Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#632997 Βγήκε το αμορτισέρ από το αμάξι και δοκιμάστηκε σε μηχάνημα;; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#633020 Δεν ξέρω πώς το έκαναν, είχα φύγει για δουλειές, αλλά υποθέτω ότι έχουν ένα μηχάνημα τέτοιου τύπου:
https://www.maha.de/page/shock-absorber ... 0-euro.htm
(στο χαρτί που μου έδωσαν μνημονεύεται ως κατασκευαστής η εταιρεία αυτή).
Και στα ΚΤΕΟ μετρούν τα αμορτισέρ με τέτοιο τρόπο.
Και λογικά έτσι γίνεται, γιατί όπως βλέπεις υπάρχουν μετρήσεις άνα άξονα και επίσης σχετικά με "imbalance" και "ABS" και αυτές μόνο όταν είναι πάνω στο όχημα είναι δυνατόν να ληφθούν...
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#633090 Τα μαχάμετρα είναι λίγα, δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα. Η ισορροπία ανάμεσα στις πλευρές επίσης σχετικά καλή (πάνω από 25% αρχίζουν υποψίες ότι κάποιο τα έφτυσε). Θα επαναλάβω ότι τα νούμερα σε δικό μου αμάξι ήταν καλύτερα από αυτά εδώ και όμως είχα 2 σκασμένα από λάδι. Γνώμη μου είναι να αλλάξεις τα λάστιχα όταν το θελήσεις, αλλά κράτα στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι και τα αμορτισέρ μπορεί να είναι μέρος του προβλήματος. Ένας σχετικά εύκολος εμπειρικός τρόπος να νιώσεις αν έχεις πρόβλημα είναι να φρενάρεις αρκετά απότομα από μικρή ταχύτητα και να δεις αν το αυτοκίνητο συνεχίζει να πάλλεται έντονα αφού οι τροχοί ακινητοποιηθούν. Το σωστό αμορτισέρ θα κάνει μια βουτιά, θα επιστρέψει και οι υπόλοιπες κινήσεις της απόσβεσης θα είναι σχεδόν ανεπαίσθητες. Όπως όμως όλα τα εμπειρικά κόλπα, καλύτερα να τα δεις συγκριτικά και όχι απόλυτα.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#633110
ArrowsFA1 έγραψε:Δεν ξέρω πώς το έκαναν, είχα φύγει για δουλειές, αλλά υποθέτω ότι έχουν ένα μηχάνημα τέτοιου τύπου:
https://www.maha.de/page/shock-absorber ... 0-euro.htm
(στο χαρτί που μου έδωσαν μνημονεύεται ως κατασκευαστής η εταιρεία αυτή).
Και στα ΚΤΕΟ μετρούν τα αμορτισέρ με τέτοιο τρόπο.
Και λογικά έτσι γίνεται, γιατί όπως βλέπεις υπάρχουν μετρήσεις άνα άξονα και επίσης σχετικά με "imbalance" και "ABS" και αυτές μόνο όταν είναι πάνω στο όχημα είναι δυνατόν να ληφθούν...


Δεν νομίζω πάντως πως γίνεται σωστή μέτρηση αμορτισέρ αν δεν βγει από το αμάξι...

Παρεμβάλλονται πολλά πράγματα που επηρεάζουν, όπως πχ τα λάστιχα. Με λίγο διαφορετική πίεση αέρα θα έβγαζε άλλα νούμερα...
Άβαταρ μέλους
By ArrowsFA1
#633141
funkyreverend έγραψε:Τα μαχάμετρα είναι λίγα, δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα. Η ισορροπία ανάμεσα στις πλευρές επίσης σχετικά καλή (πάνω από 25% αρχίζουν υποψίες ότι κάποιο τα έφτυσε). Θα επαναλάβω ότι τα νούμερα σε δικό μου αμάξι ήταν καλύτερα από αυτά εδώ και όμως είχα 2 σκασμένα από λάδι. Γνώμη μου είναι να αλλάξεις τα λάστιχα όταν το θελήσεις, αλλά κράτα στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι και τα αμορτισέρ μπορεί να είναι μέρος του προβλήματος. Ένας σχετικά εύκολος εμπειρικός τρόπος να νιώσεις αν έχεις πρόβλημα είναι να φρενάρεις αρκετά απότομα από μικρή ταχύτητα και να δεις αν το αυτοκίνητο συνεχίζει να πάλλεται έντονα αφού οι τροχοί ακινητοποιηθούν. Το σωστό αμορτισέρ θα κάνει μια βουτιά, θα επιστρέψει και οι υπόλοιπες κινήσεις της απόσβεσης θα είναι σχεδόν ανεπαίσθητες. Όπως όμως όλα τα εμπειρικά κόλπα, καλύτερα να τα δεις συγκριτικά και όχι απόλυτα.


Σε ευχαριστώ
(τι είναι τα μαχάμετρα; το μηχάνημα της εταιρείας Maha που χρησιμοποιήθηκε ή κάποια άγνωστη σε εμένα μονάδα μέτρησης;)

Στην εμπειρική δοκιμή που λες δεν έχω διαπιστώσει κάποιο πρόβλημα, το αμάξι βουτάει και ακινητοποιείται χωρίς περαιτέρω παλινδρόμηση.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#634326 Δεν ειναι αξιόπιστες οι μετρήσεις δυστυχώς.
Απ δίκη μου εμπειρία με τελειωμένα αμορτισέρ, τα βγάζαν οκ.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#634364 και εγω απο δικη μουεμπειρια με τελειωμενα αμορτισερ,μια χαρα τα εβγαλαν.
Οσο για τα δυναμομετρα παγκου για τα αμορτισερ ειναι δυσευρετα.Αμφιβαλω εαν υπαρχουν παραπανω απο 5-6 στην Ελλαδα,ασε για το κοστος αφου πρεπει να βγουν απο το αυτοκινητο.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#634395 Σε μένα το μεγαλύτερο κόστος ειναι να βγάλεις τα αμορτισέρ (τα πίσω ειναι μεγάλη μανούρα), οπότε δεν εχει νόημα.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#636733
dimviii έγραψε:και εγω απο δικη μουεμπειρια με τελειωμενα αμορτισερ,μια χαρα τα εβγαλαν.
Οσο για τα δυναμομετρα παγκου για τα αμορτισερ ειναι δυσευρετα.Αμφιβαλω εαν υπαρχουν παραπανω απο 5-6 στην Ελλαδα,ασε για το κοστος αφου πρεπει να βγουν απο το αυτοκινητο.
Πριν ένα χρόνο πέρασα το ΚΤΕΟ στη Γερμανία (TÜV). Φέτος στην αλλαγή ελαστικών προς χειμώνα ανακάλυψα πως το μπροστά αριστερά ελαστικό έχει κάτι περίεργο. Έχουν φαγωθεί ανομοιόμορφα τα τμήματα του πέλματος, σαν ανάποδο ψαροκόκκαλο (θα βάλω φωτογραφία αύριο). Ο μηχανικός λέει πως θέλει αλλαγή το αμορτισέρ.

Είναι όντως αυτό; Πρόκειται για την Ε93 2.0d χωρίς m packet. Ποιες αναρτήσεις να δω; Sachs; Οι εταιρίες βγάζουν 2 επιλογές, 1 Sport και 1 όχι. Επίσης μου είπαν για την καλή σειρά από τα bilstein κίτρινα .

Θέλω να είναι άνετα, αλλά από την άλλη να μην είναι βάρκα.


< >
Άβαταρ μέλους
By dimik
#636762 Είχα ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με ανομοιόμορφη φθορά μπροστά αριστερά στην 320. Πήγα σε 2 ευθυγραμμισαδες και τελικά ήταν στραβο το αμορτισέρ και δεν ερχόταν.


Έβαλα μια τετράδα Bilstein Β6 και μεταμορφωθηκε το αυτοκίνητο, τόσο που σκέφτομαι να τα βάλω και στο Golf αν και άλλαξα αμορτισέρ με Β4 πριν 2-3 χρόνια.

Έγινε σφιχτό, άλλαξε ο τρόπος που υπακούει στον χειρισμό και η άνεση που χάθηκε είναι αμελητέα, μην σου πω ότι στα σαμαρακια περνάει καλύτερα από πριν.
Στην εθνική δε με μεγάλες ταχύτητες είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή η διαφορά.
Για να αποφύγω το placebo effect το έδωσα να το οδηγήσουν φίλοι και όλοι συμφώνησαν ότι άξιζαν τα λεφτά τους με το παραπάνω.



< >
Άβαταρ μέλους
By popolaros
#636767 το ερώτημα είναι κατά πόσο αξίζει για τον καθένα η διπλάσια τιμή σε σχέση με τα συμβατικά.

πολύ κάλο αμορτισέρ αλλά προσωπικά θα το πρότεινα μόνο σε κάποιον που κατά βάση κάνει χιλιόμετρα εκτός πόλης.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#636771
PeterPan έγραψε:
dimviii έγραψε:και εγω απο δικη μουεμπειρια με τελειωμενα αμορτισερ,μια χαρα τα εβγαλαν.
Οσο για τα δυναμομετρα παγκου για τα αμορτισερ ειναι δυσευρετα.Αμφιβαλω εαν υπαρχουν παραπανω απο 5-6 στην Ελλαδα,ασε για το κοστος αφου πρεπει να βγουν απο το αυτοκινητο.
Πριν ένα χρόνο πέρασα το ΚΤΕΟ στη Γερμανία (TÜV). Φέτος στην αλλαγή ελαστικών προς χειμώνα ανακάλυψα πως το μπροστά αριστερά ελαστικό έχει κάτι περίεργο. Έχουν φαγωθεί ανομοιόμορφα τα τμήματα του πέλματος, σαν ανάποδο ψαροκόκκαλο (θα βάλω φωτογραφία αύριο). Ο μηχανικός λέει πως θέλει αλλαγή το αμορτισέρ.

Είναι όντως αυτό; Πρόκειται για την Ε93 2.0d χωρίς m packet. Ποιες αναρτήσεις να δω; Sachs; Οι εταιρίες βγάζουν 2 επιλογές, 1 Sport και 1 όχι. Επίσης μου είπαν για την καλή σειρά από τα bilstein κίτρινα .

Θέλω να είναι άνετα, αλλά από την άλλη να μην είναι βάρκα.


< >

Αν είναι ν'αλλάξεις τα πάντα, εγώ θα κοιτούσα σε μια λύση από KW. Έχω ακούσει διθυραμβικές κριτικές, τώρα αν είναι placebo, δεν ξέρω.
Η KW StreetComfort θα ήταν η επιλογή μου, και ειδικά για την πολύ βαριά Ε83 το να έχεις ρυθμιζόμενη coilover, μπορεί να μεταμορφώσει την συμπεριφορά της.
Αυτά, αν σκοπεύεις να κρατήσεις το αυτοκίνητο, αν πρόκειται να το αλλάξεις, βάλε μια λύση από Boge ή Sachs όπως τα εργοστασιακά, και τελειώνεις.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#636778
popolaros έγραψε:το ερώτημα είναι κατά πόσο αξίζει για τον καθένα η διπλάσια τιμή σε σχέση με τα συμβατικά.

πολύ κάλο αμορτισέρ αλλά προσωπικά θα το πρότεινα μόνο σε κάποιον που κατά βάση κάνει χιλιόμετρα εκτός πόλης.



μόνο εμφανισιακά να δεις το πάχος του εμβόλου καταλαβαίνεις γιατί κάνει τόσο, στην πόλη πάντως και σε άσχημους δρόμους δεν θα έλεγα ότι είναι κουραστική, Μ sport ανάρτηση μου φάνηκε χειρότερη από άποψη άνεσης.

Β4-Β6-Β12
Εικόνα


@HF πας σε λημέρια Ohlins με την KW και εκεί δεν ξέρω αν αξίζει σε ένα απλό 20ρι, για 330+ που κάνει και κανένα track day ισως να άξιζε
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#636781 Η KW είναι πολύ φθηνότερη από Ohlins, γύρω στο 1.5Κ πάει αν δεν κάνω λάθος κομπλέ. Μια συμβατική Bilstein με ελατήρια, βγαίνει πόσο; 900€; Είναι σημαντική η διαφορά, αλλά έχει να κάνει και με το τελικό αποτέλεσμα και το τι θέλεις να πετύχεις. Εγώ δεν θα πήγαινα σε κάτι πιο σκληρό από μαμά Μ sport ανάρτηση, είναι ήδη πολύ σκληρή για καθημερινή χρήση.
Άβαταρ μέλους
By dimik
#636790
Anonymous Founder έγραψε:Η KW είναι πολύ φθηνότερη από Ohlins, γύρω στο 1.5Κ πάει αν δεν κάνω λάθος κομπλέ. Μια συμβατική Bilstein με ελατήρια, βγαίνει πόσο; 900€; Είναι σημαντική η διαφορά, αλλά έχει να κάνει και με το τελικό αποτέλεσμα και το τι θέλεις να πετύχεις. Εγώ δεν θα πήγαινα σε κάτι πιο σκληρό από μαμά Μ sport ανάρτηση, είναι ήδη πολύ σκληρή για καθημερινή χρήση.


700€ βγαίνει μια B6-B8 με ελατήρια Eibach τιμές Ελλάδας. H B6 μπαίνει με εργοστασιακά ελατήρια, η B8 με ελατήρια χαμηλώματος, η διαφορά τους είναι το ύψος του αμορτισέρ.
Εκτός όμως ότι ο Peterpan δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει ελατήρια γιατί δεν θέλει να σκληρύνει-χαμηλώσει, δεν υπάρχει λόγος για τόσο ακριβή ανάρτηση σε τέτοιο αυτοκίνητο.
Γενικά οταν σκοπεύεις να δώσεις 1500 για KW τα 2000-2300 για το απόλυτο της Ohlins είναι κοντά.