Τεχνικά θέματα. Προβλήματα, προτάσεις, λύσεις, βελτιώσεις.
Άβαταρ μέλους
By alex
#692897 When Synthetics Always Makes Sense

Towing and high loads. Slow speed, high load (e.g. towing), long hills, high-mileage engine, long oil service-interval, and high ambient temperatures are the worst-case scenarios. It's in these cases that oil films get extremely thin and high wear rates can ensue. This can be offset using premium synthetics with the best additive packages.

https://www.machinerylubrication.com/sy ... -oil-31800

need to say more???
Άβαταρ μέλους
By mirage
#692903 Ποιο 30αρι έβαλες τελικά και ποιο 40αρι, θα βάλεις; 40 ποστ αυτό δεν μας το αποκάλυψες.
Άβαταρ μέλους
By alex
#693027
mirage έγραψε:Ποιο 30αρι έβαλες τελικά και ποιο 40αρι, θα βάλεις; 40 ποστ αυτό δεν μας το αποκάλυψες.


:hmmm: :hmmm:
αφου δεν με ρωτησατε ποτε..μιλουσαμε για αλλα..

εβαλα ενα νεο 30αρι το castrol 5-30 M

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... BPQ5Y6.pdf

40αρι ακομα δεν εχω καταληξει εχω 5 μηνες να αποφασισω.

σαν πρωτη εντυπωση μου εκανε παλι απο castrol το castrol 5-40 Μ η΄το motul x claen 5-40 gen 2 or motul x cess 5-40 gen2
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#693103
alex έγραψε:When Synthetics Always Makes Sense
Towing and high loads. Slow speed, high load (e.g. towing), long hills, high-mileage engine, long oil service-interval are the worst-case scenarios. It's in these cases that oil films get extremely thin and high wear rates can ensue. This can be offset using premium synthetics with the best additive packages.
Το κείμενο βασικά είναι διαφημιστικό υπέρ συνθετικών από το οποίο επέλεξες τη μία παράγραφο που απλά αναφέρει, δεν αποδεικνύει αυτό για το οποίο επιμένεις. Αφαιρεσα το επίμαχο σημείο χωρίς να αλλοιωθεί στο ελάχιστο η αξία του υπολοίπου ακριβώς επειδή ήταν περιττό.
Οι συνθήκες που αναφέρει (ρυμούλκηση, υψηλά φορτία, αργές ταχύτητες, ανηφόρες) είναι ακριβώς αυτές που ζητάνε συνθετικό με ισχυρότερο φίλμ αλλά και σχετικά παχύτερο λάδι. Και είναι οι συνθήκες όπου το λάδι θα ζεσταθεί πολύ, είτε έξω έχει 0 είτε 40°. Το περί εξωτερικής θερμοκρασίας αναφέρεται κυρίως χάριν πληρότητας, για να καλυφτεί ο συγγραφέας αν το σύστημα ψύξης είναι οριακό και όχι σαν στοιχείο-αποδεικτικό που προπαθείς να το χρησιμοποιήσεις εσύ.
Παρεπιμτόντως δεν νομίζω να έχει κανείς αμφιβολία ότι τα συνθετικά είναι καλύτερα λάδια σε όλες τις περιπτώσεις που είναι κατάλληλο. Εκτός αν είναι ακατάλληλο και αντενδείκνυται για κάποιες περιπτώσεις (που πχ ο κατασκευαστής θέλει να αποφύγει τα σκληρότερα κατακάθια των συνθετικών).

Σχετικά με το λάδι που έβαλες-θέλεις να βάλεις.
Εγώ που το κυκλοφορώ με χαμηλά φορτία και στροφάρω τολμώ να βάλω και όχι παχύ 30αρι (αρκεί να έχει το κατάλληλο HTHS).
Χωρίς να ξέρω τις ανάγκες σου σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την επιλογή σου, θεωρω ότι για γενική χρήση ένα ισχυρό 30 άρι είναι ό,τι πρέπει.
Αν όμως ανήκεις στην κατηγορία του κειμένου που παραθέτεις παραπάνω τότε θα έλεγα χωρίς δισταγμό να πας για το 40άρι και μάλιστα θα σου το σύστηνα.
Φυσικά όποιο από αυτά και να βάλεις αν νιώσεις την παραμικρή διαφορά θα είναι όταν είναι κρύο και αφορά στην ομαλότητα, φασαρία και στον χρόνο που κάνει να ζεσταθεί. Σε θερμοκρασία λειτουργίας μην περιμένεις διαφορές....
Άβαταρ μέλους
By dimik
#693116 Ερώτηση άσχετου.

Οι μικρές διαδρομές με πηξιμο στην κίνηση, 6χλμ σε μισή ώρα πχ υπό υψηλές θερμοκρασίες παίζουν ρόλο στην θερμοκρασία που αναπτύσσει το λάδι;

Σόρρυ αν γράφτηκε κάπου πριν στην κουβέντα αλλά δεν έχω τον χρόνο να διαβάζω ολόκληρα τα σεντόνια.

Ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί παραπάνω από 2 μηχανικοί είναι κάθετοι ως προς την χρήση λαδιού με ιξώδες 40.
Αφορμή ήταν το ότι χρειάστηκε να αλλάξω καδενες και στα 2 αυτοκίνητα και υποστήριξαν ότι μεταξύ άλλων φταίει και το 5w-30

< >
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693161 :lol: και στην Ολλανδία είχαν πρόβλημα με τις καδένες της VW και μερικοί το απέδιδαν στο 40αρι που χρησιμοποιούσαν μερικοί αντί για το στάνταρτ 30αρι.
https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5636864
Μπέρδεμα η κατάσταση , μάλλον φταίνε οι καδένες της VW.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693164 ο ειδικός ( Gokhan) λέει αυτό: However, it is the base-oil viscosity, not the KV or HTHS viscosities that determine the timing chain wear. I have a table on this discussion board. The higher the base-oil viscosity, the less the valvetrain, timing chain, ring, and cylinder liner wear you will have.

Άρα κι εσύ είσαι για 15w40 .
Τελευταία επεξεργασία από mousatos και 20 Φεβ 2021, 14:42, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By mirage
#693172 Το προβλημα ηταν στην καδενα ή οι γλιστρες, τεντωτηρες κλπ ηταν σε φαση αποσύνθεσης;
Άβαταρ μέλους
By dimik
#693179
mirage έγραψε:Το προβλημα ηταν στην καδενα ή οι γλιστρες, τεντωτηρες κλπ ηταν σε φαση αποσύνθεσης;
Το ανακάλυψε τυχαίο ο μηχανικός, το αυτοκίνητο πήγε για βάσεις μηχανής και λάδια και όταν έβαλε μπροστά το πρωί που είχε κρύο δεν του άρεσε ο θόρυβος.
Έβαλε λοιπόν το χέρι μέσα από την τάπα του λαδιού απο όπου φαίνεται η καδενα και μου είπε χαρακτηριστικά ότι ήταν τόσο χαλαρή που την έπιανες και μπορούσες να την σηκώσεις.

Λεπτομέρειες την Δευτέρα που θα το παραλάβω καθώς αλλαχθηκαν κι άλλα πράγματα.

Οι 2 τελευταίες ετήσιες αλλαγές στα 10-12Κ χλμ ήταν με λάδι 5-40 αν θυμάμαι καλά. Όλες οι προηγούμενες ήταν με 5w-30.



< >
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#693191 Ένας καλός μηχανικός έλεγε οτι δε χρειάζεται αλλαγή όταν θορυβεί μόνο στο κρύο-αρχή. αλλάζεται όταν θορυβεί και με ζεστή μηχανή.