα να βάλεις αντίστοιχα επώνυμα αγορασμένα εκτός Opel. Δεν εννοώ ενισχυμένα ή σπορ αν δεν τα χρειάζεσαι αλλά αυτά που δίνουν σαν απλά aftermarket. Πριν από κάμποσα χρόνια μάλιστα όχι μόνοδεν με χρέωσαν καν για την τοποθέτηση (σε γνωστό βουλκανιζατέρ).
Τα silent blocks γενικά δεν έχουν σχέση με τα αμορτισέρ, τα τοπ μάουντς έχουν και καλό είναι να αλλαχτούν ταυτόχρονα αλλά μόνο αν χρειάζονται αλλαγή.
Άβαταρ μέλους
By fubar.gr
#81396
leonp έγραψε:Έχω πάνω από χρόνο ένα 6J που έχει τώρα 23.000 χλμ.

Η ανάρτηση είναι άθλια, σε κουνάει δεξιά-αριστερά.
Έντονα.
Όποιος μπει μέσα το καταλαβαίνει.

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική απόσβεση όταν το αμάξι πέσει σε κρατήρες.

Όταν ο δρόμος είναι καλός και έχει περιστασιακά κάποια μεγάλη τρύπα, νομίζεις ότι είναι το ιδανικό αμάξι.
Αλλά στους Ελληνικούς άθλιους δρόμους που το οδόστρωμα συνεχώς ανεβοκατεβαίνει, η ανάρτηση είναι άθλια.

Νομίζω ότι θα βελτιωθεί με φτηνά αμορτισέρ.
Αυτή είναι η γνώμη μου, ποτέ δεν μου άρεσε η συμπεριφορά των ακριβών αμορτισέρ που έχουν πολλά στάδια απόσβεσης.
Το Ibiza πάσχει από την ασθένεια των ακριβών αμορτισέρ, όπως και πολλά άλλα αυτοκίνητα.
Όμως αυτά είναι γούστα και ο καθένας έχει διαφορετικά.


Έχω παρόμοιο πρόβλημα στο δικό μου αυτοκίνητο και το πρόβλημα είναι απο τα λάστιχα, είναι υπερβολικά μαλακά.

Το αυτοκίνητο είναι Citroen C4 με ελατήρια και αμορτισέρ KW χαμηλώματος 3 cm. Αν πιάσεις το αυτοκίνητο απο το πλάι στο πάνω μέρος, το σπρώξεις και το αφήσεις, πάει αριστερά-δεξια 2-3 φορες μέχρι να σταματήσει.

Όλο το κούνημα οφείλεται στα λάστιχα και μόνο, τα αμορτισέρ είναι ξύλα και δέν κουνάνε καθόλου.

Τα λάστιχα είναι Barum Bravuris 3HM. Αν είχα τα νορμάλ αμορτισέρ το αυτοκίνητο θα ήταν όπως περιγράφεις το δικό σου.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#82424 Κανονικά πρέπει να έχεις ελαστικά ανάλογα με την ανάρτηση, μαλακή ανάρτηση μαλακά ελαστικά κοκ.